Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 november 2024 om 09:26:

BertjeK schreef op 11 november 2024 om 09:12:

Sevic schreef op 11 november 2024 om 08:05:

BertjeK schreef op 10 november 2024 om 08:23:

Het valt nu op zijn plek. Mooi om te zien. Wel benieuwd of het stand blijft houden als clubs Ajax weer gaan zien als middenmoter/top 3 potentieel. Dan zullen tegenstanders ook anders voor de dag komen.

We moeten ook waken voor een verval, Feyenoord was ook 2 weken goed en is nu al weken niet om aan te gluren. Daar zijn ze het ook ineens volledig kwijt.

Met alle respect he Bert - en ik vind de opbloei van het team nu ook mooi om te zien - maar een aantal weken geleden zat je op dit forum nog 80% van de selectie af te branden en vond je dat ze vervangen moesten worden. Je gaf aan dat het middelmatige voetballers waren en pikte er een klein aantal uit die dan in jouw ogen wel goed genoeg waren om voor Ajax te voetballen.

Een hoop mensen hier waren toen van mening dat er onder Farioli wel degelijk een stijgende lijn zichtbaar was en dat we geen wonderen moesten verwachten, en gewoon nog even geduld moesten hebben - maar dat was aan jou (en wellicht ook aan anderen) niet besteed. Nee, die spelers waren bagger en konden het niveau niet aan. Wel of geen Farioli.

Ik vraag me eigenlijk af hoe je daar nu op terugkijkt.

Sevic, ik moet toegeven dat ik volledig verrast ben van de afgelopen weken. Farioli doet het veel beter dan ik had verwacht. Ik ben nog steeds van mening dat het gros van de spelers van mindere kwaliteit zijn dan we in de voorgaande jaren hebben gehad, maar ben van mening dat Farioli 100% rendement haalt uit deze groep spelers.
Ik ben altijd kritisch, maar durf ook gerust met de billen bloot te gaan op het moment dat het anders is.

Zeer volwassen, oprechte reactie van je. Waarvoor respect.

Overigens ben ik het met je eens dat de selectie kwalitatief zwakker is dan in de periode onder Ten Hag. Ik denk echter wel dat de meeste spelers bruikbaar zijn.

Dat Farioli er sinds eind oktober het absoluut maximale uithaalt wat erin zit, lijkt me een terechte constatering van je.

We moeten wel scherp blijven houden dat dit inderdaad het maximale is. We kunnen tot topprestaties komen maar dan moet letterlijk alles kloppen. De fitheid, het tactisch plan, de teamgeest / discipline etc.

Gezien de blessures van Godts en Traoré en de kramp (?) bij Henderson is het nogmaals duidelijk hoe dun het koord is waarop Farioli moet balanceren. Ga je iets te ver qua inspanning, zoals gisteren dus, wordt het meteen een stuk minder.

Farioli heeft veel minder ruimte voor fouten dan een duidelijk mindere trainer als Bosz. We moeten dus ook gewoon heel reeel blijven als fanbase.

+4/-0

ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 14:32:

Sevic schreef op 11 november 2024 om 09:26:

BertjeK schreef op 11 november 2024 om 09:12:

Sevic schreef op 11 november 2024 om 08:05:

BertjeK schreef op 10 november 2024 om 08:23:

Het valt nu op zijn plek. Mooi om te zien. Wel benieuwd of het stand blijft houden als clubs Ajax weer gaan zien als middenmoter/top 3 potentieel. Dan zullen tegenstanders ook anders voor de dag komen.

We moeten ook waken voor een verval, Feyenoord was ook 2 weken goed en is nu al weken niet om aan te gluren. Daar zijn ze het ook ineens volledig kwijt.

Met alle respect he Bert - en ik vind de opbloei van het team nu ook mooi om te zien - maar een aantal weken geleden zat je op dit forum nog 80% van de selectie af te branden en vond je dat ze vervangen moesten worden. Je gaf aan dat het middelmatige voetballers waren en pikte er een klein aantal uit die dan in jouw ogen wel goed genoeg waren om voor Ajax te voetballen.

Een hoop mensen hier waren toen van mening dat er onder Farioli wel degelijk een stijgende lijn zichtbaar was en dat we geen wonderen moesten verwachten, en gewoon nog even geduld moesten hebben - maar dat was aan jou (en wellicht ook aan anderen) niet besteed. Nee, die spelers waren bagger en konden het niveau niet aan. Wel of geen Farioli.

Ik vraag me eigenlijk af hoe je daar nu op terugkijkt.

Sevic, ik moet toegeven dat ik volledig verrast ben van de afgelopen weken. Farioli doet het veel beter dan ik had verwacht. Ik ben nog steeds van mening dat het gros van de spelers van mindere kwaliteit zijn dan we in de voorgaande jaren hebben gehad, maar ben van mening dat Farioli 100% rendement haalt uit deze groep spelers.
Ik ben altijd kritisch, maar durf ook gerust met de billen bloot te gaan op het moment dat het anders is.

Zeer volwassen, oprechte reactie van je. Waarvoor respect.

Overigens ben ik het met je eens dat de selectie kwalitatief zwakker is dan in de periode onder Ten Hag. Ik denk echter wel dat de meeste spelers bruikbaar zijn.

Dat Farioli er sinds eind oktober het absoluut maximale uithaalt wat erin zit, lijkt me een terechte constatering van je.

We moeten wel scherp blijven houden dat dit inderdaad het maximale is. We kunnen tot topprestaties komen maar dan moet letterlijk alles kloppen. De fitheid, het tactisch plan, de teamgeest / discipline etc.

Gezien de blessures van Godts en Traoré en de kramp (?) bij Henderson is het nogmaals duidelijk hoe dun het koord is waarop Farioli moet balanceren. Ga je iets te ver qua inspanning, zoals gisteren dus, wordt het meteen een stuk minder.

Farioli heeft veel minder ruimte voor fouten dan een duidelijk mindere trainer als Bosz. We moeten dus ook gewoon heel reeel blijven als fanbase.

Eens. Anderzijds zie ik wel duidelijk spelers die zich ontwikkelen. Fitz-Jim, Godts en Baas zijn wat mij betreft aantoonbaar betere spelers aan het worden dan een half jaar geleden.

Alles moet kloppen om tot topprestaties te komen, maar er zit dus ook wel rek in de groep. Spelers als Brobbey, Sutalo en Hato zijn ook nog lang niet klaar met zich ontwikkelen. Ik ben blij om te zien dat dat onder Farioli nu lijkt te gebeuren. Onder Schip en Steijn stond nagenoeg iedereen redelijk stil in zijn ontwikkeling, had ik het idee. Alleen Ramaj deed het goed, maar die staat er nu dan weer naast.

Ik hoop dat Farioli na dit seizoen aan boord blijft. Er gaan dan, naar het zich laat aanzien, aardig wat ervaren spelers afzwaaien (sowieso Pasveer en Berghuis, verwacht ik, wellicht ook Henderson en/of Klaassen) en dat zal opgevangen moeten worden. Op basis van wat ik nu het afgelopen half jaar van Farioli zie, lijkt hij me de ideale man om dat proces ook weer te begeleiden.

+4/-0

Overigens is het contract met van 't Schip "in goed overleg" wederzijds ontbonden.

Meer dan terecht. Was de afgelopen tijd met van alles en nog wat bezig, behalve met Ajax ondanks dat hij hier gewoon betaald werd.

De ultieme klaploper.

+3/-1

Valentijn Driessen vindt dat Farioli bij Ajax aan 'kapitaalvernietiging' doet omdat Brobbey tegen Twente niet in de basis stond.

Oh, en hij vindt ook dat Sutalo het niveau niet aankan en dat Henderson het niet meer kan bijbenen.

Lachwekkend hoe gefrustreerd deze man is dat Farioli afgelopen zomer zijn lijntjes binnen Ajax heeft doorgesneden. Als Farioli de Europa League dit jaar wint, is die gozer nog in staat om te zeggen dat dat natuurlijk geen reet voorstelt en dat hij eerst maar eens de Champions League moet zien te winnen.

Je zou verwachten dat zijn chef bij de Telegraaf hem toch eens op kantoor uitnodigt en uitlegt dat zo'n opzichtige hetze niet helemaal de bedoeling is van het vak sportjournalist en dat je je als krant niet op zo'n manier belachelijk gemaakt wenst te zien worden door een rancuneuze medewerker.

