Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 april 2024 om 17:19:

Op pagina 13 zie ik een paar selectie suggesties voor komend seizoen, met als consistente factor een kruisje zowel op 10 als rechtsbuiten. Zo jammer dat Misehouy zijn contract niet wilde verlengen en dat Steijn Chico in de prullenbak gooide. Als iemand zich ooit afvraagt om welke reden ik Steijn altijd als slechtste trainer van Ajax ooit zal zien, is dat 'm + al die andere redenen.


Eens, al hoop ik dat de aankopen die ze op die posities gaan doen van hogere kwaliteit zijn dan deze twee. Die aankopen moeten er direct staan. Mogen best 20-30 miljoen per stuk kosten (ervan uitgaande dat je ook behoorlijk verkoopt deze zomer).

 

+1/-0

Schip was "zeer verbaasd" door de wissel van Brobbey. Hij snapt niet dat blessures maar terug blijven keren.

Sorry hoor, maar zelfs Kale en Kokkie zagen aankomen dat Brobbey simpelweg overbelast werd. Als je een speelstijl hebt zoals Brobbey, vergt dat wel wat wat je lichaam, dus moet je daar extra zuinig op zijn.

Die man maakt echt meer kapot dan je lief is. NEC zal ook niet alles winnen maar die 5e plaats is dus toch nog niet zeker. Wat een schande.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 25 april 2024 om 00:22:

Schip was "zeer verbaasd" door de wissel van Brobbey. Hij snapt niet dat blessures maar terug blijven keren.

Sorry hoor, maar zelfs Kale en Kokkie zagen aankomen dat Brobbey simpelweg overbelast werd. Als je een speelstijl hebt zoals Brobbey, vergt dat wel wat wat je lichaam, dus moet je daar extra zuinig op zijn.

Die man maakt echt meer kapot dan je lief is. NEC zal ook niet alles winnen maar die 5e plaats is dus toch nog niet zeker. Wat een schande.


Wat Kale en Kokkie ervan denken, vind ik niet zo relevant. Bij dit soort dingen moet je gewoon op de adviezen van de medische staf vertrouwen. Wat hebben die aan Schip geadviseerd?

Als zij zeggen dat hij probleemloos 90 minuten moet kunnen spelen, snap ik dat Schip verbaasd is. Maar ik snap ook dat hij dan niet in het openbaar de medici gaat affakkelen.

Als zij hebben gezegd dat het beter is om rustig aan te doen, maar Schip hem toch wijsneuzerig 90 minuten wil gebruiken, dan is het een ander verhaal en vind ik het, net als jij, een schande.

Bij enige twijfel over de fitheid van Brobbey moet je natuurlijk wel gewoon Akpom opstellen. Daar heb je 13 miljoen of zo voor betaald en hij zal een vorstelijk salaris hebben, dus dan moet je ook niet weifelen om 'm op te stellen.

 

+3/-0

Wat een waardeloze selectie hebben we. Lang heb ik gedacht dat we met een aantal gerichte aankopen we wel vooruit zouden kunnen, maar wedstrijd na wedstrijd blijkt de gehele selectie echt niet goed genoeg te zijn.

Met wat gerichte aankopen haal je misschien 10-15 punten meer, maar een gat van 30+ haal je daar niet mee in.
De selectie is echt waardeloos....

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 25 april 2024 om 08:31:

Wat een waardeloze selectie hebben we. Lang heb ik gedacht dat we met een aantal gerichte aankopen we wel vooruit zouden kunnen, maar wedstrijd na wedstrijd blijkt de gehele selectie echt niet goed genoeg te zijn.

Met wat gerichte aankopen haal je misschien 10-15 punten meer, maar een gat van 30+ haal je daar niet mee in.
De selectie is echt waardeloos....


Je kunt in elk topic nu heel hard gaan roepen dat de selectie waardeloos is, maar een normale trainer wint met dit materiaal gewoon thuis van Excelsior hoor.

De selectie zal niet al te best zijn, maar onze trainer vind ik met afstand de zwakste schakel.

Ik lees ook dat Van 't Schip inmiddels op het punt is aangekomen dat hij de kwaliteit van de spelersgroep aangrijpt om de slechte prestaties te verklaren. Wat een clown. Win gewoon je potjes thuis van de lammen en blinden zeg, ga toch weg met je kwaliteit en je 'balans in de selectie'. Excelsior heeft ook geen balans in de selectie, die zijn al blij dat ze alle elf kunnen rennen.

