Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15

Het maakte me werkelijk geen zak uit wie er voor de groep staat komend weekend zolang het Steijn maar niet is

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 september 2023 om 14:29:

Haal Advocaat maar als interim. Misschien dat hij nog iets kan met dit zooitje ongeregeld.



Advocaat heeft meerdere malen aangetoond dat hij nog met twee benen in de vorige eeuw staat. Heeft met Feyenoord ook extreem ondermaats gepresteerd. Als je die haalt wordt het geen klap beter dan met Steijn.


Ik denk dat je beter bij iemand als Reiziger kunt aankloppen, of Jonk. Iemand van die generatie. En nu er schoon schip gemaakt wordt, opent dat wellicht deuren voor dat soort jongens om terug te komen.

Weet niet of Seedorf nog wat doet in zn vrije tijd. Heeft niet echt indrukwekkende resultaten kunnen overleggen als trainer, maar heeft iig de juiste bagage.

Verder kun je altijd nog aankloppen bij FdB. Wordt wel betonvoetbal, maar je kunt dan iig nog voor het kampioenschap gaan als je 14 punten achter staat met de winterstop (moet je wel NU actie ondernemen).

Tot slot, iedereen roept om Cruyff als TD, maar die wil liever trainer worden. Zou je kunnen overwegen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 september 2023, 15:08:33.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 27 september 2023 om 14:51:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 september 2023 om 14:29:

Haal Advocaat maar als interim. Misschien dat hij nog iets kan met dit zooitje ongeregeld.



Advocaat heeft meerdere malen aangetoond dat hij nog met twee benen in de vorige eeuw staat. Heeft met Feyenoord ook extreem ondermaats gepresteerd. Als je die haalt wordt het geen klap beter dan met Steijn.


Ik denk dat je beter bij iemand als Reiziger kunt aankloppen, of Jonk. Iemand van die generatie. En nu er schoon schip gemaakt wordt, opent dat wellicht deuren voor dat soort jongens om terug te komen.

Weet niet of Seedorf nog wat doet in zn vrije tijd. Heeft niet echt indrukwekkende resultaten kunnen overleggen als trainer, maar heeft iig de juiste bagage.

Verder kun je altijd nog aankloppen bij FdB. Wordt wel betonvoetbal, maar je kunt dan iig nog voor het kampioenschap gaan als je 14 punten achter staat met de winterstop (moet je wel NU actie ondernemen).

Tot slot, iedereen roept om Cruyff als TD, maar die wil liever trainer worden. Zou je kunnen overwegen.



Advocaat volgens jou niet, maar vervolgens kom je met namen die absoluut niet voldoen.
Reiziger zit goed bij de KNVB en is onervaren. Jonk zou kunnen, maar die is (ten onrechte) besmet bij Ajax en hem zie ik liever als hoofd jeugdopleiding.
Seedorf heeft nog nooit iets laten zien als trainer.
Frank de Boer doet het niet en betonvoetbal hoef ik niet meer te zien.

 

+1/-0

FdB heeft wel uitstekende resultaten behaald met kwaliteitsarme selecties. Niet dat dit een garantie biedt, maar alles hangt als los zand aaneen, dus hebben ze wel nood aan een autoritaire trainer die eerst de focus houdt op alles achterin gesloten houden.

Met het kamikaze voetbal van nu gaan we er alleszins niet geraken en Steijn weet niet wat hij nu moet doen. Hij heeft zijn voltallige selectie de grond ingeboord nog voor ze 1 minuut hadden gespeeld, dan moet je ook niet verbaasd zijn dat ze 0 gram vertrouwen hebben.

De grootste vraag is nu, wie moet de nieuwe trainer aanstellen? We hebben geen TD en we hebben een AD die daar zit om het gat op te vullen tot de daadwerkelijke AD kan instappen. En de voorzitter van de RvC is net opgestapt.

Worden nog leuke weken, lol. En Maurice is gelukkig, want hij weet ook wel dat de hele organisatie nu vleugellam is.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 september 2023 om 15:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 27 september 2023 om 14:51:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 september 2023 om 14:29:

Haal Advocaat maar als interim. Misschien dat hij nog iets kan met dit zooitje ongeregeld.



Advocaat heeft meerdere malen aangetoond dat hij nog met twee benen in de vorige eeuw staat. Heeft met Feyenoord ook extreem ondermaats gepresteerd. Als je die haalt wordt het geen klap beter dan met Steijn.


Ik denk dat je beter bij iemand als Reiziger kunt aankloppen, of Jonk. Iemand van die generatie. En nu er schoon schip gemaakt wordt, opent dat wellicht deuren voor dat soort jongens om terug te komen.

Weet niet of Seedorf nog wat doet in zn vrije tijd. Heeft niet echt indrukwekkende resultaten kunnen overleggen als trainer, maar heeft iig de juiste bagage.

Verder kun je altijd nog aankloppen bij FdB. Wordt wel betonvoetbal, maar je kunt dan iig nog voor het kampioenschap gaan als je 14 punten achter staat met de winterstop (moet je wel NU actie ondernemen).

Tot slot, iedereen roept om Cruyff als TD, maar die wil liever trainer worden. Zou je kunnen overwegen.



Advocaat volgens jou niet, maar vervolgens kom je met namen die absoluut niet voldoen.
Reiziger zit goed bij de KNVB en is onervaren. Jonk zou kunnen, maar die is (ten onrechte) besmet bij Ajax en hem zie ik liever als hoofd jeugdopleiding.
Seedorf heeft nog nooit iets laten zien als trainer.
Frank de Boer doet het niet en betonvoetbal hoef ik niet meer te zien.



Ik denk dat niemand hier zit te wachten op nog een periode FdB, maar we zijn wel een beetje op een punt aanbeland dat alles beter is dan nu (behalve Advocaat ;) )

Reiziger heeft mijn voorkeur, en heeft na 8 jaar assistentschap toch wel genoeg ervaring om een team aan te sturen. Heeft ook JA gedaan, maar verpietert nu bij Jong Oranje omdat het dramatische bestuur liever Heitinga kapot maakte dan met Reiziger in zee te gaan.

Jonk zou ook kunnen als die het vertrouwen heeft dat de mensen die hem ten onrechte besmet hebben er niet meer zijn. Volgens mij is dat het geval.

De rest is misschien wat licht, maar dat is wel de generatie waar we nu naar moeten kijken. Van de generatie Van Basten zou je misschien nog Vh Schip kunnen nemen maar de meesten van hun hebben de kans inmiddels gehad, veelal zonder succes.

 

+1/-0

Zes seizoenen onder Frank de Boer: (of eigenlijk 5 1/2)

- 73 punten
- 76 punten
- 76 punten
- 71 punten
- 71 punten
- 82 punten


In die eerste vier seizoenen werd je vooral kampioen omdat de rest nog zwakker was, niet omdat De Boer het zo fantastisch deed. Meest exemplarisch is dat je in het laatste seizoen dat hij kampioen werd net zoveel punten haalde als een jaar later, maar toen stond je opeens 17 punten achter PSV. Het enige fatsoenlijke seizoen dat je had verklootte je aan het eind in Doetinchem. Ja, je werd vier keer kampioen. Maar het was vooral een en al ellende om naar te moeten kijken.

Ten opzichte van Steijn is iedereen een verbetering. Voor mijn part komt de bakker om de hoek voor de groep te staan. Ik ben er alleen niet rouwig om dat De Boer geld aan het binnen harken is in de woestijn zodat je in ieder geval wel weet dat hij niet terug zal keren.

 

+5/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 27 september 2023 om 08:33:

Klopt, je kan uit bij Twente verliezen, maar het gaat mij om de manier waarop. Ik heb alle wedstrijden tot nu toe gezien en ik zie echt een heel ander Ajax dan andere jaren.

Door te zeggen dat het de waan van de dag is, dan kijk je er wel heel licht tegenaan...
Het is al ingezet in de voorbereiding.

Verloren van: Anderlecht, Augsburg, BVB
Dan de competitie: GA Eagles, Excelsior, Fortuna, Twente, Feyenoord

Onder Steijn (inclusief oefenperiode):
Winst 4
Gelijk 4
Verlies 7

Kortom je wint "slechts" 4 van de 15 wedstrijden. Om dan te zeggen dat het de waan van de dag is...dan heb je imo nog niet in de gaten hoe groot het probleem daadwerkelijk is.

