Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 304 pagina's: 1 2 3 4 ... 299 300 301 302 303 304

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 11 mei 2026 om 21:47:

Sevic schreef op 11 mei 2026 om 21:45:
Ik ben er niet per se blij mee maar hij is te duur om op de bank te zetten,

Sunk Cost Fallacy :)

Ik doel op die 2,5 miljoen salaris.

+1/-0

Sevic schreef op 12 mei 2026 om 05:19:

ElSimao2 schreef op 11 mei 2026 om 21:47:

Sevic schreef op 11 mei 2026 om 21:45:
Ik ben er niet per se blij mee maar hij is te duur om op de bank te zetten,

Sunk Cost Fallacy :)

Ik doel op die 2,5 miljoen salaris.

Volgens Cap is het ruim 3,5M. Verder is de discussie wel vaker gevoerd natuurlijk. Dolberg heeft kwaliteiten maar je kunt er niet van op aan. Zo wisselvallig als het weer als hij uberhaubt een keer fit is.

+1/-1

Voormalig Ajax-keeper André Onana (afgelopen maand 30 jaar geworden) keert na een verhuurperiode van de zomer terug bij Manchester United, waar hij ondanks een nog tweejarig contract geen toekomst meer heeft en mag vertrekken.

Manchester United vreest dat andere clubs bij het contracteren van André Onana zijn salaris niet willen overnemen, maar wellicht is daar wel een mouw aan te passen. Met een terugkeer naar Ajax kan André Onana zijn carrière nieuw leven inblazen en met Jordi Cruijff en Louis van Gaal heeft Ajax een technisch directeur en een adviseur in huis die hem kunnen enthousiasmeren.

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 14 mei 2026 om 18:29:

Voormalig Ajax-keeper André Onana (afgelopen maand 30 jaar geworden) keert na een verhuurperiode van de zomer terug bij Manchester United, waar hij ondanks een nog tweejarig contract geen toekomst meer heeft en mag vertrekken.

Manchester United vreest dat andere clubs bij het contracteren van André Onana zijn salaris niet willen overnemen, maar wellicht is daar wel een mouw aan te passen. Met een terugkeer naar Ajax kan André Onana zijn carrière nieuw leven inblazen en met Jordi Cruijff en Louis van Gaal heeft Ajax een technisch directeur en een adviseur in huis die hem kunnen enthousiasmeren.

Zou niet eens een gekke optie zijn (want kan voor Eredivisie-begrippen prima keepen natuurlijk) maar zijn salariseisen zijn veel te gortig verwacht ik.

+2/-0

Het schijnt dat we aan het proberen zijn om Bendeguz Kovacs van AZ terug te halen.

Altijd doen, zou hier echt heel ver voor gaan. Het is een jongen van net 19 die alle competities waar ie aan deelneemt aan gort schiet. 35 contributies in 2648 minuten. Heeft ook tegen Shachtar in mogen vallen en verzorgde meteen een prima assist. Mooie is ook dat het niet eens alleen een doelpuntenmaker is, hij is verrassend technisch voor iemand die (bijna) 2 meter lang is en doet ook actief mee met het spel. Motorisch issie ietwat lomp, maar dat is gezien zijn postuur te verwachten.

Bij ons zou ie meteen reservespits zijn en wellicht op korte termijn gewoon basis. Bij AZ heeft ie Parrott, Meerdink en Hornkamp voor zich. Tuurlijk, Parrott zal wel vertrekken, maar dan zijn er dus nog 2 gegadigden voor hem.

Stel dat AZ 6M vraagt en dat niet naar beneden te onderhandelen is, ik zou het absoluut leggen. Dit haal je er veelvoudig uit.

+3/-1

ElSimao2 schreef op 14 mei 2026 om 19:22:

Het schijnt dat we aan het proberen zijn om Bendeguz Kovacs van AZ terug te halen.

Altijd doen, zou hier echt heel ver voor gaan. Het is een jongen van net 19 die alle competities waar ie aan deelneemt aan gort schiet. 35 contributies in 2648 minuten. Heeft ook tegen Shachtar in mogen vallen en verzorgde meteen een prima assist. Mooie is ook dat het niet eens alleen een doelpuntenmaker is, hij is verrassend technisch voor iemand die (bijna) 2 meter lang is en doet ook actief mee met het spel. Motorisch issie ietwat lomp, maar dat is gezien zijn postuur te verwachten.

Bij ons zou ie meteen reservespits zijn en wellicht op korte termijn gewoon basis. Bij AZ heeft ie Parrott, Meerdink en Hornkamp voor zich. Tuurlijk, Parrott zal wel vertrekken, maar dan zijn er dus nog 2 gegadigden voor hem.

Stel dat AZ 6M vraagt en dat niet naar beneden te onderhandelen is, ik zou het absoluut leggen. Dit haal je er veelvoudig uit.

6 miljoen euro is een veel lagere transfersom dan die destijds voor de terugkeer van Brian Bobby moest worden neergelegd.

+1/-0

Sevic schreef op 14 mei 2026 om 18:34:

Sjakie Meulemans schreef op 14 mei 2026 om 18:29:

Zou niet eens een gekke optie zijn (want kan voor Eredivisie-begrippen prima keepen natuurlijk) maar zijn salariseisen zijn veel te gortig verwacht ik.

Onana heeft lang in mijn lijstje favoriete spelers gestaan, maar hij heeft zich niet goed opgesteld na zijn dopingaffaire. Het leek er erg op alsof hij er met de pet naar gooide. Hij is in die zin een negatief voorbeeld voor de jeugd en dat moet je niet hebben als je zoveel jeugd hebt. Heeft ook overal conflicten, al is het wat ironisch dat ik hem daarvoor bekritiseer.

Aan de andere kant blijft het in goede doen een geweldige keeper natuurlijk.

+2/-0

Onana komt nooit meer in goeden doen. Z'n hoogtepunt was 2019, daarna was hij binnen, en dus niet meer hongerig. Heeft zich absoluut schandalig richting Ajax opgesteld. Nooit meer terughalen dus.

+1/-0

Mie Toe schreef op 14 mei 2026 om 22:31:

Onana komt nooit meer in goeden doen. Z'n hoogtepunt was 2019, daarna was hij binnen, en dus niet meer hongerig. Heeft zich absoluut schandalig richting Ajax opgesteld. Nooit meer terughalen dus.

Wel mee eens.

We hebben 2 a 3 spelers nodig die nast hun voetballende kwaliteiten het gezag en het karakter hebben om, samen met de nieuwe trainer, een heel andere cultuur te introduceren. Onana is niet die persoon, zelfs nog los van hoe hij destijds gehandeld heeft.

Maar goed, eerst maar eens saneren zodat we de financiele ruimte en het budget hebben om goed te investeren. Stel je nou voor dat het lukt om het volgende rijtje weg te zetten tegen enigszins redelijke voorwaarden, dan kun je echt wel veel doen:

Godts (40), Baas(15), Sutalo (19, moet wel winnen ;) ), Itakura (6), Wijndal (0), Regeer(3), Fitz-Jim (2), Klaassen (0), Edvardsen (2), Berghuis (0), Weghorst (0), Konadu (~0), Rijkhoff (1), VAD (0), Branco (0), Avila (1).

90M aan transferinkomsten en 20M aan bezuinigingen. Word al blij als ik het opschrijf.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 15 mei 2026 om 02:00:

Mie Toe schreef op 14 mei 2026 om 22:31:

Wel mee eens.

We hebben 2 a 3 spelers nodig die nast hun voetballende kwaliteiten het gezag en het karakter hebben om, samen met de nieuwe trainer, een heel andere cultuur te introduceren. Onana is niet die persoon, zelfs nog los van hoe hij destijds gehandeld heeft.

Maar goed, eerst maar eens saneren zodat we de financiele ruimte en het budget hebben om goed te investeren. Stel je nou voor dat het lukt om het volgende rijtje weg te zetten tegen enigszins redelijke voorwaarden, dan kun je echt wel veel doen:

Godts (40), Baas(15), Sutalo (19, moet wel winnen ;) ), Itakura (6), Wijndal (0), Regeer(3), Fitz-Jim (2), Klaassen (0), Edvardsen (2), Berghuis (0), Weghorst (0), Konadu (~0), Rijkhoff (1), VAD (0), Branco (0), Avila (1).

90M aan transferinkomsten en 20M aan bezuinigingen. Word al blij als ik het opschrijf.

VAD, totaal vergeten.

Mannsverk staat ook nog op de dumplijst overigens. Heeft er weinig van gebrouwen in Praag.

Maar goed, zoals ik al in een andere discussie aangaf, lukt het natuurlijk nooit om dit hele rijtje te verpatsen. Voor lui als Klaassen, Branco, Wijndal en Berghuis zal geen interesse zijn als ze vergelijkbare voorwaarden willen houden als bij Ajax, dus die zitten waarschijnlijk gewoon hun contract uit. Of iemand 15 miljoen wil betalen voor Baas moet ik ook nog maar zien. Avila's huurovereenkomst loopt nog t/m december dus dat die loonkosten volledig terugkomen moet je incalculeren en gaat van je budget af.

Ik zou niet Konadu én Rijkhoff dumpen trouwens. Rijkhoff kun je overwegen omdat hij behoorlijk veel verdient (8 ton ofzo?) en dit seizoen zijn waarde enigszins heeft opgekrikt. Konadu kost je weinig, dus lekker verhuren.

+1/-0

Eventueel nog Gaaei verkopen voor 10-15 miljoen (en anders bij laten tekenen). Op zich kunnen Regeer, Berghuis en Edvardsen wel blijven.

Het is jammer dat Joël Veltman niet rond de 32 jaar oud is, anders zou ik hem wel graag terug willen zien. Hij wordt in januari 35. Dat is, net als Daley Blind, te oud. Het zou op zich handig zijn als een van die 2-3 spelers met kwaliteit, karakter, routine en gezag, een Nederlander is, maar ik kan even niet zo snel iemand voor de 6- en cv-positie bedenken.

+1/-0

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 09:26:

Eventueel nog Gaaei verkopen voor 10-15 miljoen (en anders bij laten tekenen). Op zich kunnen Regeer, Berghuis en Edvardsen wel blijven.

Het is jammer dat Joël Veltman niet rond de 32 jaar oud is, anders zou ik hem wel graag terug willen zien. Hij wordt in januari 35. Dat is, net als Daley Blind, te oud. Het zou op zich handig zijn als een van die 2-3 spelers met kwaliteit, karakter, routine en gezag, een Nederlander is, maar ik kan even niet zo snel iemand voor de 6- en cv-positie bedenken.

Veltman wordt alleen genoemd omdat hij toevallig een verleden bij ons heeft. Nooit een vaste waarde geweest in het NL's elftal en dit seizoen wisselspeler van Brighton. Als je zijn naam achterwege laat en voorstelt om de 34-jarige reserve-rechtsback van Brighton te halen, verklaart iedereen je voor gek. Maar als je erbij zegt dat het Veltman is, wordt het ineens een optie.

Dat terwijl Veltman in zijn Ajax-tijd ook zelden onomstreden was en eigenlijk alleen in het seizoen als rechtsback onder Bosz stabiel en goed heeft gepresteerd.

Als je dan toch per se een ervaren NL verdediger wilt halen om de verdediging aan te sturen (o.i.d.): Aké mag weg bij City en is nog 'maar' 31. Zal er waarschijnlijk geen trek in hebben, maar als je ervaren lui haalt, is dit het niveau dat je wilt. Laat anders maar zitten en zet Bouwman of Janse erneer.

We zijn geen assisted living facility voor afgepeigerde spelers die in hun prime al nauwelijks het niveau hadden dat we nastreven.

Guerreiro, Mingueza, Aké, Tomiyasu. Dat zijn de namen waarvoor we moeten gaan.

Dus het zullen wel Blind, Veltman, Riedewald en De Vrij worden.

+3/-0

Als we voor Gaaei een bedrag boven de 10 miljoen krijgen, mogen we dat als jackpot beschouwen. Ik denk dat clubs hem voor max 6-7 miljoen zullen willen overnemen. Bij laten tekenen moet geen optie zijn voor zo'n speler. Ondanks enkele goede momenten, komt hij gewoon tekort. Meer dan rijp om door te selecteren.

+1/-2

s0lido schreef op 15 mei 2026 om 10:10:

Als we voor Gaaei een bedrag boven de 10 miljoen krijgen, mogen we dat als jackpot beschouwen. Ik denk dat clubs hem voor max 6-7 miljoen zullen willen overnemen. Bij laten tekenen moet geen optie zijn voor zo'n speler. Ondanks enkele goede momenten, komt hij gewoon tekort. Meer dan rijp om door te selecteren.

Gaaei zou ik verkopen bij een goed bod, maar als dat niet komt, zou ik zijn contract wel verlengen. We moeten nu eens voorkomen dat spelers continu met nog 1 jaar contract voor Scapino-prijzen de deur uitlopen. Hij gaat z'n voorlaatste contractjaar in: verkopen of verlengen. Andere opties zijn er niet in mijn ogen.

+3/-0

Sevic schreef op 15 mei 2026 om 09:43:

Guerreiro, Mingueza, Aké, Tomiyasu. Dat zijn de namen waarvoor we moeten gaan.

Dus het zullen wel Blind, Veltman, Riedewald en De Vrij worden.

Helemaal eens wat Veltman betreft. 32 zou nog net misschien gaan, maar 35 is te oud. Maar vind je niet dat het goed zou zijn als een van die 2-3 routiniers een Nederlander is? Alvarez (voor op 6) is in zekere zin een halve Nederlander. Nu nog een volle Nederlander erbij, en je bent echt al een heel eind. Maar ja, dan moet er inderdaad wel een enigszins geschikte optie zijn.

-----

Gaaei komt misschien tekort voor typisch Ajax-voetbal, maar met zijn drive en traptechniek zou hij voor veel clubs een interessante optie moeten zijn. En een interessante optie met Ajax op het cv moet je gewoon echt wel voor minimaal 10 miljoen weg kunnen zetten. Ik bedoel, zijn doelpunten-assist-compilatie is om je vingers bij af te likken, en ik weet zeker dat z'n data qua fitheid en afgelegde km ook dik in orde zijn.

Niet zo je eigen waar afkammen, s0lido, want dan ga je failliet! Probeer als Overmars te denken! Niet als Alex Kroes!

Gaaei minimaal 10 miljoen
Baas minimaal 20 miljoen
Godts minimaal 50 miljoen
maar bovenal:
Šutalo minimaal 20 miljoen!

+2/-0

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 11:55:

Helemaal eens wat Veltman betreft. 32 zou nog net misschien gaan, maar 35 is te oud. Maar vind je niet dat het goed zou zijn als een van die 2-3 routiniers een Nederlander is? Alvarez (voor op 6) is in zekere zin een halve Nederlander. Nu nog een volle Nederlander erbij, en je bent echt al een heel eind. Maar ja, dan moet er inderdaad wel een enigszins geschikte optie zijn.

Ik vind dat het vooral goed zou zijn als die 2-3 routiniers goed kunnen voetballen en 90% van het seizoen fit zijn. In tegenstelling tot lui als Berghuis, die inmiddels vasteklantenkorting krijgt in de kantine van het Amsterdam UMC.

Waar ze geboren zijn en of ze een Nederlands paspoort hebben, boeit me geen reet. Henderson was een voorbeeldprof en een leider in het veld, om maar eens een dwarsstraat te noemen. Tadic, Litmanen, Galasek. Je kunt nog wel even doorgaan.

Alvarez is een Mexicaan. Heb ook niet de indruk dat hij NL's kan, dus voor zover dat een argument is, is het hier ook niet van toepassing.

Maar belangrijker: Alvarez kan niet voetballen. En ook bij hem geldt: als hij geen verleden bij onze club had, waren we helemaal niet geïnteresseerd in een 28-jarige VM van een PL-degradant.

De lat moet omhoog.

Tomiyasu ontpopte zich direct na zijn komst als leider in het veld, en kan waarschijnlijk alleen Japans en een beetje gebrekkig Engels. Nederland kon hij tot een paar jaar terug waarschijnlijk niet eens aanwijzen op de kaart. Boeit allemaal niks. Ze moeten kunnen voetballen.

+2/-0

Uiteraard moeten ze kunnen voetballen, maar voor de groepsdynamiek en talentbegeleiding lijkt het me toch wel handig als die routiniers ook een beetje weten waar Ajax voor staat (Nederlanders weten dat, Alvarez weet dat). En sorry, ik geloof als romanticus ook in cultuurbewaking. Ik hoef niet naar een ploeg te kijken dat louter uit van die perfect afgetrainde huurmoordenaars bestaat. Dan word ik wel fan van een random PL-club.

Zo'n Tomiyasu kan wel voetballen, bijvoorbeeld (even afgezien van die oliedomme rode kaart tegen NAC), maar hebben de talenten wat aan hem? Wat is zijn bijdrage aan de cohesie en de groepsdynamiek? Staat hij de pers te woord met goede teksten?

Henderson was het ideale prototype van een niet-Nederlandse routinier. Kan voetballen, is als professional een voorbeeld, zorgt binnen en buiten het veld dat anderen ook steeds beter presteren, staat de pers te woord, etc. Maar wel een Engelsman, niet een Zuid-Europeaan, Afrikaan, Aziaat of Zuid-Amerikaan.

Opeens schoot me nog een Nederlander te binnen, Quinten Timber, maar dat is niet helemaal een routinier. Die Aké die jij noemde, lijkt nog het meest geschikt, maar dat is een Feyenoorder, toch?

