Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 304 pagina's: 1 2 3 4 ... 300 301 302 303 304

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 14:21:

Kun je wel impliceren dat ik een racist ben, maar dat soort dingen spelen gewoon een rol. Als het even kan, heb je nu het liefst een voormalig ajacied,

Het is, godzijdank, geen strikt racisme aangezien je lui als Timber en Alvarez kennelijk ook in de in-groep plaatst. Wel is het een zeer misplaatst suprematiegevoel over Nederlanders / buitenlanders die lang in Nederland gewoond hebben / mensen uit landen die dichtbij Nederland liggen.

Tomiyasu kan leuk voetballen maar je gaat er bij voorbaat al vanuit dat hij verder niks toevoegt, want ja, Aziaat. De bijdrage van Perisic zal buiten het voetballende gedeelte wel in het niet vallen bij "autochtone leiders" (wie precies? lulletjes als Til en Veerman?) en dat Tadic zo'n impact had, was alleen maar omdat ie een paar jaar in Nederland gewoond had. Ja man, dat zal zijn karakter gevormd hebben.

Zoals ik al zei, misplaatst. Dacht dat we eindelijk min of meer van het Ajax-DNA argument af waren, komt het weer terug. In een ietwat andere vorm wellicht, maar het idee is hetzelfde.

Dat is mooi als de anekdotes waar zijn en Tomiyasu die rol op zich neemt (jammer dat hij niet wil bijtekenen, anders had hij wel gespeeld).

De tinfoil-hat gaat weer op zie ik.

Om in deze theorie te geloven moet je aannemen dat een man die ernstig verlegen zit om speeltijd vanwege zijn WK-droom nu al tegen de club gaat vertellen dat ie weg wil en dat de club vervolgens zo petty is om dit boven het sportieve belang te laten prevaleren. Een punt kan in deze fase het verschil tussen Champions League / Europa League en playoffs betekenen, lijkt me dat dat voor Jordi en Oscar belangrijker is dan een speler te willen straffen voor zijn eerlijkheid.

De veel logischer mogelijkheid is dat Oscar gewoon afgeknapt is op die Kamikaze-aanval van Takehiro en hij er daarom naast staat.

+2/-0

Ah, het gaat weer eens over discriminatie en racisme. En vage complottheorieën. Wat heeft dit nu met Ajax te maken? Kunnen jullie niet gewoon naar Joop.nl en Nu.nl gaan voor dit soort discussies?

+2/-0

ElSimao2 schreef op 15 mei 2026 om 16:55:

Het is, godzijdank, geen strikt racisme aangezien je lui als Timber en Alvarez kennelijk ook in de in-groep plaatst. Wel is het een zeer misplaatst suprematiegevoel over Nederlanders / buitenlanders die lang in Nederland gewoond hebben / mensen uit landen die dichtbij Nederland liggen.

We hadden het erover dat de technisch directeur er goed aan zou doen om 2-3 routiniers aan te trekken, voor de stabiliteit en de begeleiding van talenten (want achter Bounida, Mokio en Steur kloppen er nog een aantal op de deur). Hoe zie jij zo'n leidersfiguur voor je? Moet hij aan bepaalde eigenschappen voldoen, naast het goed kunnen voetballen?

+1/-0

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 17:51:

ElSimao2 schreef op 15 mei 2026 om 16:55:

We hadden het erover dat de technisch directeur er goed aan zou doen om 2-3 routiniers aan te trekken, voor de stabiliteit en de begeleiding van talenten (want achter Bounida, Mokio en Steur kloppen er nog een aantal op de deur). Hoe zie jij zo'n leidersfiguur voor je? Moet hij aan bepaalde eigenschappen voldoen, naast het goed kunnen voetballen?

Hij moet in staat zijn om de rest op sleeptouw te nemen, begeleiden, duidelijk maken wat ervoor nodig is om in de top te slagen etc.

Als dat een Nederlander / ex-Ajacied is, prima. Is het een Nigeriaan, Japanner of Argentijn? Ook best. Snap niet zo goed wat je daar niet aan begrijpt.

+1/-0

En als hij van Mars of Pluto komt, is dat natuurlijk ook helemaal oké. Ik begrijp het nu. :D

+1/-1

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 19:22:

En als hij van Mars of Pluto komt, is dat natuurlijk ook helemaal oké. Ik begrijp het nu. :D

Mooi dat je het zelf grappig vindt.

Zelf vind ik het een vrij sneu gedachtengoed dat ons vaak het verkeerde pad op stuurt, maar helaas mag iedereen zijn eigen mening erop nahouden.

+2/-2

Er heeft weer eens iemand moeite met een andere mening. In Noord-Korea zijn ze het wel allemaal met elkaar eens, of doen ze vooral alsof. Lijkt mij geen gezonde situatie.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 304 pagina's: 1 2 3 4 ... 300 301 302 303 304

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.