Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 36 37 38 39 40

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 15 november 2021 om 21:05:

(...) Deze coach wisselt nog slechter dan Dickie Advocaat …



Nee. De wissel van Advocaat was slechter.
a. Advocaat is een laffe coach. Die wisselen nooit goed.
b. Advocaat haalde zijn beste speler er uit. Dat deed van Gaal niet. Er was nl. geen 'beste speler'.

 

+3/-0

Vandaag moet het gebeuren, onze beste man heeft een heupblessure :B
Helaas zonder publiek maar desondanks zie ik ons wel het WK halen vandaag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 15 november 2021 om 10:16:

We hebben alles in eigen hand, gelijkspelletje is voldoende om naar het WK te gaan.
Van Gaal heeft een wonder verricht als het zover is.



Ook dat zegt een hoop als we kwalificeren in een groep met Turkije en Noorwegen een wonder vinden.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 17 november 2021 om 15:07:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 15 november 2021 om 10:16:

We hebben alles in eigen hand, gelijkspelletje is voldoende om naar het WK te gaan.
Van Gaal heeft een wonder verricht als het zover is.



Ook dat zegt een hoop als we kwalificeren in een groep met Turkije en Noorwegen een wonder vinden.



Ja de verwachtingen worden elke keer weer opnieuw naar beneden bijgesteld.

 

+2/-0

Ik vind het eigenlijk het ergst dat spelers na de wanvertoning van gisteren verkondigen dat ze dit `professioneel` hebben uitgespeeld. Dan ligt de lat echt heel erg veel te laag. Ik zou het voor vGaal leuk vinden als hij er nog een kwart/halve finale plek op het WK uit weet te slepen met dit materiaal, maar ik vrees voor een grote deceptie... (en eigenlijk is kwalificatie al erg knap)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 17 november 2021 om 19:50:

Ik vind het eigenlijk het ergst dat spelers na de wanvertoning van gisteren verkondigen dat ze dit `professioneel` hebben uitgespeeld. (...)



Ruim 80 minuten geen opening kunnen vinden noemen ze 'professioneel uitspelen'?!

Wie zei(den) dat?

 

+2/-0

Volgens mij heb ik (gelezen) dat zowel Wijnaldum als vDijk woorden van die strekking gebruikten. (maar goed, heb de artikeltjes niet heel nauwgezet gelezen, dus wellicht alleen in de clickbait getrapt. Wordt ook en daggie ouder ;) )

Oh wacht: Wijnaldum noemt het spel `volwassen en resultaatgericht`. Nou ja, net zo tenenkrommend wat mij betreft...
https://www.nu.nl/290111/video/wijnaldum-lovend-over-volwassen-en-resultaatgericht-oranje.htmllink

 

+2/-0

Laten we blij zijn dat we erbij zijn in Qatar

 

+1/-0

Nadat ik afgelopen dinsdag weer eens 90 minuten het Nederlands elftal heb gekeken snap ik de link tussen het schenden van mensenrechten en het WK in Qatar. Wat een martelgang was dit.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AFCA1103 schreef op 18 november 2021 om 14:03:

(...) Wat een martelgang was dit.



Dat viel hier wel mee.
De martelkamer zat niet op slot. Ik was er binnen 5 minuten uit.

 

+1/-0

Bergwijn met zijn opmerking was illustratief voor hoe de spelers denken over zichzelf. Hij vond dat ze een goede wedstrijd hadden gespeeld. Realiteitszin ontbreekt wel bij een behoorlijk aantal spelers.

 

+3/-0

Het spel is bijzonder matig, maar Oranje gaat wel naar het WK. Nu heeft Ome Louis nog precies een jaar om de discipline erin te timmeren. In 2014 verwachtten we er ook niet veel van, maar Van Gaal heeft toen toch wel een paar tactische meesterzetten gedaan :-)

 

+1/-0

Momenteel zou ik deze 23 man selectie kiezen:

Bijlow, Cillessen, Flekken.

Blind, Van Dijk, Dumfries, Frimpong, Malacia, De Ligt, Timber, De Vrij, Wijndal.

F de Jong, Klaassen, Koopmeiners, De Roon, Veerman, Wijnaldum.

Berghuis, Bergwijn, Danjuma, Depay, Gakpo, L de Jong, Weghorst.

Edit: Veerman i.p.v. Gravenberch. Ik dacht er al aan, maar wilde eerst Veerman meer minuten zien maken bij PSV. Gravenberch blijft teleurstellen en Veerman maakt het waar wat betreft een echte spelmaker te zijn.

Edit ii: ik vergat dat men nu 25 i.p.v. 23 man oproept. Dan voeg ik L de Jong en Malacia toe.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 maart 2022, 16:16:09.

