Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 02 oktober 2023 om 21:12:

Ik vind een jaar wel erg lang voor een interim. Dat hij zeer geschikt zou zijn om wat rust te brengen daar ben ik het wel mee eens, maar ik wil ook een coach zien die echt ergens aan bouwt en niet alleen een pragmatische people manager.



Bij Ajax breng je geen rust omdat je een relaxte vent met een sympathieke uitstraling bent, als je niet genoeg wint breekt de pleuris uit.

De man heeft een beetje pretfuncties sinds zijn vertrek bij Chelsea, 7 jaar geleden. Je zou het een vent van zijn leeftijd niet aan moeten doen om de extreem stressvolle positie bij Ajax op zich te nemen.

 

+2/-0

Er is ook nog zijn leeftijd inderdaad. Vind Van Gaal eigenlijk al te oud voor een belangrijke functie. En Hiddink is nog een jaar of vier ouder.

 

+1/-0

Toch gek dat er van pak 'em beet de Ajacieden van laatste 25 jaar zo weinig (redelijk) succesvolle trainers zijn geworden.

Kan zowel bij de Nederlandse als buitenlandse oud-Ajacieden nou niet iemand bedenken waar ik echt blij van zou worden zowel qua talent als ervaring ...

 

+1/-0

We zijn het er allemaal over eens dat Steijn weg moet maar eigenlijk heeft niemand een goed en realistisch idee voor een opvolger. Ik ook niet.

Ajax zou in principe voor het hoogst haalbare moeten gaan en de drie beste NL trainers zijn de Drie Kalen: Slot, Ten Hag en Bosz. Slot is in mijn optiek misschien nog wel de sterkste van die drie maar hij gaat natuurlijk nooit de overstap maken van Feyenoord naar Ajax (en waarom zou hij?). Ten Hag bungelt weliswaar aan een zijden draadje maar zal ook niet willen terugkeren naar Ajax lijkt me. Met Bosz ben je natuurlijk ongelofelijk dom geweest door een enorme kans te laten lopen waarmee je nu PSV ook nog eens een zeer grote kans op het kampioenschap geeft.

Als je echt voor het hoogst haalbare wilt gaan zou je misschien een poging moeten wagen om hem voor het komende seizoen te transfereren in een ongekende move. Het is totaal onrealistisch (want waarom zou Bosz dit doen anders dan voor de status en mogelijk het geld van Ajax) en als het faalt mag het natuurlijk nooit bekend worden. Maar het zou waarschijnlijk wel je beste optie zijn en aangezien de trainer het belangrijkste onderdeel is van je team kun je beter daar geld aan uitgeven dan aan allerlei aankopen.

Maar niet erg realistisch dus.

Dan moet je natuurlijk nog beslissen of je iemand wilt die dit seizoen overbrugt of meteen iemand met lange termijn potentie. In die laatste categorie is er vrijwel niemand beschikbaar, vooral omdat je iemand wilt die Ajax goed kent. Je kunt je echt niet veroorloven nu wederom een gok te nemen à la Steijn.


Als Steijn er op korte termijn uit gaat (waar ik voorstander van ben) zou ik Maduro hoofdcoach maken met een zeer ervaren assistent (De Boer?) en Van Gaal als adviseur op afstand.

Maar Ajax heeft zich echt in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd. Graag zie ik de discussie hier weer terug gaan naar het oorspronkelijke uitgangspunt. Wie kan het nu realistischerwijs overnemen op korte termijn?

 

+1/-0

Hebben we ooit eerder een negatief doelsaldo gehad na 5/6 wedstrijden?
De stilte rondom zijn functioneren is onbegrijpelijk.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 03 oktober 2023 om 09:32:

Als Steijn er op korte termijn uit gaat (waar ik voorstander van ben) zou ik Maduro hoofdcoach maken met een zeer ervaren assistent (De Boer?) en Van Gaal als adviseur op afstand.

Maar Ajax heeft zich echt in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd. Graag zie ik de discussie hier weer terug gaan naar het oorspronkelijke uitgangspunt. Wie kan het nu realistischerwijs overnemen op korte termijn?


De Boer zit als hoofdtrainer in de zandbak met een dik salaris. Waarom zou die assistent van een compleet onervaren trainer willen zijn?

En waarom blijft Maduro buiten schot? Maduro werden grote tactische kwaliteiten toebedicht en Steijn overlegt constant met zijn assistenten.

Dus ofwel negeert hij de adviezen omdat hij koppig is of Maduro is helemaal niet zo'n tacticus en hij wordt terecht genegeerd, maar dan is Maduro enkel de token oud-Ajacied die er naast is gezet om de buitenstaander Steijn uit de wind te houden (en/of het diversiteitsvinkje).

 

+2/-0

Eens. Blijft de vraag: wie dan :)?

 

+2/-0

Het is niet dat de clubs in de rij staan voor De Boer, dus veel te kiezen zal hij niet hebben gehad. Het zou kunnen dat De Boer het liefst in Nederland werkt, dicht bij zijn familie. En zo'n wereldreiziger is hij volgens mij ook niet. Ging hij niet iedere zomer naar de camping in Nederland, zelfs als royaal betaalde profvoetballer?

Ik kan me overigens niet echt een geval herinneren waarin kritiek specifiek op een assistent was gericht. De kritiek focust zich altijd op de hoofdtrainer of de technische staf als geheel. Als je Maduro op basis van zijn optredens als analist moet beoordelen dan is het niet zo bijzonder allemaal. Maar in die paar minuten spreektijd kan hij ook niet echt de diepte in natuurlijk, als hij dat al mag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 03 oktober 2023 om 18:52:



Ik kan me overigens niet echt een geval herinneren waarin kritiek specifiek op een assistent was gericht. De kritiek focust zich altijd op de hoofdtrainer of de technische staf als geheel. Als je Maduro op basis van zijn optredens als analist moet beoordelen dan is het niet zo bijzonder allemaal. Maar in die paar minuten spreektijd kan hij ook niet echt de diepte in natuurlijk, als hij dat al mag.


Er blijkt uit niets dat Maduro genegeerd wordt en zowel de tactiek als de uitvoering lijkt nergens op.

Ik durf dus vrij zeker te zeggen dat het er niet uit komt omdat het er simpelweg niet in zit.

 

+1/-0

Op dit moment lijken Keizer en Van 't Schip de meest ideale kandidaten als tussenpaus. Wie het dan moet overnemen in januari of volgend seizoen? Ten Hag misschien?

 

+1/-0

Wie gaat die knoop doorhakken? Dit is echt niet langer om aan te zien.

 

+4/-0

Gaan we nou dezelfde fout maken als met Schreuder vorig jaar!?
Niemand die hem eruit durft te gooien en het dan vervolgens over 5 wedstrijden alsnog doen met als resultaat dat je nergens meer voor mee doet?

Ik had het Steijn wel gegund, maar het wordt hem gewoon niet!

 

+3/-0

De Mos, Jol, Steijn. Ik denk dat we geen Hagenezen meer moeten nemen 😂

Maar Steijn moet er in ieder geval uit, dat zeker!
En als ik deze lamzakken zie, hoeft het niet eens een top trainer te zijn. Desnoods zet je een commando voor de groep, als die lamlullen maar wat energie erin leggen (dat zal al de helft schelen).

Steijn: “er ontstaat een team” pffffffff effe serieus???? Wie grijpt erin? Jan van Halst? 😰

 

+3/-0

Wat mij betreft Vos doorschuiven naar Ajax 1, samen met Maduro en Bogarde. Steijn kan gewoon echt niet. En dit was voor velen aan de voorkant toch ook echt al wel duidelijk.

 

+2/-0

Ze zouden Co Adriaanse moeten aanstellen als trainer. Dan zien of ze durven zo slap te zijn als nu. Ik bedoel dat niet zo serieus natuurlijk, maar ook niet totaal onserieus…

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 09 oktober 2023 om 15:58:

Ze zouden Co Adriaanse moeten aanstellen als trainer. Dan zien of ze durven zo slap te zijn als nu. Ik bedoel dat niet zo serieus natuurlijk, maar ook niet totaal onserieus…


In ieder geval iemand die er keihard bovenop zit. De fitheid van sommige spelers is inmiddels al voor het tweede jaar op rij bedroevend.

 

+2/-0

Het liefst een toptrainer uit het buitenland, maar geen idee wie. Desnoods Pascal Janssen van AZ. En anders maar Mitchell van der Gaag of Dave Vos proberen, die je nu vaak voorbij hoort komen. In ieder geval weer allemaal gokjes en geen grote namen. Of Van Gaal moet maar als een soort ouderwetse Engelse manager vanaf de tribune optreden, met dan een veldtrainer die alles uitvoert.

 

+1/-0

Ik zie in Nederland eigenlijk geen geschikte trainers. Dave Vos hoor ik goede berichten over rondom Jong Ajax, maar Ajax 1 is toch heel wat anders qua druk en prestatiedrang. Van der Gaag ken ik niet zo goed.

Even out-of-the-box: Ruben Amorim, de coach van Sporting Portugal, zou voor mij een topkandidaat zijn. Echter, ik denk dat hij de stap richting een topclub gaat maken, want hij werd ook al bij Chelsea genoemd. Is jong, financieel onafhankelijk en daardoor lastig te beïnvloeden. Heeft een hele duidelijke tactische visie, speelt attractief voetbal met veel pressie en presteert daardoor met Sporting erg goed. Heeft Sporting voor het eerst in 19 jaar kampioen gemaakt en bijvoorbeeld Arsenal uitgeschakeld in de Europa League. Een mooie analyse van zijn tactiek: https://www.coachesvoice.com/cv/ruben-amorim-sporting-lisbon-tactics/link

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 23 oktober 2023 om 13:57:

Ik zie in Nederland eigenlijk geen geschikte trainers. Dave Vos hoor ik goede berichten over rondom Jong Ajax, maar Ajax 1 is toch heel wat anders qua druk en prestatiedrang. Van der Gaag ken ik niet zo goed.

Even out-of-the-box: Ruben Amorim, de coach van Sporting Portugal, zou voor mij een topkandidaat zijn. Echter, ik denk dat hij de stap richting een topclub gaat maken, want hij werd ook al bij Chelsea genoemd. Is jong, financieel onafhankelijk en daardoor lastig te beïnvloeden. Heeft een hele duidelijke tactische visie, speelt attractief voetbal met veel pressie en presteert daardoor met Sporting erg goed. Heeft Sporting voor het eerst in 19 jaar kampioen gemaakt en bijvoorbeeld Arsenal uitgeschakeld in de Europa League. Een mooie analyse van zijn tactiek: https://www.coachesvoice.com/cv/ruben-amorim-sporting-lisbon-tactics/link



Die man was trainer van het Sporting Portugal waar wij twee keer overheen denderden twee seizoenen geleden. Op basis daarvan vond ik het een heel naïef team.

 

+1/-0

Maduro en Van 't Schip worden nu genoemd. Ik word echt niet vrolijk van Van 't Schip voor een langere periode. Heel verdacht trouwens dat het nieuws nog maar net bekend is over Steijn en dat Van der Meijde hier al helemaal over leegloopt in een podcast. Dat maakt het wel erg duidelijk uit welke hoek Van der Meijde zijn bron kwam.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?