Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 198 pagina's: 1 2 3 4 ... 193 194 195 196 197 198

open/sluit de onderstaande quote:

lvv020 schreef op 24 april 2025 om 14:40:

Nu de transfer window steeds dichterbij komt moeten we ons toch wel een beetje gaan opmaken voor een leeg loop en moeten we gaan kijken voor versterkingen.

Wat ik persoonlijk heel erg hoop is een spits kwa type Bergkamp. We hebben al een hele lange tijd geen echte spit meer gehad. iemand die echt een mooie techniek heeft en een goal kan maken. GEEN AANSPEEL PUNT! ik hoop dat ze stiekem die Dolberg terug halen. die scoort aan de lopende band en vond ik altijd een hele mooie spits.

Zou haalbaar zijn denk ik, maar ik heb mijn twijfels over zijn niveau. Lijkt me een speler die goed genoeg is voor een niveautje onder ons (niveau dat we nastreven, niet ons huidige) :D

+1/-0

s0lido schreef op 24 april 2025 om 15:47:

lvv020 schreef op 24 april 2025 om 14:40:

Nu de transfer window steeds dichterbij komt moeten we ons toch wel een beetje gaan opmaken voor een leeg loop en moeten we gaan kijken voor versterkingen.

Wat ik persoonlijk heel erg hoop is een spits kwa type Bergkamp. We hebben al een hele lange tijd geen echte spit meer gehad. iemand die echt een mooie techniek heeft en een goal kan maken. GEEN AANSPEEL PUNT! ik hoop dat ze stiekem die Dolberg terug halen. die scoort aan de lopende band en vond ik altijd een hele mooie spits.

Zou haalbaar zijn denk ik, maar ik heb mijn twijfels over zijn niveau. Lijkt me een speler die goed genoeg is voor een niveautje onder ons (niveau dat we nastreven, niet ons huidige) :D

Dolberg is al 27, niet meer aan beginnen. Zoek een speler met vergelijkbare kwaliteiten maar minimaal 4 jaar jonger, zodat je waarde creëert in de selectie. Is broodnodig.

Overigens hebben we straks, als de huurlingen terugkeren, weer 9 aanvallers in de A-selectie, 10 zelfs als je Konadu meerekent. Ik zou er eerst eens een stuk of 3 verkopen voordat je aan nieuwe aankopen denkt.

+4/-0

Ik zou een ruil voorstellen met Antman en Berghuis, Steven lekker naar zn geboorteregio en met zn broers samenwerken en wij een klasse rechtsbuiten

+2/-0

AFC Romalona schreef op 24 april 2025 om 17:52:

Ik zou een ruil voorstellen met Antman en Berghuis, Steven lekker naar zn geboorteregio en met zn broers samenwerken en wij een klasse rechtsbuiten

Er zit hier in de stad een pizzeria genaamd Romagna die echt schandalig lekkere pizza's maakt. Elke keer als ik jouw nickname voorbij zie komen moet ik daaraan denken en krijg ik zin in pizza.

Maar goed, OT: Berghuis heeft net een nieuw contract en heeft al eens aangegeven dat hij in Nederland geen move meer wil maken, maar alleen nog openstaat voor een Amerikaans avontuur. Laten we hopen dat er deze zomer één of andere MLS-club voorbijkomt voor 'm. Ik vind het echt een speler om door te selecteren. Oud, wordt alsmaar minder, kan het niet meer belopen en op een goaltje tegen Panathinaikos eind augustus na nooit meer beslissend.

+3/-0

Ik vind het ook niet een heel overtuigend verhaal. Dat je graag door wilt met Farioli, ok, niet meer dan logisch, want de man levert een topprestatie. Maar ik hoop toch dat men intern ook inziet dat er sowieso een stuk of 2 serieuze kwaliteitsinjecties nodig zijn als je Europees iets wilt?

Wat ik ook een beetje mis is de noodzaak om in elke linie nog een berg overtollig vet weg te snijden. Beuker zegt dat hij met zoveel mogelijk dezelfde selectie verder wil, maar dat is denk ik niet wat je moet ambiëren. Ik pleit niet voor een zomer als onder Mislintat, maar je moet nu wel echt een stuk of 8 spelers gaan verkopen.

Van den Boomen, Sosa, Medic, Forbs, Akpom, Rasmussen, Gorter, stuk voor stuk een blok aan je been. Samen met Taylor, Brobbey en Hato die waarschijnlijk een stap gaan maken en Henderson die ik er wel de brui aan zie geven, kom je dan op meer dan 10 uitgaande mutaties. Dan kun je als Beuker nu wel roepen dat je met zoveel mogelijk dezelfde selectie wilt doorgaan, maar dat gaat ten eerste niet gebeuren en is ten tweede niet wenselijk.

Verkoop eens wat zooi, kap met breedteaankopen en zorg op sleutelposities (zoals AM) voor een échte kwaliteitsimpuls. Dat had ik liever als verhaal gezien.

"Elke aankoop die we deze zomer doen, is een directe versterking voor de basiself."
"Het doel is om elke positie dubbel bezet te hebben, niet meer niet minder."
"We gaan voor een slimme mix van talent en ervaring, om zo waarde te creëren in de selectie."

Dat zijn een beetje de citaten waar ik op had gehoopt.

+4/-0

Beseft Beuker wel bij welke club hij werkt? Hij (en ook Kroes helaas) komt over alsof hij bij een net-niet club als AZ of Twente werkt. Ze presenteren zich echt heel klein in de media.

+3/-0

Het schijnt dat ze een principe akkoord hebben met Tadic.
Wat Farioli betreft denk ik wel dat hij dolgraag CL wil spelen met Ajax dus denk ik dat hij sowieso blijft.
Ze moeten zijn contract openbreken en verlengen en geen afkoopsom erin zetten, wie hem dan wil hebben zal flink moeten betalen.

+2/-0

s0lido schreef op 25 april 2025 om 10:46:

Beseft Beuker wel bij welke club hij werkt? Hij (en ook Kroes helaas) komt over alsof hij bij een net-niet club als AZ of Twente werkt. Ze presenteren zich echt heel klein in de media.

Aan teksten in de media hecht ik nul en generlei waarde aangezien er vaak een hoop tactiek etc komt kijken. Als je roept dat je dolgraag wil kopen ondermijn je je onderhandelingspositie.

Resultaten en concrete uitkomsten zijn de enige zaken waar we iets mee kunnen.

+1/-0

spelbos schreef op 25 april 2025 om 12:34:

Het schijnt dat ze een principe akkoord hebben met Tadic.
Wat Farioli betreft denk ik wel dat hij dolgraag CL wil spelen met Ajax dus denk ik dat hij sowieso blijft.
Ze moeten zijn contract openbreken en verlengen en geen afkoopsom erin zetten, wie hem dan wil hebben zal flink moeten betalen.

Dat van Tadic komt uit 'de Turkse media'.

Die zou ik maar niet al te serieus nemen.

+1/-0

Zowel Ajax als Alex Kroes krijgen geen sancties van het AFM, ze hebben het afgedaan met een waarschuwing.
Van Praag heeft onnodig veel negatief nieuws veroorzaakt met het op non actief stellen van Alx Kroes destijds als AD.

+2/-0

spelbos schreef op 26 april 2025 om 21:45:

Zowel Ajax als Alex Kroes krijgen geen sancties van het AFM, ze hebben het afgedaan met een waarschuwing.
Van Praag heeft onnodig veel negatief nieuws veroorzaakt met het op non actief stellen van Alx Kroes destijds als AD.

Mooi nieuws maar niet onverwacht. Altijd al gezegd dat het geen sanctie waardig was. In tegenstelling tot sommige anderen hier die er heilig van overtuigd waren dat er een sanctie opgelegd zou/moest worden en dat Kroes zelfs de club zou moeten verlaten.

Ze moeten nu van Praag maar eens een stadion verbod opleggen voor alle kwaadaardige acties die hij uitgevoerd heeft en mensen daarmee beschadigd en geschoffeerd heeft. Met name Kroes.

+3/-1

tackle schreef op 27 april 2025 om 00:05:

Mooi nieuws maar niet onverwacht. Altijd al gezegd dat het geen sanctie waardig was. In tegenstelling tot sommige anderen hier die er heilig van overtuigd waren dat er een sanctie opgelegd zou/moest worden en dat Kroes zelfs de club zou moeten verlaten.

Ze moeten nu van Praag maar eens een stadion verbod opleggen voor alle kwaadaardige acties die hij uitgevoerd heeft en mensen daarmee beschadigd en geschoffeerd heeft. Met name Kroes.

De discussie ging toen over het feit dat het handelen met voorkennis was en dat jij beweerde dat daar enkel sprake an kan zijn als het om aandelen gaat die in waarde stijgen.

Weet je deze post nog:

tackle schreef op 03 april 2024 om 09:48:

Handel met voorkennis is letterlijk: Het beschikken over dusdanige informatie dat je weet dat een aandeel aanzienlijk zal gaan stijgen. Bijvoorbeeld dat een bedrijf een belangrijke overname gaat doen of juist andersom dat er een giga bod komt op het bedrijf.

Dit is hier helemaal niet aan de orde, sterker nog, als je de geschiedenis van het aandeel ziet dan is het een aandeel voor liefhebbers en niet om te speculeren. Ajax heeft immers zelf het grootste aantal in handen. Daarnaast nog twee grotere aandeelhouders en voor de rest liefhebbers.

Ik denk persoonlijk dat de AFM dit gaat afdoen met een reprimande dat hij dom gehandeld heeft en verder niets. Hier zal geen rechter aan te pas komen en ALS het wel zou gebeuren gaat hij vrijuit.

Maar laten we het AFM oordeel maar afwachten. Kroes is geslachtofferd door een aantal gluiperds binnen Ajax die de macht in handen willen houden. Hopelijk spreekt de AFM wel uit dat de RvC zijn taken niet in voldoende mate heeft uitgevoerd en op moet stappen.

Ik heb je daar meermaals op gewezen, maar je hebt toen nooit willen toegeven dat jouw begrip van handelen met voorkennis verkeerd was.

En wat blijkt nu: https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-en-alex-kroes-door-afm-geinformeerd-over-afgeronde-onderzoeken-afm-legt-geen-sancties-op/link

De AFM stelde vast dat Kroes met voorwetenschap heeft gehandeld en gaf Kroes hiervoor een waarschuwing. De huidige technisch directeur van Ajax had, zo oordeelde de AFM, in de zomer van 2023 nauwkeuriger moeten zijn in het naleven van de wetten en regels omtrent voorwetenschap.

Dus toch handelen met voorkennis. Maar ik had al een vermoeden dat je het ging spinnen dat het enkel en alleen over de sanctie ging en niet over het al dan niet handelen met voorkennis.

+4/-2

Bjorn121 schreef op 27 april 2025 om 07:50:

De discussie ging toen over het feit dat het handelen met voorkennis was en dat jij beweerde dat daar enkel sprake an kan zijn als het om aandelen gaat die in waarde stijgen.

Weet je deze post nog:

Handel met voorkennis is letterlijk: Het beschikken over dusdanige informatie dat je weet dat een aandeel aanzienlijk zal gaan stijgen. Bijvoorbeeld dat een bedrijf een belangrijke overname gaat doen of juist andersom dat er een giga bod komt op het bedrijf.

Dit is hier helemaal niet aan de orde, sterker nog, als je de geschiedenis van het aandeel ziet dan is het een aandeel voor liefhebbers en niet om te speculeren. Ajax heeft immers zelf het grootste aantal in handen. Daarnaast nog twee grotere aandeelhouders en voor de rest liefhebbers.

Ik denk persoonlijk dat de AFM dit gaat afdoen met een reprimande dat hij dom gehandeld heeft en verder niets. Hier zal geen rechter aan te pas komen en ALS het wel zou gebeuren gaat hij vrijuit.

Maar laten we het AFM oordeel maar afwachten. Kroes is geslachtofferd door een aantal gluiperds binnen Ajax die de macht in handen willen houden. Hopelijk spreekt de AFM wel uit dat de RvC zijn taken niet in voldoende mate heeft uitgevoerd en op moet stappen.

Ik heb je daar meermaals op gewezen, maar je hebt toen nooit willen toegeven dat jouw begrip van handelen met voorkennis verkeerd was.

En wat blijkt nu: https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-en-alex-kroes-door-afm-geinformeerd-over-afgeronde-onderzoeken-afm-legt-geen-sancties-op/link

De AFM stelde vast dat Kroes met voorwetenschap heeft gehandeld en gaf Kroes hiervoor een waarschuwing. De huidige technisch directeur van Ajax had, zo oordeelde de AFM, in de zomer van 2023 nauwkeuriger moeten zijn in het naleven van de wetten en regels omtrent voorwetenschap.

Dus toch handelen met voorkennis. Maar ik had al een vermoeden dat je het ging spinnen dat het enkel en alleen over de sanctie ging en niet over het al dan niet handelen met voorkennis.

Het gaat om de interpretatie van handelen met voorkennis. Je kunt nu wel met een vingertje gaan wijzen en proberen je gelijk te halen, maar dat maakt geen enkele indruk op mij.
Als het letterlijk handelen met voorkennis was geweest met de bedoeling grote winsten te gaan boeken, was het iets anders geweest. Dan hadden ze gewoon een sanctie opgelegd.
Maar jij wil gewoon je gelijk hebben, omdat je blijkbaar denkt dat dit DE waarheid is, maar zo werkt het in de wet niet.
Ik ga hier ook verder niet meer over in discussie, want onze meningen en interpretaties liggen mijlen ver uit elkaar.

+3/-1

Van Praag is een lul die zich de redder van Ajax waande, maar juist een crisis veroorzaakte. Sinds zijn baan bij de UEFA neem ik hem niet meer serieus [eigenlijk al eerder]. Nul respect heb ik voor hem.

+3/-0

tackle schreef op 27 april 2025 om 13:17:

Bjorn121 schreef op 27 april 2025 om 07:50:

Weet je deze post nog:

Het gaat om de interpretatie van handelen met voorkennis. Je kunt nu wel met een vingertje gaan wijzen en proberen je gelijk te halen, maar dat maakt geen enkele indruk op mij.
Als het letterlijk handelen met voorkennis was geweest met de bedoeling grote winsten te gaan boeken, was het iets anders geweest. Dan hadden ze gewoon een sanctie opgelegd.
Maar jij wil gewoon je gelijk hebben, omdat je blijkbaar denkt dat dit DE waarheid is, maar zo werkt het in de wet niet.
Ik ga hier ook verder niet meer over in discussie, want onze meningen en interpretaties liggen mijlen ver uit elkaar.

Uit het persbericht:

De AFM kwalificeerde de informatie, dat de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax in de zomer van 2023 het voornemen had om Kroes voor te dragen als algemeen directeur van Ajax, als voorwetenschap.

En dan kom jij met, 'als het letterlijk handelen met voorkennis was geweest...'

Ja dat was het dus :D

Kroes heeft gehandeld met voorkennis en heeft daarvoor een formele waarschuwing ontvangen van de toezichthouder. Gewoon een oerdomme actie van een bestuurder die, linksom of rechtsom, natuurlijk beter had moeten weten. Zelfs ik wist dat dit soort dingen niet mogen en ik heb geen ervaring als directielid bij een BVO, Kroes wel.

Mooi dat er verder geen sancties volgen, maar minder oerdom wordt het er niet door.

+2/-0

Het is voor jou fysiek onmogelijk om toe te geven dat je het niet bij het rechte eind had. Zeg dat dan ook meteen, ipv te blijven spartelen.

Er staat LETTERLIJK in het persbericht van het Ajax dat Kroes met schuldig was aan het handelen met voorkennis. Wat moet je dan nog liggen interpreteren?

+2/-0

Bjorn121 schreef op 28 april 2025 om 08:43:

Het is voor jou fysiek onmogelijk om toe te geven dat je het niet bij het rechte eind had. Zeg dat dan ook meteen, ipv te blijven spartelen.

Er staat LETTERLIJK in het persbericht van het Ajax dat Kroes met schuldig was aan het handelen met voorkennis. Wat moet je dan nog liggen interpreteren?

Tackle lijkt te veronderstellen dat er pas sprake van handelen met voorkennis kan zijn als iemand er ook financieel gewin of ander voordeel uit haalt. Juridisch gezien is dat echter een misvatting.

Als ik jou op je bek sla en je houdt er geen letsel aan over, is het nog steeds een mishandeling. Nu is dat strafrecht en geen ondernemingsrecht, snap ik ook wel, maar het is een begrijpelijke vergelijking.

Kroes heeft eenvoudigweg een verboden gedraging vertoond, oordeelt de AFM nu ook. Daarom ook een formele waarschuwing. Als Kroes niets fout had gedaan, was die waarschuwing er niet gekomen.

Waarom dan geen sanctie? Omdat de AFM discretionaire bevoegdheid heeft en dus zelf kan en mag bepalen of (en zo ja, welke) een sanctie passend is. In dit geval zal uit de gesprekken met de betrokkenen (voornamelijk: Kroes zelf) zijn gebleken dat er geen kwade opzet was, maar dat het voortkwam uit domheid.

Domheid los je niet op met een sanctie. Maar niettemin een waarschuwing. Daarmee zeg je eigenlijk: ondanks je domheid moet je je wel realiseren dat dit dus niet mag. Een eventuele volgende keer zal Kroes er niet meer zo makkelijk mee wegkomen, ondanks zijn domheid.

+2/-0

Bjorn121 schreef op 28 april 2025 om 08:43:

Het is voor jou onmogelijk om eens niet op de man te spelen en vooral mij hier elke keer opzoeken met je praatjes. Praatjes vullen geen gaatjes.

Als je niet begrijpend lezen kunt onthoud je dan van commentaar.

+1/-1

Lache Met Alex Deel Zoveel

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/kroes-enthousiast-over-nieuwe-toekomst-tactische-plannen-farioli-geheim-houdenlink

De clubs in de Eredivisie kennen het trucje van Farioli inmiddels maar al te goed. Daardoor gaat het de laatste weken nog moeizamer.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 198 pagina's: 1 2 3 4 ... 193 194 195 196 197 198

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.