Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 20:36:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 18 februari 2024 om 14:27:

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.



Totaal ongeschikt. Geen discussie over mogelijk.



Qua people management nog wel ok. Taktisch en qua inzicht een drama.

Ik zat laatst aan de laatste 4 trainers te denken en stelde de vraag hoe ik ze zou ranken. Nog niet helemaal zuiver omdat Schip er nog is, maar ik dacht aan dit:

1. Schreuder
2. Heitinga
3. Schip
4. Steijn.

Wel een hele lastige


Voorlopig geen trainer wiens achternaam met de letter S begint.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 20:36:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 18 februari 2024 om 14:27:

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.



Totaal ongeschikt. Geen discussie over mogelijk.



Qua people management nog wel ok. Taktisch en qua inzicht een drama.

Ik zat laatst aan de laatste 4 trainers te denken en stelde de vraag hoe ik ze zou ranken. Nog niet helemaal zuiver omdat Schip er nog is, maar ik dacht aan dit:

1. Schreuder
2. Heitinga
3. Schip
4. Steijn.

Wel een hele lastige


Voorlopig geen trainer wiens achternaam met de letter S begint.



Wat zou jouw lijstje zijn, Kiki? :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 20:36:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 18 februari 2024 om 14:27:

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.



Totaal ongeschikt. Geen discussie over mogelijk.



Qua people management nog wel ok. Taktisch en qua inzicht een drama.

Ik zat laatst aan de laatste 4 trainers te denken en stelde de vraag hoe ik ze zou ranken. Nog niet helemaal zuiver omdat Schip er nog is, maar ik dacht aan dit:

1. Schreuder
2. Heitinga
3. Schip
4. Steijn.

Wel een hele lastige


Voorlopig geen trainer wiens achternaam met de letter S begint.



Wat zou jouw lijstje zijn, Kiki? :)


Je vraagt me toch niet om deze vier trainers te rangschikken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2024 om 23:59:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 20:36:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 18 februari 2024 om 14:27:

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.



Totaal ongeschikt. Geen discussie over mogelijk.



Qua people management nog wel ok. Taktisch en qua inzicht een drama.

Ik zat laatst aan de laatste 4 trainers te denken en stelde de vraag hoe ik ze zou ranken. Nog niet helemaal zuiver omdat Schip er nog is, maar ik dacht aan dit:

1. Schreuder
2. Heitinga
3. Schip
4. Steijn.

Wel een hele lastige


Voorlopig geen trainer wiens achternaam met de letter S begint.



Wat zou jouw lijstje zijn, Kiki? :)


Je vraagt me toch niet om deze vier trainers te rangschikken?



Jazeker wel!

 

+1/-0

Dave Vos heeft zich nog niet bewezen? Dat kon je destijds ook van Michels en Van Gaal ook zeggen. Wanneer had Vos dat ook moeten doen? Hij heeft nooit de kans gehad. Niet dat hij nou per se mijn eerste keuze zijn, maar als het gaat tussen hem en de laatste paar trainers die we hebben gehad is het een no-brainer. Ik vind het echt een verademing om hem over voetbal te horen praten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 februari 2024 om 00:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2024 om 23:59:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 20:36:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 18 februari 2024 om 14:27:

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.



Totaal ongeschikt. Geen discussie over mogelijk.



Qua people management nog wel ok. Taktisch en qua inzicht een drama.

Ik zat laatst aan de laatste 4 trainers te denken en stelde de vraag hoe ik ze zou ranken. Nog niet helemaal zuiver omdat Schip er nog is, maar ik dacht aan dit:

1. Schreuder
2. Heitinga
3. Schip
4. Steijn.

Wel een hele lastige


Voorlopig geen trainer wiens achternaam met de letter S begint.



Wat zou jouw lijstje zijn, Kiki? :)


Je vraagt me toch niet om deze vier trainers te rangschikken?



Jazeker wel!


Ik kom tot hetzelfde lijstje als die van jou. Dat had ik niet vantevoren verwacht, maar de laatste weken valt Schip mij echt enorm tegen. En iedere keer dat ik Steijn bij een voetbalwedstrijd in de tribune zie, dan denk ik... hoe heeft die gast ooit Ajax-trainer kunnen zijn? Zijn 1 season wonder bij Sparta is en zal zijn absolute hoogtepunt blijven.

Nee, tóch een ander lijstje!

1 Heitinga
2 Schip
3 Schreuder
4 Steijn

Schreuder was ook erg, heel erg slecht voor ons.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 februari 2024, 00:45:52.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 februari 2024 om 00:29:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 februari 2024 om 00:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2024 om 23:59:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 februari 2024 om 23:47:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 februari 2024 om 20:36:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 18 februari 2024 om 14:27:

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.



Totaal ongeschikt. Geen discussie over mogelijk.



Qua people management nog wel ok. Taktisch en qua inzicht een drama.

Ik zat laatst aan de laatste 4 trainers te denken en stelde de vraag hoe ik ze zou ranken. Nog niet helemaal zuiver omdat Schip er nog is, maar ik dacht aan dit:

1. Schreuder
2. Heitinga
3. Schip
4. Steijn.

Wel een hele lastige


Voorlopig geen trainer wiens achternaam met de letter S begint.



Wat zou jouw lijstje zijn, Kiki? :)


Je vraagt me toch niet om deze vier trainers te rangschikken?



Jazeker wel!


Ik kom tot hetzelfde lijstje als die van jou. Dat had ik niet vantevoren verwacht, maar de laatste weken valt Schip mij echt enorm tegen. En iedere keer dat ik Steijn bij een voetbalwedstrijd in de tribune zie, dan denk ik... hoe heeft die gast ooit Ajax-trainer kunnen zijn? Zijn 1 season wonder bij Sparta is en zal zijn absolute hoogtepunt blijven.

Nee, tóch een ander lijstje!

1 Heitinga
2 Schip
3 Schreuder
4 Steijn

Schreuder was ook erg, heel erg slecht voor ons.



Lastig he? :)

Qua gunfactor issie wat mij betreft makkelijk: Schip, Heitinga, Schreuder, Steijn.

Wat betreft kwaliteit / prestaties issie lastiger en kun je voor allemaal behalve Steijn een goed argument bedenken en is Schip zn periode nog bezig. Tot nu toe vond ik Schreuder beter dan Steijn en Heitinga beter dan Schip en misschien ben ik het wel met je eens dat Heitinga beter was dan Schreuder. Heeft het degelijk gedaan: topduels allemaal verloren maar daarbuiten keurig bijna alle punten gepakt en geen muiterijen gekend. zoals Schreuder. Die begon dan wel weer erg goed, maar dat hield niet zo lang stand.

 

+1/-0

In de zomer moeten we met een nieuwe trainer het volgende seizoen ingaan. Graag iemand met ervaring op een hoog niveau, wie een hard maar rechtvaardig karakter heeft. Iemand wie de jeugd een kans geeft, maar niet goede spelers zonder juiste reden slachtoffert ter faveure van jeugdspelers. Gewoon iemand wie weet welke spelers op welke posities behoren te spelen.

 

+2/-0

Nog wat dingen:

- Geen 9 tot 5 mentaliteit;
- Elke thuiswedstrijd van Jong Ajax aanwezig;
- Discipline opleggen aan de spelersgroep en zorgen dat ze na de voorbereiding fit zijn en blijven.

Één van de weinige dingen die onder Schip wel beter zijn geworden is m.i. de wedstrijdfitheid. Begin van het seizoen oogden o.a. Brobbey en Bergwijn uitgeput na een uur. Compleet onacceptabel voor een ervaren trainer van Ajax.

 

+1/-0

Nu laat Van 't Schip ineens weer Martha keihard vallen. Eerst werd er al belachelijk snel over een contractverlenging gesproken, en nu zit hij niet bij de wedstrijdselectie van morgen en kraakt Van 't Schip hem zelfs openlijk af. Je behoort je spelers te allen tijden te beschermen. Iedere vorm van kritiek op een speler kan ook binnenskamers geuit worden.

Aanvankelijk vond ik Schip nog goed te pruimen als people manager die de broodnodige zalvende woorden sprak. Weliswaar deed hij tactisch niet heel spannende dingen, maar zijn opstellingen waren redelijk logisch en hij straalde de rust en vertrouwen uit die je van een interimcoach verwacht. Maar zeker de laatste weken staat hij vaak nerveus of somber aan de kant, zijn hoofd schuddend als Danny Blind in zijn slechtste dagen. Zijn nabeschouwingen komen gemakzuchtig en weinig zelfkritisch over.

 

+3/-0

De woorden van Van 't Schip over Martha:

"Het hoort bij het proces waarin hij zit. We zitten hier bij een profclub, het is geen liefdadigheidsinstelling. Je moet presteren en goed spelen, dat lukte hem duidelijk niet. Het gaat er ook om hoe je in het veld staat, dat was niet goed genoeg. We voelden niet dat er iemand stond die er vol voor ging, om wat voor een reden dan ook. Daarom hebben we besloten dat hij niet meegaat."

Voor mij ligt het bij Martha niet aan gebrek aan inzet, maar aan gebrek aan vertrouwen omdat hij zelf wel beseft dat hij in een situatie is gebracht met verwachtingen waar hij niet de kwaliteiten voor heeft om aan te voldoen. Martha had nooit als de oplossing voor de linksback-positie gelanceerd moeten worden. Uit het niets in de basis en meteen gekozen tot man van de wedstrijd tegen Volendam en de media ook helemaal lyrisch. Volstrekt overtrokken.

In iets mindere mate vind ik hetzelfde gelden voor Hlynsson. Zodra daar ook kritischer naar gekeken gaat worden dan gaat hij ook door de mand vallen en kan hij ook in een soort zwart gat vallen. Gooijer, Martha, Hlynsson en Banel zijn geen toptalenten. Als je als coach wel potentie in hen ziet en ook een signaal wil afgeven dan doe je dat door dit soort jongens eerst een aantal keren te laten invallen. En als ze dan goed presteren dan kun je daarop voortborduren door ze een keer te laten starten tegen een Eredivisie-middenmotor.

Nu krijg je hap-snap-beleid, omdat die jonge jongens door het ijs zakken en dus niet gehandhaafd kunnen worden en dan moet je terugvallen op de ervaren spelers die je als trainer al heel snel als een baksteen hebt te laten vallen. Niet zo gek dat vertrouwen en cohesie bij Ajax ver te zoeken is.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 februari 2024, 21:23:16.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 21 februari 2024 om 19:58:

Nu laat Van 't Schip ineens weer Martha keihard vallen. Eerst werd er al belachelijk snel over een contractverlenging gesproken, en nu zit hij niet bij de wedstrijdselectie van morgen en kraakt Van 't Schip hem zelfs openlijk af. Je behoort je spelers te allen tijden te beschermen. Iedere vorm van kritiek op een speler kan ook binnenskamers geuit worden.

Aanvankelijk vond ik Schip nog goed te pruimen als people manager die de broodnodige zalvende woorden sprak. Weliswaar deed hij tactisch niet heel spannende dingen, maar zijn opstellingen waren redelijk logisch en hij straalde de rust en vertrouwen uit die je van een interimcoach verwacht. Maar zeker de laatste weken staat hij vaak nerveus of somber aan de kant, zijn hoofd schuddend als Danny Blind in zijn slechtste dagen. Zijn nabeschouwingen komen gemakzuchtig en weinig zelfkritisch over.


Kopie van de vorige trainers. Een jonge speler die op bizarre wijze jarenlang door de jeugdopleiding is geslopen zonder doorgeselecteerd te worden wegens compleet gebrek aan talent en die al 95+ wedstrijden in Jong Ajax had aangetoond op zowel rechtsbuiten als linksback het gewenste niveau geenzins ook maar te benaderen ga je eerst belangrijk maken tov een Kroatisch international en ophemelen met contractverlenging en al ...

En vervolgens hak je hem een paar wedstrijden na zijn laatste basisplaats compleet doormidden inclusief op mentaliteit ...

Maar Taylor die al twee jaar als een slappe vaatdoek speelt die moeten we meer respect tonen ...

Dit is de volgende volkomen ongeschikte trainer die bij tegenslag onlogische veranderingen door gaat voeren, tegenstrijdige signalen af gaat geven en wild om zich heen gaat slaan. Des te slechter het individu gaat presteren des te beter denken de trainers van de laatste twee jaar zich te kunnen verbergen achter "de kwaliteit van de selectie". Ja dan ga je zoveel mogelijk jeugdspelers opstellen, spelers van hun pisitie halen en iedere wedstrijd zoveel mogelijke veranderingen doorvoeren.

Compleet clueless.

Als je dan een miljoen of 7 p/j aan een speler uit wilt geven kunnen we dan aub misschien ook een keer een miljoen of 2-3 p/j aangeven aan een trainer die wel weet waar hij me bezig is?

Dat werkt ook waardevermeerderend voor de selectie.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 21 februari 2024 om 20:58:

Voor mij ligt het bij Martha niet aan gebrek aan inzet, maar aan gebrek aan vertrouwen omdat hij zelf wel beseft dat hij in een situatie is gebracht met verwachtingen waar hij niet de kwaliteiten voor heeft om aan te voldoen. Martha had nooit als de oplossing voor de linksback-positie gelanceerd moeten worden. Uit het niets in de basis en meteen gekozen tot man van de wedstrijd tegen Volendam en de media ook helemaal lyrisch. Volstrekt overtrokken.

In iets mindere mate vind ik hetzelfde gelden voor Hlynsson. Zodra daar ook kritischer naar gekeken gaat worden dan gaat hij ook door de mand vallen en kan hij ook in een soort zwart gat vallen. Gooijer, Martha, Hlynsson en Banel zijn geen toptalenten. Als je als coach wel potentie in hen ziet en ook een signaal wil afgeven dan doe je dat door dit soort jongens eerst een aantal keren te laten invallen. En als ze dan goed presteren dan kun je daarop voortborduren door ze een keer te laten starten tegen een Eredivisie-middenmotor.

Nu krijg je hap-snap-beleid, omdat die jonge jongens door het ijs zakken en dus niet gehandhaafd kunnen worden en dan moet je terugvallen op de ervaren spelers die je als trainer al heel snel als een baksteen hebt te laten vallen. Niet zo gek dat vertrouwen en cohesie bij Ajax ver te zoeken is.



De positie is duidelijk nog vrij nieuw voor hem, waardoor hij niet altijd even goed weet waar hij moet lopen. Toch zou het ook best kunnen dat hij het nadat hij zo snel gebracht werd al dacht dat hij er was. Dat is op zich ook niet heel gek voor een speler van zijn leeftijd. Ik denk wel dat linksback de positie is waar hij het meest toekomst heeft.

Hlynsson is ook wel van de categorie te vroeg naar voren geschoven, maar ik vind hem in elk geval wel echt een talentvolle speler, ook al is hij geen absoluut toptalent. Hij is slim, technisch, heeft loopvermogen en hij beheerst het snel en simpel spelen. Zijn defensieve omschakeling is ook fantastisch. Hij moet alleen nog wat sterker en meedogenlozer worden.


open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 21 februari 2024 om 21:01:

Kopie van de vorige trainers. Een jonge speler die op bizarre wijze jarenlang door de jeugdopleiding is geslopen zonder doorgeselecteerd te worden wegens compleet gebrek aan talent en die al 95+ wedstrijden in Jong Ajax had aangetoond op zowel rechtsbuiten als linksback het gewenste niveau geenzins ook maar te benaderen ga je eerst belangrijk maken tov een Kroatisch international en ophemelen met contractverlenging en al ...

En vervolgens hak je hem een paar wedstrijden na zijn laatste basisplaats compleet doormidden inclusief op mentaliteit ...

Maar Taylor die al twee jaar als een slappe vaatdoek speelt die moeten we meer respect tonen ...

Dit is de volgende volkomen ongeschikte trainer die bij tegenslag onlogische veranderingen door gaat voeren, tegenstrijdige signalen af gaat geven en wild om zich heen gaat slaan. Des te slechter het individu gaat presteren des te beter denken de trainers van de laatste twee jaar zich te kunnen verbergen achter "de kwaliteit van de selectie". Ja dan ga je zoveel mogelijk jeugdspelers opstellen, spelers van hun pisitie halen en iedere wedstrijd zoveel mogelijke veranderingen doorvoeren.

Compleet clueless.

Als je dan een miljoen of 7 p/j aan een speler uit wilt geven kunnen we dan aub misschien ook een keer een miljoen of 2-3 p/j aangeven aan een trainer die wel weet waar hij me bezig is?

Dat werkt ook waardevermeerderend voor de selectie.



Ik vind alle van de vorige trainers niet goed genoeg om verschillende redenen. Steijn toonde zich geen teamspeler en kreeg de spelersgroep niet mee. Voor Heitinga was het sowieso nog te vroeg. Hij begon best goed, maar je zag dat hij op een gegeven moment na een slecht resultaat gekke keuzes ging maken in plaats van vol achter zijn speelplan te staan. Schreuder was tactisch de beste trainer van het stel denk ik, maar hij was veel te soft voor de spelers.

Wie de volgende trainer ook wordt, hij moet in elk geval goede moderne ideeën over voetbal hebben die helemaal bij de clubfilosofie passen en een echte voetbalfanaat zijn die de topsportcultuur hoog in het vaandel heeft staan. Deze positie is inderdaad de belangrijkste investering, en wat mij betreft mag dat ook best wat kosten.

 

+3/-0

Gezien het sinds Heerenveen-uit duidelijk veranderde gedrag van Schip krijg ik het vermoeden dat hij toen te horen heeft gekregen dat volgend seizoen iemand anders voor de groep zal staan.


Het zou me niet verbazen als Alex Kroes hierachter zit en dan ga je toch al gauw aan Pascal Jansen denken.

 

+3/-0

Daar zeg je zo wat dat best eens bewaarheid zou kunnen worden. Argh... Pascal Jansen hoef ik echt niet.

Echt doodzonde dat Schip (voor mij een eeuwige held) ten prooi lijkt te vallen aan dezelfde symptomen die opduiken bij iedere Ajax coach die met tegenvallers te maken krijgt: maken van totaal onlogische opstellingen en nu ook uithalen naar de selectie.

Dat laatste is net zo zinloos, kansloos en contraproductief als het uitfluiten van eigen spelers.

Weet niet in hoeverre de selectie het beheerst (al kan ik het antwoord wel raden) maar de situatie schreeuwt echt om een wijziging van het systeem, in ieder geval voor deze wedstrijd.

Hoop in godsnaam dat we niet weer Banel op de linkervleugel gaan zien.

En zet het achterin nou gewoon logisch neer: Sosa - Hato - Sutalo - Rensch. En laat dit staan!

Dit bericht is gewijzigd op 22 februari 2024, 13:00:38.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 22 februari 2024 om 12:42:

Daar zeg je zo wat dat best eens bewaarheid zou kunnen worden. Argh... Pascal Jansen hoef ik echt niet.

...

Weet niet in hoeverre de selectie het beheerst (al kan ik het antwoord wel raden) maar de situatie schreeuwt echt om een wijziging van het systeem, in ieder geval voor deze wedstrijd.


Als je een lading aan technisch personeel van AZ overneemt dan hoef je niet hard na te denken over waar de nieuwe trainer vandaan gaat komen. Qua aankopen hou ik m'n hart wat dat betreft ook al vast.

...

Gaat niet gebeuren, maar 4-3-3 beheersen ze ook niet, inclusief de jeugdspelers van Ajax die nooit in een ander systeem hebben gespeeld, dus wat dat betreft kun je het prima proberen. Als je een rechtsbuiten op linksback zet dan is dit geen heel grote stap verder richting totale chaos.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 22 februari 2024 om 12:42:

Daar zeg je zo wat dat best eens bewaarheid zou kunnen worden. Argh... Pascal Jansen hoef ik echt niet.

Echt doodzonde dat Schip (voor mij een eeuwige held) ten prooi lijkt te vallen aan dezelfde symptomen die opduiken bij iedere Ajax coach die met tegenvallers te maken krijgt: maken van totaal onlogische opstellingen en nu ook uithalen naar de selectie.

Dat laatste is net zo zinloos, kansloos en contraproductief als het uitfluiten van eigen spelers.

Weet niet in hoeverre de selectie het beheerst (al kan ik het antwoord wel raden) maar de situatie schreeuwt echt om een wijziging van het systeem, in ieder geval voor deze wedstrijd.

Hoop in godsnaam dat we niet weer Banel op de linkervleugel gaan zien.

En zet het achterin nou gewoon logisch neer: Sosa - Hato - Sutalo - Rensch. En laat dit staan!



Op basis waarvan verdient Sutalo het om te blijven staan? Naar mijn mening is het meer dan tijd voor Kaplan.

Voor de rest wel mee eens.

 

+1/-0

Van 't Schip vorige week een heel verhaal dat het geen enkel nut heeft om in een ander systeem te gaan spelen. Een week later opeens met vijf verdedigers en maar één aanvaller aan komen zetten. Het zoveelste bewijs dat hij geen flauw idee heeft waar hij mee bezig is en ongeschikt is voor welke functie dan ook.

 

+4/-0

Het enige dat het ontslag van Steijn heeft laten zien is dat dig team met wat frisse en positieve energie gewoon kan strijden om plek 3. Dat je vervolgens een trainer aanstelt die er ook niet veel van kan verder, is wat we nu wekelijks zien als dat frisse/nieuwe er weer vanaf is. Positief dus dat dit team met een juiste aanpak echt niet zo slecht hoeft te zijn als het nu laat zien, negatief dat we al jaren grossieren in verkeerde keuzes op de bank en directiekamers.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 25 februari 2024 om 17:01:

Het enige dat het ontslag van Steijn heeft laten zien is dat dig team met wat frisse en positieve energie gewoon kan strijden om plek 3. Dat je vervolgens een trainer aanstelt die er ook niet veel van kan verder, is wat we nu wekelijks zien als dat frisse/nieuwe er weer vanaf is. Positief dus dat dit team met een juiste aanpak echt niet zo slecht hoeft te zijn als het nu laat zien, negatief dat we al jaren grossieren in verkeerde keuzes op de bank en directiekamers.


We geven nu twee jaar achter elkaar meer dan €100m uit maar voor de trainerspositie blijven we winkelen bij de Action.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?