Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21

Blijkbaar zag het spel er vanavond tegen PSG goed uit. Op AS zijn best veel mensen overtuigd inmiddels. Het verschil leek hem meer in de effectiviteit van de aanvallers te zitten. Misschien moet morgen maar eens de hele wedstrijd terugkijken. Daarnaast ben ik vooral ook benieuwd naar het spel tegen een zwakke tegenstander die echt alleen wil verdedigen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 16 mei 2024 om 00:32:

Blijkbaar zag het spel er vanavond tegen PSG goed uit. Op AS zijn best veel mensen overtuigd inmiddels. Het verschil leek hem meer in de effectiviteit van de aanvallers te zitten. Misschien moet morgen maar eens de hele wedstrijd terugkijken. Daarnaast ben ik vooral ook benieuwd naar het spel tegen een zwakke tegenstander die echt alleen wil verdedigen.



Ik heb vrij groot deel van de wedstrijd gezien. Ik vond dat Nice ontzettend veel ruimte weggaf achterin. Voornamelijk de eerste helft. Slechts 35% balbezit.

PSG speelde zonder 7 basisspelers: Donnarumma, Mendes, Hakimi, Ugarte, Dembele, Mbappe en Kolo Muani.

 

+1/-0

Veel ruimte weggeven achterin is inherent aan aanvallend voetbal spelen met veel druk op de bal. Dat zou me juist tevreden stemmen als ik bezorgd was over hoe aanvallend deze coach wil spelen. Die 35% balbezit is niet zo gek natuurlijk als je tegen PSG speelt, ook nog eens een kwartier plus blessuretijd met een man minder.

Vrijwel iedere andere statistiek spreekt in het voordeel van Farioli zijn team. Ze hadden een xG van 1.38 tegen 0.97, 12 tegen 11 schoten, 7 tegen 2 corners, 5 tegen 4 grote kansen, 8 tegen 5 doelpogingen van binnen de zestien. Het enige echte verschil zat hem in de effectiviteit van de aanvallers voorin. De eerste tegengoal kwam voort uit een individuele fout van de rechtsback. Dat is kwaliteit. Dat er veel basisspelers ontbraken bij PSG maakt niet zoveel uit. Spelers als Vitinha en Barcola zijn vele malen beter dan wat Nice op kan stellen. Zij kunnen iemand als Asensio als invaller brengen. Met wat meer geluk bij die eerste kans die op de paal ging had er misschien een beter resultaat ingezeten.

 

+3/-0

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/#:~:text=Playing%20Where%20the%20Space%20is&text=Against%20teams%20that%20do%20not,that%20the%20
opponent%20leaves%20open
link
.

Wel leuke analyse, Farioli gaat kennelijk uit van inverted backs (linkspoot op rechts en andersom) om zo centraal een overtal te creeren. Het doel is om met kort combinatiespel door het midden de zestien te bereiken en daar met veel mensen aanwezig te zijn. Bij balverlies zou het hele elftal aggressief en hoog druk zetten om zo snel mogelijk de bal terug te veroveren.

Heb wel wat vraagtekens bij het artikel. Ze zeggen dat Nice ongelofelijk veel creeert: de aantal goals, expected goals en de reacties van de fans zeggen iets anders. Vraag me ook af hoe hoog ze nou echt staan met de 40-jarige Dante die daar in de basis speelt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 mei 2024 om 02:18:

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/#:~:text=Playing%20Where%20the%20Space%20is&text=Against%20teams%20that%20do%20not,that%20the%20
opponent%20leaves%20open
link
.

Wel leuke analyse, Farioli gaat kennelijk uit van inverted backs (linkspoot op rechts en andersom) om zo centraal een overtal te creeren. Het doel is om met kort combinatiespel door het midden de zestien te bereiken en daar met veel mensen aanwezig te zijn. Bij balverlies zou het hele elftal aggressief en hoog druk zetten om zo snel mogelijk de bal terug te veroveren.

