Forumreacties: 4.027
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 15 maart 2026 om 21:36:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 15 maart 2026 om 21:22:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 15 maart 2026 om 15:21:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 15 maart 2026 om 15:17:
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 15 maart 2026 om 15:15:
open/sluit de onderstaande quote:Als Medic zo'n prima centrumverdediger is, waarom zit hij dan bij een middenmoter uit het Championship op de tribune?
Het ging over de vergelijking met Wijndal, en die zou dus eigenlijk minimaal naast Medić moeten zitten.
Het ging daarnaast om de kwalificatie "Medic is een grote en sterke verdediger die goed is in de duels en in de lucht. Hij heeft ook geen onaardige lange trap in beide benen."
Nogmaals, gozer zit in de prime van zijn carrière op de tribune bij Norwich.
Weet je wie er nog meer op de tribune zitten bij Norwich? Spelers die er geen reet van kunnen.
Ze hebben bij Norwich een slechte trainer die hem niet aan de correcte teamgenoten koppelt. Ik vind niet dat je Medic dan hierop mag beoordelen. Het zou ook kunnen dat ie gewoon nog wat meer tijd nodig heeft.
Bij Ajax had Medic echt niet zoveel tijd nodig. Zijn spectaculaire doelpunt (een afstandsschot vanaf 30 meter in de kruising) tijdens zijn debuut tegen Heracles Almelo zal mij altijd bijblijven. Beter kan je haast niet beginnen bij een nieuwe club.
Door die goal wordt Medic nog tot in lengte van jaren een populaire pubquizvraag.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.099
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 15 maart 2026 om 21:53:
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 15 maart 2026 om 21:22:
open/sluit de onderstaande quote:Als Medic zo'n prima centrumverdediger is, waarom zit hij dan bij een middenmoter uit het Championship op de tribune?
Het ging over de vergelijking met Wijndal, en die zou dus eigenlijk minimaal naast Medić moeten zitten.
Het ging daarnaast om de kwalificatie "Medic is een grote en sterke verdediger die goed is in de duels en in de lucht. Hij heeft ook geen onaardige lange trap in beide benen."
Weet je wie er nog meer op de tribune zitten bij Norwich? Spelers die er geen reet van kunnen.
Ze hebben bij Norwich een slechte trainer die hem niet aan de correcte teamgenoten koppelt. Ik vind niet dat je Medic dan hierop mag beoordelen. Het zou ook kunnen dat ie gewoon nog wat meer tijd nodig heeft.
Bij Ajax had Medic echt niet zoveel tijd nodig. Zijn spectaculaire doelpunt (een afstandsschot vanaf 30 meter in de kruising) tijdens zijn debuut tegen Heracles Almelo zal mij altijd bijblijven. Beter kan je haast niet beginnen bij een nieuwe club.
Door die goal wordt Medic nog tot in lengte van jaren een populaire pubquizvraag.
Dat is exact zijn enige goede wedstrijd in ons shirt.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 15 maart 2026 om 22:42:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 15 maart 2026 om 21:53:
Dat is exact zijn enige goede wedstrijd in ons shirt.
Je had je de laatste drie woorden kunnen besparen.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.598
Reg.: 23 juni 2014
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 15 maart 2026 om 20:04:
Het is wel lief hoezeer sommigen in die Gloukh-discussie opgaan en na een wedstrijd het alleen maar over hem willen hebben en niet over het team of het feit dat er gewonnen of verloren is.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.467
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 15 maart 2026 om 14:22:
Als Medic zo'n prima centrumverdediger is, waarom zit hij dan bij een middenmoter uit het Championship op de tribune?
open/sluit de onderstaande quote:Ocampos had ik destijds wel op rechtsback willen zien. Typisch een gozer die een hele flank kan bestrijken. Maar goed, je gaat niet voor 22 miljoen (want daarvoor wilden H2 'm kopen) een projectje op rechtsback aanschaffen natuurlijk.