Maar goed, het is de Telegraaf, dus die zullen wel geen boodschap hebben aan fatsoen.

+5/-0

Sevic schreef op 12 november 2024 om 08:41:

Valentijn Driessen vindt dat Farioli bij Ajax aan 'kapitaalvernietiging' doet omdat Brobbey tegen Twente niet in de basis stond.

Oh, en hij vindt ook dat Sutalo het niveau niet aankan en dat Henderson het niet meer kan bijbenen.

Lachwekkend hoe gefrustreerd deze man is dat Farioli afgelopen zomer zijn lijntjes binnen Ajax heeft doorgesneden. Als Farioli de Europa League dit jaar wint, is die gozer nog in staat om te zeggen dat dat natuurlijk geen reet voorstelt en dat hij eerst maar eens de Champions League moet zien te winnen.

Je zou verwachten dat zijn chef bij de Telegraaf hem toch eens op kantoor uitnodigt en uitlegt dat zo'n opzichtige hetze niet helemaal de bedoeling is van het vak sportjournalist en dat je je als krant niet op zo'n manier belachelijk gemaakt wenst te zien worden door een rancuneuze medewerker.

Maar goed, het is de Telegraaf, dus die zullen wel geen boodschap hebben aan fatsoen.

Ik lees en luister al jaren niet meer naar Driessen.. Zouden we allemaal moeten doen :denk

+6/-0

ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 17:09:

Overigens is het contract met van 't Schip "in goed overleg" wederzijds ontbonden.

Meer dan terecht. Was de afgelopen tijd met van alles en nog wat bezig, behalve met Ajax ondanks dat hij hier gewoon betaald werd.

De ultieme klaploper.

Als je een functie voor iemand moet gaan verzinnen weet je al dat je verkeerd bezig bent.

+3/-0

Mike1976 schreef op 12 november 2024 om 11:50:

ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 17:09:

De ultieme klaploper.

Als je een functie voor iemand moet gaan verzinnen weet je al dat je verkeerd bezig bent.

Drong zichzelf na het vertrek van Steijn nogal op als nieuwe man, maar de desinteresse die hij vervolgens etaleerde is godsgeklaagd. Als "trainer" weigerde hij om de ploeg regelmatig te trainen en in zijn nieuwe functie gooit is doodleuk op Social Media dat ie zoveel zin in Arsenal - Liverpool heeft terwijl Ajax op dat moment zou spelen.

Deze vent zou niet met respect benaderd moeten worden door de club, er zou openlijk afstand van hem genomen moeten worden.

+1/-0

Sevic schreef op 12 november 2024 om 08:41:

Als Rugani speelt voor Sutalo is het het volgens dezelfde Driessen ook kapitaalsvernietiging en als Brobbey speelt is dat ook niet goed want je moet winnen en Brian scoort niet dus dat gaat niet lukken. Of iets dergelijks, in ieder geval niks om serieus te nemen.

Nog meer uitstekende stuurlui aan wal:

"Ik begrijp niet dat in een wedstrijd als tegen FC Twente Wout Weghorst speelt. Daar begrijp ik gewoon helemaal niks van, vindt Kieft niet dat Farioli met de boomlange aanvaller moet starten bij Ajax.

Omdat je die Weghorst alleen maar moet gebruiken als pinchhitter. Want hij voetbalt niet mee. Hij heeft geen duel gewonnen, zag de voormalig aanvaller Weghorst behoorlijk worstelen in de Grolsch Veste. En daar kan hij niks aan doen. Dat is nou eenmaal de kwaliteit."

"En die trainer... Zolang je het goed doet, heb je natuurlijk gelijk", besluit Kieft zijn analyse over Farioli en de basisplaats voor Weghorst.

"Ja, maar weet je Wim, om nou twintig minuten voor tijd je beste speler eruit te halen...", doelt René van der Gijp op Kenneth Taylor. "Terwijl je eigenlijk zou moeten zeggen: 'Ik haal die Henderson eruit'. Want dat was in de tweede helft de minste. Dan denk ik: Waar zit ik nou naar te kijken, joh? Dan geef je ook Twente het idee van dat 2-2 genoeg is."

