Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 115 pagina's: 1 2 3 4 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 18 juni 2024 om 22:58:

Die fysiek tekortkomende blinde draver zonder rendement die net de winnende maakt voor Portugal ken ik ergens van ...



Inderdaad. Schijnt ook een rechtsbuiten te zijn, positie waar we juist niemand hebben.

Sowieso een gek EK, bij Georgie zag ik ook een goal die heel leep werd ingeschoten met hoge handelingssnelheid...

Heerlijk stukje scorebordjournalistiek natuurlijk maar ik heb serieus vraagtekens bij het vermogen van de technische mensen met AJAX DNA binnen de club om spelerskwaliteiten en talent juist in te schatten..

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 juni 2024 om 17:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 juni 2024 om 16:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 juni 2024 om 16:08:

Het gerucht waar je op kon wachten:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1207246/ajax-en-farioli-hebben-oude-bekende-rosario-op-de-korrel.htmllink

Dit zou in alle opzichten een waanzinnige aankoop zijn, in de negatieve zin des woords. Je hebt al 38 middenvelders en Rosario zou sowieso niets toevoegen. Ik vond het jammer dat hij toen wegging bij PSV, want het was typisch zo'n speler die in de grote wedstrijden niet meekon in het niveau.

Kroes zal ongetwijfeld het koppeltje Van den Boomen - Rosario wel zien zitten. Lekker Nederlands :denk


Dit is gewoon vernederend. Rosario flopte bij PSV en is bij Nice een wisselspeler. Van den Boomen heeft afgelopen seizoen op geen enkel moment dichtbij een basisplaats gezeten. Hooguit viel hij een paar keer goed in met pit waarin hij een goal maakte of assist gaf. Dat zegt deels ook over hoe enorm hopeloos we waren afgelopen seizoen.

Gebaseerd op alles kan Ajax geen goed koppeltje vormen met Rosario en Van den Boomen. Ik schaam me diep hier. Taylor, Tahirovic en Mannsverk zijn alledrie duidelijk beter dan dit tweetal. Ook wil ik liever Vos zien dan een pijnlijke aankoop als deze. We zijn diep gezonken. Tot zover heb ik een hekel aan alles wat ik lees over Kroes zijn beleid.



Als dit soort figuren inderdaad komen voel ik mij genoodzaakt om tegen Ajax te supporten.


Ik snap jou. Als je spelers als Chico nu ziet, wetende dat ze inmiddels voormalig Ajacied zijn, om te lezen dat Ajax Rosario wilt, tevens Van den Boomen wilt behouden, maar niet Tahirovic, dan weet ik niet hoe ik dit nog kan volhouden.

 

+4/-0

Ik kan me niet ontrekken aan het onderbuikgevoel dat dit allemaal vanuit een bepaald netwerkje komt.
Mensen met invloed in de bestuursraad, op de toekomst etc.

Eigenlijk kregen we van Steijn in volgens mij zijn eerste week al een enorme 'red flag'. Hij wilde Nederlands weer de complete voertaal in de kleedkamer en op de training maken. Een van zijn eerste acties als hoofdtrainer. Terwijl je met een internationale selectie zit met een hoop buitenlandse aankopen.

Gek he dat ze je dan niet snappen en niet renderen?

Ik hop ergens dat Rosario afketst op financiele eisen, hij zit bij team Raiola als zakwaarnemers dus ik sluit het niet uit.


Ik krijg een beetje Deja Vu gevoel naar periodes dat jaarlijks spelers als Lindenbergh, Sno, Wielaert, Viergever en co gehaald werden. En de legendarische uitspraak dat 'we niks in Zuid-Amerika te zoeken hadden' op vlak van scouting..


Ik mag toch echt hopen dat er nog wat beters op de lijstjes staat dan Rosario en Weghorst (die ik als 2e spits nog best een kans wil geven). Sluit niet uit dat ze straks met Veltman aan komen.

Hoop ook dat ze niet 9 van de 12 aankopen weg willen, daar zit best nog potentieel in.




EDIT: Kleine correctie,Stein heeft dat een tijd later teruggedraaid en de voertaal alsnog naar Engels veranderd volgens oa dit bericht: https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/09/steijn-voert-veelbesproken-wijziging-voor-de-selectie-van-ajaxlink

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 juni 2024, 23:28:08.

 

+3/-0

Viergever is nog wel nuttig geweest, zeker in dat jaar onder Bosz. Toen stal Sanchez vaak de show met spectaculaire ingrepen, maar Viergever was de meest stabiele factor. Dat soort spelers kunnen zeker hun nut hebben, zolang je ze maar omringt met grotere talenten.

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 18 juni 2024 om 23:09:

Sowieso een gek EK, bij Georgie zag ik ook een goal die heel leep werd ingeschoten met hoge handelingssnelheid...



Hij liet ook zien meer te zijn dan alleen een doelpuntenmaker. Je zag hem ook als aanspeelpunt iemand voor de keeper zetten en links tegen de zijlijn een man uitspelen met een dribbel. Hij kan zowel in grotere ruimtes als in kleinere worden gebruikt. Als je naar zijn heatmap kijkt was hij over het hele veld wel te vinden. Daarom snap ik ook niet dat er nog zo vaak wordt geroepen dat hij niet bij Ajax zou passen. Hij is een heel veelzijdige aanvaller.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 18 juni 2024 om 23:02:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 juni 2024 om 22:35:

We "pakken door" en Rosario heeft al een contractvoorstel gehad. Dacht dat dat niet mocht zolang je geen overeenstemming met de club hebt, maar ok.

Wat een drama. Die kale krijgt van mij een seizoen. Worden we kampioen heeft ie het goed gezien. Zo niet mag ie meteen weg met professor doktor Beuker en slome Kelvin.




Ik vind het een beetje gekunsteld hoe je De Lang bekritiseert de laatste tijd. We hebben het over een uit nood gepromoveerde scout die gewoon heeft uitgevoerd wat anderen (mede) hebben bepaald. Het is anders dan bij Kroes, die de gunfactor wat minder heeft met alle aandacht die hij heeft getrokken het afgelopen jaar. Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor Van Gaal, die zich gewoon op de achtergrond houdt en niet zo enorm veel meer lijkt te hebben gedaan dan Beuker naar voren schuiven. Dat was een uitstekende zet.



Inderdaad, als je zoals Kroes zo'n grote mond hebt over alles en iedereen zonder voor kwalijke uitspraken met bewijs te komen, verlies je de gunfactor. Dat wil niet zeggen dat je onredelijk moet worden: zo vind ik Farioli best een goede vondst.

De prestaties zullen er echter moeten komen, want het voordeel van de twijfel krijgt ie van mij niet. Niet dat dat ertoe doet overigens, het publiek vindt hem geweldig, dus hij zal er wel mee wegkomen als we weer een slecht jaar hebben, maar toch.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 18 juni 2024 om 19:09:

Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van Pablo Rosario, maar het zou op zich best een logische transfer zijn. 27 jaar, Nederlander en oud-Ajacied, niet al te duur, en bovenal ook bekend met het voetbal dat Farioli wil spelen.



27 jaar: niet relevant
Nederlander: niet relevant
Oud-Ajacied: niet relevant
Niet al te duur: niet (zo) relevant
Bekend met Farioli's speelstijl: misschien een klein beetje relevant, maar idealiter stem je je speelstijl af op het beschikbare materiaal, niet andersom.

Deze aankoop slaat gewoon nergens op en er zijn geen objectieve overtuigende argumenten voor zijn komst.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2024 om 00:34:

De prestaties zullen er echter moeten komen, want het voordeel van de twijfel krijgt ie van mij niet. Niet dat dat ertoe doet overigens, het publiek vindt hem geweldig, dus hij zal er wel mee wegkomen als we weer een slecht jaar hebben, maar toch.



Hij zal inderdaad op minder kritiek kunnen rekenen waarschijnlijk. Eigenlijk is hij al bezig de verwachtingen te temperen, wat overigens wel slim is. De supporters en media kijken een stuk minder kritisch naar een insider als hem.

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 19 juni 2024 om 00:49:

27 jaar: niet relevant
Nederlander: niet relevant
Oud-Ajacied: niet relevant
Niet al te duur: niet (zo) relevant
Bekend met Farioli's speelstijl: misschien een klein beetje relevant, maar idealiter stem je je speelstijl af op het beschikbare materiaal, niet andersom.

Deze aankoop slaat gewoon nergens op en er zijn geen objectieve overtuigende argumenten voor zijn komst.



Begrijp me niet verkeerd, dat hij Nederlander en oud-Ajacied is dat is slechts bonus. Het zal er wel voor zorgen dat hij weinig tijd nodig heeft om zich aan te passen. Zijn prijskaartje en leeftijd zijn verre onbelangrijk. Je hebt altijd een bepaald budget, en een speler van 27 is zo ongeveer op zijn piek. Een selectie die in balans is bevat niet alleen jonge talenten en routiniers zonder restwaarde.

En wat betreft het afstemmen van de speelstijl op de spelersgroep of andersom, het hoeft niet het een of het ander te zijn. Als je al dicht in de buurt komt met de spelers voor je systeem maar er ontbreekt nog wat, dan moet de coach natuurlijk wat kunnen halen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2024 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 18 juni 2024 om 23:02:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 juni 2024 om 22:35:

We "pakken door" en Rosario heeft al een contractvoorstel gehad. Dacht dat dat niet mocht zolang je geen overeenstemming met de club hebt, maar ok.

Wat een drama. Die kale krijgt van mij een seizoen. Worden we kampioen heeft ie het goed gezien. Zo niet mag ie meteen weg met professor doktor Beuker en slome Kelvin.




Ik vind het een beetje gekunsteld hoe je De Lang bekritiseert de laatste tijd. We hebben het over een uit nood gepromoveerde scout die gewoon heeft uitgevoerd wat anderen (mede) hebben bepaald. Het is anders dan bij Kroes, die de gunfactor wat minder heeft met alle aandacht die hij heeft getrokken het afgelopen jaar. Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor Van Gaal, die zich gewoon op de achtergrond houdt en niet zo enorm veel meer lijkt te hebben gedaan dan Beuker naar voren schuiven. Dat was een uitstekende zet.



Inderdaad, als je zoals Kroes zo'n grote mond hebt over alles en iedereen zonder voor kwalijke uitspraken met bewijs te komen, verlies je de gunfactor. Dat wil niet zeggen dat je onredelijk moet worden: zo vind ik Farioli best een goede vondst.

De prestaties zullen er echter moeten komen, want het voordeel van de twijfel krijgt ie van mij niet. Niet dat dat ertoe doet overigens, het publiek vindt hem geweldig, dus hij zal er wel mee wegkomen als we weer een slecht jaar hebben, maar toch.




Hij zal even krediet hebben, omdat hij uit een bepaald kliekje komt.
Maar hij gaat ook heel snel moeten presteren, zeker na al zijn kritiek.

Hij komt wel uit het zaakwaarnemerswereldje en gekend op de toekomst. Dus met een lekje hier en daar zullen de Rob Janssens en de telegraaf hem even met rust laten. Zeker als hij alleen maar nar NL spelers gat kijken.

Mislintat had op dat vlak voor zn begin zijn eigen graf al gegraven bij het kliekje door Heitinga niet te willen.

Onderschat alleen niet hoe goed we er bij Ajax in zijn mensen te slachtofferen als het minder gaat. Tot nu toe ben ik niet onder de indruk. Positief is dat er nu een buitenlanderse trainer is. Maar verder?

Als oud spelers zo verbrand kunnen worden gaat Kroes hier ook niet immuun voor zijn. Als we in de winterstop geen top 3 zijn gaat ook Kroes voor de bijl.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 juni 2024 om 01:08:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2024 om 00:34:

De prestaties zullen er echter moeten komen, want het voordeel van de twijfel krijgt ie van mij niet. Niet dat dat ertoe doet overigens, het publiek vindt hem geweldig, dus hij zal er wel mee wegkomen als we weer een slecht jaar hebben, maar toch.



Hij zal inderdaad op minder kritiek kunnen rekenen waarschijnlijk. Eigenlijk is hij al bezig de verwachtingen te temperen, wat overigens wel slim is. De supporters en media kijken een stuk minder kritisch naar een insider als hem.

