open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 oktober 2024 om 21:54:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 29 oktober 2024 om 21:49:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 oktober 2024 om 20:54:
We speelden zondag met 5 verdedigers. Dat is een verdediger meer, niet minder... ik weet dat ik goed in hoofdrekenen ben, maar?
Wingbacks zijn meer halve buitenspelers dan echte verdedigers. Wijndal en Gaaei hebben meer op de helft van de tegenstander gespeeld dan op de eigen. Het was ook duidelijk dat Farioli juist voor wingbacks koos vanwege een gebrek aan inzetbare buitenspelers.
Je zou haast kunnen zeggen dat we 3-4-2-1 speelden.
Vak: -
Forumreacties: 3.657
Reg.: 10 juli 2003
Favoriete opstelling: geen
Wat ik vooral opvallend vind is dat je in de eerste wedstrijden meer patronen, organisatie en intensiteit zag dan nu. In plaats van dat dat verder doorontwikkeld is, hebben we stapjes terug gezet. De vraag of er wel meer mogelijk is met deze selectie is dan ook raar, want eerder dit seizoen kon het namelijk wel.
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
Uiterst effectief (en zoals vanavond ook best goed voetbal) in grote wedstrijden, moeizame wedstrijden tegen de kleintjes. Het zou zomaar een seizoen kunnen worden waar je wint van Feyenoord en PSV, maar punten verliest tegen NAC Breda en PEC Zwolle. Laten we hopen dat het uiteindelijk genoeg is voor een plek in de Champions League.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.404
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Ook onder Ten Hag hebben we nog wel eens punten laten liggen tegen Go Ahead. Je wint lang niet al je wedstrijden in een seizoen. Bovendien had je ook een beetje de pech dat tegen NAC alle kansen erin vlogen. Het spel moet zeker nog beter, maar daarvoor heb je ook wat meer creativiteit en kwaliteit voorin nodig. Ik gun Farioli een creatieve middenvelder en een normaal aantal buitenspelers. Ik durf wel te stellen dat we met een creatieve man meer hadden gescoord vandaag.
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 30 oktober 2024 om 20:36:
Ook onder Ten Hag hebben we nog wel eens punten laten liggen tegen Go Ahead. Je wint lang niet al je wedstrijden in een seizoen. Bovendien had je ook een beetje de pech dat tegen NAC alle kansen erin vlogen. Het spel moet zeker nog beter, maar daarvoor heb je ook wat meer creativiteit en kwaliteit voorin nodig. Ik gun Farioli een creatieve middenvelder en een normaal aantal buitenspelers. Ik durf wel te stellen dat we met een creatieve man meer hadden gescoord vandaag.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.404
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 30 oktober 2024 om 20:45:
Berghuis is gelukkig weer terug, maar is uiteraard niet genoeg gezien het feit dat hij redelijk vaak geblesseerd is. Mooi dat de winterstop al in zicht is. Wellicht halen ze dan nog iemand.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.428
Reg.: 16 augustus 2007
Forumreacties: 69
Reg.: 8 oktober 2023
Forumreacties: 2
Reg.: 3 september 2024
Deze trainer heeft het tot nu toe voor elkaar gekregen om 2de te staan in de competitie, 4de in de europa leage en echt de sfeer rondom de club verbeterd te hebben. Laten we we allemaal in zien dat het spel echt nog verre van goed is maar heel eerlijk dit is het maximalen wat er te halen valt uit deze selectie.
deze trainer mag van mij meer vrijheid krijgen op basis van zijn spelers. ( niet te veel en alles op basis van scouting )
Mooi ook om te zien is met hoeveel passie deze trainer en zijn assistenten te werk gaan en de vreugde en de mooie filmpjes na feyenoord. ( met mooiste hoe de trainer uit die bus hing )
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 31 oktober 2024 om 06:26:
Ik ben benieuwd hoe Farioli volgens Valentijn Driessen en Mike Verweij na de 0-2 bij Feyenoord weer gefaald heeft, 'niet durft' en de 'Ajax-fans teleurstelt'.
Forumreacties: 2.489
Reg.: 21 januari 2021
De overwinning op Feyenoord zet ons op schema voor een top 2-positie. Alleen PSV is nog ver weg voor ons en als we niet van ze winnen overmorgen (nu wel overmorgen, haha!), dan evengoed hebben we eerder deze week wel gewoon de klassieker gewonnen. Overmorgen laat zien of we ook nog PSV kunnen uitdagen voor de titel, of dat we 'slechts' genoegen moeten gaan nemen met (het verdedigen van) de 2e plek. Toch wel mooi hoe kort Feyenoord's succes in de Eredivisie was. Van kampioen naar geen kampioen naar nu niet eens goed genoeg t.o.v. dit Ajax, wie vorig seizoen het slechtste seizoen ooit had. Farioli is een resultaattrainer; geen naïef gedoe. Gefluit tijdens de Willem II-wedstrijd, maar wel 3 punten en spelers gespaard voor de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV. Zowel tegen Willem II als Feyenoord zie je een door de spelers goede uitvoering van Farioli's opdrachten (zijn systeem, manier van spelen). Het is een doorgaans saai Ajax, maar we staan wel 2e en 4e in de Eredivisie en Europa League respectievelijk. Ik kan dat wel waarderen, ook als het niet Ajax is zoals we dat kennen van vroeger, maar we weten ook hoe afgelopen seizoen was en waar we dus vandaan komen. Farioli zal hier niet voor altijd zijn, maar haalt gelukkig vooralsnog wel resultaat. Feyenoord had maar 1 kans gisteren tegen ons. Kansloos na een kwartier spelen al. Zouden ze nog steeds denken dat zij de 2e club in de Eredivisie zijn achter PSV i.p.v. ons?
Vak: 427
Forumreacties: 285
Reg.: 2 juni 2000
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 oktober 2024 om 10:28:
Ik ben benieuwd hoe Farioli volgens Valentijn Driessen en Mike Verweij na de 0-2 bij Feyenoord weer gefaald heeft, 'niet durft' en de 'Ajax-fans teleurstelt'.
Ze waren complimenteus, maar wel met de hele valse sneer dat het ten burele gedonderd zou hebben bij Ajax na de wedstrijd tegen Willem 2 en dat Farioli te horen zou hebben gekregen dat het spelbeeld onacceptabel was. Met natuurlijk de insinuatie dat het daaraan gelegen heeft dat het nu zo goed ging.
Volgens mij slijpen ze de messen voor een eventueel slecht resultaat tegen PSV, wat ik overigens zeer reëel acht. De basis heeft een zeer goede prestatie geleverd, maar ik denk niet dat we de "energies" hebben om dat 3 dagen later te herhalen.
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:Jeckyll schreef op 31 oktober 2024 om 11:51:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 31 oktober 2024 om 10:28:
Ze waren complimenteus, maar wel met de hele valse sneer dat het ten burele gedonderd zou hebben bij Ajax na de wedstrijd tegen Willem 2 en dat Farioli te horen zou hebben gekregen dat het spelbeeld onacceptabel was. Met natuurlijk de insinuatie dat het daaraan gelegen heeft dat het nu zo goed ging.
Volgens mij slijpen ze de messen voor een eventueel slecht resultaat tegen PSV, wat ik overigens zeer reëel acht. De basis heeft een zeer goede prestatie geleverd, maar ik denk niet dat we de "energies" hebben om dat 3 dagen later te herhalen.
Ik denk het wel. Dat is juist een sterkte van het rouleren door Farioli. Iedereen weet dat hij 1 van de 21 is in plaats van 1 van de 11 en iedereen krijgt op zijn tijd rust, alles met de volgende wedstrijd in het achterhoofd.
Het is een zeer bedachtzame schaker, hij heeft een visie, zo zien we nu. Ik ben er van overtuigd dat we zaterdag wederom een Ajax zien met een strijdplan op maat richting PSV. Wordt een spannende pot. Misschien geen gala-voetbal, maar een gevecht om de punten en Ajax is zeker niet kansloos.
Ik denk niet dat Peter Bosz helemaal relaxed naar Amsterdam komt en dat idee bevalt me wel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 mei 2024
Geen Rasmussen, maar Akpom op de vleugels afwisselend met Godts en Traoré. De keuzes van Farioli deze week kan ik bekoren. De wedstrijd tegen Willem II gaf mij gek genoeg vertrouwen wat betreft deze week, omdat hoe defensief dan ook met een B-ploeg, ik daar al zag hoe goed de tactiek en systemen van Farioli uitgevoerd waren door de spelers. Vervolgens zie je ook hoe die lange bal op Pasveer bij de goal van Taylor ook geen toeval is en Feyenoord volledig kansloos in de Kuip tenonder ging. Nu winnen we ook van PSV en wederom waren we de betere ploeg. Het voetbal ziet er ook beter uit hoe beter de tegenpartij en natuurlijk met een A-ploeg. De 2e plek moeten we nooit meer weggeven. PSV heeft het kampioenschap in eigen hand, maar wij ook nog! Als we "alles" winnen... nu hopen dat we dit volhouden; ook tegen de kleintjes.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 02 november 2024 om 20:48:
Geen Rasmussen, maar Akpom op de vleugels afwisselend met Godts en Traoré. De keuzes van Farioli deze week kan ik bekoren. De wedstrijd tegen Willem II gaf mij gek genoeg vertrouwen wat betreft deze week, omdat hoe defensief dan ook met een B-ploeg, ik daar al zag hoe goed de tactiek en systemen van Farioli uitgevoerd waren door de spelers. Vervolgens zie je ook hoe die lange bal op Pasveer bij de goal van Taylor ook geen toeval is en Feyenoord volledig kansloos in de Kuip tenonder ging. Nu winnen we ook van PSV en wederom waren we de betere ploeg. Het voetbal ziet er ook beter uit hoe beter de tegenpartij en natuurlijk met een A-ploeg. De 2e plek moeten we nooit meer weggeven. PSV heeft het kampioenschap in eigen hand, maar wij ook nog! Als we "alles" winnen... nu hopen dat we dit volhouden; ook tegen de kleintjes.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 02 november 2024 om 20:53:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 02 november 2024 om 20:48:
Daarom hebben we creatieve versterking nodig in de winter, want tegen de kleintjes moeten wij het spel maken en dan wordt het voor deze ploeg wat lastiger...
Ik heb altijd wel geweten dat een goede trainer verschil maakt, maar ik heb altijd gedacht dat het maar beperkt verschil zou maken en dat je voornamelijk gelimiteerd wordt door de kwaliteit van de selectie.
Nou, Farioli laat hier gewoon zien hoeveel meer een capabele vent uit een selectie kan halen dan figuren als Schip en Steijn. Uiteraard moeten we niet te euforisch worden, we zullen vast nog tegen situaties aanlopen waar iets dat hij bedenkt helemaal misgaat, maar buiten dat zou het mij niet verbazen als straks Juventus ofzo op de stoep staat.
Deze man beheerst heel veel: hij is niet alleen taktisch sterk en bekijkt het allemaal strategisch, maar nog veel belangrijker, hij krijgt de groep ook ruimschoots daarin mee. Daarnaast is het een welbespraakte, representatieve en charmante man in interviews. Hoe goed ten Hag ook was, het is toch zo pijnlijk als je hem weer iets hoort zeggen als dat iets "looking a cow in the ass" is. Deze man is sociaal veel invoelender en spreekt beter Engels dat ie niet in zulke situaties komt.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 03 november 2024 om 10:44:
Ik heb altijd wel geweten dat een goede trainer verschil maakt, maar ik heb altijd gedacht dat het maar beperkt verschil zou maken en dat je voornamelijk gelimiteerd wordt door de kwaliteit van de selectie.
Nou, Farioli laat hier gewoon zien hoeveel meer een capabele vent uit een selectie kan halen dan figuren als Schip en Steijn. Uiteraard moeten we niet te euforisch worden, we zullen vast nog tegen situaties aanlopen waar iets dat hij bedenkt helemaal misgaat, maar buiten dat zou het mij niet verbazen als straks Juventus ofzo op de stoep staat.
Deze man beheerst heel veel: hij is niet alleen taktisch sterk en bekijkt het allemaal strategisch, maar nog veel belangrijker, hij krijgt de groep ook ruimschoots daarin mee. Daarnaast is het een welbespraakte, representatieve en charmante man in interviews. Hoe goed ten Hag ook was, het is toch zo pijnlijk als je hem weer iets hoort zeggen als dat iets "looking a cow in the ass" is. Deze man is sociaal veel invoelender en spreekt beter Engels dat ie niet in zulke situaties komt.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 03 november 2024 om 11:31:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 03 november 2024 om 10:44:
Deze twee wedstrijden gaan de wereld over. Het is niet niks gezien de spelers waar hij het mee doet. Straks nog enkele goeie potjes in de EL en hij wordt na dit seizoen al weggeplukt door Chelsea of zo.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli