Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 26 oktober 2023 om 13:35:

Het vreemde met veel oud-spelers die trainer worden is dat je in hun speelstijl of spelersvoorkeuren vaak niets terug ziet van hun eigen tijd als speler. Benieuwd of Maduro dat wel heeft. Een type Maduro, een schakel tussen verdediging en middenveld met veel rust aan de bal en die in het veld de organisatie kan bewaken is wat Ajax nu nodig heeft.


Bij De Boer was dat wel zo, bij Bosz dan weer niet. Laten we hopen dat het bij Maduro niet opgaat, want dat vond ik vooral een logge speler met een te lage handelingssnelheid.

 

+1/-0

Sinds wanneer wordt de opstelling uren voor de wedstrijd al bekendgemaakt?

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 oktober 2023 om 12:37:

Het is niet te bevatten dat je als club eerst bij Schreuder uitkomt, dan bij Heitinga, vervolgens Steijn pakt en nu Skippie. Alsof het expres gaat.



Dat vind ik wel een tikkeltje flauw, want Heitinga en Schip zijn maar interimtrainers, dat mogen best wat meer lichtgewichten zijn. En Schreuder was op papier best een logische keuze. Daarmee koos de club voor dezelfde spelopvattingen als onder Ten Hag. Probleem is alleen dat Schreuder veel te soft voor de spelersgroep bleek te zijn. De kunst is nu iemand te vinden die zowel veeleisend is als de spelopvattingen heeft.

 

+2/-0

Zou Ten Hag oren hebben naar een terugkeer bij Ajax per volgend seizoen, als hij er bij Man Utd uit vliegt (wat niet lang meer kan duren als hij zo doorgaat)?

Ik zou het wel toejuichen in ieder geval.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 november 2023 om 03:07:

Zou Ten Hag oren hebben naar een terugkeer bij Ajax per volgend seizoen, als hij er bij Man Utd uit vliegt (wat niet lang meer kan duren als hij zo doorgaat)?

Ik zou het wel toejuichen in ieder geval.



Ik denk het niet, eerlijk gezegd. Hij heeft het geweldig gedaan bij Ajax en ik denk niet dat hij dat kan overtreffen. Lijkt mij dat er genoeg andere uitdagingen voor hem zijn. Ik zou het wel toejuichen natuurlijk, en de selectie heeft dermate veel nieuwe spelers dat er ook geen oude conflicten meer kunnen zitten.

 

+3/-0

Hoewel Ten Hag de laatste goede trainer is geweest, schreef ik wel toen zijn toentertijd aanstaande vertrek naar ManU bevestigd werd, dat hij een schinkend schip verliet. Dat is op zijn allerzachtst gezegd uitgekomen: 18e, letterlijk de bodem geraakt.

Wat kan je van Ten Hag verwachten, over wie ik correct heb gezegd dat hij na zijn succesjaren bij ons helaas wél een puinhoop achterlaat en dat hij bij ManU niet gaat slagen. Is hij écht de juiste trainer nu voor ons en zou hij het überhaupt willen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 02 november 2023 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 november 2023 om 03:07:

Zou Ten Hag oren hebben naar een terugkeer bij Ajax per volgend seizoen, als hij er bij Man Utd uit vliegt (wat niet lang meer kan duren als hij zo doorgaat)?

Ik zou het wel toejuichen in ieder geval.



Ik denk het niet, eerlijk gezegd. Hij heeft het geweldig gedaan bij Ajax en ik denk niet dat hij dat kan overtreffen. Lijkt mij dat er genoeg andere uitdagingen voor hem zijn. Ik zou het wel toejuichen natuurlijk, en de selectie heeft dermate veel nieuwe spelers dat er ook geen oude conflicten meer kunnen zitten.


Welke oude conflicten waren er ook alweer tussen Ten Hag en anderen in die tijd?

 

+1/-0

Als Ten Hag terugkomt, hoop ik alleszins dat er eerst een sterke TD aangesteld wordt, want zijn aankopen waren op zijn zachtst gezegd geen voltreffer te noemen ...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 02 november 2023 om 09:57:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 02 november 2023 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 november 2023 om 03:07:

Zou Ten Hag oren hebben naar een terugkeer bij Ajax per volgend seizoen, als hij er bij Man Utd uit vliegt (wat niet lang meer kan duren als hij zo doorgaat)?

Ik zou het wel toejuichen in ieder geval.