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 19 juni 2024 om 00:49:

27 jaar: niet relevant
Nederlander: niet relevant
Oud-Ajacied: niet relevant
Niet al te duur: niet (zo) relevant
Bekend met Farioli's speelstijl: misschien een klein beetje relevant, maar idealiter stem je je speelstijl af op het beschikbare materiaal, niet andersom.

Deze aankoop slaat gewoon nergens op en er zijn geen objectieve overtuigende argumenten voor zijn komst.



Begrijp me niet verkeerd, dat hij Nederlander en oud-Ajacied is dat is slechts bonus. Het zal er wel voor zorgen dat hij weinig tijd nodig heeft om zich aan te passen. Zijn prijskaartje en leeftijd zijn verre onbelangrijk. Je hebt altijd een bepaald budget, en een speler van 27 is zo ongeveer op zijn piek. Een selectie die in balans is bevat niet alleen jonge talenten en routiniers zonder restwaarde.

En wat betreft het afstemmen van de speelstijl op de spelersgroep of andersom, het hoeft niet het een of het ander te zijn. Als je al dicht in de buurt komt met de spelers voor je systeem maar er ontbreekt nog wat, dan moet de coach natuurlijk wat kunnen halen.



Tsja, we hebben voor de positie van VM al Taylor, Henderson, Vos, Tahirovic, Mannsverk en vd Boomen. Niet iedereen zal even geschikt zijn, maar het zijn niet allenaal prutsers.

Het valt me ook tegen van Farioli. Als je ziet dat bij je nieuwe club er veel spelers zijn voor een bepaalde positie, maar jij wil meteen een jongen meenemen waar je vertrouwd mee bent, komt dat vrij close-minded over.

Ik had hem wijzer ingeschat.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 19 juni 2024 om 01:31:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2024 om 00:34:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 18 juni 2024 om 23:02:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 18 juni 2024 om 22:35:

We "pakken door" en Rosario heeft al een contractvoorstel gehad. Dacht dat dat niet mocht zolang je geen overeenstemming met de club hebt, maar ok.

Wat een drama. Die kale krijgt van mij een seizoen. Worden we kampioen heeft ie het goed gezien. Zo niet mag ie meteen weg met professor doktor Beuker en slome Kelvin.




Ik vind het een beetje gekunsteld hoe je De Lang bekritiseert de laatste tijd. We hebben het over een uit nood gepromoveerde scout die gewoon heeft uitgevoerd wat anderen (mede) hebben bepaald. Het is anders dan bij Kroes, die de gunfactor wat minder heeft met alle aandacht die hij heeft getrokken het afgelopen jaar. Wat dat betreft heb ik veel meer respect voor Van Gaal, die zich gewoon op de achtergrond houdt en niet zo enorm veel meer lijkt te hebben gedaan dan Beuker naar voren schuiven. Dat was een uitstekende zet.



Inderdaad, als je zoals Kroes zo'n grote mond hebt over alles en iedereen zonder voor kwalijke uitspraken met bewijs te komen, verlies je de gunfactor. Dat wil niet zeggen dat je onredelijk moet worden: zo vind ik Farioli best een goede vondst.

De prestaties zullen er echter moeten komen, want het voordeel van de twijfel krijgt ie van mij niet. Niet dat dat ertoe doet overigens, het publiek vindt hem geweldig, dus hij zal er wel mee wegkomen als we weer een slecht jaar hebben, maar toch.




Hij zal even krediet hebben, omdat hij uit een bepaald kliekje komt.
Maar hij gaat ook heel snel moeten presteren, zeker na al zijn kritiek.

Hij komt wel uit het zaakwaarnemerswereldje en gekend op de toekomst. Dus met een lekje hier en daar zullen de Rob Janssens en de telegraaf hem even met rust laten. Zeker als hij alleen maar nar NL spelers gat kijken.

Mislintat had op dat vlak voor zn begin zijn eigen graf al gegraven bij het kliekje door Heitinga niet te willen.

Onderschat alleen niet hoe goed we er bij Ajax in zijn mensen te slachtofferen als het minder gaat. Tot nu toe ben ik niet onder de indruk. Positief is dat er nu een buitenlanderse trainer is. Maar verder?

Als oud spelers zo verbrand kunnen worden gaat Kroes hier ook niet immuun voor zijn. Als we in de winterstop geen top 3 zijn gaat ook Kroes voor de bijl.



Welke oud-spelers zijn dan zo verbrand? Schip heeft vorig seizoen blunder op blunder kunnen stapelen zonder enige wanklank. Toen de Boer hier was durfde letterlijk niemand in de media kritiek te uiten.

Ik vrees dat als het niet loopt, Farioli de schuld gaat krijgen maar Kroes buiten schot blijft.

 

+3/-0

Koeman, Van Basten, De Boer. Bergkamp, Jonk, Vd Sar.

Ze wilden Johan neerhalen. Vergeet niet dat Davids en Sar, en ook van Gaal. onderdeel man waren.

Het is een slangenpit. Schip is nu geslachtofferd.

Scholletje komt hier als enige goed uit. Alleen als iemand aan dat zoontje komt, dan is papa er ineens.

Kijk sicario eens.

 

+1/-0

We worden het oude PSV, maar dan wel een PSV die slecht was. Echter, we zijn momenteel al superslecht, dus het ergste is mogelijk nog niet achter de rug. Een zesde plek zit er zomaar in komend seizoen. Twente, AZ, PSV en Feyenoord gaan we niet inhalen op deze manier.

Laten we eens kijken naar het middenveld, gezien de geruchten. Mannsverk en Van den Boomen mogen blijven; Tahirovic zal dus wel verkocht worden en Henderson lijkt te willen vertrekken. Rosario wordt mogelijk toegevoegd aan de selectie.

Dan heb je Rosario, Mannsverk, Van den Boomen, eventueel Vos en/of Taylor. Ik word niet bepaald enthousiast hiervan. Kroes komt tot zover incapabel op mij over; wilt Mislintat zijn nalatenschap (aankopen) wegpoetsen; en Nederlanders aantrekken/behouden puur om het Nederlands (willen) zijn. Hij dumpt talent en haalt er (Nederlandse) middelmaat voor terug.

 

+2/-1

Laten we de naderende aankoop van Weghorst ook niet vergeten. Die koop je nu dus voor ongetwijfeld een riant salaris terwijl Brobbey - een jonge international die het afgelopen seizoen allerminst slecht deed - je nummer 1 spits is en je daarachter nog Akpom, Rijkhoff (net 5 maanden geleden gekocht) en Rasmussen op de loonlijst hebt staan.

Compleet overbodige, waanzinnige aankoop. Of zouden ze zó dom zijn dat ze denken dat Weghorst goed rendeert achter de spits, omdat Ten Hag hem daar een paar keer neerzette bij Man Utd (wat totaal niet uit de verf kwam)?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 19 juni 2024 om 11:10:

Laten we de naderende aankoop van Weghorst ook niet vergeten. Die koop je nu dus voor ongetwijfeld een riant salaris terwijl Brobbey - een jonge international die het afgelopen seizoen allerminst slecht deed - je nummer 1 spits is en je daarachter nog Akpom, Rijkhoff (net 5 maanden geleden gekocht) en Rasmussen op de loonlijst hebt staan.

Compleet overbodige, waanzinnige aankoop. Of zouden ze zó dom zijn dat ze denken dat Weghorst goed rendeert achter de spits, omdat Ten Hag hem daar een paar keer neerzette bij Man Utd (wat totaal niet uit de verf kwam)?


Akpom lijkt te gaan vertrekken en ik verwacht ook geen Rasmussen in de selectie. Brobbey blijft óf vertrekt bij een goed bod. Als Weghorst wordt gehaald, dan heb je naast hem dus Rijkhoff en mogelijk Brobbey als de drie centrumspitsen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 juni 2024 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 19 juni 2024 om 11:10:

Laten we de naderende aankoop van Weghorst ook niet vergeten. Die koop je nu dus voor ongetwijfeld een riant salaris terwijl Brobbey - een jonge international die het afgelopen seizoen allerminst slecht deed - je nummer 1 spits is en je daarachter nog Akpom, Rijkhoff (net 5 maanden geleden gekocht) en Rasmussen op de loonlijst hebt staan.

Compleet overbodige, waanzinnige aankoop. Of zouden ze zó dom zijn dat ze denken dat Weghorst goed rendeert achter de spits, omdat Ten Hag hem daar een paar keer neerzette bij Man Utd (wat totaal niet uit de verf kwam)?


Akpom lijkt te gaan vertrekken en ik verwacht ook geen Rasmussen in de selectie. Brobbey blijft óf vertrekt bij een goed bod. Als Weghorst wordt gehaald, dan heb je naast hem dus Rijkhoff en mogelijk Brobbey als de drie centrumspitsen.


En de blessuregevoeligheid van Brobbey + met het vertrek van Akpom het totale gebrek aan koppend vermogen onder de aanvallers.

Maar of Weghorst dan de geschikte aanvulling is en voor een topsalaris is een tweede.

 

+2/-0

Vraag me af of Weghorst wil in zijn hoofd heeft dat hij echt voor de bank komt. Hij is beter dan Brobbey op dit moment, en wat gaat hij doen als Brobbey weer altijd mag blijven staan, puur omdat die een zelfopgeleide speler is? Zal hij zich dan zo professioneel opstellen als Akpom afgelopen seizoen?

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2024 om 02:10:

Tsja, we hebben voor de positie van VM al Taylor, Henderson, Vos, Tahirovic, Mannsverk en vd Boomen. Niet iedereen zal even geschikt zijn, maar het zijn niet allenaal prutsers.

Het valt me ook tegen van Farioli. Als je ziet dat bij je nieuwe club er veel spelers zijn voor een bepaalde positie, maar jij wil meteen een jongen meenemen waar je vertrouwd mee bent, komt dat vrij close-minded over.

Ik had hem wijzer ingeschat.



Van al die spelers zijn alleen Mannsverk en Tahirovic echte verdedigende middenvelders, waarbij de positie voor Tahirovic nog relatief nieuw is. De rest is meer van de categorie "kan er eventueel spelen". Ik vind het niet close-minded van Farioli, want we weten niet wie er vertrekken en wat precies de plannen zijn. We kunnen pas het volledige plaatje zien als de transferperiode voorbij is.

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 19 juni 2024 om 02:52:

Koeman, Van Basten, De Boer. Bergkamp, Jonk, Vd Sar.

Ze wilden Johan neerhalen. Vergeet niet dat Davids en Sar, en ook van Gaal. onderdeel man waren.

Het is een slangenpit. Schip is nu geslachtofferd.

Scholletje komt hier als enige goed uit. Alleen als iemand aan dat zoontje komt, dan is papa er ineens.

Kijk sicario eens.



Ik vind niet dat je aan de ene kant kan klagen over de slangenpit terwijl je intussen bijnamen als scholletje in stand houdt. Vind dat echt een raar fenomeen dat supporters die er helemaal niets mee te maken hebben zo'n uit rancune of afgunst geboren bijnaam over gaan nemen. Johan Derksen heeft ooit in de wereld geholpen dat Blind zo genoemd werd binnen de club, maar we weten niet eens door hoeveel mensen en door wie. Voor hetzelfde geldt was het maar een enkeling, en waren die personen of persoon juist het probleem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 juni 2024 om 12:44:

Vraag me af of Weghorst wil in zijn hoofd heeft dat hij echt voor de bank komt. Hij is beter dan Brobbey op dit moment, en wat gaat hij doen als Brobbey weer altijd mag blijven staan, puur omdat die een zelfopgeleide speler is? Zal hij zich dan zo professioneel opstellen als Akpom afgelopen seizoen?

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2024 om 02:10:

Tsja, we hebben voor de positie van VM al Taylor, Henderson, Vos, Tahirovic, Mannsverk en vd Boomen. Niet iedereen zal even geschikt zijn, maar het zijn niet allenaal prutsers.

Het valt me ook tegen van Farioli. Als je ziet dat bij je nieuwe club er veel spelers zijn voor een bepaalde positie, maar jij wil meteen een jongen meenemen waar je vertrouwd mee bent, komt dat vrij close-minded over.

Ik had hem wijzer ingeschat.



Van al die spelers zijn alleen Mannsverk en Tahirovic echte verdedigende middenvelders, waarbij de positie voor Tahirovic nog relatief nieuw is. De rest is meer van de categorie "kan er eventueel spelen". Ik vind het niet close-minded van Farioli, want we weten niet wie er vertrekken en wat precies de plannen zijn. We kunnen pas het volledige plaatje zien als de transferperiode voorbij is.

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 19 juni 2024 om 02:52:

Koeman, Van Basten, De Boer. Bergkamp, Jonk, Vd Sar.

Ze wilden Johan neerhalen. Vergeet niet dat Davids en Sar, en ook van Gaal. onderdeel man waren.

Het is een slangenpit. Schip is nu geslachtofferd.

Scholletje komt hier als enige goed uit. Alleen als iemand aan dat zoontje komt, dan is papa er ineens.

Kijk sicario eens.



Ik vind niet dat je aan de ene kant kan klagen over de slangenpit terwijl je intussen bijnamen als scholletje in stand houdt. Vind dat echt een raar fenomeen dat supporters die er helemaal niets mee te maken hebben zo'n uit rancune of afgunst geboren bijnaam over gaan nemen. Johan Derksen heeft ooit in de wereld geholpen dat Blind zo genoemd werd binnen de club, maar we weten niet eens door hoeveel mensen en door wie. Voor hetzelfde geldt was het maar een enkeling, en waren die personen of persoon juist het probleem.


Ikzelf zou niet een seizoen aftrappen door stellig te zeggen dat Brobbey basisspeler is en Weghorst voor de bank is gehaald. Afgelopen seizoen liet Akpom ook zien dat hij bijna net zo belangrijk was als Brobbey. Je hebt gewoon twee spitsen nodig wie vechten om een basisplaats en op momenten ook samen kunnen spelen. Rijkhoff is de ideale 3e spits: jong.

Bij Twente spelen ook de twee beste spitsen regelmatig samen. Voor deze club is het belangrijk om twee kwalitatief sterke spitsen te hebben. Weghorst of Akpom samen met Brobbey betekent twee goede spitsen. Als je Akpom verkoopt, Brobbey (en Rijkhoff) behoudt en Weghorst haalt, dan zit je in ieder geval goed wat betreft centrumspitsen.

Brobbey kan uit vorm of geblesseerd raken; Weghorst kan zowel in de basis als invallen. Het is goed om deze opties te hebben. Ze moeten allebei veel speeltijd krijgen.

Mannsverk en Tahirovic zijn inderdaad duidelijk onze voornaamste verdedigende middenvelders. Ik hoop van harte dat ze allebei blijven. Als Tahirovic wordt verkocht, ben ik niet alleen teleurgesteld in Kroes, tevens in Farioli. Van een trainer verwacht ik dat hij invloed uitoefent op het behouden van talent wat al binnenboord is.

Als het aan mij ligt, is Weghorst het meeste welkom van het drietal Rosario, Van den Boomen en hemzelf. Hij is duidelijk de beste speler. Ik hoop nog op een wonder en dat ik op een dag lees dat Rosario niet komt en Tahirovic mag blijven.

 

+1/-0

Tahirovic is een stuk jonger en kan nog beter worden. Van Rosario weten we al ruimschoots (eigen jeugd + PSV) wat zijn niveau is: niet bijster hoog.

Weghorst is een goede kopper, redelijk meevoetballend met een gevoel voor op op het juiste moment op de juiste plek te komen. Net als Akpom.

Waarom nieuw halen wat je al in huis hebt?!?

Zullen wel weer bevriende makelaars de enige echte winnaars van deze transferperiode worden.

En zijn wij, uit dé multi-culti stad van Nederland nou echt zo xenofoob om te denken dat nationaliteit belangrijker is dan kwaliteit?

Heeft er niemand bij Ajax de verrichtingen van Oranje de laatste pak em beet 10 jaar gevolgd? En dat zijn dan nog de "beste" Nederlandse spelers waar je vrijelijk uit kunt kiezen ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 19 juni 2024 om 13:22:

Ikzelf zou niet een seizoen aftrappen door stellig te zeggen dat Brobbey basisspeler is en Weghorst voor de bank is gehaald. Afgelopen seizoen liet Akpom ook zien dat hij bijna net zo belangrijk was als Brobbey. Je hebt gewoon twee spitsen nodig wie vechten om een basisplaats en op momenten ook samen kunnen spelen. Rijkhoff is de ideale 3e spits: jong.

Bij Twente spelen ook de twee beste spitsen regelmatig samen. Voor deze club is het belangrijk om twee kwalitatief sterke spitsen te hebben. Weghorst of Akpom samen met Brobbey betekent twee goede spitsen. Als je Akpom verkoopt, Brobbey (en Rijkhoff) behoudt en Weghorst haalt, dan zit je in ieder geval goed wat betreft centrumspitsen.

Brobbey kan uit vorm of geblesseerd raken; Weghorst kan zowel in de basis als invallen. Het is goed om deze opties te hebben. Ze moeten allebei veel speeltijd krijgen.

Mannsverk en Tahirovic zijn inderdaad duidelijk onze voornaamste verdedigende middenvelders. Ik hoop van harte dat ze allebei blijven. Als Tahirovic wordt verkocht, ben ik niet alleen teleurgesteld in Kroes, tevens in Farioli. Van een trainer verwacht ik dat hij invloed uitoefent op het behouden van talent wat al binnenboord is.

Als het aan mij ligt, is Weghorst het meeste welkom van het drietal Rosario, Van den Boomen en hemzelf. Hij is duidelijk de beste speler. Ik hoop nog op een wonder en dat ik op een dag lees dat Rosario niet komt en Tahirovic mag blijven.



Helemaal mee eens ja. Sowieso moet het niet zo zijn dat iemand al onomstreden is na 1 redelijk goed seizoen. Wat mij betreft heb je op een voor het eindresultaat cruciale positie als de spits twee basiswaardige spelers. Op die manier hou je kwaliteit in de ploeg als je moet wisselen of rouleren.

Wat het verkopen van spelers betreft ben ik nog steeds van mening dat je niet te snel afscheid van spelers moet nemen en eerst de nieuwe trainer er in elk geval een paar weken mee moet laten werken. Volgens mij was een van de grootste problemen van de afgelopen twee seizoenen juist dat er zo ongelofelijk veel spelers werden verkocht en gehaald. Op die manier kan je nergens aan bouwen en gooi je gewoon geld weg. Meer dan een gerichte aankoop of twee is echt niet nodig. Daarnaast heeft Farioli bij Nice al laten zien heel goed te kunnen werken met wat hij heeft.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 19 juni 2024 om 13:50:

Tahirovic is een stuk jonger en kan nog beter worden. Van Rosario weten we al ruimschoots (eigen jeugd + PSV) wat zijn niveau is: niet bijster hoog.

Weghorst is een goede kopper, redelijk meevoetballend met een gevoel voor op op het juiste moment op de juiste plek te komen. Net als Akpom.

Waarom nieuw halen wat je al in huis hebt?!?

Zullen wel weer bevriende makelaars de enige echte winnaars van deze transferperiode worden.

En zijn wij, uit dé multi-culti stad van Nederland nou echt zo xenofoob om te denken dat nationaliteit belangrijker is dan kwaliteit?

Heeft er niemand bij Ajax de verrichtingen van Oranje de laatste pak em beet 10 jaar gevolgd? En dat zijn dan nog de "beste" Nederlandse spelers waar je vrijelijk uit kunt kiezen ...


Akpom mag van mij blijven. Ik ben tevreden over hem. Ajax lijkt echter te willen gaan cashen op hem en mogelijk wilt hij ook weg; die indruk gaf hij ook op mij tijdens een interview. Hij wilt natuurlijk basisspeler zijn. Brobbey met Rijkhoff en één iemand genaamd Akpom of Weghorst, kan ik allebei mee leven; mits Akpom vertrekt omdat het bod te goed is om nee tegen te zeggen.

En ja. Zowel Mourinho als Mislintat hebben zich uitgesproken over Tahirovic; dat hij een enorm talent is. Zo jong nog en geeft al assists en maakt goals. Ik houd van hem evenveel als van Chico! Als ook hij vertrekt (en Rosario komt,) breekt mijn hart nogmaals!!

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 115 pagina's: 1 2 3 4 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.