Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 300
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 09 juli 2026 om 08:46:
Ik denk dat we gewoon niet goed genoeg op de hoogte zijn van de financiele situatie van Ajax. We zijn nog steeds aan het bekomen van de zieke contracten die Mislintat heeft uitgedeeld waardoor de salarislast te hoog is en we geen CL spelen. Jordi heeft nu best wel een groot aantal spelers van de hand weten te doen. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat we nu de markt op kunnen om lekker te gaan kopen.
Wel maak ik me een beetje zorgen over wat we nu concreet aan het doen zijn. Henrique was vrij duur, linksback. We hebben daar nog altijd Wijndal rondlopen, maar ook Rosa. Rosa deed het eigenlijk prima op die positie vorig jaar. En nu halen we Blind terug, terwijl we ook Janse en Baas hebben. Ik besef dat we ook ervaring nodig hebben, maar deze plek is gewoon niet echt logisch. Want wie ga je banken dan?
Of zou Michel voorsoorteren op een soort 3-4-3? Waarbij we achterin met Bouwman, Blind, Baas staan en dan Henrique en Gaaei als buitenste middenvelders? Mokio en Gloukh als middenvelders en dan voorin met Berghuis (Bounida, Carizzo?), Dolberg en Godts? Hiermee kun je ook nog relatief makkelijk naar een 4-3-3 switchen met Blind op 6, maar of je daar nou blij van wordt? Wanneer heeft hij daar voor het laatst gespeeld?
Zou dat een beetje het plan worden dan? Dat moet toch haast wel? Want je bent knettergek als je Baas op de bank zet, maar je haalt Blind ook niet terug als je hem niet gaat gebruiken. Of gaan ze er vanuit dat Baas ook nog gaat vertrekken?
Overigens zou ik zelf toejuichen als Dusan Tadic ook nog terugkeert. Gozer is topfit en kan Ajax' Perisic zijn. Daarna ben ik wel klaar met alle 30ers.
Forumreacties: 445
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 09 juli 2026 om 08:46:
Ik denk dat we gewoon niet goed genoeg op de hoogte zijn van de financiele situatie van Ajax. We zijn nog steeds aan het bekomen van de zieke contracten die Mislintat heeft uitgedeeld waardoor de salarislast te hoog is en we geen CL spelen.
open/sluit de onderstaande quote:Jordi heeft nu best wel een groot aantal spelers van de hand weten te doen. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat we nu de markt op kunnen om lekker te gaan kopen.
Wel maak ik me een beetje zorgen over wat we nu concreet aan het doen zijn. Henrique was vrij duur, linksback. We hebben daar nog altijd Wijndal rondlopen, maar ook Rosa. Rosa deed het eigenlijk prima op die positie vorig jaar. En nu halen we Blind terug, terwijl we ook Janse en Baas hebben. Ik besef dat we ook ervaring nodig hebben, maar deze plek is gewoon niet echt logisch. Want wie ga je banken dan?
open/sluit de onderstaande quote:Overigens zou ik zelf toejuichen als Dusan Tadic ook nog terugkeert. Gozer is topfit en kan Ajax' Perisic zijn. Daarna ben ik wel klaar met alle 30ers.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Vak: -
Forumreacties: 7.419
Reg.: 3 mei 2004
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 juli 2026 om 11:49:
Ik denk dat we gewoon niet goed genoeg op de hoogte zijn van de financiele situatie van Ajax. We zijn nog steeds aan het bekomen van de zieke contracten die Mislintat heeft uitgedeeld waardoor de salarislast te hoog is en we geen CL spelen.
Beginnen met de stelling dat we niet weten hoe het allemaal zit, om vervolgens een nogal stellige bewering over dezelfde materie te doen. Daarnaast, van Mislintat zijn alleen Sutalo en Gaaei nog aanwezig en zoveel verdienen die niet. Dat de salarislast te hoog is vanwege hem, slaat dus gewoon aantoonbaar nergens op.
open/sluit de onderstaande quote:
We kunnen nog steeds niet de markt op om te kopen, om meteen te volgen met een voorbeeld van een ouwe linksback die voor 10M + 4M salaris ofzo gehaald wordt.
open/sluit de onderstaande quote:
Wat als we dat gewoon niet doen, ouderen eruit fietsen en zoveel mogelijk jeugd erin zetten? 1 oudere per linie (achterin eventueel 2) en verder alleen maar potentiele cashcows neerzetten?
