Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 07 juli 2026 om 11:19:

Sevic schreef op 06 juli 2026 om 22:47:

ElSimao2 schreef op 06 juli 2026 om 20:37:

Het schijnt dat Daley Blind helaas toch gaat komen. Net zo verontrustend is het gerucht dat men bereid was ver te gaan voor Mijnans. Een vent van 26 die op de positie van Steur en Mokio opereert.

Goed, het is slechts een gerucht maar niet eentje waar je vrolijk van wordt. Sowieso schijnt Jordi met enkele "kanonnen" bezig te zijn.

Het gaat allemaal om het hier en nu. Na mij de zondvloed.

13 miljoen voor de 26-jarige Mijnans idd. Blij dat wij daar niet ingetrapt zijn uiteindelijk.

Mja als je kijkt wat er de laatste tijd aan huurdeals is betaald met Zinchenko, Tomiyasu en waarschijnlijk Ter Stegen, daar lusten de honden ook geen brood van. En dan zijn dat niet eens spelers waar je wat op terug gaat verdienen. Mocht Mijnans zich blijven ontwikkelen, dan kan hij over 3 a 4 jaar zomaar vertrekken met winst.

Mijnans is 26 dus het ligt niet voor de hand dat hij zich nog enorm ontwikkelt. What you see is what you get. Op z'n 30e ga je die niet ineens nog met winst verkopen.

Kan een keuze zijn, als what you see goed genoeg is. Ik zou daar bij Mijnans ernstig aan twijfelen.

Hij komt als vervanger voor Saibari. Nou daar word je in ieder geval niet sterker van.

+2/-0

Quido schreef op 07 juli 2026 om 08:48:

Echt heel zonde. Iedereen heeft het over Kees Smit, maar m.i. is Steur absoluut niet minder. Mokio is een volgende Bazoer, daar kun je niet op bouwen.

Heel benieuwd wat er de komende weken allemaal gaat gebeuren.

Vind hem absoluut niet zo goed als Smit, maar deze begrijp ik ook niet.

Op Showtime staat een artikel waarin men beweert dat ze hem een slechte omschakeling aanrekenen en dat ze daarom hebben gezegd dat Jong ook een optie kan zijn komend seizoen.

Dan slaat Jordi totaal door. Zulke talenten moet je het belang van controlerend werk in het eerste bijbrengen. Niet door ze te degraderen. Die jongen moet dat nog leren.

Jordi mag visie hebben en is keihard, maar peoplemanagement zit kennelijk niet in hem. Hij moet wel het verschil zien tussen Barca, waar ze genoeg talenten en aankopen hebben om van spelers bepaalde eisen te stellen, en Ajax, waar je die spelers op een andere manier moet vormen.

Deze les hadden toch al meer dan een decennium geleden geleerd?

Dit bericht is gewijzigd op 7 juli 2026, 13:58:00.

+2/-0

Tja ESPN. Die zijn niet zo betrouwbaar gebleken met hun verhaaltjes. Feit blijft dat je 18 jaar bent en je geen garanties kunt afdwingen, waarvan ik toch de indruk krijg dat het wel gebeurt.

Wellicht is een lokroep vanuit de PL ook moeilijk te weerstaan. Ik denk dat de salariskloof tussen de Eredivisie en PL alsmaar groter wordt, dus als financiële onafhankelijkheid lonkt en je hebt een dominante vader die een flinke vinger in de pap heeft. Daarnaast is het natuurlijk op alle vlakken een teringzooi geweest binnen de organisatie van Ajax, dus daar spreekt misschien ook niet veel vertrouwen uit.

+2/-0

Robkuh84 schreef op 07 juli 2026 om 10:58:

Het is vrij simpel, je kan Cruyff op dit moment nog niet beoordelen. Als je elk gerucht serieus gaat nemen, dan zou de selectie van Ajax inmiddels 85 spelers bevatten en zou Ajax al honderden miljoenen hebben uitgegeven.
...
In de wintersop kunnen we pas echt serieus een oordeel geven over Cruyff. Wel vind ik dat er op dit moment vooral gekeken wordt naar het korte termijn (dit seizoen) i.p.v. het lange termijn.
...
Ik ben echter bang dat het gat tussen Ajax en PSV niet in 1 seizoen te dichten is. We mogen al heel blij zijn als de gewenste basis 11 straks 1 Nederlandse bevat.