 

+1/-0

Serieus Louis? De tuinlaaf wel en Gravenberch niet? Nu steekt Ryan niet in zijn beste vorm, maar ook dan is hij ten alle tijden beter dan Clasie. In de bekerwedstrijd was laatstgenoemde weer eens compleet onzichtbaar tot hij het niet meer kon belopen en zijn volgende beroep oppakte, nl tuinman. Gravenberch speelde wel weer een solide wedstrijd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 05 maart 2022 om 08:47:

Serieus Louis? De tuinlaaf wel en Gravenberch niet? Nu steekt Ryan niet in zijn beste vorm, maar ook dan is hij ten alle tijden beter dan Clasie. (...)



Gisteren gingen ze er in de uitzending van VI even kort op in.
"Waarschijnlijk is het bedoeld om Gravenberch te prikkelen", dacht men.
Daar is iets voor te zeggen.

Anderzijds heeft Gravenberch erg veel wedstrijden gespeeld. Welke speler op die leeftijd doet dat op profniveau? Blijkbaar heeft dat negatieve invloed op de 'prestatiecurve' en kost het op die leeftijd veel meer moeite om elke wedstrijd 'top' te zijn.

En ook onder de Ajaxsupporters stijgen de kritieken op hem. Zij zien zijn spel ook. Persoonlijk vind ik dat het allemaal bij de leeftijd hoort. Hoe constant speelden bijvoorbeeld Van Basten en Bergkamp op die leeftijd?
Ten Hag had Gravenberch vaker in bescherming moeten nemen en hem meer rust moeten geven. En het is aan Ten Hag om Ajaxspelers te prikkelen en niet aan Van Gaal.

Waarom spelers als Clasie in aanmerking komen voor het Nederlands Elftal is ook mij een raadsel.

 

+2/-0

Ja, Gravenberch niet meenemen is begrijpelijk. Al vond ik hem tegen AZ best een goede pot spelen. Maar Clasie selecteren is echt een grap.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 05 maart 2022 om 13:44:

Ja, Gravenberch niet meenemen is begrijpelijk. Al vond ik hem tegen AZ best een goede pot spelen. Maar Clasie selecteren is echt een grap.



Of hij is zichzelf slim aan het indekken tegen de onvermijdelijke kansloze uitschakeling in Qatar.

Ik heb die selectie drie keer door zitten kijken en bij de derde keer kreeg ik nog net zulke lachstuipen als de eerste keer. Wat een hoop kansloze rotzooi. Wat is dit land diep gezonken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 05 maart 2022 om 12:55:

open/sluit de onderstaande quote:

the birdman schreef op 05 maart 2022 om 08:47:

Serieus Louis? De tuinlaaf wel en Gravenberch niet? Nu steekt Ryan niet in zijn beste vorm, maar ook dan is hij ten alle tijden beter dan Clasie. (...)



En ook onder de Ajaxsupporters stijgen de kritieken op hem. Zij zien zijn spel ook. Persoonlijk vind ik dat het allemaal bij de leeftijd hoort. Hoe constant speelden bijvoorbeeld Van Basten en Bergkamp op die leeftijd?
Ten Hag had Gravenberch vaker in bescherming moeten nemen en hem meer rust moeten geven. En het is aan Ten Hag om Ajaxspelers te prikkelen en niet aan Van Gaal.

Waarom spelers als Clasie in aanmerking komen voor het Nederlands Elftal is ook mij een raadsel.



Zeker, ik heb ook de laatste tijd kritiek gehad op zijn functioneren binnen het elftal, het is zeker een leeftijddingetje. Maar donderdag zag je weer welke klasse hij in zich heeft en zag je de Gravenberch terug die we kennen, nog niet top, maar niet door de ondergrens zoals de weken daarvoor.

 

+1/-0

Justin Bijlow (Feyenoord), Joël Drommel (PSV), Mark Flekken (SC Freiburg) en Tim Krul (Norwich City).

Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen), Matthijs de Ligt (Juventus), Tyrell Malacia (Feyenoord), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter) en Owen Wijndal (AZ).

Jordy Clasie (AZ), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Guus Til (Feyenoord) en Georginio Wijnaldum (Paris Saint-Germain).

Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Tottenham Hotspur), Memphis Depay (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Arnaut Danjuma Groeneveld (Villarreal), Luuk de Jong (Barcelona), Noa Lang (Club Brugge), Donyell Malen (Borussia Dortmund) en Wout Weghorst (Burnley).

 

+1/-0

Cillessen en Pasveer zijn geblesseerd. Toch zou ik Drommel niet oproepen maar Bizot. Maar goed, normaal gesproken worden het toch Bijlow, Flekken en dan denk ik Krul als derde.

De verdediging is op zich prima.

Ik zou Veerman oproepen in plaats van Clasie. Ryan staat terecht buiten.

De aanval keuzes zijn wel logisch.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal