Forumreacties: 5.414
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd sc Heerenveen-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 14:21:
Kun je wel impliceren dat ik een racist ben, maar dat soort dingen spelen gewoon een rol. Als het even kan, heb je nu het liefst een voormalig ajacied,
open/sluit de onderstaande quote:Dat is mooi als de anekdotes waar zijn en Tomiyasu die rol op zich neemt (jammer dat hij niet wil bijtekenen, anders had hij wel gespeeld).
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.716
Reg.: 23 juni 2014
Forumreacties: 357
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 15 mei 2026 om 16:55:
Het is, godzijdank, geen strikt racisme aangezien je lui als Timber en Alvarez kennelijk ook in de in-groep plaatst. Wel is het een zeer misplaatst suprematiegevoel over Nederlanders / buitenlanders die lang in Nederland gewoond hebben / mensen uit landen die dichtbij Nederland liggen.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 17:51:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 15 mei 2026 om 16:55:
Het is, godzijdank, geen strikt racisme aangezien je lui als Timber en Alvarez kennelijk ook in de in-groep plaatst. Wel is het een zeer misplaatst suprematiegevoel over Nederlanders / buitenlanders die lang in Nederland gewoond hebben / mensen uit landen die dichtbij Nederland liggen.
We hadden het erover dat de technisch directeur er goed aan zou doen om 2-3 routiniers aan te trekken, voor de stabiliteit en de begeleiding van talenten (want achter Bounida, Mokio en Steur kloppen er nog een aantal op de deur). Hoe zie jij zo'n leidersfiguur voor je? Moet hij aan bepaalde eigenschappen voldoen, naast het goed kunnen voetballen?
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 19:22:
En als hij van Mars of Pluto komt, is dat natuurlijk ook helemaal oké. Ik begrijp het nu.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Omdat ik erbij blijf dat je eerst moet kijken of je een meer ervaren speler kan vinden die ervaring heeft met Ajax en/of het Nederlandse clubvoetbal vraag ik me nu af of Zerrouki niet een optie zou kunnen zijn. Of is het niveau te laag?
Dat is voorlopig het enige wat ik kan bedenken voor de 6-positie: Q Timber, Alvarez en Zerrouki. Voor sommigen is Daley Blind een optie.
Als dat allemaal niet kan, of niet geschikt is, dan zo'n vieze buitenlander. Of een alien.
Voor de CV-positie vind ik het lastiger. Misschien ook niet echt nodig als alleen Šutalo verkocht wordt.
Maar als er minimaal 2 routiniers gehaald moeten worden, en een daarvan voor op 6, op welke positie moet die ander dan komen te spelen? In de as lijkt het handigst, maar dan blijft eigenlijk alleen de spits-positie over. Ik moest vandaag even aan Luuk de Jong denken toen ik wat over hem las, en kreeg meteen kotsneigingen.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 17 mei 2026 om 23:26:
Omdat ik erbij blijf dat je eerst moet kijken of je een meer ervaren speler kan vinden die ervaring heeft met Ajax en/of het Nederlandse clubvoetbal vraag ik me nu af of Zerrouki niet een optie zou kunnen zijn. Of is het niveau te laag?
Dat is voorlopig het enige wat ik kan bedenken voor de 6-positie: Q Timber, Alvarez en Zerrouki. Voor sommigen is Daley Blind een optie.
Als dat allemaal niet kan, of niet geschikt is, dan zo'n vieze buitenlander. Of een alien.
Voor de CV-positie vind ik het lastiger. Misschien ook niet echt nodig als alleen Šutalo verkocht wordt.
Maar als er minimaal 2 routiniers gehaald moeten worden, en een daarvan voor op 6, op welke positie moet die ander dan komen te spelen? In de as lijkt het handigst, maar dan blijft eigenlijk alleen de spits-positie over. Ik moest vandaag even aan Luuk de Jong denken toen ik wat over hem las, en kreeg meteen kotsneigingen.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 18 mei 2026 om 00:28:
Ja, heel serieus. Ik wil echt dat ze komen en ben absoluut niet aan het brainstormen.
Ik kan me voorstellen dat je nergens van opkijkt als je lukraak labels op mensen plakt zodat je makkelijker hun argumenten kunt negeren (of simpelweg kunt bullyen, want daar heb je een handje van). 'Ze motte gewoon kenne fubele ook al benne ze paars' is niet veel beter dan het Ajax-DNA argument, wat dus niet eens mijn argument is, want dan zou ik wel voor Blind en Veltman pleiten.
Ik maak slechts een inventarisatie van voetballers die er met een hogere waarschijnlijkheid meteen staan (wat dit Ajax absoluut nodig heeft) omdat ze zeer waarschijnlijk minder aanpassingstijd nodig zullen hebben en meer gevoel hebben voor wat er gevraagd wordt dan een buitenlandse subtopper waar ongetwijfeld ook nog iets mee is (te oud, zware blessure gehad, superduur, etc).
Omdat ik alleen Ajax volg, heb ik geen zicht op mogelijke exotische verrassingen die er ook meteen kunnen staan. Ik schrijf dat ook niet a priori af, maar all things equal, zou ik in eerste instantie voor een ex-Ajax/Eredivisie-speler gaan, als dat überhaupt een optie is. Ik zou dat zeker niet forceren, al is het alleen maar omdat de Klaassen-associatie nog te vers is.
Dan mogen anderen die meer verstand van volledig externe opties hebben daar suggesties voor doen.
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 18 mei 2026 om 01:04:
Ik kan me voorstellen dat je nergens van opkijkt als je lukraak labels op mensen plakt zodat je makkelijker hun argumenten kunt negeren (of simpelweg kunt bullyen, want daar heb je een handje van). 'Ze motte gewoon kenne fubele ook al benne ze paars' is niet veel beter dan het Ajax-DNA argument, wat dus niet eens mijn argument is, want dan zou ik wel voor Blind en Veltman pleiten.
Ik maak slechts een inventarisatie van voetballers die er met een hogere waarschijnlijkheid meteen staan (wat dit Ajax absoluut nodig heeft) omdat ze zeer waarschijnlijk minder aanpassingstijd nodig zullen hebben en meer gevoel hebben voor wat er gevraagd wordt dan een buitenlandse subtopper waar ongetwijfeld ook nog iets mee is (te oud, zware blessure gehad, superduur, etc).
Omdat ik alleen Ajax volg, heb ik geen zicht op mogelijke exotische verrassingen die er ook meteen kunnen staan. Ik schrijf dat ook niet a priori af, maar all things equal, zou ik in eerste instantie voor een ex-Ajax/Eredivisie-speler gaan, als dat überhaupt een optie is. Ik zou dat zeker niet forceren, al is het alleen maar omdat de Klaassen-associatie nog te vers is.
Dan mogen anderen die meer verstand van volledig externe opties hebben daar suggesties voor doen.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.285
Reg.: 16 augustus 2007
Nantes is gedegradeerd. Een paar jaar geleden nog bekerwinnaar aan de hand van Kolo Muani, nu als 17e geëindigd. Altijd interessant, want er zitten wel een aantal goede spelers in dat team, die nu mogelijk openstaan voor een overstap.
De spits is een opvallende speler, Matthis Albline. 23-jarige Fransman met redelijke statistieken voor een spits van een degradatiekandidaat. Marktwaarde van 20 miljoen, dat zegt wel wat. Hij heeft nog 2 jaar contract, dus dat is voor Nantes niet lekker. Wat ik op beelden zie en in analyses lees is dat hij vooral een counterspits is, snel en technisch begaafd. Maar als aanspeelpunt met de rug naar het doel wat minder, en ook fysiek niet opgewassen tegen sterke verdedigers. Dus ik denk niet dat het iets voor ons is.
Qua verdedigers valt Tati op, een 18-jarig megatalent van Senegalese komaf. Zo'n typische beer van een centrumverdediger. Heeft alleen dit kalenderjaar nog zijn contract verlengd, dus tenzij er een vertrekclausule bij degradatie in staat, ben je kansloos.
Maar wie echt interessant kan zijn, is de 19-jarige linksbuiten Guirassy met nog maar 2 jaar contract. Dit seizoen doorgebroken, gozer van Guinese komaf. Een moderne linksbuiten die maar op en neer blijft gaan over de flank. Wil graag in de één tegen één om binnendoor of buitenom te gaan. Technisch sterk, harde werker en veel diepgang. Een soort Forbs, maar dan met techniek. Als Godts verkocht wordt, kan dit een mooie aanwinst zijn voor de toekomst. Ook een type speler dat we nog niet hebben in de selectie. Nantes speelt vaak in een 5-3-2 zonder pure buitenspelers dus die Guirassy moest het voornamelijk van invalbeurten in de spits hebben, wat niet zijn kracht is. Stats daardoor niet overtuigend, maar qua spel en potentie zou ik het wel aandurven. Voor zijn leeftijd is hij fysiek ook al heel ver.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Favoriete opstelling: incompleet
Zelf snap ik er niets meer van. Zoals je op dit forum kunt lezen (wat ik al zeker ongeveer 15 jaar doe, maar denk zelfs iets langer), is er al van alles geprobeerd om Ajax weer in ere te herstellen maar mislukt bijna alles.
Mijn hoop is nu vooral gevestigd op lieden als Simao, Sevic, Solido (haha niet echt), Thomas en Cruijff.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.242
Reg.: 3 september 2005
VOETBALPRIMEUR
Stelling 1:
Met Harry Styles haalt Ajax een publiekstrekker in huis;
Stelling 2:
Ajax moet Dusan Tadic verleiden om terug te keren naar Ajax;
Stelling 3:
Óscar García moet aanblijven als hoofdtrainer.
Moet Jordi Cruijff in zijn zoektocht naar een nieuwe trainer Óscar García belonen met een langer dienstverband als hoofdtrainer van Ajax? Moet Jordi Cruijff Dusan Tadic (dit seizoen opnieuw goed voor de nodige doelpunten en nog meer assists) terughalen? Moet Jordi Cruijff superstar Harry Styles, die in z’n eentje garant staat voor volle stadions, als absolute publiekstrekker binnenhalen?
Forumreacties: 1.639
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 18 mei 2026 om 15:33:
Wat vinden jullie van Koeman jr. als reservekeeper? Niet alleen op basis van gisteren, maar hij maakt bij mij een betere indruk dan Paes en volgens mij is de rest nog niet klaar voor het eerste. Lees net ook dat hij transfervrij is.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.