De selectie is totaal niet in balans, we hebben een bestuur en technische staf dat niet goed functioneert en te weinig Ajax uitstraalt en uitademt. Ik heb dit in heel mijn leven nog niet zo meegemaakt bij Ajax en ik ben geen 10er of 20er meer ;)

Het wegwuiven als "de waan van de dag" vind ik echt dat je de situatie verkeerd inschat.



Ze spelen alsof de voorbereiding afgelopen week begonnen is. Hoe is dat mogelijk? En hoe is het mogelijk dat je laatste twee overgebleven sterkhouders op het laatste moment nog zijn vertrokken? Dat mag je als club niet gebeuren.. Last minute verkoop van Tadic en Klaassen, WTF?

En wat klopt er van het gerucht dat Steijn Tagliafico wilde terughalen maar Mislintat Sosa er min of meer heeft doorgedrukt? Dan kan Steijn er toch ook niets meer van maken?

Van de laatste redelijke tot goede periode zijn nu nog over: Berghuis, Taylor, Brobbey en Rensch. Dat is veel en veel te weinig.

Forbs en Vos zijn me in positieve zin opgevallen door werklust maar ook qua creativiteit, de rest is er gewoon niet klaar voor. Daar kan geen trainer iets aan doen. En van Jong Ajax hebben we ook niet al te veel te verwachten voorlopig...

 

+0/-0

Ik vrees dat weinig gek genoeg zijn om nu bij Ajax in te stappen. Voor de korte termijn zou het wellicht een idee zijn om Bogarde terug te halen om de verdediging onder handen te nemen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 27 september 2023 om 15:21:

FdB heeft wel uitstekende resultaten behaald met kwaliteitsarme selecties. Niet dat dit een garantie biedt, maar alles hangt als los zand aaneen, dus hebben ze wel nood aan een autoritaire trainer die eerst de focus houdt op alles achterin gesloten houden.


Ik deed een beetje lacherig over FdB als vervanger van het Haagse viswijf, maar dit is eigenlijk een erg sterk argument, want het is inderdaad zo dat de verdedigende organisatie momenteel het kernprobleem is.

Jonk lijkt me absoluut een slecht idee, want die is ook dol op drama en conflict, en zit dus in z'n geboortedorp prima op z'n plek. Reiziger hadden ze moeten nemen in plaats van Heitinga, dus dat is te laat. Verder kan ik qua Nederlandse trainer niemand bedenken, behalve Marcel Keizer (heb ik nog altijd een zwak voor, sympathieke vent).

open/sluit de onderstaande quote:

De grootste vraag is nu, wie moet de nieuwe trainer aanstellen? We hebben geen TD en we hebben een AD die daar zit om het gat op te vullen tot de daadwerkelijke AD kan instappen. En de voorzitter van de RvC is net opgestapt.

Worden nog leuke weken, lol. En Maurice is gelukkig, want hij weet ook wel dat de hele organisatie nu vleugellam is.


Ongelofelijk, hè. Hoe heeft die gast dit allemaal voor elkaar gekregen? En wie heeft hem in godsnaam aangesteld? Ik weet dat dat officieel Mislintat is, maar die heeft Steijn echt niet zelf gevonden. Die vent is door iemand aangedragen, en het is er toen waarschijnlijk doorheen gedrukt.

forumillustratie

 

+3/-0

Ik zie nu ook de namen van Henk Ten Cate en John van 't Schip voorbijkomen. Daarop zeg ik nee en ja, respectievelijk.

 

+1/-1

Ik vind Steijn absoluut niet bij Ajax passen, dat heb ik vanaf moment één al, maar hoe lamlendig Ajax nu voetbalt is niet alleen op hem af te schuiven. We hebben de hoofdprijs betaald voor jonge spelers, of spelers uit de tweede divisies omdat Sven vond dat het een kunst was om in die divisies te scouten.

De aankopen zijn echt pure middelmaat en komen op veel fronten te kort. Een Forbs zie ik nog wel potentie in, maar dat komt ook meer omdat de rest om hem heen zo zwak presteert, niet omdat hij nu zo opvallend goed is.

Ik verwacht niet dat er een trainer is die op dit moment deze groep spelers aan de praat gaat krijgen. Ik had liever net als bij PSV, 5 gerichte aankopen gezien dan een dozijn middelmaat...

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 27 september 2023 om 14:31:

Het maakte me werkelijk geen zak uit wie er voor de groep staat komend weekend zolang het Steijn maar niet is



Steijn krijgt (blijkbaar) sowieso tot de interland periode de tijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 28 september 2023 om 09:29:

Ik zie nu ook de namen van Henk Ten Cate en John van 't Schip voorbijkomen. Daarop zeg ik nee en ja, respectievelijk.



Waarom zou van 't Schip nou in hemelsnaam geschikt zijn?

 

+2/-0

Philippe Clement? Aanvallend ingestelde coach die met SK Beveren bijna het onmogelijke deed en daarna met RC Genk de titel pakte. Bij Club Brugge meermaals kampioen geworden en bij AS Monaco het ook niet onaardig deed, al had hij wel wat pech met blessures. Tactisch ook een sterke coach en eentje die boven de kleedkamer staat. Er zal wel weer wat lacherig gedaan worden over het feit dat hij een Belg is, maar haalde tot nu toe altijd goeie resultaten.

Hij is kaal, dus dat criteria kunnen we al afvinken.

 

+4/-0

Ik vind Marcel Keijzer ook geen slechte optie, had het niet verkeerd gedaan bij ons maar moest toch weg. Anders Reiziger, Van het Schip of Jonk. Of een bewezen buitenlandse trainer. Frank de Boer liever niet en die komt ook niet omdat hij goed zit in het Midden Oosten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 28 september 2023 om 11:05:

Philippe Clement? Aanvallend ingestelde coach die met SK Beveren bijna het onmogelijke deed en daarna met RC Genk de titel pakte. Bij Club Brugge meermaals kampioen geworden en bij AS Monaco het ook niet onaardig deed, al had hij wel wat pech met blessures. Tactisch ook een sterke coach en eentje die boven de kleedkamer staat. Er zal wel weer wat lacherig gedaan worden over het feit dat hij een Belg is, maar haalde tot nu toe altijd goeie resultaten.

Hij is kaal, dus dat criteria kunnen we al afvinken.


Dan krijg je hetzelfde als met Mislintat, een hetze vanaf dag één. Buitenlander, dus geen contacten met de Nederlandse media en geen oud-Ajacied dus geen onderdeel van een groepering binnen Ajax.

Die krijgt drie wedstrijden voordat de bijtende kritiek neerdaalt en binnen de tien wedstrijden staat hij weer buiten.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 september 2023 om 13:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 28 september 2023 om 11:05:

Philippe Clement? Aanvallend ingestelde coach die met SK Beveren bijna het onmogelijke deed en daarna met RC Genk de titel pakte. Bij Club Brugge meermaals kampioen geworden en bij AS Monaco het ook niet onaardig deed, al had hij wel wat pech met blessures. Tactisch ook een sterke coach en eentje die boven de kleedkamer staat. Er zal wel weer wat lacherig gedaan worden over het feit dat hij een Belg is, maar haalde tot nu toe altijd goeie resultaten.

Hij is kaal, dus dat criteria kunnen we al afvinken.


Dan krijg je hetzelfde als met Mislintat, een hetze vanaf dag één. Buitenlander, dus geen contacten met de Nederlandse media en geen oud-Ajacied dus geen onderdeel van een groepering binnen Ajax.

Die krijgt drie wedstrijden voordat de bijtende kritiek neerdaalt en binnen de tien wedstrijden staat hij weer buiten.



Ik vind het wat overdreven om nou te doen alsof alle kritiek op Mislintat puur was omdat ie Duits is. Echt best heeft de man niet ingekocht lijkt mij.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 september 2023 om 13:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 28 september 2023 om 11:05:

Philippe Clement? Aanvallend ingestelde coach die met SK Beveren bijna het onmogelijke deed en daarna met RC Genk de titel pakte. Bij Club Brugge meermaals kampioen geworden en bij AS Monaco het ook niet onaardig deed, al had hij wel wat pech met blessures. Tactisch ook een sterke coach en eentje die boven de kleedkamer staat. Er zal wel weer wat lacherig gedaan worden over het feit dat hij een Belg is, maar haalde tot nu toe altijd goeie resultaten.

Hij is kaal, dus dat criteria kunnen we al afvinken.


Dan krijg je hetzelfde als met Mislintat, een hetze vanaf dag één. Buitenlander, dus geen contacten met de Nederlandse media en geen oud-Ajacied dus geen onderdeel van een groepering binnen Ajax.

Die krijgt drie wedstrijden voordat de bijtende kritiek neerdaalt en binnen de tien wedstrijden staat hij weer buiten.



Precies!

Als men dat niet loslaat wordt de spoeling dun.
Bovendien,, als dat het criterium is, wie staat er over 15 jaar dan voor de groep? Klaassen?

Het is nu al niet leuk maar ik houdt mijn hart vast de komende 15 jaar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 september 2023 om 13:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 september 2023 om 13:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 28 september 2023 om 11:05:

Philippe Clement? Aanvallend ingestelde coach die met SK Beveren bijna het onmogelijke deed en daarna met RC Genk de titel pakte. Bij Club Brugge meermaals kampioen geworden en bij AS Monaco het ook niet onaardig deed, al had hij wel wat pech met blessures. Tactisch ook een sterke coach en eentje die boven de kleedkamer staat. Er zal wel weer wat lacherig gedaan worden over het feit dat hij een Belg is, maar haalde tot nu toe altijd goeie resultaten.

Hij is kaal, dus dat criteria kunnen we al afvinken.


Dan krijg je hetzelfde als met Mislintat, een hetze vanaf dag één. Buitenlander, dus geen contacten met de Nederlandse media en geen oud-Ajacied dus geen onderdeel van een groepering binnen Ajax.

Die krijgt drie wedstrijden voordat de bijtende kritiek neerdaalt en binnen de tien wedstrijden staat hij weer buiten.



Ik vind het wat overdreven om nou te doen alsof alle kritiek op Mislintat puur was omdat ie Duits is. Echt best heeft de man niet ingekocht lijkt mij.



Maar de hetze begon al voordat hij iemand had gekocht.

 

+3/-0

De namen die je voorbij hoort komen, mijn god. De Telegraaf oppert Ten Cate. Die man is bijna 70 en al een jaartje of 15 niet relevant meer. Hij heeft überhaupt al geen bijzonder indrukwekkend CV. Waarom zou hij de verlosser zijn? De Telegraaf komt alleen maar met zijn naam omdat hij altijd wel een goede lek naar de media is geweest. Bovendien is hun voorstel dat hij Steijn komt helpen. Dat is een mooie manier om je eigen trainer te ondermijnen. Als je geen vertrouwen in Steijn hebt moet je hem gewoon wegsturen.

Van 't Schip heeft al helemaal weinig bewezen als trainer, en die lijkt me er ook een van de oude stempel. Reiziger was redelijk onopvallend in zijn tijd als assistent. Jonk heeft wel de juiste voetbalideeën, maar je krijgt er automatisch een hoop drama bij. De Boer heeft ook ouderwetse opvattingen en is geen people manager. Ik zou hem alleen als ervaren assistent aanstellen als je een jonge trainer als Dave Vos de kans geeft. Philippe Clement zou wel een goede keuze zijn.

Keizer zou ik het op zich nog gunnen, ook al heeft geen bijzonder indrukwekkende trainerscarrière gehad. Maar hij was destijds echt de lul als je ziet wat zijn voorganger en opvolger aan spelers mochten halen/hebben. Bovendien drukte de tragiek rondom Nouri een groot stempel op het seizoen. Maar goed, ik heb liever dat de club nu inzet op een echt zwaargewicht. Dat hoeft niet eens qua staat van dienst te zijn, maar wel qua trainerspofiel. Ten Hag had destijds ook nog niet echt de status.

 

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?