Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 13 mei 2024 om 11:00:

Het ziet er meer en meer naar uit dat Farioli de nieuwe trainer van Ajax wordt. Wel een serieuze gok van Kroes, hoop voor hem dat het goed uitpakt.

Geen voetbalachtergrond en opgegroeid onder de vleugels van De Zerbi als keeperstrainer. Blijkbaar zijn ze bij elkaar uitgekomen nadat hij een artikel had gepost op Wyscout. Daarna naar Turkije uitgezwermd en nu werkzaam bij Nice, die 5e staat in de competitie.

Hier kan je naar een korte analyse luisteren van Pieter Zwart en het lijkt mij nu niet meteen het profiel van een trainer die bij Ajax past. Verdedigend ingestelde coach (minste tegendoelpunten en minst doelkansen weggegeven uit open spel) die met een 5-4-1 speelt.

Aan de ene kant wel blij dat we niet in de standaard vijver zitten te vissen met Nederlandse trainers, maar geen idee of dit dan de juiste keuze is :).

Hey! Wij spelen ook 5-4-1 en tikken tegen andere cijfers aan in verdedigend opzicht.

+1/-0

+4/-0

+2/-0

Dit bericht is gewijzigd op 13 mei 2024, 17:00:58.

+1/-0

+2/-0

+1/-0

+3/-0

+1/-0

+3/-0

Ik heb een beter gevoel bij Farioli dan bij Potter. We gaan het zien. Ik kan er nu nog niet veel over zeggen. Pas wanneer hij zijn kleuren gaat laten zien bij ons.

+3/-0

+3/-0

+3/-0

+3/-0

+3/-0

Frank de Boer lijkt me heel integer. Ik zie hem niet zo snel naar de media lekken. Van Gaal houdt zich behoorlijk op de achtergrond de laatste maanden. Die gaat er echt niet heel kort opzitten ineens. Sterker nog, dat kan niet eens volgens mij. Woont hij niet in Portugal tegenwoordig? Er blijven nog genoeg slangen onder de leden over, maar dat hoeft niet binnen de technische staf zo te zijn.

+1/-0

thomas83 schreef op 14 mei 2024 om 01:03:

Frank de Boer lijkt me heel integer. Ik zie hem niet zo snel naar de media lekken. Van Gaal houdt zich behoorlijk op de achtergrond de laatste maanden. Die gaat er echt niet heel kort opzitten ineens. Sterker nog, dat kan niet eens volgens mij. Woont hij niet in Portugal tegenwoordig? Er blijven nog genoeg slangen onder de leden over, maar dat hoeft niet binnen de technische staf zo te zijn.

Heel integer: vraag Morten Olsen maar.

+3/-0

+3/-0

+6/-0

Wie het ook gaat worden, het gaat geen hoogvlieger worden. We weten allemaal dat degene die gaat komen niet tot de eerste keuzes van Ajax behoort, daar is genoeg nieuws voor naar buiten gekomen.

Gezien de huidige selectie zou ik voorstander zijn van ervaring. Iemand die jaren ervaring heeft in het vormen van een team, een visie en een strategie. Nu zijn we aan het kijken naar een "menneke" wat de leeftijd heeft dat zelf nog zou kunnen voetballen.
Leeftijd zegt niet altijd wat, maar zijn geringe ervaring zegt wel veel.

+1/-0

BertjeK schreef op 14 mei 2024 om 12:05:

Wie het ook gaat worden, het gaat geen hoogvlieger worden. We weten allemaal dat degene die gaat komen niet tot de eerste keuzes van Ajax behoort, daar is genoeg nieuws voor naar buiten gekomen.

Gezien de huidige selectie zou ik voorstander zijn van ervaring. Iemand die jaren ervaring heeft in het vormen van een team, een visie en een strategie. Nu zijn we aan het kijken naar een "menneke" wat de leeftijd heeft dat zelf nog zou kunnen voetballen.
Leeftijd zegt niet altijd wat, maar zijn geringe ervaring zegt wel veel.

Van 't Schip managet al sinds '97 en Steijn sinds 2010. Ervaring zat maar ik word er niet vrolijk van.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?