Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 58 pagina's: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58

Wijndals contract is ontbonden. Dat is het beste voor alle partijen. Dit seizoen begon hij wel goed en vormde een goed duo met Godts, maar overall komt hij gewoon tekort voor Ajax.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 02 september 2026 om 16:13:

Wijndals contract is ontbonden. Dat is het beste voor alle partijen. Dit seizoen begon hij wel goed en vormde een goed duo met Godts, maar overall komt hij gewoon tekort voor Ajax.

Prima... Scheelt weer 4 miljoen aan salaris

Nu alleen nog proberen Dolberg te verkopen.

+1/-0

DionO schreef op 02 september 2026 om 16:38:

Hij verdiende flink maar echt geen 4 miljoen B)

+4/-0

DionO schreef op 02 september 2026 om 16:38:

Haha! Jij denkt dat Wijndal zonder enige compensatie Ajax zomaar verlaat en waar haal je 4 miljoen vandaan?

+2/-0

Mooi. Opgebokt.

+2/-1

T-Bag schreef op 02 september 2026 om 17:36:

Wijndal blijft dus toch ...arghhh :D

Wtf :/

+1/-0

Well, shit

+1/-0

De club waar hij transfervrij naartoe zou gaan heeft zich bedacht..

+1/-0

Hm... dan was Wijndal zijn contract dus niet daadwerkelijk ontbonden als hij ineens 'alsnog blijft'...

+1/-0

Sevic schreef op 02 september 2026 om 13:49:

Misschien heeft Spaan het wel van Flamengo.

Of dacht je dat Henk nog zelf iets origineels verzint tegenwoordig? Die man is nog dementer dan ie eruitziet, en dat zegt veel in zijn geval.

Ik sluit niks uit :-).

+1/-0

NW86 schreef op 02 september 2026 om 07:34:

ElSimao2 schreef op 01 september 2026 om 22:57:

NW86 schreef op 01 september 2026 om 22:42:

Kiki schreef op 01 september 2026 om 20:32:

NW86 schreef op 01 september 2026 om 16:13:

Kiki schreef op 01 september 2026 om 15:49:

NW86 schreef op 01 september 2026 om 15:39:

ElSimao2 schreef op 01 september 2026 om 15:20:

Bijna iedereen zal het ermee eens zijn dat klanten als de Ligt, Hato en Ouazane in de basis blijven / komen en dat de club niet al te veel tijd in spelers als Regeer moeten steken. Het is vooral de vraag wat je met twijfelgevallen doet zoals Godts na het jaar Farioli, Blind in het verleden of Bouwman nu. En als je overgaat tot het halen van een concurrent, wordt het er dan eentje met restwaarde of niet?

Voor mij was Godts geen twijfelgeval, maar ook een groot talent. Alleen ook een groot talent moet zijn basisplaats verdienen. Na het seizoen Farioli had hij zijn basisplaats niet verdient. Hij had dat beetje geluk dat Kroes niet daadkrachtig was, waardoor hij ineens tot basisspeler gebombardeerd werd. Die kans heeft hij vervolgens met beide handen gepakt.

Ik denk dat ik meer neig naar het vertrouwen blijven geven in talenten dan jij of Jordi. En als je dan toch overgaat op het halen van nieuwe spelers zou ik eerder pleiten voor spelers die de restwaarde wel hebben. Dat je een Carrizo elders ervaring op laat doen vind ik wel te begrijpen, maar haal dan een nieuwe speler van 21 en niet Tsygankov van 28.

Dit is toch juist niet logisch? Als Carrizo zich dan goed ontwikkelt, dat zit er een nieuw talent in de weg. Als Carrizo het nu goed doet, heb je straks Tsygankov en Carrizo. Twee verschillende types, twee verschillende leeftijden. Tsygankov kan op de bank, want vertegenwoordigt niet een al te grote afschrijving en is ook niet gehaald met het oogmerk om hem met winst door te verkopen - terwijl Carrizo dan gewoon als basisspeler zich door kan ontwikkelen. Ontwikkelt Carrizo zich niet, dan blijkt hopelijk dat Tsygankov gewoon een betrouwbare aanvaller is die een aantal jaar erg bruikbaar is voor Ajax 1.

In de beoogde basis met Kehrer hebben we vrijwel niemand met significante restwaarde. Tuurlijk, er zitten een paar op de bank maar dat is bij te weinig.

Ik kan met je meegaan dat het niet ideaal is. Zoals ik eerder zei vind ik dit echter een acceptabele 'omissie' gezien het punt waar Ajax/Jordi is gestart een paar maanden terug. Can't have it all.

Ik vind het verder ook helemaal niet zorgwekkend. Het is niet alsof de spelers allemaal niets waard zijn. Ook jonge spelers die vanaf het tweede plan komen kunnen een flinke waarde vertegenwoordigen (zie Steur). Evenals oudere spelers die in de basis staan (Haller in het verleden). Leonardo ben ik nog geen fan van, maar op papier is hij voor de basis gekomen en een jonge speler met restwaarde. Tolu is met een optie tot koop gehaald en als hij het goed doet kan hij zich prima ontwikkelen tot een speler met flinke restwaarde. Ik maak me hier helemaal geen zorgen over.

Dus jij bent bezorgd dat een nieuw talent in de weg van Carrizo zal staan? Nu breekt mijn klomp!

Leuk dat je weer inzoomt op 1 zin en totaal voorbij gaat aan het grote plaatje. Wel vervelend voor je dat je klomp is gebroken. Ik hoop dat je er geen trauma aan overhoudt!

Als je Carrizo ziet als talent, dan is het niet logisch om een jonge speler ervoor te zetten. Als je hem afschrijft, dan had je inderdaad ook een nieuw talent kunnen halen. Persoonlijk vond ik Carrizo absoluut niet rijp voor een basisplaats. Mijn verwachtingen van hem waren hoog en dat heeft hij helaas niet laten zien. De constructie verhuur lijkt me ideaal. Als hij het goed doet, dan kan hij volgend jaar nog een kans krijgen. Als het ook in het buitenland niet lukt, dan moeten we misschien concluderen dat hij het gewoon niet is.

Wat ik vind is verder niet zo belangrijk. Ik probeer te analyseren hoe Ajax er naar kijkt. Uit de acties van Ajax concludeer ik juist dat ze nog geloof hebben in Carrizo. Er is een oudere speler gehaald die hem op lange termijn niet in de weg hoeft te zitten. Nu is het aan Carrizo om zich te ontwikkelen zodat hij volgend jaar een serieuze gooi naar een basisplaats kan doen. Als hij dat niet doet, zal Ajax vermoedelijk over een jaar het verlies pakken. Zo werkt dat.

Je schetst een scenario waarbij Ajax verliest pakt op zowel Tsygankov als Carrizo binnen twee jaar tijd en eindigt met: zo werkt dat. Uitstekende argumentatie!

Dank voor deze nuttige, wederom inhoudelijke bijdrage. Voegt veel toe!

Op mijn inhoudelijke bijdrage heb je echter geen respons.

Ik denk als er één iemand hier is die inhoudelijk reageert, dat ik het ben. Sterker nog, dat denk ik niet. Dat weet ik zeker. Wat lieden zoals jij doen is inzoomen op 1 zin en dan verder aan de rest van de inhoud voorbij gaan. Begrijpend lezen zit er niet in. En dan van mij beweren dat ik niet inhoudelijk reageer. Lachwekkend.

Tip: lees even terug. Ik heb nog een reactie op jouw open staan, waarin ik zeer netjes naar jou reageer en vraag naar wat jij concreet zou doen. Waar is je inhoudelijke reactie? Of ben je dan niet thuis?

Ik heb al lang antwoord gegeven op alles wat je vraagt. Misschien vergt het wat begrijpend lezen om dit te kunnen begrijpen. Ik ga je er niet verder mee helpen, want ik ben niet verantwoordelijk voor jouw beperkingen. En je gedram ben ik ook zat. Want je kunt continue op 1 ding inzoomen en aan de grote lijnen van mijn verhaal voorbij gaan (daar heb je namelijk geen sterke argumentatie tegen), maar zo werkt het leven niet.

Lees even verder in het 'oeuvre' van Simao op jou, hij heeft het over de 'betere posters'. Je kan wel verzinnen in welke categorie hij zichzelf plaatst. Bizar.
Je ziet er arrogantie in, maar eigenlijk is het erger. Schoppenhauer noemt dit totale incompetentie. No knowledge.
Meer ga ik er niet meer over zeggen.

+2/-0

T-Bag schreef op 02 september 2026 om 18:50:

Ben het zeker niet altijd eens met ElSimao2, maar is toch zeker wel 1 vd ' betere' posters. Dat mag ik vinden of ben ik dan ook arrogant en incompetent?

Wij zijn Ajax, wij horen arrogant te zijn!

Eens trouwens wat betreft een van de betere posters. En ja, uit verveling kunnnen discussies soms off topic gaan of uit de hand lopen. Bij mij gebeurt dat weleens uit dronkenschap :D

+2/-0

Ben het zeker niet altijd eens met ElSimao2, maar is toch zeker wel 1 vd ' betere' posters. Dat mag ik vinden of ben ik dan ook arrogant en incompetent?

Je hebt een oordeel over een derde. Ik ga daar niet aan tornen. Dat is van jou.

Wat ik je wel wil meegeven is dat als je jezelf in een discussie tot de betere posters omschrijft en anderen waarmee je discussieert daarmee tot 'lesser' bombardeert je niet meer met argumenten discussie voert, maar voer je discussie ad hominem. En dat is echt beneden peil of gordel zo je wilt.

Dit bericht is gewijzigd op 2 september 2026, 19:21:20.

+3/-0

s0lido schreef op 02 september 2026 om 19:03:

Eens trouwens wat betreft een van de betere posters. En ja, uit verveling kunnnen discussies soms off topic gaan of uit de hand lopen. Bij mij gebeurt dat weleens uit dronkenschap :D

Ho ho, wij zijn zelfverzekerd. Niet arrogant. Dat is wat onze tegenstanders ervan maken. Natuurlijk geven zij daar een negatieve draai aan.
Arrogantie is zelfverzekerdheid die nergens op gebaseerd is.

Uit dronkenschap is veel gepermitteerd :-).

+3/-0

Als ik dronken ben post ik hier weleens dingen waarvan ik op dat moment denk dat ze geniaal zijn, maar die blijken de ochtend daarna dan toch briljant te zijn.

+3/-1

Zijaanzij schreef op 02 september 2026 om 19:04:

Je hebt een oordeel over een derde. Ik ga daar niet aan tornen. Dat is van jou.

Wat ik je wel wil meegeven is dat als je jezelf in een discussie tot de betere posters omschrijft en anderen waarmee je discussieert daarmee tot 'lesser' bombardeert je niet meer met argumenten discussie voert, maar voer je discussie ad hominem. En dat is echt beneden peil of gordel zo je wilt.

Boudewijn de Groot heeft daar een mooi liedje over geschreven. Het is dan wel 'beneden alle peil'.

+2/-0

Sevic schreef op 02 september 2026 om 19:40:

Als ik dronken ben post ik hier weleens dingen waarvan ik op dat moment denk dat ze geniaal zijn, maar die blijken de ochtend daarna dan toch briljant te zijn.

Haha, bij komt soms frustratie naar boven. Ben niet altijd de gezelligste als ik wat op heb. Maar dat hebben velen al gemerkt.

+1/-0

s0lido schreef op 02 september 2026 om 19:46:

Sevic schreef op 02 september 2026 om 19:40:

Haha, bij komt soms frustratie naar boven. Ben niet altijd de gezelligste als ik wat op heb. Maar dat hebben velen al gemerkt.

Ik ben dat al zonder dat ik iets op heb :B

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 58 pagina's: 1 2 3 4 ... 53 54 55 56 57 58

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027