Ik vind juist dat het nog wel meevalt momenteel vanuit betrouwbare bronnen. Ja voetbalprimeur e.d. strooien ieder jaar een hoop onzin de wereld in, dus dat laat ik buiten beschouwing. Vanuit Ajax zelf lijkt weinig te lekken. Zal er ook mee te maken hebben dat de gemiddelde kantoorsloof bij Ajax geen Catalaans spreekt en dus weinig meekrijgt van de groep rond Jordi.

Op de korte termijn moet er ook een forse verbetering komen want waar het vorig seizoen aan ontbrak (naast een trainer met een functionerend verstand) waren m.i. ervaren spelers die het niveau overstijgen, leiding geven en een voorbeeldfunctie vervullen (dus i.t.t. uitgebluste zooi als Berghuis, Wijndal en Klaassen, die het niveau niet aan kunnen als Regeer of die geen leiders type zijn zoals Itakura en Sutalo).

Oudere spelers trekken het niveau van de gehele (jonge) spelersgroep omhoog of anders lopen ze alleen maar in de weg. Tadic en Blind destijds brachten het proces in een stroomversnelling en zo hebben we nu weer twee a drie dergelijke spelers nodig.

Na een dergelijk ramp seizoen zullen de supporters en binnen de directie + RvC er niemand om malen als we tweede worden op aanvaardbare achterstand op PSV. Ja de media, maar f*ck de media. Het wordt wel een probleem als er in twee seizoenen niet één keer kwalificatie voor de Champions League wordt afgedwongen, in het tweede seizoen idealiter middels een kampioenschap.

We zijn door jaren wanbeleid kreupel. Je moet eerst weer leren lopen voordat je kunt rennen.

+2/-0

tackle schreef op 07 juli 2026 om 10:59:

ElSimao2 schreef op 07 juli 2026 om 10:23:

tackle schreef op 07 juli 2026 om 09:24:

ElSimao2 schreef op 07 juli 2026 om 00:10:

Het schijnt dat Daley Blind helaas toch gaat komen. Net zo verontrustend is het gerucht dat men bereid was ver te gaan voor Mijnans. Een vent van 26 die op de positie van Steur en Mokio opereert.

Goed, het is slechts een gerucht maar niet eentje waar je vrolijk van wordt. Sowieso schijnt Jordi met enkele "kanonnen" bezig te zijn.

13 miljoen voor de 26-jarige Mijnans idd. Blij dat wij daar niet ingetrapt zijn uiteindelijk.

Het gerucht is dat wij wel wilden, maar dat Mijnans er geen oren naar had. Dus het was incompetentie dat ons redt, niet een goed inzicht.

Ja het ligt allemaal aan Jordi dat ook dit 'weer' niet doorgaat. Heerlijk die blinde haat campagne naar hem toe, vanaf het begin van zijn aanstelling.

Zonde dat ze jou niet hebben aangesteld als TD, want dan zouden we op een slof en een oude voetbalschoen kampioen gaan worden. Echt een gemiste kans.

Jij bent altijd in het begin militant voor het nieuwe bewind, zoals ook bij Mislintat en Kroes. Je bent dan ook fel tegenover mensen die de situatie wat eerder doorzien dan jij. Of komt dat bewijs van Kroes nog dat Mislintat oplichting tegen Ajax gepleegd heeft? Vervolgens valt het kwartje en draai je volledig om.

Het is een standaard patroon bij jou.

Hahahaha geweldig dit. Je komt niet verder dan elke keer weer oude koeien uit de sloot te halen.
Ik ben iemand die mensen de kans wil geven zo ook in het echte leven.

Jij bent iemand die iedereen meteen afbrand als het niet in jouw straatje past en mocht je ongelijk hebben dan weet je er altijd zo'n draai aan te geven dat eigenlijk toch gelijk had.

Ik heb overigens geen tijd om hier ellelange verhalen te posten gewoon weg, omdat ik verantwoording heb naar mijn werknemers om die een veilige en prettige werkomgeving te bieden met meer dan voldoende perspectief.
Jij werkt waarschijnlijk voor een baas en ziet blijkbaar genoeg gelegenheid om hier iedereen te pas en te onpas de maat te nemen, onder de werktijd, als ze ook maar iets afwijken van jouw gedachtegang.

Die van mij is 22 cm.

Wil je vertellen met hoe weinig jij het moet doen, of zullen we weer ontopic?

+1/-1

Sevic schreef op 07 juli 2026 om 11:59:

Mja als je kijkt wat er de laatste tijd aan huurdeals is betaald met Zinchenko, Tomiyasu en waarschijnlijk Ter Stegen, daar lusten de honden ook geen brood van. En dan zijn dat niet eens spelers waar je wat op terug gaat verdienen. Mocht Mijnans zich blijven ontwikkelen, dan kan hij over 3 a 4 jaar zomaar vertrekken met winst.

Mijnans is 26 dus het ligt niet voor de hand dat hij zich nog enorm ontwikkelt. What you see is what you get. Op z'n 30e ga je die niet ineens nog met winst verkopen.

Kan een keuze zijn, als what you see goed genoeg is. Ik zou daar bij Mijnans ernstig aan twijfelen.

Hij komt als vervanger voor Saibari. Nou daar word je in ieder geval niet sterker van.

Inderdaad PSV boet aan kwaliteit in nu zij het moeten doen met Mijnans in plaats van Saibari. Dat gaat de club uit Eindhoven punten kosten en betekent voor Ajax een kans om dichterbij te komen.

+2/-0

Reijnders was op een paar dagen 25 jaar toen ie naar Milan ging. Dat zijn wel de uitzonderingen
...

+1/-0

Volgens de Telegraaf is de terugkeer van Blind rond.

Steur out, Blind in.

Wat een dag.

Ik ga me maar lekker gek zuipen vanavond denk ik.

+1/-0

Sevic schreef op 07 juli 2026 om 19:07:
Steur out, Blind in.

Wat een dag.

Ik ga me maar lekker gek zuipen vanavond denk ik.

Als oefenwedstrijd voor de rest van het seizoen :\(

+1/-0

Quincy Promes is transfervrij, misschien kunnen we die ook terughalen. Weet wat het is om kampioen te worden!

+1/-1

Oké nu zijn ze ons gewoon aan het trollen

Joël Veltman loopt rond bij Ajax, zo weet VoetbalPrimeur. De geroutineerde verdediger (34), transfervrij na zijn vertrek bij Brighton & Hove Albion, heeft van de Amsterdamse club de kans gekregen om zijn conditie op peil te houden bij Jong Ajax.

Ondanks het feit dat Veltman zich momenteel dagelijks op De Toekomst bevindt, is Ajax nog niet concreet geworden voor de oud-Ajacied, melden bronnen aan VoetbalPrimeur. Terwijl Veltman wacht op een nieuwe uitdaging, sluit de verdediger een terugkeer naar Ajax niet uit. Mocht de Amsterdamse club zich melden, dan behoort een terugkeer tot de mogelijkheden.

Next target: Van de Beek, moet voor een zacht prijsje op te halen zijn uit de Segunda Division. Ziyech, voetbalt Ziyech nog? Ook halen. En zou Schöne niet een rentree zien zitten?

+1/-0

Sevic schreef op 08 juli 2026 om 19:49:

Joël Veltman loopt rond bij Ajax, zo weet VoetbalPrimeur. De geroutineerde verdediger (34), transfervrij na zijn vertrek bij Brighton & Hove Albion, heeft van de Amsterdamse club de kans gekregen om zijn conditie op peil te houden bij Jong Ajax.

Ondanks het feit dat Veltman zich momenteel dagelijks op De Toekomst bevindt, is Ajax nog niet concreet geworden voor de oud-Ajacied, melden bronnen aan VoetbalPrimeur. Terwijl Veltman wacht op een nieuwe uitdaging, sluit de verdediger een terugkeer naar Ajax niet uit. Mocht de Amsterdamse club zich melden, dan behoort een terugkeer tot de mogelijkheden.

Next target: Van de Beek, moet voor een zacht prijsje op te halen zijn uit de Segunda Division. Ziyech, voetbalt Ziyech nog? Ook halen. En zou Schöne niet een rentree zien zitten?