+2/-0

Sevic schreef op 15 mei 2026 om 09:16:

Maar goed, zoals ik al in een andere discussie aangaf, lukt het natuurlijk nooit om dit hele rijtje te verpatsen. Voor lui als Klaassen, Branco, Wijndal en Berghuis zal geen interesse zijn als ze vergelijkbare voorwaarden willen houden als bij Ajax, dus die zitten waarschijnlijk gewoon hun contract uit.

Wijndal gaf toen met Kroes aan dat ie dacht dat ie ondanks de teksten van Alex wel degelijk kansen zou krijgen. Ik denk dat de trick is dat je de deur echt helemaal dicht moet gooien. Wijndal is zelf nog best jong, dus een jaartje op de tribune is voor hem killing voor de rest van zijn carriere. Denk dat ie dan wel instemt met wederzijdse ontbinding van zijn contract. Branco zal vast nog wel een jaar in Frankrijk terecht kunnen.

Berghuis is een ijdel mannetje met teveel geld, die zie ik niet een jaar weggooien om hier met gedoe en geen speeltijd meer poen op te strijken. Wanneer je echt hard bent en het duidelijk is dat het menens is, zitie over een week bij Seattle ofzo.

Klaassen is het meest precaire geval, omdat ie als "echte Ajacied" gezien wordt heeft dat een bepaald risico als je er met de botte bijl in gaat. Toch denk ik wel dat dat moet en dan denk ik dat hij ook gewoon zijn conclusies trekt. In die zin zou het helpen als we 5e worden, want dan kun je hem en Berghuis nog makkelijker uitleggen dat ze het sportief niet gebracht hebben.

Ik zou niet Konadu én Rijkhoff dumpen trouwens. Rijkhoff kun je overwegen omdat hij behoorlijk veel verdient (8 ton ofzo?) en dit seizoen zijn waarde enigszins heeft opgekrikt. Konadu kost je weinig, dus lekker verhuren.

Als we Kovacs kunnen halen zou ik ze beiden weg doen. Konadu verhuren ipv verkopen zou ook kunnen, zo heel veel maakt dat financieel niet uit.

+2/-0

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 12:44:

Uiteraard moeten ze kunnen voetballen, maar voor de groepsdynamiek en talentbegeleiding lijkt het me toch wel handig als die routiniers ook een beetje weten waar Ajax voor staat (Nederlanders weten dat, Alvarez weet dat). En sorry, ik geloof als romanticus ook in cultuurbewaking.

Een deel van die Ajax-cultuur is juist innovatief zijn, je aanpassen, iets nieuws bedenken om met veranderende omstandigheden om te gaan etc. Het is nooit de bedoeling dat Ajax een soort in steen gegoten identiteit is waar altijd aan vastgehouden moet worden en was alleen Nederlanders en Alvarez "begrijpen".

Dat conservatisme is eén van de redenen dat er zoveel slechte beslissingen genomen worden. Heitinga moest trainer worden want hij is een van de weinigen op aarde die Ajax zou begrijpen. Nou, telt uit je winst.

Zo'n Tomiyasu kan wel voetballen, bijvoorbeeld (even afgezien van die oliedomme rode kaart tegen NAC), maar hebben de talenten wat aan hem? Wat is zijn bijdrage aan de cohesie en de groepsdynamiek? Staat hij de pers te woord met goede teksten?

Ik ben er niet bij, maar je hoort dat Tomiyasu erg actief zou zijn in de coaching en begeleiding van de andere spelers. Of dat een succes is, weet ik niet maar zomaar ervan uit gaan dat het wel niks zal zijn omdat het een Aziaat is, gaat nergens over.

Of en hoe hij de pers te woord staat = irrelevant.

Henderson was het ideale prototype van een niet-Nederlandse routinier. Kan voetballen, is als professional een voorbeeld, zorgt binnen en buiten het veld dat anderen ook steeds beter presteren, staat de pers te woord, etc. Maar wel een Engelsman, niet een Zuid-Europeaan, Afrikaan, Aziaat of Zuid-Amerikaan.

Tadic en Perisic zijn de ultieme versies van wat we zoeken en die komen uit Zuid-Oost Europa. Zullen het in jouw (enge) theorie wel niet begrijpen maar toch is het zo.

Dit bericht is gewijzigd op 15 mei 2026, 13:28:20.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 15 mei 2026 om 13:03:

Wijndal gaf toen met Kroes aan dat ie dacht dat ie ondanks de teksten van Alex wel degelijk kansen zou krijgen. Ik denk dat de trick is dat je de deur echt helemaal dicht moet gooien.

