Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Goedemorgen! Overgekomen van een ander forum waar niet meer inhoudelijk wordt gereageerd en geen leven is, kijken of ik hier mijn ei (dit seizoen vooral frustraties) kwijt kan .

Gisteravond was een moment waar lang op werd gewacht. Steijn maakte in het begin een goede indruk op me, maar dat had vooral te maken met zijn overkomen. Hij heeft er echter wel een teringbende van gemaakt en goed dat hij weg is.

Wanneer ik verhalen hoor dat Van ‘t Schip het moet afmaken… kom op zeg. Dat is toch een lichtgewicht. Ik had wellicht nog gepolst bij Knudsen in de winter, maar ben ook benieuwd wie zijn handen hieraan wil branden. Ik word wel misselijk van dat Ajax-DNA geleuter, maar dat heb ik al jaren. Geen club zo conservatief en zo vol van zichzelf als Ajax en dit staat ontwikkeling in de weg, dus hopelijk een vooruitstrevende coach. En zo snel mogelijk.

 

+2/-0

Jammer dat Manchester gewonnen heeft, Ten Hag zou een mooie kandidaat zijn ;)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 23 oktober 2023 om 20:39:

Maduro en Van 't Schip worden nu genoemd. Ik word echt niet vrolijk van Van 't Schip voor een langere periode. Heel verdacht trouwens dat het nieuws nog maar net bekend is over Steijn en dat Van der Meijde hier al helemaal over leegloopt in een podcast. Dat maakt het wel erg duidelijk uit welke hoek Van der Meijde zijn bron kwam.



Dat is wel duidelijk toch. Van der Meijde, van der Vaart en ook Sneijder hebben zich voor het karretje laten spannen. Alles was de schuld van Mislintat, Steijn kon er allemaal niets aan doen. Arme Steijn, wordt zomaar opgezadeld spelers van het kaliber Forbs, Sosa en Sutalo.

Dat je tijd nodig hebt om een elftal te smeden snap ik met zoveel nieuwe aankopen, maar dit sloeg helemaal nergens op.

 

+2/-0

Ik hoop niet dat we met Van 't Schip worden opgezadeld. Daar word ik echt niet vrolijk van. Dit elftal heeft een trainer nodig die een team kan opbouwen. Een groep spelers waarin geen samenhang zit, om daar één team van te maken. Daar heb je imo bepaalde skills voor nodig en een bepaald soort ervaring. Dat heeft Van 't Schip imo niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 24 oktober 2023 om 08:30:

Goedemorgen! Overgekomen van een ander forum waar niet meer inhoudelijk wordt gereageerd en geen leven is, kijken of ik hier mijn ei (dit seizoen vooral frustraties) kwijt kan .

Gisteravond was een moment waar lang op werd gewacht. Steijn maakte in het begin een goede indruk op me, maar dat had vooral te maken met zijn overkomen. Hij heeft er echter wel een teringbende van gemaakt en goed dat hij weg is.

Wanneer ik verhalen hoor dat Van ‘t Schip het moet afmaken… kom op zeg. Dat is toch een lichtgewicht. Ik had wellicht nog gepolst bij Knudsen in de winter, maar ben ook benieuwd wie zijn handen hieraan wil branden. Ik word wel misselijk van dat Ajax-DNA geleuter, maar dat heb ik al jaren. Geen club zo conservatief en zo vol van zichzelf als Ajax en dit staat ontwikkeling in de weg, dus hopelijk een vooruitstrevende coach. En zo snel mogelijk.



Die Momus en Johan C heb je op een gegeven moment wel gezien hé?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 24 oktober 2023 om 08:30:

Goedemorgen! Overgekomen van een ander forum waar niet meer inhoudelijk wordt gereageerd en geen leven is, kijken of ik hier mijn ei (dit seizoen vooral frustraties) kwijt kan .

Gisteravond was een moment waar lang op werd gewacht. Steijn maakte in het begin een goede indruk op me, maar dat had vooral te maken met zijn overkomen. Hij heeft er echter wel een teringbende van gemaakt en goed dat hij weg is.

Wanneer ik verhalen hoor dat Van ‘t Schip het moet afmaken… kom op zeg. Dat is toch een lichtgewicht. Ik had wellicht nog gepolst bij Knudsen in de winter, maar ben ook benieuwd wie zijn handen hieraan wil branden. Ik word wel misselijk van dat Ajax-DNA geleuter, maar dat heb ik al jaren. Geen club zo conservatief en zo vol van zichzelf als Ajax en dit staat ontwikkeling in de weg, dus hopelijk een vooruitstrevende coach. En zo snel mogelijk.



Helemaal eens. Van het Schip vond ik een hele mooie voetballer en het lijkt me een super sympathieke man. Maar zeker niet iemand die dit doolend elftal eens flink bij de hand gaat nemen (nog afgezien van zijn hele verdrietige prive situatie). Ga op zoek naar een top trainer in de winterstop. Daarbij vind ik wel dat je op zoek moet gaan naar een trainer met een duidelijke aanvallende visie en die graag met jonge jongens gaat bouwen. Dat versta ik meer onder Ajax DNA dan of iemand hier gevoetbald heeft.

 

+2/-0

Als interim is Van 't Schip nog wel ok. Je hoort alleen al geluiden dat hij het seizoen af mag maken. Dat vind ik wel een erg royale tussenperiode. Hopelijk is Knutsen niet compleet uit beeld nu Mislintat is vertrokken. De Noorse competitie loopt nog maar een maand of twee.

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 24 oktober 2023 om 10:44:

Dat is wel duidelijk toch. Van der Meijde, van der Vaart en ook Sneijder hebben zich voor het karretje laten spannen. Alles was de schuld van Mislintat, Steijn kon er allemaal niets aan doen. Arme Steijn, wordt zomaar opgezadeld spelers van het kaliber Forbs, Sosa en Sutalo.

Dat je tijd nodig hebt om een elftal te smeden snap ik met zoveel nieuwe aankopen, maar dit sloeg helemaal nergens op.



Heel raar ook. Ik snap eigenlijk niet waarom. Ze hebben niet eens allemaal dezelfde zaakwaarnemer en kenden hem ook niet persoonlijk voor zover ik weet. Waarom zou je uitgerekend voor een weinig grote naam als Steijn zo je nek uitsteken?

Vind ze alle drie over het algemeen ook vrij weinig zinnige dingen over voetbal zeggen. Van der Vaart vond ik toen hij nieuw was als analist af en toe nog best leuk omdat hij lekker direct kan zijn en een romanticus is, maar die riep van het weekend dat Ajax het beste als een degradatiekandidaat de pot dicht kan houden. Naast dat je daar structureel weinig mee opschiet geef je daarmee eigenlijk het seizoen al op, na welgeteld 9 speelrondes.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 24 oktober 2023 om 14:47:

Die Momus en Johan C heb je op een gegeven moment wel gezien hé?



Had al het vermoeden een bekende te zien. :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 24 oktober 2023 om 19:30:

Als interim is Van 't Schip nog wel ok. Je hoort alleen al geluiden dat hij het seizoen af mag maken. Dat vind ik wel een erg royale tussenperiode. Hopelijk is Knutsen niet compleet uit beeld nu Mislintat is vertrokken. De Noorse competitie loopt nog maar een maand of twee.

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 24 oktober 2023 om 10:44:

Dat is wel duidelijk toch. Van der Meijde, van der Vaart en ook Sneijder hebben zich voor het karretje laten spannen. Alles was de schuld van Mislintat, Steijn kon er allemaal niets aan doen. Arme Steijn, wordt zomaar opgezadeld spelers van het kaliber Forbs, Sosa en Sutalo.

Dat je tijd nodig hebt om een elftal te smeden snap ik met zoveel nieuwe aankopen, maar dit sloeg helemaal nergens op.



Heel raar ook. Ik snap eigenlijk niet waarom. Ze hebben niet eens allemaal dezelfde zaakwaarnemer en kenden hem ook niet persoonlijk voor zover ik weet. Waarom zou je uitgerekend voor een weinig grote naam als Steijn zo je nek uitsteken?

Vind ze alle drie over het algemeen ook vrij weinig zinnige dingen over voetbal zeggen. Van der Vaart vond ik toen hij nieuw was als analist af en toe nog best leuk omdat hij lekker direct kan zijn en een romanticus is, maar die riep van het weekend dat Ajax het beste als een degradatiekandidaat de pot dicht kan houden. Naast dat je daar structureel weinig mee opschiet geef je daarmee eigenlijk het seizoen al op, na welgeteld 9 speelrondes.



Ik vind het heel opvallend dat Steijn zoveel steun gekregen heeft. Bij die drie voetballers snap ik het ook niet, enige dat ik me kan voorstellen is dat ze hem wel mogen omdat hij, net als zij, nogal, ehm, volks is. Zeg maar. En dan lekker zaniken op die Duitser. Denk dat er echt niet veel meer achter zit.

Derksen ook al, maar die moet of helemaal "voor" of "tegen zijn "want nuance scoort niet. In het geval van Steijn is dat dan "voor" geworden. Denk dat ie zelf ook wel beter weet maar genant is het desalniettemin.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 24 oktober 2023 om 19:30:

Als interim is Van 't Schip nog wel ok. Je hoort alleen al geluiden dat hij het seizoen af mag maken. Dat vind ik wel een erg royale tussenperiode. Hopelijk is Knutsen niet compleet uit beeld nu Mislintat is vertrokken. De Noorse competitie loopt nog maar een maand of twee.

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 24 oktober 2023 om 10:44:

Dat is wel duidelijk toch. Van der Meijde, van der Vaart en ook Sneijder hebben zich voor het karretje laten spannen. Alles was de schuld van Mislintat, Steijn kon er allemaal niets aan doen. Arme Steijn, wordt zomaar opgezadeld spelers van het kaliber Forbs, Sosa en Sutalo.

Dat je tijd nodig hebt om een elftal te smeden snap ik met zoveel nieuwe aankopen, maar dit sloeg helemaal nergens op.



Heel raar ook. Ik snap eigenlijk niet waarom. Ze hebben niet eens allemaal dezelfde zaakwaarnemer en kenden hem ook niet persoonlijk voor zover ik weet. Waarom zou je uitgerekend voor een weinig grote naam als Steijn zo je nek uitsteken?

Vind ze alle drie over het algemeen ook vrij weinig zinnige dingen over voetbal zeggen. Van der Vaart vond ik toen hij nieuw was als analist af en toe nog best leuk omdat hij lekker direct kan zijn en een romanticus is, maar die riep van het weekend dat Ajax het beste als een degradatiekandidaat de pot dicht kan houden. Naast dat je daar structureel weinig mee opschiet geef je daarmee eigenlijk het seizoen al op, na welgeteld 9 speelrondes.



Ik denk dat, tot Alex Kroes officieel in dienst is, er niemand binnen Ajax is die ook maar enigszins kan bepalen wie er een goede trainer voor onze club is. Ik heb ook geen hoge pet op van Van 't Schip, is overal snel weggestuurd omdat hij faalde. Dit seizoen moeten we als verloren beschouwen en dan volgend seizoen met een nieuwe trainer aan de slag. Knutsen past tactisch bij ons, maar zijn beloningsconstructie kunnen wij nooit matchen.

Steijn zal Van der Vaart, Van der Meyde en Sneijder vanaf dag 1 hebben ingepakt. Hij kan goed praten en als je dan maar continu herhaalt dat al je aankopen er helemaal niets van kunnen i.c.m. een huilverhaal dat je geen inspraak hebt bij die "rare Duitser", dan zijn mensen daar blijkbaar gevoelig voor. Slappe hap, ben blij dat ze alle 3 geen officiële functie bij Ajax hebben.

 

+5/-0

Ik hecht ook weinig waarde aan het oordeel van Sneijder, VdVaart en vdMeyde. Beetje roepen langs de zijlijn zonder verantwoordelijkheid. (wat ik overigens prima vind, want ze lijken me niet slim genoeg om wezenlijk iets aan de club bij te dragen)

Anyway, voorlopig Schip, Vos en Maduro dus. Heb er niet al teveel vertrouwen in, maar slechter kan het toch niet. Ik hoop wel dat er voor volgend seizoen een grote naam gehaald gaat worden.

 

+3/-0

Het zou goed kunnen dat we de komende wedstrijden, los van wie er voor de groep staat, al wel een reactie gaan zien. Dat puur en alleen omdat een aantal belangrijke spelers, waaronder Berghuis, Taylor en Tahirovic, volgens mij ook gewoon helemaal klaar waren met Steijn.

Zou wat zijn als je bij PSV in de 88e minuut met een luizige counter op 0-1 komt en zo wint... wishful thinking, ik weet het...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 oktober 2023 om 14:51:

Het zou goed kunnen dat we de komende wedstrijden, los van wie er voor de groep staat, al wel een reactie gaan zien. Dat puur en alleen omdat een aantal belangrijke spelers, waaronder Berghuis, Taylor en Tahirovic, volgens mij ook gewoon helemaal klaar waren met Steijn.

Zou wat zijn als je bij PSV in de 88e minuut met een luizige counter op 0-1 komt en zo wint... wishful thinking, ik weet het...



We winnen zondag met 0-3. Het Maduro-effect

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 25 oktober 2023 om 09:58:

Ik denk dat, tot Alex Kroes officieel in dienst is, er niemand binnen Ajax is die ook maar enigszins kan bepalen wie er een goede trainer voor onze club is. Ik heb ook geen hoge pet op van Van 't Schip, is overal snel weggestuurd omdat hij faalde. Dit seizoen moeten we als verloren beschouwen en dan volgend seizoen met een nieuwe trainer aan de slag. Knutsen past tactisch bij ons, maar zijn beloningsconstructie kunnen wij nooit matchen.

Steijn zal Van der Vaart, Van der Meyde en Sneijder vanaf dag 1 hebben ingepakt. Hij kan goed praten en als je dan maar continu herhaalt dat al je aankopen er helemaal niets van kunnen i.c.m. een huilverhaal dat je geen inspraak hebt bij die "rare Duitser", dan zijn mensen daar blijkbaar gevoelig voor. Slappe hap, ben blij dat ze alle 3 geen officiële functie bij Ajax hebben.



Je hebt met Blind binnenkort wel weer voldoende voetbalkennis in de RVC, ervan uitgaande dat zijn voordracht door de leden wordt goedgekeurd. Het lijkt me verstandig alles vooral in de juiste volgorde te doen, dus als Blind wordt aangesteld kan de RVC op zoek naar een nieuwe TD, en als die er eenmaal is kan die in overleg met de AD onder andere een nieuwe trainer aanstellen.

Kroes heeft veel ervaring in de voetbalwereld, maar het blijft me wel een beetje verbazen hoe hij steeds als een soort verlosser wordt neergezet. Zoveel relevante ervaring heeft nou ook weer niet. Niet dat ik het niet in hem zie zitten, integendeel, maar het is nou niet zo dat hij een absoluut zwaargewicht is. Hij moet zijn sporen nog echt verdienen.

Over Knutsen zijn beloningconstructie maak ik me niet zo'n zorgen eigenlijk. Dat is een unieke constructie die hij nergens anders zal krijgen neem ik aan. Bij een club als Ajax krijgt hij een veel hoger basissalaris.

Waar ik me eerder zorgen over maak is dat hij na al die transfers van het afgelopen jaar wellicht weinig ruimte voor aankopen zal krijgen. Dat maakt Ajax misschien wat minder interessant voor veel trainers. En daarnaast zal Ajax waarschijnlijk geen CL spelen volgend seizoen, misschien niet eens Europees.

 

+2/-0

Begint die Maduro nou met Forbs eruit te halen? Van iedereen die je eruit kunt halen, haal je hem eruit?

Je vraagt je toch ook soms af of die trainers wel naar dezelfde wedstrijden zitten te kijken als jij...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 26 oktober 2023 om 09:05:

Begint die Maduro nou met Forbs eruit te halen? Van iedereen die je eruit kunt halen, haal je hem eruit?

Je vraagt je toch ook soms af of die trainers wel naar dezelfde wedstrijden zitten te kijken als jij...


Wat is de opstelling?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 oktober 2023 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 26 oktober 2023 om 09:05:

Begint die Maduro nou met Forbs eruit te halen? Van iedereen die je eruit kunt halen, haal je hem eruit?

Je vraagt je toch ook soms af of die trainers wel naar dezelfde wedstrijden zitten te kijken als jij...


Wat is de opstelling?


Ramaj; Gaaei, Sutalo, Hato, Sosa; Taylor, Tahirovic, Vos; Bergwijn, Brobbey, Berghuis.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 26 oktober 2023 om 09:05:

Begint die Maduro nou met Forbs eruit te halen? Van iedereen die je eruit kunt halen, haal je hem eruit?

Je vraagt je toch ook soms af of die trainers wel naar dezelfde wedstrijden zitten te kijken als jij...



Ik verwacht dat we nog wel even in de malaise zitten. Hierna komt Skippie en die kan er ook niks van. En wie weet met wat voor prutser ze daarna aan komen zetten.

Het is niet te bevatten dat je als club eerst bij Schreuder uitkomt, dan bij Heitinga, vervolgens Steijn pakt en nu Skippie. Alsof het expres gaat.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 26 oktober 2023 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 26 oktober 2023 om 10:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 26 oktober 2023 om 09:05:

Begint die Maduro nou met Forbs eruit te halen? Van iedereen die je eruit kunt halen, haal je hem eruit?

Je vraagt je toch ook soms af of die trainers wel naar dezelfde wedstrijden zitten te kijken als jij...


Wat is de opstelling?


Ramaj; Gaaei, Sutalo, Hato, Sosa; Taylor, Tahirovic, Vos; Bergwijn, Brobbey, Berghuis.


Ik zou dit bijna een 4-3-2-1 willen noemen. we zullen het zien. Eerste wedstrijd zonder Steijn; dat is sowieso fijn.

 

+1/-0

Het vreemde met veel oud-spelers die trainer worden is dat je in hun speelstijl of spelersvoorkeuren vaak niets terug ziet van hun eigen tijd als speler. Benieuwd of Maduro dat wel heeft. Een type Maduro, een schakel tussen verdediging en middenveld met veel rust aan de bal en die in het veld de organisatie kan bewaken is wat Ajax nu nodig heeft.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?