Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 300 pagina's: 1 2 3 4 ... 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300

Of de constructie briljant was moet nog even blijken uit de resultaten natuurlijk. Wel fijn dat we iemand als TD hebben die doorpakt, dat stemt hoopvol!

+4/-0

Door nu in te grijpen kun je wellicht ook wat in gang zetten waardoor je eind deze maand de Klassieker kunt pakken. Cruciale wedstrijd.

Ben voorlopig echt zeer te spreken over Jordi. Niks kat uit de boom kijken.

+5/-0

+2/-0

Voor de 6 positie denk ik aan een type Johan Neeskens of een type Jan Wouters. Een type Edgar Davids zou ook kunnen. Voor linksback zoek ik een type Winston Bogarde en voor rechtsachter een type Wim Suurbier. Een mooie uitdaging voor onze scouting om dit allemaal te verwezenlijken.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sjakie Meulemans schreef op 09 maart 2026 om 15:02:

Voor de 6 positie denk ik aan een type Johan Neeskens of een type Jan Wouters. Een type Edgar Davids zou ook kunnen. Voor linksback zoek ik een type Winston Bogarde en voor rechtsachter een type Wim Suurbier. Een mooie uitdaging voor onze scouting om dit allemaal te verwezenlijken.

Ik zit voor de 9 positie te denken aan een type Messi en voor de 11 aan een type Cristiano Ronaldo. Op 8 graag een Iniesta en dan op 1 een Schmeichel.

+1/-0

Sevic schreef op 09 maart 2026 om 17:06:

Ik zit voor de 9 positie te denken aan een type Messi en voor de 11 aan een type Cristiano Ronaldo. Op 8 graag een Iniesta en dan op 1 een Schmeichel.

En een type Andy van der Meijde als rechtsbuiten.

+1/-0

Kiki schreef op 09 maart 2026 om 19:18:

Sevic schreef op 09 maart 2026 om 17:06:

En een type Andy van der Meijde als rechtsbuiten.

Even weer OT: ik zie dat Derk voorstelt nog een nieuwe rechtsbuiten te halen, maar dat zijn dus typisch de aankopen die ik niet zou doen. Je hebt veel geld uitgegeven voor Carrizo, dan moet je 'm ook het vertrouwen geven en naast geld ook speeltijd gaan investeren. Ik geloof niet in dat 'langzaam brengen'. Ja, bij een jeugdspeler die er nog niet klaar voor is, maar niet voor een gozer waar je miljoenen voor betaalt.

Ik zou ook geen spits achter Dolberg kopen, omdat je dan ook weer een bankzitter gaat kopen. Dan moet je iemand kopen die beter is dan Dolberg (wat weer jammer zou zijn van diens investering, maar goed, verbetering is altijd een argument). Maar er zitten ondertussen best veel spitsen in de leeftijdscategorie 18-20 jaar in de JA-selectie, daar moet de nieuwe trainer het misschien ook maar gewoon mee gaan doen.

Achterin hangt veel af van of we Tomiyasu en Kaplan gaan houden. Voor beiden geldt dat er dan een nieuw contract moet komen.

Ik verwacht sowieso dat de bezem erdoor gaat, als ik zie hoe Jordi tot op heden van leer trekt.

+3/-0

+2/-0

+4/-0

Het zou mooi zijn als Godts binnenboord gehouden kan worden, maar als directe CL-kwalificatie uitblijft, zal het moeilijk worden grote bedragen te weerstaan. En dan moet je die ook nog vervangen...

+1/-0

Mie Toe schreef op 09 maart 2026 om 22:50:

Het zou mooi zijn als Godts binnenboord gehouden kan worden, maar als directe CL-kwalificatie uitblijft, zal het moeilijk worden grote bedragen te weerstaan. En dan moet je die ook nog vervangen...

Godts laat wel steeds vaker in interviews merken dat hij graag wil blijven. Maar goed, altijd de vraag wat daarvan overblijft als pak 'm beet Atletico op de stoep staat met 40 miljoen en een vijfjarig contract met 7 nullen.

Als hij vertrekt zou ik trouwens Bounida op zijn plek zetten, Gloukh op 10 en Carrizo op rechts. Dolberg als ervaren, technisch begaafde man ertussen. Dan heb je met een creatieve passer op links en een snelle gozer met diepgang op rechts op zich wel de bezetting op de vleugels die je wilt en die complementair is aan elkaar.

Het beschikbare budget moet echt eerst naar een doelman, linksback en middenvelder. In die volgorde.

Overigens viel Nash mij in de miniklassieker ook in positieve zin op. Daar zit mogelijk wel wat in.

+4/-0

Sevic schreef op 10 maart 2026 om 13:08:

Godts laat wel steeds vaker in interviews merken dat hij graag wil blijven. Maar goed, altijd de vraag wat daarvan overblijft als pak 'm beet Atletico op de stoep staat met 40 miljoen en een vijfjarig contract met 7 nullen.

Als hij vertrekt zou ik trouwens Bounida op zijn plek zetten, Gloukh op 10 en Carrizo op rechts. Dolberg als ervaren, technisch begaafde man ertussen. Dan heb je met een creatieve passer op links en een snelle gozer met diepgang op rechts op zich wel de bezetting op de vleugels die je wilt en die complementair is aan elkaar.