Ben je al op de anti-Jordi trein of "moeten we het allemaal maar afwachten"? :)

+1/-1

Sjakie Meulemans schreef op 07 juli 2026 om 16:13:

Inderdaad PSV boet aan kwaliteit in nu zij het moeten doen met Mijnans in plaats van Saibari. Dat gaat de club uit Eindhoven punten kosten en betekent voor Ajax een kans om dichterbij te komen.

Dat dacht ik ook toen Xavi ging...
Dat dacht ik ook toen Tillman ging...

Laten we naar onszelf kijken, PSV zal in het collectief echt wel weer een prima selectie op de been zetten zoals andere jaren, Stuward/Brands kennende.

Bij ons gaat Steur en komt Blind, ga je ook niet direct/indirect vooruit...

+3/-0

ElSimao2 schreef op 08 juli 2026 om 20:31:

Ik maak me enigszins ongerust maar vind niet alles slecht.

Akpom, Vd Boomen, Weghorst, Verschuren, Mannsverk eruit is allemaal positief. Oké, Akpom in z'n schoot geworpen, maar het ruimt al aardig op allemaal.

Henrique vind ik op zich geen gekke aanwinst, was tot voor kort gewoon Braziliaans international, ik vind 'm alleen veel te duur. Maar goed, daar voel je als supporter op zich niks van.

Blind vind ik naadje. Steur eruit word je niet blij van, maar goed, als die jongen niet wil bijtekenen, is dit exact wat ik voorsta: 2 jaar voor einde contract verkopen. Kunnen we allemaal wat van vinden, maar als Jordi niks doet, loopt ie straks voor een Taylor-bedrag de tent uit. Die begrijp ik dus wel.

Om dezelfde reden zie ik Baas nog vertrekken. Als ie Kaplan wegzet voor 6 miljoen, waarover nu gesproken wordt, dan is dat top. Dan zou je zelfs nog aardig ruimte hebben gecreëerd voor Blind ook.

Dus ja... "we moeten het allemaal nog even afwachten" :)

+2/-0

Nee, je moet niets afwachten. Je moet er alles aan doen en bijdragen aan de massahysterie zodat het op zeker mislukt, en je dan kunt zeggen dat je al die tijd al 100% zeker wist dat het niks zou worden.

+1/-0

Sevic schreef op 08 juli 2026 om 21:25:

ElSimao2 schreef op 08 juli 2026 om 20:31:

Ik maak me enigszins ongerust maar vind niet alles slecht.

Akpom, Vd Boomen, Weghorst, Verschuren, Mannsverk eruit is allemaal positief. Oké, Akpom in z'n schoot geworpen, maar het ruimt al aardig op allemaal.

Henrique vind ik op zich geen gekke aanwinst, was tot voor kort gewoon Braziliaans international, ik vind 'm alleen veel te duur. Maar goed, daar voel je als supporter op zich niks van.

Blind vind ik naadje. Steur eruit word je niet blij van, maar goed, als die jongen niet wil bijtekenen, is dit exact wat ik voorsta: 2 jaar voor einde contract verkopen. Kunnen we allemaal wat van vinden, maar als Jordi niks doet, loopt ie straks voor een Taylor-bedrag de tent uit. Die begrijp ik dus wel.

Om dezelfde reden zie ik Baas nog vertrekken. Als ie Kaplan wegzet voor 6 miljoen, waarover nu gesproken wordt, dan is dat top. Dan zou je zelfs nog aardig ruimte hebben gecreëerd voor Blind ook.

Dus ja... "we moeten het allemaal nog even afwachten" :)

Eigenlijk zie ik 2 beleidsterreinen: de organisatie en het eerste elftal.

Wat betreft de organisatie zet hij op alle belangrijke posities vriendjes / bekenden neer zonder enig cv en negeert hij volgens berichten de rest zoveel mogelijk. Zelfs als je zou stellen dat die lui beter zijn dan hun cv zou vermoeden dan nog is dit kliekjesvorming rond hem als persoon. De organisatie wordt als geheel niet beter en is compleet op hem gericht, dus als hij weggaat moet alles weer opnieuw opgebouwd worden. Ik zie weinig reden om hier positief over te zijn, zelfs als zou het nog redelijk werken op de korte termijn. Dit is qua idee niks anders dan het old boys network waar iedereen een tijdje geleden verbolgen over was. Ze hebben nu iets meer pigment en slissen wat meer, maar verder verschilt het weinig.