Ik denk het niet, eerlijk gezegd. Hij heeft het geweldig gedaan bij Ajax en ik denk niet dat hij dat kan overtreffen. Lijkt mij dat er genoeg andere uitdagingen voor hem zijn. Ik zou het wel toejuichen natuurlijk, en de selectie heeft dermate veel nieuwe spelers dat er ook geen oude conflicten meer kunnen zitten.


Welke oude conflicten waren er ook alweer tussen Ten Hag en anderen in die tijd?



Weet ik niet, maar het kan zomaar dat er conflicten waren met spelers die binnenskamers zijn gebleven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 02 november 2023 om 11:13:

Als Ten Hag terugkomt, hoop ik alleszins dat er eerst een sterke TD aangesteld wordt, want zijn aankopen waren op zijn zachtst gezegd geen voltreffer te noemen ...



Overmars.

 

+1/-0

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 18 februari 2024 om 14:27:

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.



Totaal ongeschikt. Geen discussie over mogelijk.

 

+2/-0

Als Ajax door puur toeval en geluk alsnog derde was geworden, was de kans groot dat Van 't Schip volgend jaar gewoon weer voor de groep had gestaan.

 

+1/-0

Nu meteen nog buitenstampen, weg dr mee

 

+2/-0

Wat mij betreft Dave Vos of Michael Reiziger. Trainers die in elk geval hebben aangetoond te kunnen presteren binnen de Ajax-filosofie. En dan ook de tijd geven. Het huidige elftal is in alle facetten ondermaats, dus dat ga je niet in een paar maanden rechtbreien. Janssen zou ook weer een "naam" zijn die dan toevallig op het pad zou komen, maar in wezen ook niets bewezen heeft. Ophouden met paniek adhoc-beleid. Niet weer een zak met 100 miljoen er tegenaan gooien om te proberen aan te haken bij PSV. Geef Vos of Reiziger gewoon drie jaar de tijd om een nieuw team te smeden. Kwaliteitsinjectie is nodig, maar niet tien spelers tegelijk en bovendien moet dit weer gebeuren door gedegen scouting.

 

+2/-0

Van 't Schip is niet de verlosser, maar hij is in ieder geval een Ajacied. Je kunt geen ijzer met handen breken, dus laat hem maar gewoon het seizoen afmaken. Deze spelers hebben niet de kwaliteit voor plek 3, dus waarom nog meer overhoop halen? Intussen zorgen voor goede spelers komende zomer en uiteraard een nieuwe trainer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 februari 2024 om 16:46:

Wat mij betreft Dave Vos of Michael Reiziger. Trainers die in elk geval hebben aangetoond te kunnen presteren binnen de Ajax-filosofie. En dan ook de tijd geven. Het huidige elftal is in alle facetten ondermaats, dus dat ga je niet in een paar maanden rechtbreien. Janssen zou ook weer een "naam" zijn die dan toevallig op het pad zou komen, maar in wezen ook niets bewezen heeft. Ophouden met paniek adhoc-beleid. Niet weer een zak met 100 miljoen er tegenaan gooien om te proberen aan te haken bij PSV. Geef Vos of Reiziger gewoon drie jaar de tijd om een nieuw team te smeden. Kwaliteitsinjectie is nodig, maar niet tien spelers tegelijk en bovendien moet dit weer gebeuren door gedegen scouting.



Jij wilt dus definitief naar de middenmoot van de Eredivisie? Dave Vos nog helemaal niets bewezen en Reiziger zat elke keer als een zoutzak op de bank.

Ik begrijp werkelijk niet dat je als supporter dit wil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 14:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 18 februari 2024 om 14:27:

Laten we deze ook maar weer omhoog gooien.

Ongetwijfeld gaan we winnen van NEC, maar een trainer die nog altijd Taylor op blijft stellen is ongeschikt voor welke functie dan ook in het voetbal. Tijd voor een ander.



Totaal ongeschikt. Geen discussie over mogelijk.



Qua people management nog wel ok. Taktisch en qua inzicht een drama.

Ik zat laatst aan de laatste 4 trainers te denken en stelde de vraag hoe ik ze zou ranken. Nog niet helemaal zuiver omdat Schip er nog is, maar ik dacht aan dit:

1. Schreuder
2. Heitinga
3. Schip
4. Steijn.

Wel een hele lastige

 

+1/-0

Ik vind het eigenlijk al raar dat Van 't Schip verzekerd is van een plekje binnen de club na zijn interim-periode. In welke rol moet hij in godsnaam wat toevoegen? Hij heeft nooit ergens bijzonder gepresteerd als trainer en je hoort hem ook nooit echt interessante inhoudelijke dingen over voetbal zeggen. Vandaag klaagt hij over de balans in de selectie en van de week had hij het over een off-day. Vergelijk dat met een Slot of Ten Hag, die tot op detailniveau over voetbal kunnen praten.

Eigenlijk vind ik Steijn ook niet eens de mindere coach. Als je kijkt naar de wedstrijden waarin hij op de bank heeft gezeten dan waren dat er niet eens zo heel veel, en hoe onmogelijk hij zich ook heeft gedragen, hij kon in elk geval nog een aantal excuses opvoeren. Het programma was loodzwaar en meerdere spelers waren pas laat beschikbaar of volledig inzetbaar.

Van 't Schip zit er inmiddels al maanden, hij heeft de spelersgroep een week bij elkaar gehad op trainingskamp om tactisch te trainen, en hij heeft ook het voordeel gehad van een erg makkelijk programma waarin het broze vertrouwen wat hersteld kon worden. En nog is er totaal geen lijn in het spel te ontdekken. Individuele spelers worden vaak als zondebokken aangewezen, maar het is toch echt de verantwoordelijkheid van de trainer als Tahirovic veel te dicht tegen de verdediging aan staat en Taylor veel te dicht bij Brobbey. Of als Akpom op tien staat en de verdedigende samenwerking met de spelers om hem heen is niet duidelijk. Dat zijn dingen waar je op traint. Ik zie het niet terug.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 18 februari 2024 om 20:28:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 18 februari 2024 om 16:46:

Wat mij betreft Dave Vos of Michael Reiziger. Trainers die in elk geval hebben aangetoond te kunnen presteren binnen de Ajax-filosofie. En dan ook de tijd geven. Het huidige elftal is in alle facetten ondermaats, dus dat ga je niet in een paar maanden rechtbreien. Janssen zou ook weer een "naam" zijn die dan toevallig op het pad zou komen, maar in wezen ook niets bewezen heeft. Ophouden met paniek adhoc-beleid. Niet weer een zak met 100 miljoen er tegenaan gooien om te proberen aan te haken bij PSV. Geef Vos of Reiziger gewoon drie jaar de tijd om een nieuw team te smeden. Kwaliteitsinjectie is nodig, maar niet tien spelers tegelijk en bovendien moet dit weer gebeuren door gedegen scouting.



Jij wilt dus definitief naar de middenmoot van de Eredivisie? Dave Vos nog helemaal niets bewezen en Reiziger zat elke keer als een zoutzak op de bank.

Ik begrijp werkelijk niet dat je als supporter dit wil.



Welke trainer heeft wel bewezen te kunnen presteren? Heeft een voetbalfilosofie die aansluit bij Ajax? En die lange termijn krediet zal krijgen bij de achterban?

Het liefst zou je groots investeren zoals in 1997 na de leegloop, toen o.a. Oliseh, Laudrup en Arveladze kwamen. Of toen Beenhakker in 2001 even Trabelsi, Maxwell, Pienaar, Zlatan en Mido binnenhaalde. Maar ik heb weinig vertrouwen dat de infrastructuur en know-how er is binnen Ajax om de selectie verantwoord naar een veel hoger plan te tillen.

Afgezien daarvan is er de vraag of er voldoende transferbudget vrijgemaakt kan worden nu we opnieuw geen Champions League zullen spelen (hoewel wat overbodige spelers slijten zo €80 miljoen moet kunnen opleveren).

Ik denk dat we de voorzichtige Frank-de-Boer-route moeten nemen die in 2011 allereerst jeugdspelers een kans gaf (zoals Van 't Schip nu ook doet) en dan langzaam doorbouwen. Frank de Boer haalde nooit 80 punten, dus kampioenschappen kunnen we normaal gesproken inderdaad de komende jaren dan vergeten. Voor de lange termijn is de basis daar wel gelegd voor de successen later onder Bosz en vooral Ten Hag.

Wat we absoluut niet moeten doen is trainers en spelers halen op basis van reputaties. Een trainer halen alleen omdat hij een grote naam heeft of spelers met hoge salarissen huren van Europese topclubs. Dat is uit den boze.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?