"En je hebt gewoon een beetje lak aan het publiek", voegt auteur Michel van Egmond daaraan toe, een stelling die Van der Gijp onderschrijft.

Inhoudelijk ben ik het niet eens heel erg oneens, maar de conclusies die dit soort lui eraan verbinden gaan natuurlijk nergens over. Ja hoor, Farioli heeft lak aan het publiek.

Het moment dat het even iets minder gaat liggen al deze charlatans, van Driessen / Verwey tot Gijpie / Derksen op pole position om de zaak volledig af te kraken.

+3/-0

Jongens, waarom überhaupt Valentijn Driessen hier de aandacht geven? Steijn een betere trainer noemen dan Farioli had ik ook toentertijd gelezen. Zelfs toen ik nog anti-Farioli was, vond ik dit een gigantische kansloze uitspraak. Deze gast is niet normaal. Laatst zag ik voor het eerst sinds jaren per ongeluk een stukje Vandaag Inside, geloof ik dat het tegenwoordig heet. Toen zat Valentijn aan tafel. Jeetje! Wat een hoopje ellende. Is hij vaste gast daar of puur toeval? Sinds de drama dat Johan Derksen ermee zou stoppen een aantal jaar geleden, kijk ik naar zijn programma nooit meer. Ook te lachwekkend. SBS6-materiaal. Daar zitten ze toch tegenwoordig?

+4/-0

We zijn kennelijk in gesprek voor een langer contract met Baas (mooi, lekker bijtijds), Rensch (mooi, maar ik vrees veel te laat) en Berghuis (waarom in vredesnaam?)

+2/-0

ElSimao2 schreef op 12 november 2024 om 21:39:

We zijn kennelijk in gesprek voor een langer contract met Baas (mooi, lekker bijtijds), Rensch (mooi, maar ik vrees veel te laat) en Berghuis (waarom in vredesnaam?)

Rensch gaat denk ik niet blijven, nee. Baas moet je inderdaad zsm verlengen.

Berghuis wil volgens mij in Nederland blijven, is de meest creatieve speler in de selectie en schijnt belangrijk te zijn in de kleedkamer. Het enige minpuntje die ik kan bedenken is is dat hij regelmatig geblesseerd is.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 12 november 2024 om 21:39:

Hoort meer thuis in het TD-topic, maar:

- Rensch verlengen zie ik niet meer gebeuren. Die heeft nu een stijgende lijn te pakken en kan over 6 weken in gesprek met andere clubs over een transfervrije overstap. Zou niet weten waarom je als Rensch zijnde nu zou verlengen. Wacht even af en zie wat er komt. Ik denk dat die zo terecht kan bij de hele Europese subtop. Tenzij de clubliefde enorm is, is Rensch gevlogen.

- Baas, inderdaad veel te laat, maar dit zie ik nog wel rondkomen. Het lijkt me wel een loyale gozer die zich graag wil blijven ontwikkelen in deze rol.

- Berghuis zag ik ook even niet aankomen. Ik dacht dat ze die zouden laten wachten tot april/mei om de knoop door te hakken. Enige wat ik kan bedenken is dat je nu verlengt met 1 jaar (evt optie op tweede jaar) maar tegen een salaris dat direct lager is, zodat je wat ruimte in je salarishuis krijgt. Geen idee waarom je dat als Berghuis zou doen, maar het zou kunnen. Ik zou het sowieso niet doen op dit moment, want hij sukkelt al anderhalf jaar vrijwel onafgebroken met blessures. Eerst maar eens een half jaar fit blijven.

Ik mis in het rijtje nog Hlynsson (of laten ze die vertrekken?), Kaplan en Godts. Zeker laatstgenoemde zou ik z.s.m. verlengen. Als je nog een jaar wacht, kan hij zomaar besluiten zijn contract uit te dienen en over 2,5 jaar gratis de deur uit wandelen. Je moet zo'n Godts nu proberen vast te leggen tot 2030.

+1/-0

Godts in ieder geval tot de winterstop uitgeschakeld. Heeft dan, op zn 19e, al evenveel wedstrijden gemist als Tadic die bijna 36 is.

"Gewoon altijd je beste spelers opstellen en wisselen als het niet meer gaat."

+2/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli