Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 115 pagina's: 1 2 3 4 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 13 juni 2024 om 09:34:

Van den Boomen is een speler die tijd en ruimte nodig heeft, en zijn grootste wapen is de lange bal. Als 6 of als middenvelder heb je bij Ajax juist iemand nodig die het spel kan versnellen, onder druk kan uitspelen d.m.v. goede techniek en hoge handelingssnelheid, en is juist de korte pass belangrijk. Dat hij in Nederland is opgeleid en ook bij ons in de jeugd heeft gespeeld zegt mij niets. Dat zou namelijk betekenen dat iedere speler van Jong Ajax in Ajax 1 zou kunnen spelen. Tevens werd hij bij ons in de jeugd regelmatig als centrale verdediger gebruikt, dat zegt genoeg. Veerman is nog wel echt een klasse beter.



Volgens mij heeft hij dit seizoen juist laten zien het spel ook te kunnen versnellen met zijn passing. Ik heb in de voorbereiding en in november best genoten van zijn spel. Daarna raakte hij helaas geblesseerd. Het is ook niet zo dat hij alleen maar lange ballen geeft of zo. Als je zijn lange trap alleen maar omschrijft als het hebben van een goede lange bal dan doe je hem wel wat tekort.

 

+1/-0

Ito naar Bayern trouwens. Dat had Mislintat wel goed gezien bij hem. Ook wat betreft Guirassy en Zirkzee trouwens, die allebei een indrukwekkend jaar achter de rug hebben. Geen idee of ze ook allemaal echt haalbaar waren geweest voor Ajax (ook al omdat er geloof ik wat rancune vanuit Stuttgart was naar Mislintat), maar oog voor talent kan je hem niet ontzeggen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 13 juni 2024 om 20:35:

Ito naar Bayern trouwens. Dat had Mislintat wel goed gezien bij hem. Ook wat betreft Guirassy en Zirkzee trouwens, die allebei een indrukwekkend jaar achter de rug hebben. Geen idee of ze ook allemaal echt haalbaar waren geweest voor Ajax (ook al omdat er geloof ik wat rancune vanuit Stuttgart was naar Mislintat), maar oog voor talent kan je hem niet ontzeggen.



Het moge ondertussen ook wel duidelijk zijn dat de trainers de zwakke schakels waren het afgelopen jaar, niet zozeer (de aankopen van) Mislintat. Hij heeft bij voorgaande clubs ook spelers als Lewandowski, Akanji, Aubameyang en Kagawa gehaald, maar haalde bij Stuttgart bijvoorbeeld ook Wataru Endo op, toen ze nog in de 2e Bundesliga speelden, die inmiddels bij Liverpool speelt. Ito is ook zo'n voorbeeld, is onder leiding van Mislintat voor €400.000 naar Stuttgard gehaald, en gaat nu dus voor 30 miljoen naar Bayern. Uiteraard zijn er zat spelers die Mislintat heeft gehaald die niet (super)succesvol zijn, maar oog voor talent heeft hij zeker. Ik denk voordat dat zijn persoonlijkheid hem in de weg zit, zowel bij Dortmund als bij Arsenal is hij met ruzie vertokken, en bij Stuttgart is hij weggegaan na een meningsverschil. Bij Ajax had hij het ook vrij snel met iedereen aan de stok. Als je niet meegaat in zijn visie, dan knalt het uit elkaar.

De tijd zal het leren. Ik hoop dat (sommige) Mislintat-aankopen nog wel het vertrouwen krijgen volgend jaar, ik denk namelijk dat een goede trainer veel meer uit deze selectie kan halen.

 

+3/-0

Ìk vind zijn persoonlijkheid moeilijk in te schatten. Hij is in de media vaak afgeschilderd als een markante man of opvallend gekleed figuur of zo, maar ik zie dat niet zo eigenlijk. Over zijn vertrek bij Arsenal heeft hij uitleg gegeven:

open/sluit de onderstaande quote:

In an interview with 11Freunde, Mislintat explained that Edu’s previous role as technical director was actually agreed to be his. However, it was clear that the club’s vision seen by then Head of Football Sanllehi did not align.

“It had actually been agreed that I would become technical director, so then I would be around the team on a daily basis,” he revealed. “But the new leadership had their own agenda and other candidates.

“We had different approaches,” he added. “Previously we had a strong systematic approach to transfers, a mixture of watching things live as well as quality data and video analysis – Arsenal actually owns their own data company.

“That meant that we acted independently, we knew about all markets and players in all positions that came into question.

“However, the new leadership work more strongly with what they are offered from clubs or agents through their own networks."



https://www.football.london/arsenal-fc/news/edu-arsenal-sven-mislintat-stuttgart-25642982link

Als we er vanuit mogen gaan dat hij dit niet uit zijn duim zuigt dan vind ik dit wel een goede reden om te vertrekken. Over zijn vertrek van Stuttgart kan ik behalve de vage officiële uitleg weinig vinden. Er werd hem in elk geval een nieuw contract aangeboden dat hij zelf heeft afgeslagen. Dat hij vervolgens middenin het seizoen vertrekt wijst er wel een beetje op dat er waarschijnlijk meer aan de hand was of dat het hem in elk geval hoog zat. Maar goed, een duidelijke indicatie dat hij een moeilijke man is of zo kan ik nergens vinden.

 

+2/-0

Ik zie nog geen vooruitgang. Dat Kroes enkel Van den Boomen, Mannsverk en Ramaj wilt behouden van de Mislintat-aankopen, is een gebrek aan koerswijziging. We hadden al het hele seizoen mensen bij Ajax zitten wie zijn aankopen zo snel mogelijk willen slijten.

Tahirovic is een enorm talent; daar ben ik heilig van overtuigd. Sutalo is natuurlijk ook een grote jongen in wording. Het mag duidelijk zijn dat Tahirovic, zeker voor zijn leeftijd en debuutseizoen bij Ajax, uitstekende statistieken overlegt. Speelde ook gewoon de volle 90 minuten tegen Italië. Vanzelfsprekend heeft Sutalo namens Kroatië zich meer dan bewezen en is ook nog altijd vrij jong.

Toen de poppetjes gingen veranderen, hoopte ik op een koerswijziging. Vooralsnog zie ik dezelfde trend, namelijk puur wanbeleid. Farioli is inmiddels bekend als onze nieuwe trainer, maar wat zijn mening is over de huidige selectie en transferbeleid, hoor ik niks over. Hij zou mijn enige hoop nog kunnen zijn om positieve invloed te uiten op het hoopje ellende, maar de tijd dringt. Vooralsnog weet ik totaal niet wat ik van hem kan verwachten. Pas na de zomer, wanneer we de voorbereiding hebben gehad, kan ik eerste indrukken gaan opdoen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 juni 2024 om 11:15:

Ik zie nog geen vooruitgang. Dat Kroes enkel Van den Boomen, Mannsverk en Ramaj wilt behouden van de Mislintat-aankopen, is een gebrek aan koerswijziging. We hadden al het hele seizoen mensen bij Ajax zitten wie zijn aankopen zo snel mogelijk willen slijten.

Tahirovic is een enorm talent; daar ben ik heilig van overtuigd. Sutalo is natuurlijk ook een grote jongen in wording. Het mag duidelijk zijn dat Tahirovic, zeker voor zijn leeftijd en debuutseizoen bij Ajax, uitstekende statistieken overlegt. Speelde ook gewoon de volle 90 minuten tegen Italië. Vanzelfsprekend heeft Sutalo namens Kroatië zich meer dan bewezen en is ook nog altijd vrij jong.

Toen de poppetjes gingen veranderen, hoopte ik op een koerswijziging. Vooralsnog zie ik dezelfde trend, namelijk puur wanbeleid. Farioli is inmiddels bekend als onze nieuwe trainer, maar wat zijn mening is over de huidige selectie en transferbeleid, hoor ik niks over. Hij zou mijn enige hoop nog kunnen zijn om positieve invloed te uiten op het hoopje ellende, maar de tijd dringt. Vooralsnog weet ik totaal niet wat ik van hem kan verwachten. Pas na de zomer, wanneer we de voorbereiding hebben gehad, kan ik eerste indrukken gaan opdoen.


Het feit dat wij niets horen over wat Farioli van de selectie vindt, zie ik als iets positiefs. Uiteindelijk moet dat soort informatie helemaal niet uitlekken.

Hij zal intern best wel hebben aangegeven wat voor spelers hij nodig heeft om de doelstellingen te bereiken zoals de club die voor ogen heeft. Maar goed, hij heeft de job geaccepteerd terwijl hij wist welke selectie er is, dus als hij het allemaal brandhout zou vinden, vind ik het opmerkelijk dat hij er is. Hij zal ook weten dat Ajax niet de financiële middelen heeft om nu proactief de hele selectie om te gooien. Wat eruit gaat kan wellicht vervangen worden, maar that's it.

Ik ben er wel heilig van overtuigd dat als je met een goede tactiek en doordachte speelstijl aan de slag gaat met deze spelersgroep, en je slaagt erin om de jonge talenten zich 10-20% te laten ontwikkelen, je dit seizoen best mooie prestaties kunt neerzetten. Daarom zou ik vooral de oudere garde eruit bonjouren en vrijwel alles beneden de 25 jaar voorlopig binnenboord houden.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 juni 2024 om 11:51:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 juni 2024 om 11:15:

Ik zie nog geen vooruitgang. Dat Kroes enkel Van den Boomen, Mannsverk en Ramaj wilt behouden van de Mislintat-aankopen, is een gebrek aan koerswijziging. We hadden al het hele seizoen mensen bij Ajax zitten wie zijn aankopen zo snel mogelijk willen slijten.

Tahirovic is een enorm talent; daar ben ik heilig van overtuigd. Sutalo is natuurlijk ook een grote jongen in wording. Het mag duidelijk zijn dat Tahirovic, zeker voor zijn leeftijd en debuutseizoen bij Ajax, uitstekende statistieken overlegt. Speelde ook gewoon de volle 90 minuten tegen Italië. Vanzelfsprekend heeft Sutalo namens Kroatië zich meer dan bewezen en is ook nog altijd vrij jong.

Toen de poppetjes gingen veranderen, hoopte ik op een koerswijziging. Vooralsnog zie ik dezelfde trend, namelijk puur wanbeleid. Farioli is inmiddels bekend als onze nieuwe trainer, maar wat zijn mening is over de huidige selectie en transferbeleid, hoor ik niks over. Hij zou mijn enige hoop nog kunnen zijn om positieve invloed te uiten op het hoopje ellende, maar de tijd dringt. Vooralsnog weet ik totaal niet wat ik van hem kan verwachten. Pas na de zomer, wanneer we de voorbereiding hebben gehad, kan ik eerste indrukken gaan opdoen.


Het feit dat wij niets horen over wat Farioli van de selectie vindt, zie ik als iets positiefs. Uiteindelijk moet dat soort informatie helemaal niet uitlekken.

Hij zal intern best wel hebben aangegeven wat voor spelers hij nodig heeft om de doelstellingen te bereiken zoals de club die voor ogen heeft. Maar goed, hij heeft de job geaccepteerd terwijl hij wist welke selectie er is, dus als hij het allemaal brandhout zou vinden, vind ik het opmerkelijk dat hij er is. Hij zal ook weten dat Ajax niet de financiële middelen heeft om nu proactief de hele selectie om te gooien. Wat eruit gaat kan wellicht vervangen worden, maar that's it.

Ik ben er wel heilig van overtuigd dat als je met een goede tactiek en doordachte speelstijl aan de slag gaat met deze spelersgroep, en je slaagt erin om de jonge talenten zich 10-20% te laten ontwikkelen, je dit seizoen best mooie prestaties kunt neerzetten. Daarom zou ik vooral de oudere garde eruit bonjouren en vrijwel alles beneden de 25 jaar voorlopig binnenboord houden.


Hoe Schip iedere keer aangeeft dat nieuwe aankopen nodig zijn, doet mij enorm ergeren aan hem. Hij valt de selectie af. De beste trainers zien alles wat positief is én kan zijn aan de huidige spelersgroep en maakt daar werk van. Bosz is een goed voorbeeld hoe hij helden maakt van spelers als Boscagli. Schip zou hem liever willen slijten, denk ik zo. Kroes doet hetzelfde. Ook hij wilt veel te veel spelers verkopen. Het moet een verschrikkelijke sfeer zijn bij Ajax, waar niemand gelooft in de huidige spelersgroep.

Nagenoeg iedereen onder de 25 behouden, vind ik een interessante filosofie. Martha, Mikautadze, Misehouy en helaas ook Chico zijn inmiddels vertrokken. Spelers als Rensch, Ramaj, Gooijer, Gorter, Gaaei, Sutalo, Kaplan, Hato, Tahirovic, Mannsverk, Taylor, Vos, Hlynsson, Brobbey, Rijkhoff, Godts, Van Axel Dongen, Forbs en vast nog een aantal blijven dan over wat betreft deze groep. Een merendeel van deze spelers zou ik inderdaad niet zomaar van de hand doen.

Henderson en Bergwijn verdienen het meeste salaris, terwijl ondanks de leiderschap van Jordan we enorm veel verliespunten lijden met hem op het veld. Ik had liever Tahirovic een vaste basisplek gegeven dan geld in de fik steken. Schip wilde hem zo graag, geloof ik. Ideaal voorbeeld van gebrek aan vertrouwen in eigen speler (Tahirovic) en gras lijkt groener aan de overkant (Henderson).

Van alle middenvelders hebben we de minste verliespunten met Mannsverk en Tahirovic op het veld. Henderson en Van den Boomen juist relatief veel; de te dure januari-aanwinst en één van de drie Mislintat-aankopen die wél mag blijven van Kroes.

Bergwijn daarentegen; hoewel betere statistieken dan Henderson, lang niet zo goed als Godts. Met Godts op het veld hebben we de minste verliespunten van alle aanvallers. Hoewel hij nog moet beginnen met goals maken, geeft hij wel al twee assists in relatief weinig speelminuten en je ziet aan alles aan hem dat hij een échte, heerlijke linksbuiten gaat worden. Velen van ons willen doorselecteren, Bergwijn verkopen en Godts op zijn plek zetten. Dit zou perfect zijn!

Als Farioli intern zijn visie en wensen aangeeft, dan moeten we dat uiteindelijk terugzien in de media, de woorden van Kroes en het transferbeleid. Het is nog vroeg, maar vooralsnog lees ik nergens iets over Ajax waar ik blij van word.

 

+1/-0

Ik had gehoopt dat we op dit moment al wat meer uitgaande transfers hadden gerealiseerd (even los van de transfers van Chico en Mikautadze, die feitelijk al uitonderhandeld waren). Voorlopig is er alleen concrete interesse in Sanchez en hebben we Martha laten vertrekken. Ik had gehoopt dat er nu ook al wel wat beweging was rond gasten als Akpom en Berghuis, die toch geen EK spelen.

Over een maand sta je voor het eerst op het trainingsveld. Dat betekent dat je nog een paar weken hebt om overbodige lui te lozen en toch ook echt wel 2 of 3 gerichte aankopen te doen. Farioli was mooi op tijd aangesteld, maar we lopen nu vertraging op, voor mijn gevoel.

Al kan het ook allemaal snel gaan en heb je voor hetzelfde geld medio volgende week concrete biedingen op een paar dure spelers binnen.

Dat lijstje van drie Mislintat-aankopen die zogenaamd mogen blijven vind ik ronduit belachelijk, ik houd me vast aan de gedachte dat daar niets van waar is. Als er komende week een club komt die een paar ton wil geven voor Van den Boomen, bestel je toch diezelfde middag nog een Uber?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 15 juni 2024 om 12:21:

Ik had gehoopt dat we op dit moment al wat meer uitgaande transfers hadden gerealiseerd (even los van de transfers van Chico en Mikautadze, die feitelijk al uitonderhandeld waren). Voorlopig is er alleen concrete interesse in Sanchez en hebben we Martha laten vertrekken. Ik had gehoopt dat er nu ook al wel wat beweging was rond gasten als Akpom en Berghuis, die toch geen EK spelen.

Over een maand sta je voor het eerst op het trainingsveld. Dat betekent dat je nog een paar weken hebt om overbodige lui te lozen en toch ook echt wel 2 of 3 gerichte aankopen te doen. Farioli was mooi op tijd aangesteld, maar we lopen nu vertraging op, voor mijn gevoel.

Al kan het ook allemaal snel gaan en heb je voor hetzelfde geld medio volgende week concrete biedingen op een paar dure spelers binnen.

Dat lijstje van drie Mislintat-aankopen die zogenaamd mogen blijven vind ik ronduit belachelijk, ik houd me vast aan de gedachte dat daar niets van waar is. Als er komende week een club komt die een paar ton wil geven voor Van den Boomen, bestel je toch diezelfde middag nog een Uber?


Als je Van den Boomen wilt behouden, dan gezien zijn salaris is dat alleen goed te praten als basisspeler. Echter, nee, Tahirovic en Mannsverk zijn beter dan hem.

Akpom en Berghuis hebben het beter gedaan dan bijvoorbeeld Henderson en Bergwijn, naar mijn mening. Het hele viertal laten vertrekken om iets nieuws op te bouwen, valt iets voor te zeggen.

 

+1/-0

Het is nog veel te vroeg voor conclusies over het nieuwe beleid. Dat kunnen we niet op geruchten baseren, alleen maar op wat er daadwerkelijk wordt gedaan op de transfermarkt. Zolang we niets concreets weten baren die geruchten best tot zorgen, maar geruchten zijn nog geen feiten. Er zit ook een hoop speculatie bij van figuren als Driessen en Verweij. De eerste concrete zet met de aanstelling van Farioli is in elk geval een goede geweest. De meeste openstaande functies zijn inmiddels ook ingevuld, dus wat dat betreft ziet het er al best goed uit. Nu die nieuwe AD nog.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 15 juni 2024 om 13:50:

Het is nog veel te vroeg voor conclusies over het nieuwe beleid. Dat kunnen we niet op geruchten baseren, alleen maar op wat er daadwerkelijk wordt gedaan op de transfermarkt. Zolang we niets concreets weten baren die geruchten best tot zorgen, maar geruchten zijn nog geen feiten. Er zit ook een hoop speculatie bij van figuren als Driessen en Verweij. De eerste concrete zet met de aanstelling van Farioli is in elk geval een goede geweest. De meeste openstaande functies zijn inmiddels ook ingevuld, dus wat dat betreft ziet het er al best goed uit. Nu die nieuwe AD nog.



De Telegraaf en andere media hebben aandacht nodig en die krijg je niet als je gewoon eerlijk vertelt dat je niet weet wat er gaat gebeuren. Beter gewoon een compleet verhaal uit je duim zuigen zodat iedereen je artikelen leest, je YouTube-filmpjes bekijkt etc.

Dat mensen dit nog steeds niet door hebben zeg.

 

+3/-0

Het gerucht waar je op kon wachten:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1207246/ajax-en-farioli-hebben-oude-bekende-rosario-op-de-korrel.htmllink

Dit zou in alle opzichten een waanzinnige aankoop zijn, in de negatieve zin des woords. Je hebt al 38 middenvelders en Rosario zou sowieso niets toevoegen. Ik vond het jammer dat hij toen wegging bij PSV, want het was typisch zo'n speler die in de grote wedstrijden niet meekon in het niveau.

Kroes zal ongetwijfeld het koppeltje Van den Boomen - Rosario wel zien zitten. Lekker Nederlands :denk

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 juni 2024 om 16:08:

Het gerucht waar je op kon wachten:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1207246/ajax-en-farioli-hebben-oude-bekende-rosario-op-de-korrel.htmllink

Dit zou in alle opzichten een waanzinnige aankoop zijn, in de negatieve zin des woords. Je hebt al 38 middenvelders en Rosario zou sowieso niets toevoegen. Ik vond het jammer dat hij toen wegging bij PSV, want het was typisch zo'n speler die in de grote wedstrijden niet meekon in het niveau.

Kroes zal ongetwijfeld het koppeltje Van den Boomen - Rosario wel zien zitten. Lekker Nederlands :denk


Dit is gewoon vernederend. Rosario flopte bij PSV en is bij Nice een wisselspeler. Van den Boomen heeft afgelopen seizoen op geen enkel moment dichtbij een basisplaats gezeten. Hooguit viel hij een paar keer goed in met pit waarin hij een goal maakte of assist gaf. Dat zegt deels ook over hoe enorm hopeloos we waren afgelopen seizoen.

Gebaseerd op alles kan Ajax geen goed koppeltje vormen met Rosario en Van den Boomen. Ik schaam me diep hier. Taylor, Tahirovic en Mannsverk zijn alledrie duidelijk beter dan dit tweetal. Ook wil ik liever Vos zien dan een pijnlijke aankoop als deze. We zijn diep gezonken. Tot zover heb ik een hekel aan alles wat ik lees over Kroes zijn beleid.

 

+4/-0

Rosario was al niets bijzonders bij PSV. Heeft daarna niet veel meer laten zien, was geen basisspeler. Pffff

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 juni 2024 om 23:11:

2,7 miljoen als de info van Capology klopt. Dat sluit aan bij de verhalen over een hoog salaris. En de reden dat hij weg wilde had puur maken met een gebrek aan speeltijd volgens mij. Hij was eigenlijk altijd alleen invaller. Ik snap dat op zich wel als je kijkt naar de concurrentie.

Ik blijf het ook ontzettend zonde vinden. Zelfs zonder het directe rendement was hij een waardevolle speler met zijn dribbel en inzet alleen al. Als je dat soort spelers in de juiste situatie brengt dan komt er ook meer rendement uit. Zie bijvoorbeeld die goal die hij uit bij de Rangers maakte.

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 12 juni 2024 om 21:06:

Salaris was hoog gezien zijn status. Maar daarin moet je naar meer kijken naar alleen salaris. Hij werd voor maar 5 miljoen overgenomen. Voor een dergelijk talent was dat echt een 'koopje'. Dan betaal lje aan de andere kant iets meer.



Dat klopt ja. Hij werd maar voor weinig geld overgenomen, en in zo'n geval krijgen spelers vaak ter compensatie meer salaris of een bonus. Dat zie je in de huidige selectie nu ook met Van den Boomen bijvoorbeeld.


Wat mij betreft, als je zo iemand eenmaal hebt, moet je daar zorgvuldiger mee omgaan. Chico had ik als basisspeler gezien na één seizoen te beginnen als reserve annex wisselspeler. Je weet dat Kudus verkocht ging worden. Chico had ik enorm graag dit seizoen als basisspeler gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 juni 2024 om 16:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 juni 2024 om 16:08:

Het gerucht waar je op kon wachten:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1207246/ajax-en-farioli-hebben-oude-bekende-rosario-op-de-korrel.htmllink

Dit zou in alle opzichten een waanzinnige aankoop zijn, in de negatieve zin des woords. Je hebt al 38 middenvelders en Rosario zou sowieso niets toevoegen. Ik vond het jammer dat hij toen wegging bij PSV, want het was typisch zo'n speler die in de grote wedstrijden niet meekon in het niveau.

Kroes zal ongetwijfeld het koppeltje Van den Boomen - Rosario wel zien zitten. Lekker Nederlands :denk


Dit is gewoon vernederend. Rosario flopte bij PSV en is bij Nice een wisselspeler. Van den Boomen heeft afgelopen seizoen op geen enkel moment dichtbij een basisplaats gezeten. Hooguit viel hij een paar keer goed in met pit waarin hij een goal maakte of assist gaf. Dat zegt deels ook over hoe enorm hopeloos we waren afgelopen seizoen.

Gebaseerd op alles kan Ajax geen goed koppeltje vormen met Rosario en Van den Boomen. Ik schaam me diep hier. Taylor, Tahirovic en Mannsverk zijn alledrie duidelijk beter dan dit tweetal. Ook wil ik liever Vos zien dan een pijnlijke aankoop als deze. We zijn diep gezonken. Tot zover heb ik een hekel aan alles wat ik lees over Kroes zijn beleid.



Als dit soort figuren inderdaad komen voel ik mij genoodzaakt om tegen Ajax te supporten.

 

+1/-0

Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van Pablo Rosario, maar het zou op zich best een logische transfer zijn. 27 jaar, Nederlander en oud-Ajacied, niet al te duur, en bovenal ook bekend met het voetbal dat Farioli wil spelen. Als je al een speler heeft die een voorsprong heeft op dat vlak dan helpt dat het teamproces wel.

Oudere spelers hoeven ook niet per se spelers van de buitencategorie te zijn om van waarde te zijn. Hun meerwaarde zit in hun ervaring en de stabiliteit die ze op die leeftijd kunnen brengen. Je hebt altijd dit soort spelers in je selectie nodig. Ik hoop overigens niet dat dit ten koste van talenten als Mannsverk en Tahirovic gaat.

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 juni 2024 om 16:56:

Wat mij betreft, als je zo iemand eenmaal hebt, moet je daar zorgvuldiger mee omgaan. Chico had ik als basisspeler gezien na één seizoen te beginnen als reserve annex wisselspeler. Je weet dat Kudus verkocht ging worden. Chico had ik enorm graag dit seizoen als basisspeler gezien.



We weten niet wat Chico zijn eigen aandeel is geweest hier. Hij kwam aanvankelijk naar Ajax om zich een jaar of wat in de schaduw van Antony te ontwikkelen. Misschien had hij na Antony zijn vertrek op meer speeltijd gerekend. Kudus vertrok inderdaad, maar Berghuis krijgt toch vaak ook veel krediet, ook al is de inzet er niet altijd.

 

+1/-0

We "pakken door" en Rosario heeft al een contractvoorstel gehad. Dacht dat dat niet mocht zolang je geen overeenstemming met de club hebt, maar ok.

Wat een drama. Die kale krijgt van mij een seizoen. Worden we kampioen heeft ie het goed gezien. Zo niet mag ie meteen weg met professor doktor Beuker en slome Kelvin.

 

+1/-0

Die fysiek tekortkomende blinde draver zonder rendement die net de winnende maakt voor Portugal ken ik ergens van ...

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 juni 2024 om 22:35:

We "pakken door" en Rosario heeft al een contractvoorstel gehad. Dacht dat dat niet mocht zolang je geen overeenstemming met de club hebt, maar ok.

Wat een drama. Die kale krijgt van mij een seizoen. Worden we kampioen heeft ie het goed gezien. Zo niet mag ie meteen weg met professor doktor Beuker en slome Kelvin.




Ik vind het een beetje gekunsteld hoe je De Lang bekritiseert de laatste tijd. We hebben het over een uit nood gepromoveerde scout die gewoon heeft uitgevoerd wat anderen (mede) hebben bepaald. Het is anders dan bij Kroes, die de gunfactor wat minder heeft met alle aandacht die hij heeft getrokken het afgelopen jaar. Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor Van Gaal, die zich gewoon op de achtergrond houdt en niet zo enorm veel meer lijkt te hebben gedaan dan Beuker naar voren schuiven. Dat was een uitstekende zet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 115 pagina's: 1 2 3 4 ... 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.