Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 294 pagina's: 1 2 3 4 ... 290 291 292 293 294

open/sluit de onderstaande quote:

De Ridder vind ik wel een logische keuze als loopjongen. Kent de voetbalwereld en inmiddels meester in de rechten, die kun je er op zo'n afdeling normaal gesproken wel bij hebben.

Siem de Jong heb ik wat minder mee. Tegenwoordig wel actief in het bedrijfsleven, heeft één of andere stichting samen met Luuk en nog iemand, de Jongsters. Maar goed, ik begrijp dat hij o.a. de scouting moet gaan aansturen. Die begrijp ik niet. Dan ben je de facto opvolger van De Lang. Daar zie ik liever een zwaargewicht.

Even afwachten wat precies hun verantwoordelijkheden worden. Kan ook zijn dat het een soort van gecreëerde baantjes zijn zodat Jordi straks eventuele kritiek kan pareren dat hij te weinig oud-spelers bij de club betrekt. Dat zou wel een slimme move zijn.

+2/-0

Qua keepers is trouwens ook Matei Popa een nieuwe naam die opvalt. 18-jarige gozer van bijna 2 meter lang die recentelijk de vaste keeper van Steaua Boekarest uit de basis heeft verdreven. Knap, want dat was Târnovanu, tweede keeper van het nationale elftal van Roemenië. Als die Popa z'n basisplaats vasthoudt en zich ontwikkelt, is het een heel interessante.

+1/-0

Eigenlijk dus soort van derde keeper van Roemenië? Kan best wat zijn voor Ajax. Slechter dan Jaros, Pasveer en al die andere jeugdspelers van Jong Ajax kan het niet zijn.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 05 maart 2026 om 13:42:

Eigenlijk dus soort van derde keeper van Roemenië? Kan best wat zijn voor Ajax. Slechter dan Jaros, Pasveer en al die andere jeugdspelers van Jong Ajax kan het niet zijn.

Niet om nu als eerste keeper te halen, maar om in de gaten te houden. Als je op die leeftijd bij een traditionele Roemeense topclub onder de lat komt en je speelt de nationale reservekeeper uit de basis, kun je wel wat, dacht ik zo.

+2/-0

Ik ben altijd groot fan geweest van dat project om oud-spelers op te leiden voor eventueel een baan binnen de club. De Jong en De Ridder zijn ook allebei duidelijk intelligente jongens, en vrij nuchtere types die ik niet zo snel herrie zie schoppen of de media op zie zoeken. Wat dat betreft zijn het op zich prima aanstellingen.

De communicatie is alleen wel erg vaag hier. Gaat het om compleet nieuwe functies? Neemt De Jong tijdelijk het werk van de vertrokken De Lang over? En wat doet Joel Lara nou precies? Die is zelfs nooit officieel gepresenteerd volgens mij. Het lijkt me geen goede zaak als die man een heel belangrijke rol heeft maar geen formele functie. Dan hoef je ook nergens echt verantwoording voor af te leggen.

En verandert dit iets aan het takenpakket van Beuker? Er wordt gesproken over "technische ondersteuning aan Cruijff richting de verschillende teams en voetbalinhoudelijke afdelingen", alleen welke teams en afdelingen dan? Mocht het om allemaal nieuwe functies gaan dan is er ook nog het risico dat de organisatie stroperiger wordt.

+1/-0

thomas83 schreef op 05 maart 2026 om 20:02:

Ik ben altijd groot fan geweest van dat project om oud-spelers op te leiden voor eventueel een baan binnen de club. De Jong en De Ridder zijn ook allebei duidelijk intelligente jongens, en vrij nuchtere types die ik niet zo snel herrie zie schoppen of de media op zie zoeken. Wat dat betreft zijn het op zich prima aanstellingen.

De communicatie is alleen wel erg vaag hier. Gaat het om compleet nieuwe functies? Neemt De Jong tijdelijk het werk van de vertrokken De Lang over? En wat doet Joel Lara nou precies? Die is zelfs nooit officieel gepresenteerd volgens mij. Het lijkt me geen goede zaak als die man een heel belangrijke rol heeft maar geen formele functie. Dan hoef je ook nergens echt verantwoording voor af te leggen.

En verandert dit iets aan het takenpakket van Beuker? Er wordt gesproken over "technische ondersteuning aan Cruijff richting de verschillende teams en voetbalinhoudelijke afdelingen", alleen welke teams en afdelingen dan? Mocht het om allemaal nieuwe functies gaan dan is er ook nog het risico dat de organisatie stroperiger wordt.

Beuker schijnt richting 'de uitgang' te gaan:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1748747/beuker-krijgt-duw-richting-de-uitgang-bij-ajax.htmllink

Lara wordt hier als scout genoemd, maar zou op den duur goed hoofd scouting kunnen blijken.

We zijn, denk ik, getuige van een gestage machtsovername die Beuker niet gaat overleven. Je krijgt straks Cruijff als technisch en zelfs deels algemeen directeur, Lara als hoofd scouting en De Ridder en De Jong als technisch managers die samen het resterende takenpakket van Beuker overnemen, verwacht ik. Ik denk ook dat Fred Grim uiteindelijk niet bij Ajax blijft.

Garcia blijft op JA en er zal wel een nieuwe, buitenlandse hoofdtrainer komen. Ik zie Jordi niet voor Schreuder gaan. Jordi heeft echt redelijk schijt aan gebaande paadjes, de vijfde colonne en de buitenwacht. Die volgt gewoon z'n eigen intuïtie. Was ook al wel af te leiden uit dat interview vorige maand: "mensen mogen altijd hun mening geven." Punt. (En daar gaan we dus niet noodzakelijkerwijs iets mee doen, zei hij er niet bij, maar was wel de impliciete boodschap.)

Ik zag trouwens dat die Weijs nu voor de tweede keer in twee weken tijd in een interview zit te janken over 'de manier waarop' en zo. Volgens mij moet je blij zijn dat je daar vanaf bent. Je kunt ook zeggen dat het inderdaad niet zo best was dat je met wat de grootste talenten van NL zouden moeten zijn lantaarndrager in de KKD was, maar die zelfreflectie lijkt geen prioriteit. Nee nee, het gesprek met Jordi was maar kort, boehoe. Hou toch op man.

+4/-0

Sevic schreef op 06 maart 2026 om 09:01:
Ik zag trouwens dat die Weijs nu voor de tweede keer in twee weken tijd in een interview zit te janken over 'de manier waarop' en zo. Volgens mij moet je blij zijn dat je daar vanaf bent. Je kunt ook zeggen dat het inderdaad niet zo best was dat je met wat de grootste talenten van NL zouden moeten zijn lantaarndrager in de KKD was, maar die zelfreflectie lijkt geen prioriteit. Nee nee, het gesprek met Jordi was maar kort, boehoe. Hou toch op man.

Ik denk dat de clubs niet in de rij zullen staan voor de ontslagen jeugdtrainer van Jong Ajax die laatste stond. Ik zie deze media-optredens van Weijs dan ook voornamelijk om zich toch positief te profileren zodat er misschien toch een club weer aan wil beginnen. Meer een commercial dus en dan komen zaken als eerlijkheid en zelfreflectie niet op de eerste plaats.

Dat dus allemaal in ogenschouw nemende vind ik het ook een vreselijke kerel. Niet alleen de inhoud, maar ook zijn manier van praten en klemtonen leggen werken bij mij op de zenuwen. Dat spelers hier spontaan gedemotiveerd van raken is niet goed, maar wel zeer begrijpelijk. Als ik een hooggeplaatste official van een bvo zou zijn, zou ik niet de urgentie voelen om met dit heerschap in contact te komen.

Dat Jordi hem terzijde geschoven heeft en nu ook die luchtfietser eruit lijkt te werken, kan allemaal op mijn goedkeuring rekenen. Nog steeds niet helemaal overtuigd van Cruijff, maar tot nu toe hebben we niet te klagen.

+3/-1

thomas83 schreef op 05 maart 2026 om 20:02:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1748747/beuker-krijgt-duw-richting-de-uitgang-bij-ajax.htmllink

Lara wordt hier als scout genoemd, maar zou op den duur goed hoofd scouting kunnen blijken.

We zijn, denk ik, getuige van een gestage machtsovername die Beuker niet gaat overleven. Je krijgt straks Cruijff als technisch en zelfs deels algemeen directeur, Lara als hoofd scouting en De Ridder en De Jong als technisch managers die samen het resterende takenpakket van Beuker overnemen, verwacht ik. Ik denk ook dat Fred Grim uiteindelijk niet bij Ajax blijft.

Garcia blijft op JA en er zal wel een nieuwe, buitenlandse hoofdtrainer komen. Ik zie Jordi niet voor Schreuder gaan. Jordi heeft echt redelijk schijt aan gebaande paadjes, de vijfde colonne en de buitenwacht. Die volgt gewoon z'n eigen intuïtie. Was ook al wel af te leiden uit dat interview vorige maand: "mensen mogen altijd hun mening geven." Punt. (En daar gaan we dus niet noodzakelijkerwijs iets mee doen, zei hij er niet bij, maar was wel de impliciete boodschap.)

Denk ook dat er ook een nieuwe buitenlandse trainer gaat komen, Farioli-achtige trainer, dus meer tactisch en gedisciplineerd voetbal itt wat onze NL'se trainers neerzetten. Een trainer die goed aansluit bij Garcia. Hij is begonnen met de trainer van de jeugd dus dat lijkt me de juiste volgorde.

Naast Garcia wil Cruijff denk ik een trainer in Ajax 1 die veel meer inzet op resultaat. Cruijff maakte dacht ik bij zn vorige clubs graag gebruik van de jeugd. Ik verwacht met Garcia een betere doorstroming naar de hoofdmacht. Laat ze in Jong maar even wennen aan je 90 minuten focussen. Ik verwacht dat Cruijff de komende 2 jaar resultaat wil en wil cashen, want ik verwacht dat er weer op financieel gebied niet heel veel mogelijk is. Ik verwacht ook geen langdurig contract voor de nieuwe trainer, denk 2 jaar en daarna een trainer aanstellen die meer aanvallend is ingesteld. Het zou me verrassen als we een trainer krijgen die gedisciplineerd voetbal EN aanvallend voetbal neer zet.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 06 maart 2026 om 13:58:

Dat dus allemaal in ogenschouw nemende vind ik het ook een vreselijke kerel. Niet alleen de inhoud, maar ook zijn manier van praten en klemtonen leggen werken bij mij op de zenuwen.

Precies dit! Ik stond er aanvankelijk vrij neutraal in, maar na 1 minuut naar deze Limburgse wauwelaar geluisterd te hebben - die ik nooit eerder had gehoord - was ik dolblij dat hij eruitgebonjourd was.

Het is altijd afwachten hoe dingen uitpakken, maar vooralsnog kan ik het alleen maar met Cruijff's handelingen eens zijn. Vind dat met De Jong en De Ridder ook een goede zet (kijkt Sneijder mee?).

Ik ben overigens sinds het zien van de nieuwste docu over Cruijff erg bevooroordeeld richting Jordi, dus dat moet ik wel in het achterhoofd proberen te houden. Maar ik zou het erg mooi vinden als het hem lukt om iets bij Ajax neer te zetten.

+2/-0

Klinkt meer als speculatie van een journalist eigenlijk. Het zou kunnen natuurlijk, maar dat ook hij nu roept dat Jong Ajax onder Beuker viel geeft niet het idee dat hij hier helemaal goed zijn werk heeft gedaan.

Zelfs als Beuker naast onder 19 nog meer taken in moet leveren hoeft dat nog niet per se te betekenen dat hij vertrekt. Hij is nog altijd eindverantwoordelijk voor de jeugdopleiding en methodologie als het goed is. Bij Grim moeten we het ook nog maar zien. Het is zonde dat hij zo belachelijk lang is aangebleven als interim. Waar dat eerst echt een dikke plus op zijn CV was met een korte periode van goede prestaties is dat nu toch net wat minder het geval. Al hoeft dat het werk in zijn oude baan niet in de weg te staan.

Wat Schreuder betreft, op zich zie ik Cruijff nog best bij hem uitkomen omdat hij een soort van kopie van Bosz is. Maar de kans lijkt inderdaad veel groter dat hij voor een buitenlander gaat. Zolang hij zich niet alleen beperkt tot buitenlandse trainers vind ik het wel best.

Weijs zegt in zijn interviews op zich geen hele gekke dingen, alleen is het voor de beeldvorming niet zo verstandig om zo korte tijd na je ontslag al meerdere interviews te geven. Ik vind dat de club ook wat kritischer mag kijken naar hoe ze met Jong Ajax en de Youth League-teams omgaan. Wat meer stabiliteit kan geen kwaad.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 294 pagina's: 1 2 3 4 ... 290 291 292 293 294

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.