Kluivert_beste_9_ooit
Fan van Ajax
Uit: Breskens
Vak: -
Forumreacties: 5.493
Reg.: 28 november 2010
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-NEC: -
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 02 mei 2025 om 21:16:
Lache Met Alex Deel Zoveel
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/kroes-enthousiast-over-nieuwe-toekomst-tactische-plannen-farioli-geheim-houdenlink
De clubs in de Eredivisie kennen het trucje van Farioli inmiddels maar al te goed. Daardoor gaat het de laatste weken nog moeizamer.
Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.274
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
Onze veteranen hebben vandaag (opnieuw) laten zien het vereiste niveau niet (meer) aan het te kunnen. Voor mijn part neem je deze zomer gewoon afscheid van Pasveer, Rugani, Henderson, Klaassen, Berghuis, Traoré en Weghorst. De enige reden waarom we dat niet zouden doen is de paniekreactie "Wat dan?".
Immers voor Taylor en Brobbey is het nu (financieel gezien) het beste moment voor een transfer (beiden contract tot 2027), je hebt een aantal spelers zoals o.a. Gorter, Wijndal, Van den Boomen en Rasmussen (en ben bang ook winteraankopen Matheus, Rosa en Edvardsen) die onbruikbaar zijn en de grootste talenten van Jong Ajax (Bouwman, Jetten, Mokio, Steur, Bounida, Faberski, Konadu) zijn nog piepjong en totaal onervaren.
Toch is angst altijd een slechte raadgever. Men moet vanuit benodigde rigoureuze keuzes bereid zijn om die uitdaging aan te gaan om een nieuwe selectie samen te stellen met potentie om via hobbels en bobbels wel door te groeien naar een ploeg die Ajax weer op de kaart gaat zetten. Eigenlijk precies wat Mislintat doorzag (maar wat verkeerd uitvoerde) en naar handelde.
Zelfs als Ajax de titel toch nog wint zal dat voor mij zonder vreugde zijn. De CL-miljoenen die we sowieso nu binnen hebben zijn handig, maar als ze die op de bank zetten en er geen investeringen doen en risico's nemen, wat voor mij verbonden is aan de Ajax-identiteit, dan komen we niet echt verder. Ondanks de tactische missers vandaag door Farioli heeft hij een aardig puntenaantal gehaald.
Zonder transformatie van de ploeg, een vertrek van Farioli en weer een minkukel zonder echte visie zoals Schreuder, Heitinga, Steijn of Van 't Schip aan het roer en dan kijken we volgend seizoen misschien weer naar een ploeg die rond de vijfde plaats gaat eindigen.
Dan toch beter het over een nieuwe boeg gooien? De jonkies een kans geven, een paar spelers met grote potentie scouten en aantrekken en daarbij een aantal spelers die hopelijk nog kunnen doorgroeien of zich rehabiliteren (Gaaei, Sutalo, Kaplan, Baas, Hato, Mannsverk, Regeer, Fitz-Jim, Hlynsson, Godts, Forbs etc.).
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 11 mei 2025, 19:25:19.
Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.274
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 11 mei 2025 om 19:31:
Ik durf er bijna geld op te zetten dat Kroes voor Simonis gaat in de zomerstop en Farioli naar Italië laten gaan. Ik wens hem veel succes, hij moet al bijna een dubbel elftal slijten deze zomer.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.