Onbegrijpelijk dat deze man nog trainer is. Die gaat straks nog de vijfde plek inleveren aan NEC, let op mijn woorden. Terwijl je elke week een makkelijkere tegenstander dan NEC hebt.

Dit wordt nog een hele nare nageboorte van een seizoenafsluiting.

 

+6/-0

Toen ik gisteren Ajax Excelsior keek:

Sosa op de bank; Hato linksback: zucht 1.
Bergwijn op linksbuiten en Godts op rechts: zucht 2.
Taylor op 10; een halve zucht, want met Hlynsson en Berghuis geblesseerd en Misehouy verstoten is er weinig alternatief.
Rode kaart Bergwijn: grote zucht; Bergwijn doet ons nog meer schade dan ik gewend ben.
Rensch zit lucht te happen bij de 2e tegengoal; zegt tijdens interview dat hij de voorzet te laat heeft gezien: zucht.

Nog tijdens de 1e helft dacht ik: haal Kaplan eraf voor Sosa. We moeten meer voetbal en aanvallende kwaliteiten hebben. Schip mist het vermogen hier en daar om het juiste team neer te zetten.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 april 2024 om 11:08:

Toen ik gisteren Ajax Excelsior keek:

Sosa op de bank; Hato linksback: zucht 1.
Bergwijn op linksbuiten en Godts op rechts: zucht 2.
Taylor op 10; een halve zucht, want met Hlynsson en Berghuis geblesseerd en Misehouy verstoten is er weinig alternatief.
Rode kaart Bergwijn: grote zucht; Bergwijn doet ons nog meer schade dan ik gewend ben.
Rensch zit lucht te happen bij de 2e tegengoal; zegt tijdens interview dat hij de voorzet te laat heeft gezien: zucht.

Nog tijdens de 1e helft dacht ik: haal Kaplan eraf voor Sosa. We moeten meer voetbal en aanvallende kwaliteiten hebben. Schip mist het vermogen hier en daar om het juiste team neer te zetten.



Ik: "Ajax wordt 5e, dit gaan we niet meer weggeven"
Ajax: "Hold my beer, bitch"

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 25 april 2024 om 11:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 april 2024 om 11:08:

Toen ik gisteren Ajax Excelsior keek:

Sosa op de bank; Hato linksback: zucht 1.
Bergwijn op linksbuiten en Godts op rechts: zucht 2.
Taylor op 10; een halve zucht, want met Hlynsson en Berghuis geblesseerd en Misehouy verstoten is er weinig alternatief.
Rode kaart Bergwijn: grote zucht; Bergwijn doet ons nog meer schade dan ik gewend ben.
Rensch zit lucht te happen bij de 2e tegengoal; zegt tijdens interview dat hij de voorzet te laat heeft gezien: zucht.

Nog tijdens de 1e helft dacht ik: haal Kaplan eraf voor Sosa. We moeten meer voetbal en aanvallende kwaliteiten hebben. Schip mist het vermogen hier en daar om het juiste team neer te zetten.



Ik: "Ajax wordt 5e, dit gaan we niet meer weggeven"
Ajax: "Hold my beer, bitch"


Ik kan me herinneren dat ik minder zeker was van de 5e plek dan jij. Toen ik gisteren de wedstrijd keek, dacht ik: had ik maar een leven met voetbaltrainer als mijn carrière. Er is zovéél wat ik anders zou doen bij Ajax.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 april 2024 om 11:08:

Toen ik gisteren Ajax Excelsior keek:

Sosa op de bank; Hato linksback: zucht 1.
Bergwijn op linksbuiten en Godts op rechts: zucht 2.
Taylor op 10; een halve zucht, want met Hlynsson en Berghuis geblesseerd en Misehouy verstoten is er weinig alternatief.
Rode kaart Bergwijn: grote zucht; Bergwijn doet ons nog meer schade dan ik gewend ben.
Rensch zit lucht te happen bij de 2e tegengoal; zegt tijdens interview dat hij de voorzet te laat heeft gezien: zucht.

Nog tijdens de 1e helft dacht ik: haal Kaplan eraf voor Sosa. We moeten meer voetbal en aanvallende kwaliteiten hebben. Schip mist het vermogen hier en daar om het juiste team neer te zetten.


100% eens. Tuurlijk moet je een echte linksback als Sosa opstellen tegen Excelsior en geen centrumverdediger die toevallig linksbenig is. Tuurlijk moet je, als je moet kiezen tussen Bergwijn en Godts, altijd Bergwijn naar rechts verhuizen (simpeler voetballen, bescherm het talent, allerlei redenen voor).

Maar er zit, los van welke poppetje op welke plekken, een veel groter probleem achter: Schip heeft geen idee hoe je een voetbalteam organisatorisch neerzet. Spelers doen maar wat. Dat kan heel misschien bij teams met een gemiddelde leeftijd van 32 waar iedereen al 5 jaar samen speelt, maar niet bij deze bij elkaar geraapte echoput van mogelijk talent.

Ik zie 'm ook bar weinig aanwezig zijn langs de zijlijn, terwijl daar heel veel aanleiding voor is. Bergwijn idem dito. Los van dat ie weg wordt gestuurd tegen Excelsior - wanneer zie je die nou eens ingrijpen als iemand z'n man laat lopen, een voorzet mist of een vleugelspeler weer 2 meter ruimte geeft? Gebeurt echt elke week, trek je scheur eens open zeg, als aanvoerder of coach. Om gek van te worden.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 april 2024 om 10:40:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 25 april 2024 om 08:31:

Wat een waardeloze selectie hebben we. Lang heb ik gedacht dat we met een aantal gerichte aankopen we wel vooruit zouden kunnen, maar wedstrijd na wedstrijd blijkt de gehele selectie echt niet goed genoeg te zijn.

Met wat gerichte aankopen haal je misschien 10-15 punten meer, maar een gat van 30+ haal je daar niet mee in.
De selectie is echt waardeloos....


Je kunt in elk topic nu heel hard gaan roepen dat de selectie waardeloos is, maar een normale trainer wint met dit materiaal gewoon thuis van Excelsior hoor.

De selectie zal niet al te best zijn, maar onze trainer vind ik met afstand de zwakste schakel.



Wellicht win je met een andere trainer van Excelsior en wellicht verlies je met 0-3 ipv 0-6 van Feyenoord als je een andere trainer hebt, maar dat neemt niet weg dat de selectie ook gewoon ver onder de maat is.

We staan 30+ punten achter, met een andere trainer sta je er misschien 20+ achter, maar dat is nog steeds Ajax onwaardig. Zowel trainer als selectie zijn ver onder de maat.

 

+1/-0

Een nieuwe masterclass in tactiek en motivatie van onze charmante zwendelaar. Die eerste tegengoal is een direct gevolg van blind 1 op 1 spelen zonder enige gedachte erachter. Daardoor komen al je verdedigers uit positie en moet een aanvaller ineens verdedigen. Natuurlijk was het ook heel dom van Bergwijn, maar dit zijn typisch van die fouten die aanvallers maken als ze ineens in benauwde verdedigende situaties komen. Dat mag sowieso al nooit gebeuren.

Aan de bal vond ik het spel ook vrij dramatisch en weinig gecoördineerd. Daardoor was je in de beginfase irritant weinig vast aan de bal en weet je zelfs niet eens vele corners af te dwingen. Bergwijn had het spel veel meer breed moeten houden, ook al omdat Van 't Schip weer de idiote keuze maakt om Hato op linksback te zetten. Een centrale verdediger op linksback maakt je aanvallend zwakker en defensief vaak niet eens sterker. Voor rust kwam bijna al het gevaar van Excelsior over Hato zijn kant. De manier waarop hij instapte bij de tweede tegengoal is ook zo dom. Daarmee creëert hij juist de ruimte voor de voorzet.

De goals die je maakt zijn puur aan de elegantie van Rensch te danken. In de slotfase had je nog het momentum om de wedstrijd daadwerkelijk nog te winnen, al was de tijd daarvoor wel erg beperkt doordat Van 't Schip zo onbegrijpelijk laat wisselde. Je kan natuurlijk niet zeggen dat het spelbeeld dan precies zo was geweest als in de laatste tien minuten, maar als je op achterstand staat zal je wel iets moeten proberen. De noodgedwongen wissel van Brobbey was ook weer een nieuwe medische flater. Als je met tien man speelt heb ik liever Brobbey als invaller dan Akpom. Vond Brobbey ook echt matig als basisspeler. Hij is drie weken geblesseerd geweest en moet vervolgens direct weer koud in de basis, zonder enige opbouw.

Een andere ergernis was hoe ongelofelijk gelaten Van 't Schip weer was. Hij zit er al vanaf het moment dat de resultaten minder begonnen te worden in december als een zoutzak bij. In zijn interviews na wedstrijden is het een al acceptatie. Alsof hij als coach er geen hand in heeft hoe de spelers voor de dag komen. Welke trainer beantwoordt de vraag waaraan hij is begonnen op een bevestigende manier? Vaak zouden trainers in dit soort situaties op zijn minst in clichés als "iedere wedstrijd is een finale" spreken. Doe op zijn minst een poging een motivator te zijn. Hij doet nu precies het tegenovergestelde.

Hoe hij telkens alles weer afschuift op een gebrek aan ervaring en leiderschap in de selectie is ook zo makkelijk als wat. Dit was geen grote wedstrijd met uitzonderlijk veel druk erop, en volgens mij was er ook zonder Henderson en Berghuis nog genoeg ervaring om Excelsior in eigen huis te verslaan. Het lijkt wel alsof hij oprecht denkt dat de spelers het zelf allemaal maar moeten bedenken in het veld. Die tekst over dat de blessures misschien een gevolg zijn van een slecht seizoen dat "in het hoofdje van de spelers gaat zitten" is ook al absurd. Zal hij wel eens van periodisering hebben gehoord?

 

+5/-0

Strakke analyse, Thomas.

We zijn weer (vraag alleen niet hoe) een puntje uitgelopen op NEC. Die 5e plaats is, hoe treurig ook, een stukje zekerder geworden dus stel ik voor om de rest van het seizoen in het teken van volgend seizoen te stellen. Henderson en Brobbey willen het WK spelen en zijn net geblesseerd geweest, ik zou ze lekker links laten liggen of hooguit een keer vanaf de bank laten komen. Berghuis en Bergwijn zou ik ook een zeer duidelijk signaal geven door Godts en Forbs in de basis te zetten. In de punt de voorkeur geven aan Akpom (marktwaarde) en Rijkhoff (geef hem eens wat langer de kans). Vos, Tahirovic, Taylor en Mannsverk uiteraard centraal op het middenveld.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 april 2024 om 19:51:

Strakke analyse, Thomas.

We zijn weer (vraag alleen niet hoe) een puntje uitgelopen op NEC. Die 5e plaats is, hoe treurig ook, een stukje zekerder geworden dus stel ik voor om de rest van het seizoen in het teken van volgend seizoen te stellen. Henderson en Brobbey willen het WK spelen en zijn net geblesseerd geweest, ik zou ze lekker links laten liggen of hooguit een keer vanaf de bank laten komen. Berghuis en Bergwijn zou ik ook een zeer duidelijk signaal geven door Godts en Forbs in de basis te zetten. In de punt de voorkeur geven aan Akpom (marktwaarde) en Rijkhoff (geef hem eens wat langer de kans). Vos, Tahirovic, Taylor en Mannsverk uiteraard centraal op het middenveld.


Eens, maar de vijfde plek is echt nog niet zeker. Je staat slechts 2 puntjes voor en dit Ajax is in staat om uit tegen Volendam en/of Vitesse gewoon averij op te lopen.

Anders had ik gezegd: zet lekker wat spelers in de etalage die je in principe zou willen slijten bij een fatsoenlijk bod (Gaaei, Akpom, Sosa) en/of geef wat jonge spelers de kans op de posities van Bergwijn en -huis (copyright @Kiki ). Is Van Axel Dongen bijvoorbeeld al een keer fit? Ben ik erg benieuwd naar.

De realiteit is dat je nog 3 keer alles op alles moet zetten om geen punten te verspelen. Heel frustrerend dat je zo'n kutseizoen ook nog op zo'n manier moet afsluiten.

Dit bericht is gewijzigd op 29 april 2024, 07:19:03.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 april 2024 om 02:23:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 april 2024 om 19:51:

Strakke analyse, Thomas.

We zijn weer (vraag alleen niet hoe) een puntje uitgelopen op NEC. Die 5e plaats is, hoe treurig ook, een stukje zekerder geworden dus stel ik voor om de rest van het seizoen in het teken van volgend seizoen te stellen. Henderson en Brobbey willen het WK spelen en zijn net geblesseerd geweest, ik zou ze lekker links laten liggen of hooguit een keer vanaf de bank laten komen. Berghuis en Bergwijn zou ik ook een zeer duidelijk signaal geven door Godts en Forbs in de basis te zetten. In de punt de voorkeur geven aan Akpom (marktwaarde) en Rijkhoff (geef hem eens wat langer de kans). Vos, Tahirovic, Taylor en Mannsverk uiteraard centraal op het middenveld.


Eens, maar de vijfde plek is echt nog niet zeker. Je staat slechts 2 puntjes voor en dit Ajax is in staat om uit tegen Volendam en/of Vitesse gewoon averij op te lopen.

Anders had ik gezegd: zet lekker wat spelers in de etalage die je in principe zou willen slijten bij een fatsoenlijk bod (Gaaei, Akpom, Sosa) en/of geef wat jonge spelers de kans op de posities van Bergwijn en -huis (copyright @Kiki ). Is Van Axel Dongen bijvoorbeeld al een keer fit? Ben ik erg benieuwd naar.

De realiteit is dat je nog 3 keer alles op alles moet zetten om geen punten te verspelen. Heel frustrerend dat je zo'n kutseizoen ook nog op zo'n manier moet afsluiten.



De situatie is een beetje verschillend per speler, op Brobbey is roofbouw gepleegd door de incapabele technische staf. Hij blijft sukkelen met blessures en dan wordt zijn spel ook niet beter. Plus Akpom levert gewoon. Zet er Sosa en Gaaei bij en Godts en Forbs naast en ik denk dat ie nog best wat zal scoren.

Bergwijn heeft zonder pingels 4 goals gemaakt en zonder tikkies opzij 1 a 2 assists. Hoor je met zulke cijfers überhaubt nog in de basis te staan? Naar mijn mening niet. Hij is natuurlijk een wedstrijd geschorst maar ik zou hem daarna ook niet meer in de selectie opnemen. Duidelijk signaal afgeven.

Berghuis lijkt zelf weg te willen, sowieso moet je rustig aan met hem doen gezien zijn leeftijd en het feit dat ie er maanden uit gelegen heeft. Als het niet hoeft, zou ik hem gewoon op de bank houden.

Henderson, tsja, wat hebben we hier nou aan gehad tot nu toe? Zal met zijn hoofd bij het EK zitten en niet bij Volendam uit, zeg maar. Denk dat we met hem mee moeten denken en hem het signaal geven dat ie ongewenst is. Keihard maar hij is zijn salaris naar mijn mening niet waard.

 

+4/-0

Ik denk eerlijk gezegd dat ze in Rotterdam eerder een trainer hebben dan wij... Terwijl de tijd nu wel begint te dringen. Spelers willen ook weten wie er voor de groep komt te staan en of ze daar überhaupt wel zin in hebben.

Duurt allemaal veel te lang.

 

+3/-1

John van 't Schip wil geen 'Head of Coaching' meer worden, lees ik.

Dat lijkt me een uitstekende ontwikkeling.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 29 april 2024 om 15:48:

John van 't Schip wil geen 'Head of Coaching' meer worden, lees ik.

Dat lijkt me een uitstekende ontwikkeling.



Het minder uitstekende nieuws is dat hij met Ajax in onderhandeling is voor een andere functie.

Charmante man, komt aimabel over maar is gewoon niet competent. Afscheid van nemen is de enige gepaste actie.

 

+3/-0

Zien we het zitten als Ten Hag terugkomt? De Grote Kale Leider heeft het goed gedaan, maar ik merk dat ik aan iets anders toe ben. Moeilijk om uit te leggen wat of wie, zolang hij maar ‘bezeten’ is van het vak en niet zo’n old fashioned trainer als Frank de Boer die het voetbal benadert alsof het 2009 is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 29 april 2024 om 18:49:

Zien we het zitten als Ten Hag terugkomt? De Grote Kale Leider heeft het goed gedaan, maar ik merk dat ik aan iets anders toe ben. Moeilijk om uit te leggen wat of wie, zolang hij maar ‘bezeten’ is van het vak en niet zo’n old fashioned trainer als Frank de Boer die het voetbal benadert alsof het 2009 is.



Liever hem dan Schreuder, Heitinga, Steijn of Schip.

Ik word ook wat moe van de man zelf maar qua kwaliteiten mogen we de handen dichtknijpen met hem, zeker gezien wat we de afgelopen periode allemaal gehad hebben.

 

+2/-0

Ten Hag zei al nee.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?