Qua 1e elftal is Jordi die kennis die je adviseert om je huis te verkopen , roulette te gaan spelen en alles in te zetten op de cijfers 1-12. Wanneer het goed valt, is hij de man die jouw leven in 2 weken compleet veranderde ten positieve. Valt ie niet, dan ben je financieel in zware problemen en dan is het: "Ai, jammer man. Laters!"

Dat terwijl je ook gewoon een tuinhuisje kunt bouwen en dat voor veel te veel geld aan expats kunt verhuren. Zou je dan afwachten hoe het roulette uitpakt of zou je dan eerder tot de realisatie willen komen dat het nogal riskant is?

+1/-0

ElSimao2 schreef op 08 juli 2026 om 23:42:

Dat terwijl je ook gewoon een tuinhuisje kunt bouwen en dat voor veel te veel geld aan expats kunt verhuren.

Het is off-topic hier, want dit gaat over beleid in het algemeen ipv transfers, maar je komt nu met een analogie dat het gekozen beleid bij Ajax voorstelt. Als je de analogie vervolgens omdraait, wat is dan 'een tuinhuisje bouwen en dat voor veel te veel geld aan expats verhuren' in concrete termen? Bedoel je daarmee dat je de club aan oliesjeiks overgeeft of zo?

+1/-0

Mie Toe schreef op 09 juli 2026 om 00:32:

ElSimao2 schreef op 08 juli 2026 om 23:42:

Dat terwijl je ook gewoon een tuinhuisje kunt bouwen en dat voor veel te veel geld aan expats kunt verhuren.

Het is off-topic hier, want dit gaat over beleid in het algemeen ipv transfers, maar je komt nu met een analogie dat het gekozen beleid bij Ajax voorstelt. Als je de analogie vervolgens omdraait, wat is dan 'een tuinhuisje bouwen en dat voor veel te veel geld aan expats verhuren' in concrete termen? Bedoel je daarmee dat je de club aan oliesjeiks overgeeft of zo?

Het lijkt mij inderdaad fantastisch om Ajax over te laten nemen door een oliesheik. Kan niet fout gaan, dus dat ik waarom ik het er zo vaak over heb.

+1/-0

Maar wat bedoel je er dan wél precies mee? Wat is dat 'tuinhuisje voor heel veel geld verhuren aan expats' dat beter is dan wat Jordi Cruijff nu doet ('huis verkopen en alles op 1-12')?

+1/-0

Ik denk dat we gewoon niet goed genoeg op de hoogte zijn van de financiele situatie van Ajax. We zijn nog steeds aan het bekomen van de zieke contracten die Mislintat heeft uitgedeeld waardoor de salarislast te hoog is en we geen CL spelen. Jordi heeft nu best wel een groot aantal spelers van de hand weten te doen. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat we nu de markt op kunnen om lekker te gaan kopen.

Wel maak ik me een beetje zorgen over wat we nu concreet aan het doen zijn. Henrique was vrij duur, linksback. We hebben daar nog altijd Wijndal rondlopen, maar ook Rosa. Rosa deed het eigenlijk prima op die positie vorig jaar. En nu halen we Blind terug, terwijl we ook Janse en Baas hebben. Ik besef dat we ook ervaring nodig hebben, maar deze plek is gewoon niet echt logisch. Want wie ga je banken dan?

Of zou Michel voorsoorteren op een soort 3-4-3? Waarbij we achterin met Bouwman, Blind, Baas staan en dan Henrique en Gaaei als buitenste middenvelders? Mokio en Gloukh als middenvelders en dan voorin met Berghuis (Bounida, Carizzo?), Dolberg en Godts? Hiermee kun je ook nog relatief makkelijk naar een 4-3-3 switchen met Blind op 6, maar of je daar nou blij van wordt? Wanneer heeft hij daar voor het laatst gespeeld?

Zou dat een beetje het plan worden dan? Dat moet toch haast wel? Want je bent knettergek als je Baas op de bank zet, maar je haalt Blind ook niet terug als je hem niet gaat gebruiken. Of gaan ze er vanuit dat Baas ook nog gaat vertrekken?

Overigens zou ik zelf toejuichen als Dusan Tadic ook nog terugkeert. Gozer is topfit en kan Ajax' Perisic zijn. Daarna ben ik wel klaar met alle 30ers.

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 21 pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027