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 09 juli 2026 om 15:16:
Ik mag toch stellige beweringen doen, maar ook erop wijzen dat we niet weten hoe het precies zit. maar we kunnen wel roepne dat we 5 wereldtalenten aan moeten trekken, maar als dat nou simpelweg niet kan? Wijndal, VD Boomen, beiden met een aantoonbaar ziekelijk contract. Waar heb je het over? En jij denkt dat Sutalo die voor 20M kwam hier aan het voetballen is voor 1M salaris?
open/sluit de onderstaande quote:Oh ja, zeker. Wat mij betreft verkopen we Sutalo, Berghuis, Dolberg en dat soort spelers om er OF jeugd in te zetten of ervaring met leiderschap voor in de plaats te brengen. En met leiderschap is niet alleen veel roepen en schreeuwen op het veld, maar ook spreken met de voeten. In dat licht vind ik Tadic zeker wel een goede optie, omdat hij ook een aanjagende rol kan spelen bij de ontwikkeling van een Bounida, Godts, Mokio etc.
We moeten de middelmaat inruilen voor meer kwaliteit. En die kwaliteit komt wat mij betreft primair uit de jeugd, maar aangevuld met ervaren gasten. En die ervaring moet dus gepaard gaan met kwaliteit. Daarom ben ik op zich niet ontevreden met Blind, maar zou ik ook een terugkeer van Tadic toejuichen. Ondanks zijn leeftijd is die gozer echt nog topfit om 1 of 2 jaar bij ons te voetballen. A la Perisic bij PSV.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 300
Reg.: 9 februari 2026
open/sluit de onderstaande quote:RD schreef op 09 juli 2026 om 10:22:
Is Ter Stegen geen geschikte aanvoerder als die daadwerkelijk komt? Hij is bij Barcelona ook ruim 2 jaar aanvoerder geweest. Hij heeft het aanzien, de ervaring en de positie.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 09 juli 2026 om 16:30:
Nou, Tadic heeft zijn vertrek aangekondigd in Turkije. Ik vrees dat we Godts ook in gaan ruilen voor nog een speler die zwaar over the hill is
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 juli 2026 om 16:32:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 09 juli 2026 om 16:30:
Nou, Tadic heeft zijn vertrek aangekondigd in Turkije. Ik vrees dat we Godts ook in gaan ruilen voor nog een speler die zwaar over the hill is
Was ie daar op vakantie ofzo?
T-Bag
Fan van Ajax
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2014/2015
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013
Derde plek Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2016/2017
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Supporters.nl VoVo Eredivisie 2021/2022
Winnaar Ajax.Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo Eredivisie 2022/2023
Runner-up Ajax.Supporters.nl VoVo 2022/2023
Runner-up Supporters.nl VoVo 2022/2023
Uit: valkenswaard
Forumreacties: 11.634
Reg.: 26 september 2004
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 09 juli 2026 om 16:42:
Ik zie trouwens dat Lewandowski, Dzuba, Alexis Sánchez en Cuadrado uit hun contract zijn gelopen. Allen 37 m.u.v. Cuadrado die nog een jaartje meer ervaring heeft. Heel de voorhoede een bak ervaring erbij + een vervanger voor Steur.
Jordi grijp je kans!
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.326
Reg.: 3 september 2005
open/sluit de onderstaande quote:T-Bag schreef op 09 juli 2026 om 20:12:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 09 juli 2026 om 16:42:
Ik zie trouwens dat Lewandowski, Dzuba, Alexis Sánchez en Cuadrado uit hun contract zijn gelopen. Allen 37 m.u.v. Cuadrado die nog een jaartje meer ervaring heeft. Heel de voorhoede een bak ervaring erbij + een vervanger voor Steur.
Jordi grijp je kans!
Die Pool mag direct komen van mij hoor
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Zomer transfer window perikelen Ajax - Seizoen 2026/2027