Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 289 pagina's: 1 2 3 4 ... 285 286 287 288 289

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 10 februari 2026 om 23:26:

Ben ik gek of wordt Óscar García in mei gewoon naar het eerste gepromoveerd? En is hij nu al aangesteld (omdat hij thuis zat en) zodat hij alvast kan acclimatiseren?

Op zich vind ik het best wel een briljante zet van onze kersverse TD, want hiermee zet je in één klap de hele professionele tak van de organisatie, zowel Jong Ajax als Ajax 1, op scherp.

Maar het uiteindelijke resultaat zal dan wel afhangen van de kwaliteiten van Óscar García. Of staat hij in augustus gewoon weer aan de zijlijn bij een wedstrijd van Jong Ajax? Dat gelooft toch niemand?

Scherpe observatie dat de kans groot is dat deze man uiteindelijk als trainer voor het eerste komt. In principe is een constructie waar hij dan eerst een paar wedstrijden Jong Ajax doet ook erg handig omdat ie zo inderdaad aan de club kan wennen en de jeugd kan inventariseren.

Probleem is m.i. meer de man zelf. Het is een goed uitziende Spaanse kerel met een semi-succesvol verleden als speler. Dat ie aan klussen komt snap ik wel, maar verder is het een beetje een 12 steden, 13 ongelukken verhaal.

Dat cv van hem kan toch geen vertrouwen inboezemen? Als het voor Jong Ajax is, ok misschien, maar toch niet voor het eerste?

+1/-0

Ik heb er eigenlijk ook niet een geweldig gevoel over. Dus nu maak ik mezelf wijs dat hij de assistent van de nieuwe trainer wordt (waarschijnlijk ook een Spanjaard). Hij doet me qua uitstraling een beetje aan Winston Bogarde denken. :B

Sevic schreef op 11 februari 2026 om 08:43:

en ten tweede omdat Jordi daarmee een geweldige dolk in de rug van Fred zou douwen.

Hoezo een dolk in de rug van Fred?

Is het niet Freds voornaamste taak om de weg voor de volgende trainer te plaveien, en dan vervolgens gewoon in mei plaats te maken en de sleutels te overhandigen? Hij is toch niet meer dan de inteGrim?

Of vind je dat zijn Ajax 1-trainerschap eventueel verlengd dient te worden mocht Ajax op plek 2 eindigen dit seizoen? Of dat in ieder geval die mogelijkheid levend gehouden dient te worden zodat Fred gemotiveerd blijft en niet het gevoel heeft dat er een dolk voor z'n rug klaarligt?

Ik vind het sowieso een spannende en goede zet van JC, even afgezien van de kwaliteiten van Óscar 'olé' García. Een schokeffect kan ook een beetje als een dolk in de rug voelen, maar is het niet, als het nodig is.

+2/-0

Mie Toe schreef op 11 februari 2026 om 10:18:

Omdat Fred naar eigen zeggen nog niet weet of hij volgend seizoen nog voor de groep staat. Als Jordi deze meneer nu binnenhaalt 'voor Jong Ajax' maar met het eigenlijke doel om hem volgend seizoen voor het eerste te zetten, dan is Fred daarover dus niet ingelicht (of hij staat te liegen, maar dat lijkt me niet). Dat zou ik onbeschaafd vinden. Als je de keuze maakt om iemand per juli van de groep te halen, moet je ook de ballen hebben hem dat gewoon te vertellen.

Andere optie is dat intern iedereen hierbij betrokken is en alleen naar de buitenwereld de schijn wordt opgehouden, maar dat lijkt me ten eerste zeer onrealistisch, ten tweede vrij zinloos en ten derde een minachting van je supportersschare.

De meest voor de hand liggende verklaring is dat Garcia 'gewoon' voor Jong Ajax komt. Occam's Razor.

+2/-0

Mie Toe schreef op 11 februari 2026 om 10:18:

Ik heb er eigenlijk ook niet een geweldig gevoel over. Dus nu maak ik mezelf wijs dat hij de assistent van de nieuwe trainer wordt (waarschijnlijk ook een Spanjaard). Hij doet me qua uitstraling een beetje aan Winston Bogarde denken. :B

Sevic schreef op 11 februari 2026 om 08:43:

en ten tweede omdat Jordi daarmee een geweldige dolk in de rug van Fred zou douwen.