Heb wel wat vraagtekens bij het artikel. Ze zeggen dat Nice ongelofelijk veel creeert: de aantal goals, expected goals en de reacties van de fans zeggen iets anders.


Matig uitgespeelde kansen verlagen de xG. Vijf keer kansloos vanaf 25 meter op doel schieten kan dezelfde xG opleveren als één keer 1-op-1 met de keeper binnen de zestien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 mei 2024 om 02:18:

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/#:~:text=Playing%20Where%20the%20Space%20is&text=Against%20teams%20that%20do%20not,that%20the%20
opponent%20leaves%20open
link
.

Wel leuke analyse, Farioli gaat kennelijk uit van inverted backs (linkspoot op rechts en andersom) om zo centraal een overtal te creeren. Het doel is om met kort combinatiespel door het midden de zestien te bereiken en daar met veel mensen aanwezig te zijn. Bij balverlies zou het hele elftal aggressief en hoog druk zetten om zo snel mogelijk de bal terug te veroveren.

Heb wel wat vraagtekens bij het artikel. Ze zeggen dat Nice ongelofelijk veel creeert: de aantal goals, expected goals en de reacties van de fans zeggen iets anders. Vraag me ook af hoe hoog ze nou echt staan met de 40-jarige Dante die daar in de basis speelt.


Ik denk dat inverted backs in verdedigend opzicht nog niet eens zo'n slecht idee zijn, in het huidige voetbal waarbij vleugelspelers altijd maar naar binnen trekken.

Aanvallend vind ik evenwel wel een handicap hoor. Zo'n speler zal altijd naar binnen willen kappen om de bal met zijn sterke been te kunnen controleren.

Snel en agressief druk zetten ben ik altijd een voorstander van. Heb me er dit seizoen - naast ongeveer dertig andere dingen - zeer aan gestoord dat er vaak ver werd teruggezakt. Zeker in de Eredivisie sta je 9 van de 10 keer tegen de lammen en de blinden en heb je op elke positie een betere speler, zet ze gewoon flink onder druk en dan komen de fouten vanzelf.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 17 mei 2024 om 04:20:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 mei 2024 om 02:18:

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/#:~:text=Playing%20Where%20the%20Space%20is&text=Against%20teams%20that%20do%20not,that%20the%20
opponent%20leaves%20open
link
.

Wel leuke analyse, Farioli gaat kennelijk uit van inverted backs (linkspoot op rechts en andersom) om zo centraal een overtal te creeren. Het doel is om met kort combinatiespel door het midden de zestien te bereiken en daar met veel mensen aanwezig te zijn. Bij balverlies zou het hele elftal aggressief en hoog druk zetten om zo snel mogelijk de bal terug te veroveren.

Heb wel wat vraagtekens bij het artikel. Ze zeggen dat Nice ongelofelijk veel creeert: de aantal goals, expected goals en de reacties van de fans zeggen iets anders. Vraag me ook af hoe hoog ze nou echt staan met de 40-jarige Dante die daar in de basis speelt.


Aanvallend vind ik evenwel wel een handicap hoor. Zo'n speler zal altijd naar binnen willen kappen om de bal met zijn sterke been te kunnen controleren.


Dan trekken zowel de backs als de vleugelspelers liefst naar binnen. Het is nu vaak al overvol in de as.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 mei 2024 om 02:18:

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/#:~:text=Playing%20Where%20the%20Space%20is&text=Against%20teams%20that%20do%20not,that%20the%20
opponent%20leaves%20open
link
.

Wel leuke analyse, Farioli gaat kennelijk uit van inverted backs (linkspoot op rechts en andersom) om zo centraal een overtal te creeren. Het doel is om met kort combinatiespel door het midden de zestien te bereiken en daar met veel mensen aanwezig te zijn. Bij balverlies zou het hele elftal aggressief en hoog druk zetten om zo snel mogelijk de bal terug te veroveren.