Het beschikbare budget moet echt eerst naar een doelman, linksback en middenvelder. In die volgorde.

Overigens viel Nash mij in de miniklassieker ook in positieve zin op. Daar zit mogelijk wel wat in.

Mocht Weghorst vertrekken vind ik een nieuwe spits ook echt een must. We spelen heel veel wedstrijden (tenzij we dus Europees voetbal mislopen) en met Dolberg is altijd wel wat aan het handje. Gezien het belang van die positie,moet je daar minimaal 2 A-opties hebben.

Waar ik overigens wel content mee ben, is dat we niet in die hype van Mats Deijl getrapt zijn. Laat, geheel zoals verwacht, bij Feyenoord zien totaal ongeschikt voor de Nederlandse top te zijn. Buiten dat is het een irritante gozer, goed dat Jordi daarvoor gepast heeft.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 10 maart 2026 om 18:47:

Mocht Weghorst vertrekken vind ik een nieuwe spits ook echt een must. We spelen heel veel wedstrijden (tenzij we dus Europees voetbal mislopen) en met Dolberg is altijd wel wat aan het handje. Gezien het belang van die positie,moet je daar minimaal 2 A-opties hebben.

Waar ik overigens wel content mee ben, is dat we niet in die hype van Mats Deijl getrapt zijn. Laat, geheel zoals verwacht, bij Feyenoord zien totaal ongeschikt voor de Nederlandse top te zijn. Buiten dat is het een irritante gozer, goed dat Jordi daarvoor gepast heeft.

Van die andere Mats, Mats Rots van FC Twente, lees ik al langere tijd, al meerdere transferwindows, dat Ajax belangstelling voor hem heeft voor de linksback positie. FC Twente zou tussen de acht en tien miljoen voor hem willen hebben. Ongeveer hetzelfde als hetgeen Ajax destijds voor Owen Wijndal van AZ betaalde. Best wel veel en het is nog maar afwachten of Mats Rots niet eenzelfde miskoop als Owen Wijndal gaat worden.

+2/-0

Sjakie Meulemans schreef op 10 maart 2026 om 19:08:

ElSimao2 schreef op 10 maart 2026 om 18:47:

Van die andere Mats, Mats Rots van FC Twente, lees ik al langere tijd, al meerdere transferwindows, dat Ajax belangstelling voor hem heeft voor de linksback positie. FC Twente zou tussen de acht en tien miljoen voor hem willen hebben. Ongeveer hetzelfde als hetgeen Ajax destijds voor Owen Wijndal van AZ betaalde. Best wel veel en het is nog maar afwachten of Mats Rots niet eenzelfde miskoop als Owen Wijndal gaat worden.

Liever Mats Rots dan Mats Rits.

+1/-0

Mocht je niet veel geld kunnen of willen uitgeven dan zou ik een transfervrije Lauritsen eens overwegen. Die heerst echt in de duels en kan al jaren indrukwekkende cijfers voorleggen in de Eredivisie.

+1/-0

+2/-0

Gezien het feit dat we al 30 jaar geen topspits hebben voortgebracht, lijkt het heel verleidelijk om inderdaad buiten de Toekomst naar een volwaardige concurrent voor Dolberg te zoeken. Intern kunnen we wat mij betreft Konadu al wegstrepen, dat vind ik echt helemaal niets.

+1/-0

+2/-0

+1/-0

thomas83 schreef op 11 maart 2026 om 19:52:

Wat een mogelijk blessurescenario betreft, ik vind het nogal een aanname dat Lauritsen niet goed genoeg zou zijn. Eerst maar eens zien hoe hij het zou doen. Als hij de beste is mag hij best eerste spits zijn van mij. In Ajax 1 moet er gewoon gepresteerd worden. We gaan toch ook niet Konadu boven Dolberg verkiezen nu? Misschien vergroot de blessure van Dolberg juist ook de kansen voor een jong talent. Maar als zo'n jongen speeltijd krijgt dan moet hij er ook klaar voor zijn.

We hebben het over een speler van bijna 30 die nog bij Sparta speelt, redelijke statistieken heeft in de Nederlandse middenmoot en niet voor het Noorse nationale elftal gedebuteerd heeft. Goed, daar loopt wel een zekere concurrent rond, maar desondanks is het geen aanbeveling.

Het is aantrekkelijk omdat ie transfervrij is, maar het is wat mij betreft niet de kwaliteit waar we op moeten mikken. Dolberg wordt ouder, is blessuregevoelig en bakt er toch ook niet heel veel van. Ja, het is stylistisch heel mooi maar de kille cijfers zijn dat hij in het huidige seizoen slechts 7 contributies kan overleggen.

De jeugd overtuigt mij tot dusver niet, dus ik zie graag een jongere speler met wat meer potentie komen. Financieel zal dat niet makkelijk zijn maar wat mij betreft wel echt een must have. We spelen zoveel wedstrijden dat deze speler zeker 1x per week gewoon basis zou staan, dus daar hebben we gewoon kwaliteit nodig.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 300 pagina's: 1 2 3 4 ... 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.