open/sluit de onderstaande quote:Demtsjenko kon er niks van. Heb 'm nog in het echt zien spelen in die tijd. Kwam op z'n 18e, iets van 4 jaar onder contract gestaan. Moest de opvolger van Finidi worden. In de categorie Vergeten Spelers
open/sluit de onderstaande quote:Exact mijn punt: te slecht. Intrinsieke reden dat hij niet slaagde dus.
open/sluit de onderstaande quote:Luque speelde stiekem best goed. Mooie, technische voetballer. Kreeg het aan de stok met Suarez en verdween toen langzaam uit het elftal. Van Basten werd daarna trainer en zette hem uit de selectie zonder één keer met 'm te trainen. Slechte hoofdcoach was dat ook zeg...
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 15 maart 2026 om 14:41:
Farioli is mijn favoriete Ajax-trainer en samen met Suarez is het de enige die ik na zijn tijd bij Ajax gevolgd heb. Dat gezegd hebbende, het valt op dat al zijn teams weinig scoren. Nu ook bij Porto, wat tot dusver een ongekend succesverhaal is, komt hij in de Primeira Liga niet eens tot 2 goals per duel.
Is dat omdat ie overal pech heeft met een dramatische aanval? Nou nee, het is gewoon een hele defensieve trainer.
open/sluit de onderstaande quote:Wat betreft Dolberg moeten we realistisch zijn. Het is een technische speler, maar hij heeft het nergens gered buiten dan wellicht Anderlecht. Dat komt omdat hij buiten zijn techniek op veel punten danig tekort komt. Dat is waarom hij uiteindelijk een mindere carriere zal hebben dan bijvoorbeeld Weghorst en ik denk ook Brobbey.
De Brobster heeft gisteren gewoon 80 minuten gespeeld. Hij heeft een basisplaats bij Sunderland, een knappe prestatie en het is hem gegund.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 15 maart 2026 om 15:12:
Rugani is Italiaans international met 178 wedstrijden in de Serie A in de benen. Hij is nooit echt helemaal doorgebroken maar hij heeft er best een mooie carriere op zitten.
De carriere van Medic komt daar niet bij in de buurt. Als je dus wil stellen dat hij hetzelfde niveau als de man uit Lucca heeft, dan stel je dus dat vrijwel de gehele voetballerij de kwaliteiten van deze man verkeerd inschat.
Dat of jij ziet het gewoon niet goed. Welke mogelijkheid is naar jouw idee het meest realistisch?
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 16 maart 2026 om 20:24:
Ik vind het echt hokjesdenken om hem als een heel defensieve trainer af te schilderen. Een heel defensieve trainer speelt niet regelmatig met 8 man heel diep op het veld bijvoorbeeld. Hij heeft dit seizoen ook een paar keer met ruimte cijfers en een hoge xG gewonnen. Hij is alleen ook een heel pragmatische coach die er niet vies van is om zijn ploeg geduldig te laten spelen als de tegenstander hem in de val wil laten lopen.
Die langspeelplaat over Dolberg heb ik al eens gehoord. Brobbey heeft gister zijn rentree weer gemaakt maar is dus ook regelmatig geblesseerd en zijn inhoud is al jarenlang een issue. Wellicht is dat in Engeland al verbeterd, maar hij heeft in elk geval nog weinig wedstrijden de 90 minuten gehaald. Het valt me in elk geval nog mee dat je niet weer komt met je theorie dat Brobbey zo'n uniek fysiek heeft.
Waar zeg ik dat Medic beter is of een betere carrière heeft gehad? Mijn punt hier was dat voor een stand-in de eisen wat minder hoog liggen. Dan kan bijvoorbeeld een centrale verdediger die eigenlijk niet kan opbouwen ook nog van waarde zijn. Of een jeugdspeler die nog niet goed genoeg is voor een grotere rol.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 16 maart 2026 om 22:44:
Farioli begint een wedstrijd vaak nog redelijk ambitieus, maar bij een voorsprong plooit hij ver terug zodat de tegenstander moet komen. Als hij uit een counter 2-0 kan maken is dat mooi, maar alle energie wordt gestopt in het voorkomen van de 1-1. Dit is waarom zijn teams weinig scoren maar nog veel minder tegen krijgen en waarom de voorwaartsen standaard na 60 minuten gewisseld worden: er wordt gewoon zeer veel van ze gevraagd.
open/sluit de onderstaande quote:Mijn stelling is simpel, als Dolberg zo vreselijk goed is, zou hij niet zo'n matige carriere gehad hebben. Ik lees geen argumenten daartegen. Net zoals ik geen argumenten tegen de stelling zie dat Brobbey erg gebouwd is op kracht en explosiviteit en dat dit per definitie ten koste van het uithoudingsvermogen gaat.
open/sluit de onderstaande quote:Het is geen gemakkelijke taak om koud in te vallen terwijl een tegenstander gaat pressen. Ik vond zelf dat Rugani het goed gedaan heeft bij ons. Tuurlijk, NEC thuis was niet goed van zijn kant, maar daar reageren mensen erg overdreven over.
Ik denk niet dat Medic datzelfde gebracht zou hebben. Jij ongetwijfeld wel, maar die discussie wil ik niet aangaan.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 17 maart 2026 om 20:07:
Dat we in veel wedstrijden nog vaak genoeg in de verdediging werden gedrongen heeft alles te maken met dat dit team wedstrijden niet kan beslissen.
open/sluit de onderstaande quote:Ik ken eigenlijk geen enkele speler waarbij het na jaren nog steeds een issue is (of was) om wedstrijden vol te maken.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 16 maart 2026 om 20:24:
Dat hij op de bank zit kan zoveel redenen hebben. Misschien is een andere speler beter of een jongere niet veel minder. Of hij past minder goed bij de speelwijze.
Er is wel een verschil tussen er iets van kunnen en het laten zien natuurlijk. Niet ieder groot talent maakt zijn potentieel waar.
Hij speelde niet per se heel goed van wat ik me herinner. Je kon alleen wel zien dat hij echt goed kon voetballen. Raar beleid was dat toen. Volgens mij werd hij toen ook op voorspraak van Ten Cate gehaald, die de club halverwege het seizoen in de steek liet om veldtrainer bij Chelsea te worden.
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 maart 2026 om 21:02:
Nee hoor, dat is simpelweg de taktiek die de man hanteert. Bij een 1-0 niet op zoek gaan naar de 2-0 maar proberen de 1-1 te voorkomen. Dat is bijvoorbeeld waarom hij ook bij Porto vaak met 1-0 wint. Of hebben die ook moeite met het beslissen van wedstrijden?
open/sluit de onderstaande quote:Dat is het dan ook niet, kijk maar naar zijn statistieken bij Sunderland. Ook onder Farioli was het geen issue, die wisselt zijn hele voorhoede iedere wedstrijd, dat is niet specifiek voor Brobbey.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 maart 2026 om 15:59:
Ja, óf... en dit is misschien heel vergezocht hoor, maar óf... hij kan er gewoon niet zoveel van?
open/sluit de onderstaande quote:]Nee, Ten Cate wilde Renato Augusto, maar die kreeg hij niet. En toen kwam Van Geel ineens met Luque op de proppen, die kort daarvoor (ook) was aangeboden bij PSV.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.351
Reg.: 19 maart 2003
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-heeft-weinig-contact-met-verhuurde-spelers-het-heeft-de-aandacht-van-cruijfflink
Hier erger ik me wel aan. Mislintat deed een uitstekende zet door Kreek als loan coach aan te stellen. Kroes heeft daar dus snel de stekker weer uit getrokken blijkbaar. En dan hoor je nu uitgeleende spelers soms in interviews weer aangeven dat ze weinig contact met de club hebben.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 18 maart 2026 om 20:27:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 maart 2026 om 21:02:
Nee hoor, dat is simpelweg de taktiek die de man hanteert. Bij een 1-0 niet op zoek gaan naar de 2-0 maar proberen de 1-1 te voorkomen. Dat is bijvoorbeeld waarom hij ook bij Porto vaak met 1-0 wint. Of hebben die ook moeite met het beslissen van wedstrijden?
Dit vind ik echt een extreem zwart-witte kijk op de manier van spelen onder hem. Als dit werkelijk zo is, hoe verklaar je dan de wedstrijden die onder hem ruim worden gewonnen of die eindigen met een hoop gecreëerde kansen? Hoeveel er wordt gescoord bij zijn ploegen hangt uiteindelijk ook gewoon af van de kwaliteiten en status van die teams. Jij denkt toch niet echt dat als zijn teams tegen een gemiddeld team uit de competitie spelen ze dan heel snel al de boel op slot gaan gooien als meer goals er nog in zitten?
open/sluit de onderstaande quote:Dat is het dan ook niet, kijk maar naar zijn statistieken bij Sunderland. Ook onder Farioli was het geen issue, die wisselt zijn hele voorhoede iedere wedstrijd, dat is niet specifiek voor Brobbey.
Nou, als ik naar zijn cijfers kijk vind ik juist dat de twijfel nog niet is weggenomen of hij wel elke wedstrijd de 90 minuten vol kan maken. Bij Ajax heeft hij ook weinig energieke wedstrijden gespeeld. Een hele wedstrijd volop drukzetten en loopacties maken was er nooit bij hem. Ik vind het zonde, want met zijn fysieke eigenschappen zou hij dan juist echt een plaag voor tegenstanders kunnen zijn. Dan zijn zijn mindere kwaliteiten als doelpuntenmaker ook wat minder een probleem.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 maart 2026 om 15:59:
Ja, óf... en dit is misschien heel vergezocht hoor, maar óf... hij kan er gewoon niet zoveel van?
Is het Norwich City van dit seizoen nou werkelijk beter dan het St. Pauli van zijn laatste seizoen in Duitsland? Je negeert trouwens steeds mijn Zinchenko-argument.
open/sluit de onderstaande quote:]Nee, Ten Cate wilde Renato Augusto, maar die kreeg hij niet. En toen kwam Van Geel ineens met Luque op de proppen, die kort daarvoor (ook) was aangeboden bij PSV.
Niet echt een typische Van Geel-transfer. Die was meestal niet echt van de grote investeringen.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 18 maart 2026 om 20:27:
Nou, als ik naar zijn cijfers kijk vind ik juist dat de twijfel nog niet is weggenomen of hij wel elke wedstrijd de 90 minuten vol kan maken. Bij Ajax heeft hij ook weinig energieke wedstrijden gespeeld. Een hele wedstrijd volop drukzetten en loopacties maken was er nooit bij hem. Ik vind het zonde, want met zijn fysieke eigenschappen zou hij dan juist echt een plaag voor tegenstanders kunnen zijn. Dan zijn zijn mindere kwaliteiten als doelpuntenmaker ook wat minder een probleem.
open/sluit de onderstaande quote:Je negeert trouwens steeds mijn Zinchenko-argument.
open/sluit de onderstaande quote:Niet echt een typische Van Geel-transfer. Die was meestal niet echt van de grote investeringen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 18 maart 2026 om 22:47:
Sinds Brobbey bij Sunderland een basisplaats heeft, speelt hij vaak de volledige 90 minuten (of zit er dicht bij in de buurt). We hebben het over de fysiek zwaarste competitie in de wereld, dus dat jij erover twijfelt dat hij wel 90 minuten vol kan maken is leuk, maar is op niets gebaseerd.
open/sluit de onderstaande quote:Jouw argument is dat Zinchenko ernaast stond bij Forest, maar alsnog een goede speler is. De conclusie die je trekt is dat niet spelen bij een club niks zegt over jouw kwaliteiten als speler.
Een zo ongeveer even simpel argument als zeggen dat je oma rookte als een ketter, maar alsnog 103 geworden is. En daaruit concluderen dat roken dus niks zegt over hoe oud je wordt.
open/sluit de onderstaande quote:Heeft ook Huntelaar en Suarez gehaald.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 19 maart 2026 om 19:32:
Ik vind het juist te simpel om te stellen dat als je niet speelt je automatisch geen kwaliteiten hebt.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.