Ja, maar dan achter de schermen, en niet zo en publique met zo'n dom kleedkamer 2-verhaal, want daarmee zeg je eigenlijk tegen de hele wereld: voor een prikkie op te halen, ze kunnen er niks van. En dat werkte voor geen meter. Sterker nog, die lul van een Kroes deed het dus eigenlijk andersom: van de daken schreeuwen dat je je eigen spelers maar niks vindt en van ze af moet, maar dan achter de schermen tegen sommigen zeggen dat zij nog wel kansen zullen krijgen.

Zo dom is niemand. Die vent was gewoon corrupt! :D

Een deel van die Ajax-cultuur is juist innovatief zijn, je aanpassen, iets nieuws bedenken om met veranderende omstandigheden om te gaan etc. Het is nooit de bedoeling dat Ajax een soort in steen gegoten identiteit is waar altijd aan vastgehouden moet worden en was alleen Nederlanders en Alvarez "begrijpen".

Dat conservatisme is eén van de redenen dat er zoveel slechte beslissingen genomen worden. Heitinga moest trainer worden want hij is een van de weinigen op aarde die Ajax zou begrijpen. Nou, telt uit je winst.

Ik begrijp wat je bedoelt en je hebt zeker een punt, maar innoveren is voor mij niet dat je een soort Crystal Palace of FC Huddersfield wordt met allemaal legionairs en kleurloos voetbal. Ajax onderscheidt zich met een bepaald type voetbal (voornamelijk gebaseerd op techniek en gogme) en het produceren van uitzonderlijk talent. Dat talent heeft begeleiding nodig zodat het met beleid en geduld gebracht kan worden. We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat dat op dit moment de sleutel naar de weg omhoog is, samen met een goede trainer.

Ik ben er niet bij, maar je hoort dat Tomiyasu erg actief zou zijn in de coaching en begeleiding van de andere spelers. Of dat een succes is, weet ik niet maar zomaar ervan uit gaan dat het wel niks zal zijn omdat het een Aziaat is, gaat nergens over.

Dat is mooi als de anekdotes waar zijn en Tomiyasu die rol op zich neemt (jammer dat hij niet wil bijtekenen, anders had hij wel gespeeld). Toch denk ik dat het puur statistisch gezien voor West-Europeanen het makkelijkst en meest natuurlijk is om die rol meteen op zich te nemen, zoals Henderson dat deed. Natuurlijk kunnen mensen uit andere delen van de wereld daar ook in groeien, maar Ajax heeft er nu dus 2-3 nodig die er meteen staan en die rol kunnen vervullen.

Of en hoe hij de pers te woord staat = irrelevant.

Ben ik niet met je eens. Een echte leider staat de pers te woord en schermt z'n collega's af. Wil je dat anders weer aan Baas en Steur over laten? Ook dat kan een factor worden als er sprake van malaise is, en heel nadelig voor individueel en collectief zelfvertrouwen zijn.

Tadic en Perisic zijn de ultieme versies van wat we zoeken en die komen uit Zuid-Oost Europa. Zullen het in jouw (enge) theorie wel niet begrijpen maar toch is het zo.

Tadic had al jaren in Nederland en Engeland gespeeld toen hij naar Ajax kwam, dus die was al zodanig ver dat hij die rol onmiddellijk op zich kon nemen. Daarmee onderstreep je mijn argument.

Perisic is natuurlijk wel de ultieme professional die altijd levert, maar ook een typische broodvoetballer in het gespreide bedje wat PSV is, waar genoeg geroutineerde leiders rondlopen, die ook nog eens autochtoon zijn. Ik vraag me af in hoeverre hij een dolende ploeg bij de hand kan nemen, want bij Hajduk Split kon hij het niet (als autochtoon!) en was hij 'm meteen voor nóg een grote zak geld gesmeerd.

Kun je wel impliceren dat ik een racist ben, maar dat soort dingen spelen gewoon een rol. Als het even kan, heb je nu het liefst een voormalig ajacied, en anders een Nederlander, als een van die routiniers die dit Ajax, samen met een goede trainer (!), bij de hand kan nemen. Maar zoals Sevic zegt, wel eentje die ook voetbaltechnisch een toegevoegde waarde heeft.

Want anders gaan we gewoon lekker door met Den Deef, en halen we Donny en Joël er ook bij.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 304 pagina's: 1 2 3 4 ... 299 300 301 302 303 304

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.