Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.395
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Excelsior Rotterdam-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 02 februari 2026 om 09:50:
Er is niet veel meer mogelijk, het is allemaal simpel rekenwerk met creatieve constructies. Als je Kaplan als wisselgeld aanbiedt voor Sano, is de impact op het transferbudget gelijk. Kaplan staat voor 2 miljoen per jaar in de boeken en Sano voor 10 miljoen op een vijfjarig contract zou ook op 2 miljoen per jaar uitkomen. Daarom is Sano ook ons target, denk ik: Kaplan speelt al bij NEC en die spelersruil zou je dus theoretisch eenvoudig kunnen rond maken.
Die Argentijn koop je nu maar voor 5,5 miljoen (de koopoptie van 4,5 miljoen voor de andere 50% komt niet in de boeken) dus dat past ruimschoots binnen het vrijgekomen budget door de verkoop van Moro.
Afgelopen zomer heeft Kroes met het aantrekken van Dolberg, Gloukh en Itakura ook de nodige euro's laten rollen en gewoon zijn hele budget gebruikt. Die opmerking over krenterigheid kan ik dus niet zo plaatsen.
Forumreacties: 4.975
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 02 februari 2026 om 19:35:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 02 februari 2026 om 09:50:
Er is niet veel meer mogelijk, het is allemaal simpel rekenwerk met creatieve constructies. Als je Kaplan als wisselgeld aanbiedt voor Sano, is de impact op het transferbudget gelijk. Kaplan staat voor 2 miljoen per jaar in de boeken en Sano voor 10 miljoen op een vijfjarig contract zou ook op 2 miljoen per jaar uitkomen. Daarom is Sano ook ons target, denk ik: Kaplan speelt al bij NEC en die spelersruil zou je dus theoretisch eenvoudig kunnen rond maken.
Die Argentijn koop je nu maar voor 5,5 miljoen (de koopoptie van 4,5 miljoen voor de andere 50% komt niet in de boeken) dus dat past ruimschoots binnen het vrijgekomen budget door de verkoop van Moro.
Afgelopen zomer heeft Kroes met het aantrekken van Dolberg, Gloukh en Itakura ook de nodige euro's laten rollen en gewoon zijn hele budget gebruikt. Die opmerking over krenterigheid kan ik dus niet zo plaatsen.
Dat is echt naar de situatie kijken als een boekhouder. In de praktijk werkt dat niet altijd precies zo in de voetballerij. Natuurlijk moet je wel met bepaalde financiële kaders rekening houden, maar je kan echt wel eens incidenteel pakweg 15 miljoen extra investeren als er bepaalde gaten in de selectie zitten. Dan heb ik het dus niet over posities die al bezet zijn maar over bijvoorbeeld een verdedigende middenvelder of een echte rechtsbuiten.
Kroes heeft inderdaad best wat geld geïnvesteerd in de spelers die jij noemt. Er is alleen ook wel het nodige binnengekomen. Zijn reputatie is dat hij vrij gierig is. Dat waren al de verhalen voor hij naar Ajax kwam. Ook kan je dat afleiden uit wat er destijds vanuit de clubleiding van Go Ahead Eagles over de transfer van Edvardsen is gezegd. Of uit het feit dat we al in een eeuwigheid niet op trainingskamp zijn geweest (zelfs veel minder kapitaalkrachtige clubs weten daar vaak nog een potje voor te vinden). Ik heb volgens mij ook maar zelden gelezen dat Kroes het vliegtuig heeft gepakt om een transfer er doorheen te drukken.
Uiteindelijk is Kroes meer een financiële man dan een voetbalman. Over het algemeen zal je om beter te worden vaak moeten investeren. Zolang je spelers meer waard kan laten worden is dat verantwoord. Daarvoor moet je alleen wel in de juiste vijver vissen.
Forumreacties: 3.925
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Alders onderweg naar Telstar is natuurlijk een goede zaak. Met de komst van Zinchenko nadat eerder al Tomiyasu is aangetrokken, heeft Alders weinig te zoeken bij Ajax. In het 1e veelal ongelukkige wedstrijden gespeeld op linksback. Sowieso hoop ik dat Jetten eindelijk eens kansen gaat krijgen op die positie én een nieuw contract tekent.
Forumreacties: 17
Reg.: 16 oktober 2018
Ik zie het somber in: er is nu een keeper aangetrokken (voor Pasveer) en een verdediger met ervaring voor een half jaar.
Maar weer geen nummer 6 en ook geen rechtsback, terwijl dat ZO nodig is. Zoveel namen zijn voorbij gekomen, maar niks is gelukt!
Ik weet niet of ik dit seizoen nog een wedstrijd van Ajax ga kijken. Ik kan het niet meer opbrengen. We zijn totaal kansloos!
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.