Heb wel wat vraagtekens bij het artikel. Ze zeggen dat Nice ongelofelijk veel creeert: de aantal goals, expected goals en de reacties van de fans zeggen iets anders. Vraag me ook af hoe hoog ze nou echt staan met de 40-jarige Dante die daar in de basis speelt.



Hij speelt inderdaad met inverted wingbacks die naar binnen trekken. Maar de wingbacks creëren vooral een overtal op het middenveld tijdens de opbouw, waardoor je in een 2-3-2-3 formatie komt te spelen. De vleugelspitsen houden het veld breed (staan echt aan de zijlijn) en worden vooral gebruikt om de verdediging van de tegenstander uit elkaar te trekken en steekpasses te geven. Doordat zij zo breed staan kunnen de middenvelders de ruimte tussen de spits en de vleugelspelers te bespelen, waardoor je met 2 "10en" speelt. De inverted wingbacks spelen dan als middenvelders. Dante speelt inderdaad in de basis, en is regelmatig rond de middenlijn te vinden, wat aangeeft hoe hoog hij Nice laat spelen.

forumillustratie

Als je dit plaatje hierboven invult met:

1: Ramaj
4: Kaplan
5: Sutalo
3: Hato
2: Rensch
6: Henderson/Vos
10: Aankoop/Hlynsson
8: Mannsverk/Taylor
7: Godts
11: Berghuis
9: Brobbey

Dan moet je in staat zijn om gewoon voor de titel mee te doen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 mei 2024, 14:56:42.

 

+5/-0

Berghuis kan die rol toch nooit invullen?

Trekt liever naar de as en heeft ook niet de snelheid om de gewenste diepte in het spel te krijgen en effectief druk te zetten (lijkt me ook niet dat hij daar veel zin in heeft).

Taylor, Hlynsson en Mannsverk denk ik ook niet voor de rol waar jij ze neer zet.

Mannsverk zie ik eerder een zes in en Taylor en Hlynsson zijn gewoon niet creatief genoeg en missen scorend vermogen. Dan krijg je hetzelfde als bij Nice, dat het lastig scoren wordt.

Hato op linksback is zijn minste positie. Leuk dat hij vaker het middenveld in kan, maar verdedigend lijkt het me vrij kwetsbaar.

En dromer Rensch in een systeem van/onder een trainer die constante focus eist ...

Ik denk dat veel van onze spelers, m.n. de jeugdspelers, een reality check gaan krijgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 17 mei 2024 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 mei 2024 om 02:18:

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/#:~:text=Playing%20Where%20the%20Space%20is&text=Against%20teams%20that%20do%20not,that%20the%20
opponent%20leaves%20open
link
.

Wel leuke analyse, Farioli gaat kennelijk uit van inverted backs (linkspoot op rechts en andersom) om zo centraal een overtal te creeren. Het doel is om met kort combinatiespel door het midden de zestien te bereiken en daar met veel mensen aanwezig te zijn. Bij balverlies zou het hele elftal aggressief en hoog druk zetten om zo snel mogelijk de bal terug te veroveren.

Heb wel wat vraagtekens bij het artikel. Ze zeggen dat Nice ongelofelijk veel creeert: de aantal goals, expected goals en de reacties van de fans zeggen iets anders. Vraag me ook af hoe hoog ze nou echt staan met de 40-jarige Dante die daar in de basis speelt.



Hij speelt inderdaad met inverted wingbacks die naar binnen trekken. Maar de wingbacks creëren vooral een overtal op het middenveld tijdens de opbouw, waardoor je in een 2-3-2-3 formatie komt te spelen. De vleugelspitsen houden het veld breed (staan echt aan de zijlijn) en worden vooral gebruikt om de verdediging van de tegenstander uit elkaar te trekken en steekpasses te geven. Doordat zij zo breed staan kunnen de middenvelders de ruimte tussen de spits en de vleugelspelers te bespelen, waardoor je met 2 "10en" speelt. De inverted wingbacks spelen dan als middenvelders. Dante speelt inderdaad in de basis, en is regelmatig rond de middenlijn te vinden, wat aangeeft hoe hoog hij Nice laat spelen.

forumillustratie

Als je dit plaatje hierboven invult met:

1: Ramaj
4: Kaplan
5: Sutalo
3: Hato
2: Rensch
6: Henderson/Vos
10: Aankoop/Hlynsson
8: Mannsverk/Taylor
7: Godts
11: Berghuis
9: Brobbey

Dan moet je in staat zijn om gewoon voor de titel mee te doen.



Met slechts 1 aankoop wil jij meedoen om de titel? Jij bent wel erg positief ingesteld. Dit jaar lopen we ruim 30 punten achter op de koploper, met vrijwel hetzelfde materiaal. Zeker hadden we wat punten meer kunnen pakken door de juiste jongens op te stellen op de jusite plaats.

Maar we moeten niet voorbij gaan aan het feit dat we afgelopen jaar te weinig kwaliteit hadden, ook met een andere trainer ga je daarmee niet meedoen om de titel.

 

+2/-1

Kijken, kijken! Analyse + beeldmateriaal door Pieter Zwart.

https://www.vi.nl/video/farioli-geanalyseerd-op-deze-manier-gaat-ajax-verdedigenlink

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 mei 2024 om 15:51:

Berghuis kan die rol toch nooit invullen?

Trekt liever naar de as en heeft ook niet de snelheid om de gewenste diepte in het spel te krijgen en effectief druk te zetten (lijkt me ook niet dat hij daar veel zin in heeft).

Taylor, Hlynsson en Mannsverk denk ik ook niet voor de rol waar jij ze neer zet.

Mannsverk zie ik eerder een zes in en Taylor en Hlynsson zijn gewoon niet creatief genoeg en missen scorend vermogen. Dan krijg je hetzelfde als bij Nice, dat het lastig scoren wordt.

Hato op linksback is zijn minste positie. Leuk dat hij vaker het middenveld in kan, maar verdedigend lijkt het me vrij kwetsbaar.

En dromer Rensch in een systeem van/onder een trainer die constante focus eist ...

Ik denk dat veel van onze spelers, m.n. de jeugdspelers, een reality check gaan krijgen.



Berghuis kan dat zeker niet. Ik zou met de huidige spelersgroep gewoon Forbs daar neerzetten. Mannsverk moet inderdaad eerder op zes. Taylor heeft wel de dynamiek om het middenveld te spelen, maar hij zou eventueel ook wel op de positie van Hato kunnen denk ik. Hij heeft het nog verrassend aardig gedaan als wingback. Een soms wat dromerige speler als Rensch is juist gebaat bij een coach die constant scherpte en agressie van zijn spelers vraagt.

Ik denk trouwens wel dat zelfs spelers als Taylor aan de hand van een betere coach effectiever voorin zullen worden. Iemand als Farioli besteedt gewoon aandacht aan aanvalspatronen, zoals je mag verwachten van een trainer. Bij een goede uitvoering kom je dan meer in de ruimtes terecht of heb je een overtal aan spelers om de ruimtes die er toe doen te controleren.

 

+3/-0

Kroes heeft een interview gegeven in de De Telegraaf en spreekt daar inmiddels openlijk over Farioli en de andere kandidaten. Dan zou je haast gaan denken dat er heel snel iemand gepresenteerd zal worden.

Wel wat zorgwekkend dat hij weer met wat populistische holle teksten komt, koketteert met de namen van oud-spelers en de lange werkdagen die hij maakt, en ook al voorsorteert op spelers voor minder verkopen dan ze waard zijn. Nu kan je een hoop daarvan misschien ook zien als een slimme manier om zijn verhaal te verkopen (simpele teksten komen voor de supporters soms beter binnen dan een echt inhoudelijk verhaal), maar je wint er werkelijk niets bij door voor de transfermarkt open is al te roepen dat het wel eens uitverkoop zou kunnen zijn deze zomer.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 mei 2024 om 15:51:

Berghuis kan die rol toch nooit invullen?

Trekt liever naar de as en heeft ook niet de snelheid om de gewenste diepte in het spel te krijgen en effectief druk te zetten (lijkt me ook niet dat hij daar veel zin in heeft).

Taylor, Hlynsson en Mannsverk denk ik ook niet voor de rol waar jij ze neer zet.

Mannsverk zie ik eerder een zes in en Taylor en Hlynsson zijn gewoon niet creatief genoeg en missen scorend vermogen. Dan krijg je hetzelfde als bij Nice, dat het lastig scoren wordt.

Hato op linksback is zijn minste positie. Leuk dat hij vaker het middenveld in kan, maar verdedigend lijkt het me vrij kwetsbaar.

En dromer Rensch in een systeem van/onder een trainer die constante focus eist ...

Ik denk dat veel van onze spelers, m.n. de jeugdspelers, een reality check gaan krijgen.



Waarom kan Berghuis die rol nooit invullen? Ik denk juist dat hij dat uitstekend kan.
De diepte komt vanuit de middenvelders in dit systeem, niet vanuit de vleugelspitsen. Als hij de discipline kan opbrengen om het veld breed te houden, kan hij met zijn techniek en visie de middenvelders wegsteken en de spits bereiken. Ik denk niet dat hij trager is dan bijvoorbeeld een Graelish, die bij City een vergelijkbare rol uitstekend kan invullen.

Waarom is Hato op linksback verdedigend kwetsbaar? Hij kan als extra middenvelder spelen in de opbouw, en defensief zijn steentje bijdragen bij balbezit tegenstander. Juist doordat hij in dit systeem als back niet voor diepgang en aanvallend gevaar hoeft te zorgen, is deze rol juist uitstekend voor hem.

Met deze uitspraken vraag ik me af of je ooit een wedstrijd van Nice gekeken hebt, of de spelers kent. Khephren Thuram speelt op het middenveld, als zo'n type speler het goed doet daar, waarom zou Mannsverk het dan niet kunnen, die met de bal aan de voet beter is?

Ik denk dat, met de juiste motivatie, discipline en instructies dit team het systeem van Farioli uitstekend kan spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 17 mei 2024 om 15:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 17 mei 2024 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 mei 2024 om 02:18:

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/#:~:text=Playing%20Where%20the%20Space%20is&text=Against%20teams%20that%20do%20not,that%20the%20
opponent%20leaves%20open
link
.

Wel leuke analyse, Farioli gaat kennelijk uit van inverted backs (linkspoot op rechts en andersom) om zo centraal een overtal te creeren. Het doel is om met kort combinatiespel door het midden de zestien te bereiken en daar met veel mensen aanwezig te zijn. Bij balverlies zou het hele elftal aggressief en hoog druk zetten om zo snel mogelijk de bal terug te veroveren.

Heb wel wat vraagtekens bij het artikel. Ze zeggen dat Nice ongelofelijk veel creeert: de aantal goals, expected goals en de reacties van de fans zeggen iets anders. Vraag me ook af hoe hoog ze nou echt staan met de 40-jarige Dante die daar in de basis speelt.



Hij speelt inderdaad met inverted wingbacks die naar binnen trekken. Maar de wingbacks creëren vooral een overtal op het middenveld tijdens de opbouw, waardoor je in een 2-3-2-3 formatie komt te spelen. De vleugelspitsen houden het veld breed (staan echt aan de zijlijn) en worden vooral gebruikt om de verdediging van de tegenstander uit elkaar te trekken en steekpasses te geven. Doordat zij zo breed staan kunnen de middenvelders de ruimte tussen de spits en de vleugelspelers te bespelen, waardoor je met 2 "10en" speelt. De inverted wingbacks spelen dan als middenvelders. Dante speelt inderdaad in de basis, en is regelmatig rond de middenlijn te vinden, wat aangeeft hoe hoog hij Nice laat spelen.

forumillustratie

Als je dit plaatje hierboven invult met:

1: Ramaj
4: Kaplan
5: Sutalo
3: Hato
2: Rensch
6: Henderson/Vos
10: Aankoop/Hlynsson
8: Mannsverk/Taylor
7: Godts
11: Berghuis
9: Brobbey

Dan moet je in staat zijn om gewoon voor de titel mee te doen.



Met slechts 1 aankoop wil jij meedoen om de titel? Jij bent wel erg positief ingesteld. Dit jaar lopen we ruim 30 punten achter op de koploper, met vrijwel hetzelfde materiaal. Zeker hadden we wat punten meer kunnen pakken door de juiste jongens op te stellen op de jusite plaats.

Maar we moeten niet voorbij gaan aan het feit dat we afgelopen jaar te weinig kwaliteit hadden, ook met een andere trainer ga je daarmee niet meedoen om de titel.



1 Aankoop voor de basis, jazeker. Dit team bestaat niet uit koekenbakkers. Steijn was een faalhaas die na 3 dagen de spelersgroep al kwijt was. Onder de middelmatige trainer Van 't Schip hebben we in de 25 wedstrijden met hem als coach 50 punten gehaald, wat meer is dan Twente en AZ, maar minder dan Feyenoord en PSV. Met een goede trainer die dit team in zijn kracht zet, de selectie kan motiveren en een goede 10 erbij speelt Ajax mee om de titel.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 18 mei 2024 om 13:46:

Waarom kan Berghuis die rol nooit invullen? Ik denk juist dat hij dat uitstekend kan.
De diepte komt vanuit de middenvelders in dit systeem, niet vanuit de vleugelspitsen. Als hij de discipline kan opbrengen om het veld breed te houden, kan hij met zijn techniek en visie de middenvelders wegsteken en de spits bereiken. Ik denk niet dat hij trager is dan bijvoorbeeld een Graelish, die bij City een vergelijkbare rol uitstekend kan invullen.



De diepgang komt zeker ook van de vleugelspelers, en Berghuis mist daarvoor de snelheid en 1 tegen 1 actie. Zelfs als het zou werken met hem op die positie, waarom zou je jezelf als team beperken door een speler daar op te stellen met een beperkt aantal wapens?

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 17 mei 2024 om 14:43:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 mei 2024 om 02:18:

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/#:~:text=Playing%20Where%20the%20Space%20is&text=Against%20teams%20that%20do%20not,that%20the%20
opponent%20leaves%20open
link
.

Wel leuke analyse, Farioli gaat kennelijk uit van inverted backs (linkspoot op rechts en andersom) om zo centraal een overtal te creeren. Het doel is om met kort combinatiespel door het midden de zestien te bereiken en daar met veel mensen aanwezig te zijn. Bij balverlies zou het hele elftal aggressief en hoog druk zetten om zo snel mogelijk de bal terug te veroveren.

Heb wel wat vraagtekens bij het artikel. Ze zeggen dat Nice ongelofelijk veel creeert: de aantal goals, expected goals en de reacties van de fans zeggen iets anders. Vraag me ook af hoe hoog ze nou echt staan met de 40-jarige Dante die daar in de basis speelt.



Hij speelt inderdaad met inverted wingbacks die naar binnen trekken. Maar de wingbacks creëren vooral een overtal op het middenveld tijdens de opbouw, waardoor je in een 2-3-2-3 formatie komt te spelen. De vleugelspitsen houden het veld breed (staan echt aan de zijlijn) en worden vooral gebruikt om de verdediging van de tegenstander uit elkaar te trekken en steekpasses te geven. Doordat zij zo breed staan kunnen de middenvelders de ruimte tussen de spits en de vleugelspelers te bespelen, waardoor je met 2 "10en" speelt. De inverted wingbacks spelen dan als middenvelders. Dante speelt inderdaad in de basis, en is regelmatig rond de middenlijn te vinden, wat aangeeft hoe hoog hij Nice laat spelen.

forumillustratie

Als je dit plaatje hierboven invult met:

1: Ramaj
4: Kaplan
5: Sutalo
3: Hato
2: Rensch
6: Henderson/Vos
10: Aankoop/Hlynsson
8: Mannsverk/Taylor
7: Godts
11: Berghuis
9: Brobbey

Dan moet je in staat zijn om gewoon voor de titel mee te doen.


Oké, dankjewel voor het artikel en korte toelichting. Als ik het goed begrijp:

1 doelman
2 rechtsback annex rechter verdedigende middenvelder
3 linksback annex linker verdedigende middenvelder
4 linkercentrale verdediger
5 rechtercentrale verdediger
6 centrale verdedigende middenvelder annex centrale verdediger
7 linksbuiten annex linkshalf
8 rechtscentrale aanvallende middenvelder annex rechtscentrale middenvelder
9 centrumspits
10 linkscentrale aanvallende middenvelder annex linkscentrale middenvelder
11 rechtsbuiten annex rechtshalf

1 Ramaj natuurlijk.
2 Rensch past hier.
3 Hato past hier.
4 Kaplan past hier; Hato ook.
5 Sutalo past hier.
6 Deze positie is een uitdaging.
7 Godts of Bergwijn.
8 Hlynsson past hier.
9 Brobbey, met Akpom als backup.
10 Taylor past hier; Hlynsson ook.
11 Berghuis of Forbs.

Iemand als Eric Martel van 1. FC Köln zou perfect als #6 zijn hier. Henderson lijkt te vertrekken, dus je hoeft hem eigenlijk niet meer te overwegen voor deze positie. Of kan hij alsnog blijven?

Forbs en Sosa lijken ook al volledig verstoten te zijn, dus ik had net zo goed Forbs zijn naam niet hoeven te noteren, maar Berghuis lijkt evengoed te gaan vertrekken. We krijgen waarschijnlijk een nieuwe rechtsbuiten.

Ik vrees ook dat Tahirovic niet op waarde wordt geschat. Vooralsnog vrees ik wederom een pijnlijke transfermarkt.

P.S. Je zet wel Taylor op rechts i.p.v. links, terwijl Taylor duidelijk een voorkeur voor links heeft. Overigens, ik zie dat je Mannsverk op 8 zet. Zou hij niet geschikter zijn voor 6?

Dit bericht is gewijzigd op 18 mei 2024, 18:43:39.

 

+2/-0

Brighton wilt Farioli voor onze neus wegkapen, lees ik. Goh, het blijft spannend.

 

+1/-0

Schip krijgt dus een nieuwe functie in het nieuwe TH met Alex Kroes en de nieuwe trainer. Hij gaat spelers van buitenaf en van de jeugdopleiding beoordelen.

Een onzinfunctie dus, waar hij ook helemaal niet geschikt voor is.

Was er al een beetje bang voor, hij moet behouden blijven voor de club, want hij heeft hier 30 jaar geleden gespeeld.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 mei 2024 om 21:01:

Schip krijgt dus een nieuwe functie in het nieuwe TH met Alex Kroes en de nieuwe trainer. Hij gaat spelers van buitenaf en van de jeugdopleiding beoordelen.

Een onzinfunctie dus, waar hij ook helemaal niet geschikt voor is.

Was er al een beetje bang voor, hij moet behouden blijven voor de club, want hij heeft hier 30 jaar geleden gespeeld.



Ik begreep dat het inderdaad deels voor de beeldvorming is, en dat Kroes niet wil dat de supporters gaan denken dat er (weer) een "echte Ajacied" de club verlaat, na Bogarde, Tahamata, Reiziger etc. Naast dat de club geen zin heeft om hem een ontslagvergoeding mee te geven.

Tsja, in deze functie kan hij niet zoveel kwaad. De scouting zal leidend zijn en Kroes zal als TD het laatste woord hebben. Mag Sjon lekker ergens in Australië spelers gaan bekijken terwijl de aankopen op Schiphol landen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?