Is het niet Freds voornaamste taak om de weg voor de volgende trainer te plaveien, en dan vervolgens gewoon in mei plaats te maken en de sleutels te overhandigen? Hij is toch niet meer dan de inteGrim?

Of vind je dat zijn Ajax 1-trainerschap eventueel verlengd dient te worden mocht Ajax op plek 2 eindigen dit seizoen? Of dat in ieder geval die mogelijkheid levend gehouden dient te worden zodat Fred gemotiveerd blijft en niet het gevoel heeft dat er een dolk voor z'n rug klaarligt?

Ik vind het sowieso een spannende en goede zet van JC, even afgezien van de kwaliteiten van Óscar 'olé' García. Een schokeffect kan ook een beetje als een dolk in de rug voelen, maar is het niet, als het nodig is.

De afspraak met Fred was dat hij het seizoen af zou mogen maken. Jordi zou gaan over een eventueel vervolg. Als die afspraak nagekomen wordt maar Jordi zou er nu al uit zijn dat Fred daarna plaats moet maken, vind ik dat zelf geen dolk in de rug. Veel van ons zijn inmiddels ook van mening dat Fred het bij dit seizoen moet houden.

De constructie dat een buitenlandse trainer eerst een paar maanden Jong gaat trainen alvorens het eerste over te nemen vind ik an sich goed en slim bedacht.

Dit traject met Oscar in gaan is echter wel problematisch. Die jongen kan er helemaal niks van. 11 klussen gehad als trainer en bij bijna de helft lag ie er in max. 13 wedstrijden uit. Nergens heeft het langer dan 1,5 jaar geduurd. Nou zal iemand over Farioli beginnen en dat hij ook geen langere klussen gehad had. Dat is echter omdat hij steeds hogerop kon en die trein pakte. Bij Garcia is dat niet het geval, heeft ook langere periodes zonder klus gehad. Nu zat ie al bijna een jaar thuis.

Als deze Catalaan trainer van het eerste wordt, moet Jordi er meteen uit. It is that easy.

+1/-0

Fred Grim heeft toch zelf al aangegeven dat hij het hoofdtrainerschap niet ambieert en dat hij terug wil naar zijn vorige rol? Er is vanuit Ajax ook nooit gezegd dat ze opnieuw zouden evalueren na dit seizoen, ofwel heb ik dat dan gemist.

Dan begrijp ik het soort reacties niet van dolk in de rug etc.

+2/-0

Voor wie nog overtuigd moest worden van het feit dat de Nederlandse sportjournalistiek volkomen nutteloos is en gedomineerd wordt door "access-journalism" (Positief doen zodat je toegang tot personen en organisaties blijft houden):

Al met al concludeert Goodijk, ook vanwege een aantal belangrijke contractverlengingen en goede verkopen, dat Kroes zijn club beter heeft achtergelaten dan toen hij begon. “Maken we de balans op van alle spelers, die onder het bewind van Kroes en Beuker naar Amsterdam zijn gekomen, dan zijn dat vooral veel bruikbare voetballers geweest.”

+1/-0

Bjorn121 schreef op 11 februari 2026 om 11:28:

Fred Grim heeft toch zelf al aangegeven dat hij het hoofdtrainerschap niet ambieert en dat hij terug wil naar zijn vorige rol?

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft Grim hier niets over gezegd. Maar zelfs als dat zo is, dan is het nog steeds niet relevant. Er kan geen sprake van een dolk zijn, want Grim is niets beloofd, en hij is gewoon een interim-trainer. Dit is bij uitstek iets waar een TD over gaat, dus er is eigenlijk procedureel helemaal niets aan de hand.

Als er dan toch een GTST-discussie moet zijn, dan eerder over Beuker waarvan gesuggereerd wordt dat hij gepasseerd zou zijn met betrekking tot het ontslag van Weijs. Waarbij mijn eerste vraag dan is: In hoeverre heeft Beuker in dit geval medezeggenschap?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 289 pagina's: 1 2 3 4 ... 285 286 287 288 289

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.