open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 november 2024 om 09:26:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 november 2024 om 09:12:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 november 2024 om 08:05:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 10 november 2024 om 08:23:
Het valt nu op zijn plek. Mooi om te zien. Wel benieuwd of het stand blijft houden als clubs Ajax weer gaan zien als middenmoter/top 3 potentieel. Dan zullen tegenstanders ook anders voor de dag komen.
We moeten ook waken voor een verval, Feyenoord was ook 2 weken goed en is nu al weken niet om aan te gluren. Daar zijn ze het ook ineens volledig kwijt.
Met alle respect he Bert - en ik vind de opbloei van het team nu ook mooi om te zien - maar een aantal weken geleden zat je op dit forum nog 80% van de selectie af te branden en vond je dat ze vervangen moesten worden. Je gaf aan dat het middelmatige voetballers waren en pikte er een klein aantal uit die dan in jouw ogen wel goed genoeg waren om voor Ajax te voetballen.
Een hoop mensen hier waren toen van mening dat er onder Farioli wel degelijk een stijgende lijn zichtbaar was en dat we geen wonderen moesten verwachten, en gewoon nog even geduld moesten hebben - maar dat was aan jou (en wellicht ook aan anderen) niet besteed. Nee, die spelers waren bagger en konden het niveau niet aan. Wel of geen Farioli.
Ik vraag me eigenlijk af hoe je daar nu op terugkijkt.
Sevic, ik moet toegeven dat ik volledig verrast ben van de afgelopen weken. Farioli doet het veel beter dan ik had verwacht. Ik ben nog steeds van mening dat het gros van de spelers van mindere kwaliteit zijn dan we in de voorgaande jaren hebben gehad, maar ben van mening dat Farioli 100% rendement haalt uit deze groep spelers.
Ik ben altijd kritisch, maar durf ook gerust met de billen bloot te gaan op het moment dat het anders is.
Zeer volwassen, oprechte reactie van je. Waarvoor respect.
Overigens ben ik het met je eens dat de selectie kwalitatief zwakker is dan in de periode onder Ten Hag. Ik denk echter wel dat de meeste spelers bruikbaar zijn.
Dat Farioli er sinds eind oktober het absoluut maximale uithaalt wat erin zit, lijkt me een terechte constatering van je.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.413
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 14:32:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 november 2024 om 09:26:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 11 november 2024 om 09:12:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 november 2024 om 08:05:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 10 november 2024 om 08:23:
Het valt nu op zijn plek. Mooi om te zien. Wel benieuwd of het stand blijft houden als clubs Ajax weer gaan zien als middenmoter/top 3 potentieel. Dan zullen tegenstanders ook anders voor de dag komen.
We moeten ook waken voor een verval, Feyenoord was ook 2 weken goed en is nu al weken niet om aan te gluren. Daar zijn ze het ook ineens volledig kwijt.
Met alle respect he Bert - en ik vind de opbloei van het team nu ook mooi om te zien - maar een aantal weken geleden zat je op dit forum nog 80% van de selectie af te branden en vond je dat ze vervangen moesten worden. Je gaf aan dat het middelmatige voetballers waren en pikte er een klein aantal uit die dan in jouw ogen wel goed genoeg waren om voor Ajax te voetballen.
Een hoop mensen hier waren toen van mening dat er onder Farioli wel degelijk een stijgende lijn zichtbaar was en dat we geen wonderen moesten verwachten, en gewoon nog even geduld moesten hebben - maar dat was aan jou (en wellicht ook aan anderen) niet besteed. Nee, die spelers waren bagger en konden het niveau niet aan. Wel of geen Farioli.
Ik vraag me eigenlijk af hoe je daar nu op terugkijkt.
Sevic, ik moet toegeven dat ik volledig verrast ben van de afgelopen weken. Farioli doet het veel beter dan ik had verwacht. Ik ben nog steeds van mening dat het gros van de spelers van mindere kwaliteit zijn dan we in de voorgaande jaren hebben gehad, maar ben van mening dat Farioli 100% rendement haalt uit deze groep spelers.
Ik ben altijd kritisch, maar durf ook gerust met de billen bloot te gaan op het moment dat het anders is.
Zeer volwassen, oprechte reactie van je. Waarvoor respect.
Overigens ben ik het met je eens dat de selectie kwalitatief zwakker is dan in de periode onder Ten Hag. Ik denk echter wel dat de meeste spelers bruikbaar zijn.
Dat Farioli er sinds eind oktober het absoluut maximale uithaalt wat erin zit, lijkt me een terechte constatering van je.
We moeten wel scherp blijven houden dat dit inderdaad het maximale is. We kunnen tot topprestaties komen maar dan moet letterlijk alles kloppen. De fitheid, het tactisch plan, de teamgeest / discipline etc.
Gezien de blessures van Godts en Traoré en de kramp (?) bij Henderson is het nogmaals duidelijk hoe dun het koord is waarop Farioli moet balanceren. Ga je iets te ver qua inspanning, zoals gisteren dus, wordt het meteen een stuk minder.
Farioli heeft veel minder ruimte voor fouten dan een duidelijk mindere trainer als Bosz. We moeten dus ook gewoon heel reeel blijven als fanbase.
Valentijn Driessen vindt dat Farioli bij Ajax aan 'kapitaalvernietiging' doet omdat Brobbey tegen Twente niet in de basis stond.
Oh, en hij vindt ook dat Sutalo het niveau niet aankan en dat Henderson het niet meer kan bijbenen.
Lachwekkend hoe gefrustreerd deze man is dat Farioli afgelopen zomer zijn lijntjes binnen Ajax heeft doorgesneden. Als Farioli de Europa League dit jaar wint, is die gozer nog in staat om te zeggen dat dat natuurlijk geen reet voorstelt en dat hij eerst maar eens de Champions League moet zien te winnen.
Je zou verwachten dat zijn chef bij de Telegraaf hem toch eens op kantoor uitnodigt en uitlegt dat zo'n opzichtige hetze niet helemaal de bedoeling is van het vak sportjournalist en dat je je als krant niet op zo'n manier belachelijk gemaakt wenst te zien worden door een rancuneuze medewerker.
Maar goed, het is de Telegraaf, dus die zullen wel geen boodschap hebben aan fatsoen.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 284
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 12 november 2024 om 08:41:
Valentijn Driessen vindt dat Farioli bij Ajax aan 'kapitaalvernietiging' doet omdat Brobbey tegen Twente niet in de basis stond.
Oh, en hij vindt ook dat Sutalo het niveau niet aankan en dat Henderson het niet meer kan bijbenen.
Lachwekkend hoe gefrustreerd deze man is dat Farioli afgelopen zomer zijn lijntjes binnen Ajax heeft doorgesneden. Als Farioli de Europa League dit jaar wint, is die gozer nog in staat om te zeggen dat dat natuurlijk geen reet voorstelt en dat hij eerst maar eens de Champions League moet zien te winnen.
Je zou verwachten dat zijn chef bij de Telegraaf hem toch eens op kantoor uitnodigt en uitlegt dat zo'n opzichtige hetze niet helemaal de bedoeling is van het vak sportjournalist en dat je je als krant niet op zo'n manier belachelijk gemaakt wenst te zien worden door een rancuneuze medewerker.
Maar goed, het is de Telegraaf, dus die zullen wel geen boodschap hebben aan fatsoen.
Forumreacties: 3.304
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 17:09:
Overigens is het contract met van 't Schip "in goed overleg" wederzijds ontbonden.
Meer dan terecht. Was de afgelopen tijd met van alles en nog wat bezig, behalve met Ajax ondanks dat hij hier gewoon betaald werd.
De ultieme klaploper.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 12 november 2024 om 11:50:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 17:09:
Overigens is het contract met van 't Schip "in goed overleg" wederzijds ontbonden.
Meer dan terecht. Was de afgelopen tijd met van alles en nog wat bezig, behalve met Ajax ondanks dat hij hier gewoon betaald werd.
De ultieme klaploper.
Als je een functie voor iemand moet gaan verzinnen weet je al dat je verkeerd bezig bent.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 12 november 2024 om 08:41:
Forumreacties: 2.469
Reg.: 21 januari 2021
Jongens, waarom überhaupt Valentijn Driessen hier de aandacht geven? Steijn een betere trainer noemen dan Farioli had ik ook toentertijd gelezen. Zelfs toen ik nog anti-Farioli was, vond ik dit een gigantische kansloze uitspraak. Deze gast is niet normaal. Laatst zag ik voor het eerst sinds jaren per ongeluk een stukje Vandaag Inside, geloof ik dat het tegenwoordig heet. Toen zat Valentijn aan tafel. Jeetje! Wat een hoopje ellende. Is hij vaste gast daar of puur toeval? Sinds de drama dat Johan Derksen ermee zou stoppen een aantal jaar geleden, kijk ik naar zijn programma nooit meer. Ook te lachwekkend. SBS6-materiaal. Daar zitten ze toch tegenwoordig?
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 12 november 2024 om 21:39:
We zijn kennelijk in gesprek voor een langer contract met Baas (mooi, lekker bijtijds), Rensch (mooi, maar ik vrees veel te laat) en Berghuis (waarom in vredesnaam?)
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 12 november 2024 om 21:39:
We zijn kennelijk in gesprek voor een langer contract met Baas (mooi, lekker bijtijds), Rensch (mooi, maar ik vrees veel te laat) en Berghuis (waarom in vredesnaam?)
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli