Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 36 37 38 39 40

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 27 mei 2021 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 26 mei 2021 om 15:56:
Benieuwd of journaille hier kritisch over durft te zijn straks in persco.

Natuurlijk niet. Als het om Oranje gaat is het enige dat ze doen 'verslag geven'. Net als die 4000 minuten opmerking over van de Beek. Iedereen wist dat dat niet klopte, maar buiten een 'dat lijkt me erg veel' ging niemand daar op door.



Haha wat een wanvertoning was dat zeg. Werkelijk niets kritisch kwam eruit. Bang voor hun hachje ofzo, want het sloeg werkelijk nergens op.

Overigens typisch hoe spelers het te horen kregen dat ze er niet bij waren. Hoe groot is het om als bondscoach even 5 minuten de telefoon te pakken en het toe te lichten? Binnen een uurtje had hij klaar kunnen zijn. Wat mij betreft bondscoach onwaardig.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 27 mei 2021 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 27 mei 2021 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 26 mei 2021 om 15:56:
Benieuwd of journaille hier kritisch over durft te zijn straks in persco.

Natuurlijk niet. Als het om Oranje gaat is het enige dat ze doen 'verslag geven'. Net als die 4000 minuten opmerking over van de Beek. Iedereen wist dat dat niet klopte, maar buiten een 'dat lijkt me erg veel' ging niemand daar op door.



Haha wat een wanvertoning was dat zeg. Werkelijk niets kritisch kwam eruit. Bang voor hun hachje ofzo, want het sloeg werkelijk nergens op.

Overigens typisch hoe spelers het te horen kregen dat ze er niet bij waren. Hoe groot is het om als bondscoach even 5 minuten de telefoon te pakken en het toe te lichten? Binnen een uurtje had hij klaar kunnen zijn. Wat mij betreft bondscoach onwaardig.


Meer KNVB onwaardig, zo gaat het al sinds mensenheugenis. Niemand binnen de bond beseft kennelijk dat het een kleine moeite is spelers even te bellen. Then again, zo gaat het meestal met selecties, ook op lagere niveaus en op amateurniveau. De uiteindelijke selectie wordt centraal bekend gemaakt en dan zie je of je erbij zit of niet.

Het is ook wel aan Ghazi om wel of niet een bericht te bekijken tijdens een interview he. Komop zeg.

Ik vind dit eerlijk gezegd wel een zeer verzuurde blik naar De Boer verraden, die je gek genoeg enkel op Ajax fora tegenkomt. Volgens mij heeft de beste Ajax volledig en eigenhandig uit het slop gehaald. Overmars heeft echt nul bijgedragen daaraan, i.t.t. nu.

Ik maak me meer zorgen om zijn systeem. Van Koeman vond ik juist sterk dat hij met lopende spitsen speelde, die van positie konden wisselen. Als je nu Weghorst en De Jong selecteert, ga je meer met een targetman spelen. Wordt het wel sneller statisch van. Er is ook nog geen vast concept onder de Boer. Jammer, je voelt de onzekerheid waar oranje nu staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 27 mei 2021 om 20:20:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 27 mei 2021 om 12:25:

open/sluit de onderstaande quote:

ernie09 schreef op 27 mei 2021 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 26 mei 2021 om 15:56:
Benieuwd of journaille hier kritisch over durft te zijn straks in persco.

Natuurlijk niet. Als het om Oranje gaat is het enige dat ze doen 'verslag geven'. Net als die 4000 minuten opmerking over van de Beek. Iedereen wist dat dat niet klopte, maar buiten een 'dat lijkt me erg veel' ging niemand daar op door.



Haha wat een wanvertoning was dat zeg. Werkelijk niets kritisch kwam eruit. Bang voor hun hachje ofzo, want het sloeg werkelijk nergens op.

Overigens typisch hoe spelers het te horen kregen dat ze er niet bij waren. Hoe groot is het om als bondscoach even 5 minuten de telefoon te pakken en het toe te lichten? Binnen een uurtje had hij klaar kunnen zijn. Wat mij betreft bondscoach onwaardig.


Meer KNVB onwaardig, zo gaat het al sinds mensenheugenis. Niemand binnen de bond beseft kennelijk dat het een kleine moeite is spelers even te bellen. Then again, zo gaat het meestal met selecties, ook op lagere niveaus en op amateurniveau. De uiteindelijke selectie wordt centraal bekend gemaakt en dan zie je of je erbij zit of niet.

Het is ook wel aan Ghazi om wel of niet een bericht te bekijken tijdens een interview he. Komop zeg.

Ik vind dit eerlijk gezegd wel een zeer verzuurde blik naar De Boer verraden, die je gek genoeg enkel op Ajax fora tegenkomt. Volgens mij heeft de beste Ajax volledig en eigenhandig uit het slop gehaald. Overmars heeft echt nul bijgedragen daaraan, i.t.t. nu.

Ik maak me meer zorgen om zijn systeem. Van Koeman vond ik juist sterk dat hij met lopende spitsen speelde, die van positie konden wisselen. Als je nu Weghorst en De Jong selecteert, ga je meer met een targetman spelen. Wordt het wel sneller statisch van. Er is ook nog geen vast concept onder de Boer. Jammer, je voelt de onzekerheid waar oranje nu staat.



KNVB of Frank de Boer... Uiteindelijk is hij eindverantwoordelijke, maar is er kennelijk ook niemand om hem heen om te vertellen dat dit niet zo handig is.

Wat betreft El Ghazi is een beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden. Wat had je dan van hem verwacht? Hij ziet een berichtje van hem terwijl hij aan het wachten is of hij mee mag. Dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan om die drang te weerstaan om dat berichtje niet te lezen. Ik vind dat hij dat ijzersterk en professioneel deed.

Frank heeft zeker een belangrijk aandeel gehad in waar we nu staan, dat zal niemand ontkennen. Echter heeft hij zich sindsdien nauwelijks ontwikkeld terwijl het voetbal wel enorm is veranderd in de tussentijd. Een verzuurde blik bij alleen Ajax fora? Denk dat de gemiddelde Feyenoorder daar iets anders over denkt gezien het grote Ajax gehalte in de selectie :D

Je laatste gedeelte ben ik het helemaal mee eens btw. Als je in een 5-3-2 met Weghorst zou spelen, dan gaat er idd weinig gebeuren en wordt het statisch. Altijd met lopende mensen spelen rondom Depay. Echter hoef je tegen Noord-Macedonie niet in deze opstelling te spelen en zou het ook in 4-3-3 kunnen aangezien je dan veel meer zult domineren, maar dan is het zaak om goed te kijken hoe Weghorst wordt bediend bij Wolfsburg zodat je hem ook daadwerkelijk in stelling kan brengen.

 

+1/-0

De selectie, even ter herinnering:

Cillessen, Stekelenburg, Krul,
Dumfries, Timber, Veltman, De Ligt, De Vrij, Aké, Blind, Wijndal, Van Aanholt,
De Roon, Koopmeiners, F.de Jong, Gravenberch, Wijnaldum, Klaassen, Van de Beek,
Promes, Berghuis, Malen, Weghorst, L.de Jong, Depay, Gakpo.

Opdracht

Maak een Cruijffiaanse opstelling (met uitleg)

wees zo creatief/innovatief als je zelf wil zijn

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 29 mei 2021 om 23:49:

De selectie, even ter herinnering:

Cillessen, Stekelenburg, Krul,
Dumfries, Timber, Veltman, De Ligt, De Vrij, Aké, Blind, Wijndal, Van Aanholt,
De Roon, Koopmeiners, F.de Jong, Gravenberch, Wijnaldum, Klaassen, Van de Beek,
Promes, Berghuis, Malen, Weghorst, L.de Jong, Depay, Gakpo.

Opdracht

Maak een Cruijffiaanse opstelling (met uitleg)

wees zo creatief/innovatief als je zelf wil zijn



Ik mis de Cruijffiaanse selectie.

Nu moeten we kiezen uit spelers die Cruijff nooit geselecteerd zou hebben.
Dat werkt niet.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 mei 2021 om 00:05:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 29 mei 2021 om 23:49:

De selectie, even ter herinnering:

Cillessen, Stekelenburg, Krul,
Dumfries, Timber, Veltman, De Ligt, De Vrij, Aké, Blind, Wijndal, Van Aanholt,
De Roon, Koopmeiners, F.de Jong, Gravenberch, Wijnaldum, Klaassen, Van de Beek,
Promes, Berghuis, Malen, Weghorst, L.de Jong, Depay, Gakpo.

Opdracht

Maak een Cruijffiaanse opstelling (met uitleg)

wees zo creatief/innovatief als je zelf wil zijn



Ik mis de Cruijffiaanse selectie.

Nu moeten we kiezen uit spelers die Cruijff nooit geselecteerd zou hebben.
Dat werkt niet.



Eens :B . Het is geen gemakkelijke opdracht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 mei 2021 om 00:06:

Eens :B . Het is geen gemakkelijke opdracht.



Nee.

Ik heb het afgelopen week al eens geprobeerd, inclusief de voorselectie-spelers.
Toen kreeg ik er al geen elf in een opstelling.

Dus ik begin er niet aan.

Dit bericht is gewijzigd op 30 mei 2021, 19:26:45.

 

+1/-0

Geen Cruijffiaans verhaal, al zit in iedere gewenste opstelling hier iets van Cruijff omdat we allemaal schatplichtig zijn aan hem.

Nu De Boer twee targetmen heeft meegenomen, vraag ik me af of je hiermee niet het best het kerstboomsysteem van oom Co kunt spelen.

Maar als hij een beetje voortborduurt op zijn laatste wedstrijden zoiets waarschijnlijk:

Depay ------- Malen -------- Berghuis

-------------- Wijnaldum ---------------

----- Blind -------- Frenkie -------

Wijndal -- De Ligt --- De Vrij --- Timber

--------- Stekelenburg -----

Cillessen niet vanwege zijn besmetting. Is dat ook zo'n wappie die bij het groepje weigeraars hoorde? Ik zou ze niet eens meenemen zonder vaccin, De Ligt incluis. Iedereen draagt bij om de pandemie te beteugelen, zodat de samenleving weer verder kan, dus zij ook. Gelukkig heeft De Ligt zijn standpunt herzien, verwacht ook niet anders van een anders zo nuchtere en prima gozer.

 

+3/-3

Breng de Ajax flair in het Nederlands elftal, gewoon v/d Beek opstellen en die in zijn kracht tussen de linies laten spelen. Baseer daar de tactiek op. Jammer dat Ziyech geen Nederlander is.... Tegen Juventus was geweldig, probeer deze manier van voetballen op te pakken.

https://www.youtube.com/results?search_query=juventus+ajax+tiki+takalink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 mei 2021 om 09:06:

Geen Cruijffiaans verhaal, al zit in iedere gewenste opstelling hier iets van Cruijff omdat we allemaal schatplichtig zijn aan hem.

Nu De Boer twee targetmen heeft meegenomen, vraag ik me af of je hiermee niet het best het kerstboomsysteem van oom Co kunt spelen.

Maar als hij een beetje voortborduurt op zijn laatste wedstrijden zoiets waarschijnlijk:

Depay ------- Malen -------- Berghuis

-------------- Wijnaldum ---------------

----- Blind -------- Frenkie -------

Wijndal -- De Ligt --- De Vrij --- Timber

--------- Stekelenburg -----

Cillessen niet vanwege zijn besmetting. Is dat ook zo'n wappie die bij het groepje weigeraars hoorde? Ik zou ze niet eens meenemen zonder vaccin, De Ligt incluis. Iedereen draagt bij om de pandemie te beteugelen, zodat de samenleving weer verder kan, dus zij ook. Gelukkig heeft De Ligt zijn standpunt herzien, verwacht ook niet anders van een anders zo nuchtere en prima gozer.



Ik zou willen reageren op je opstelling, maar als je zulke onzin eronder verkondigd dan heb ik daar geen zin in. Waarom in godsnaam dit onderwerp er weer bij halen en opnieuw een topic proberen te verzieken? Of is dit een vreemde vorm van cynisme?

Als poster had ik veel respect voor je Schip, maar dit is belachelijk. Schaam je.

 

+3/-3

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 mei 2021 om 09:06:

Geen Cruijffiaans verhaal, al zit in iedere gewenste opstelling hier iets van Cruijff omdat we allemaal schatplichtig zijn aan hem.

Nu De Boer twee targetmen heeft meegenomen, vraag ik me af of je hiermee niet het best het kerstboomsysteem van oom Co kunt spelen.

Maar als hij een beetje voortborduurt op zijn laatste wedstrijden zoiets waarschijnlijk:

Depay ------- Malen -------- Berghuis

-------------- Wijnaldum ---------------

----- Blind -------- Frenkie -------

Wijndal -- De Ligt --- De Vrij --- Timber

--------- Stekelenburg -----


Wijnaldum speelde goed op de 10 positie, toen we nog een soort van aanvallend counter voetbal speelde onder Koeman tegen de grote landen als Dui Fra en Eng. De laatste tijd is het toch een heel stuk minder met Wijnaldum op 10.


------- ------Depay----------Weghorst --------


-------Frenkie ----------Blind----------Wijnaldum---

--Wijndal--------------------------------------Dumfries

-------------De Ligt----De Vrij--------Timber

-------------------------Steek--------------

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 30 mei 2021 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 mei 2021 om 09:06:

Geen Cruijffiaans verhaal, al zit in iedere gewenste opstelling hier iets van Cruijff omdat we allemaal schatplichtig zijn aan hem.

Nu De Boer twee targetmen heeft meegenomen, vraag ik me af of je hiermee niet het best het kerstboomsysteem van oom Co kunt spelen.

Maar als hij een beetje voortborduurt op zijn laatste wedstrijden zoiets waarschijnlijk:

Depay ------- Malen -------- Berghuis

-------------- Wijnaldum ---------------

----- Blind -------- Frenkie -------

Wijndal -- De Ligt --- De Vrij --- Timber

--------- Stekelenburg -----

Cillessen niet vanwege zijn besmetting. Is dat ook zo'n wappie die bij het groepje weigeraars hoorde? Ik zou ze niet eens meenemen zonder vaccin, De Ligt incluis. Iedereen draagt bij om de pandemie te beteugelen, zodat de samenleving weer verder kan, dus zij ook. Gelukkig heeft De Ligt zijn standpunt herzien, verwacht ook niet anders van een anders zo nuchtere en prima gozer.



Ik zou willen reageren op je opstelling, maar als je zulke onzin eronder verkondigd dan heb ik daar geen zin in. Waarom in godsnaam dit onderwerp er weer bij halen en opnieuw een topic proberen te verzieken? Of is dit een vreemde vorm van cynisme?

Als poster had ik veel respect voor je Schip, maar dit is belachelijk. Schaam je.


Nou, dito dan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 30 mei 2021 om 10:56:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 mei 2021 om 09:06:

Geen Cruijffiaans verhaal, al zit in iedere gewenste opstelling hier iets van Cruijff omdat we allemaal schatplichtig zijn aan hem.

Nu De Boer twee targetmen heeft meegenomen, vraag ik me af of je hiermee niet het best het kerstboomsysteem van oom Co kunt spelen.

Maar als hij een beetje voortborduurt op zijn laatste wedstrijden zoiets waarschijnlijk:

Depay ------- Malen -------- Berghuis

-------------- Wijnaldum ---------------

----- Blind -------- Frenkie -------

Wijndal -- De Ligt --- De Vrij --- Timber

--------- Stekelenburg -----


Wijnaldum speelde goed op de 10 positie, toen we nog een soort van aanvallend counter voetbal speelde onder Koeman tegen de grote landen als Dui Fra en Eng. De laatste tijd is het toch een heel stuk minder met Wijnaldum op 10.


------- ------Depay----------Weghorst --------


-------Frenkie ----------Blind----------Wijnaldum---

--Wijndal--------------------------------------Dumfries

-------------De Ligt----De Vrij--------Timber

-------------------------Steek--------------


Ben ik wel met je eens en eigenlijk moet je achter een spits als Malen ook iemand hebben die hem weg kan steken, maar we hebben niet echt een 10 in de selectie. Ihattaren op termijn, Lang als die hetzelfde kan laten zien in een grotere competitie.

Klaassen, vdBeek en Wijnaldum zijn eigenlijk meer lopende spelers met diepgang, scorend en controlerend vermogen. Idee van Weghorst met Depay eromheen vind ik ook wel aantrekkelijk moet ik zeggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RojoCoko schreef op 30 mei 2021 om 22:07:

Persoonlijk vind ik wel of niet selecteren op basis van vaccinatie iets te ver gaan. Maar als je je niet laat vaccineren ben je wel gewoon een egoïstische zak.

Dat geldt dus voor bijvoorbeeld voor Woutje Weghorst. Egoïst pur sang imo. Weinig respect voor. Maar goed, we leven in Nederland in een vrij land waarin deze keuzevrijheid bestaat.



Dit dus.

 

+1/-0

Goh, een speler raakt besmet. Hoe is het toch mogelijk zeg.

Geen Cillessen. Denk dat Steek zijn kans schoon ziet. Met Krul een prima 2e keep achter de hand.

 

+1/-0

Wel erg hard voor Cilessen, zeker omdat hij verder geen klachten heeft... Heeft het toch altijd goed gedaan.

 

+2/-0

Ik zou ook Stekelenburg als eerste doelman kiezen, met Krul als tweede tevens penaltykiller. Bizot wordt dan derde doelman. Stekelenburg heeft zich op het hoogste niveau bewezen wederom bij Ajax dit kalenderjaar en heeft ook zijn ervaring mee, inclusief op grote landentoernooien.

Zo direct beginnen we met Depay en Weghorst in de spits. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, aangezien Weghorst een andere formatie gewend is. Als het goed in elkaar steekt, dan zou juist dit goed kunnen gaan werken met twee compleet verschillende spitsen.

Volgens de opstelling speelt De Ligt linkscentraal, De Vrij centraal en Timber rechtscentraal. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

 

+1/-0

De Ligt linkscentraal kan gewoon niet. Ik had het al willen zeggen in mijn vorige post, maar ik dacht: laat ik eerst maar kijken hoe het gaat. Hij weet gewoon zelden wat met de bal te doen vanaf die positie, voelt zich duidelijk ongemakkelijk op die positie en heeft het eerste doelpunt mede veroorzaakt. Wisselen van plek met De Vrij of Timber. Ik zou De Ligt centraal uitproberen. De Vrij speelde linkscentraal voordat hij de centrale rol kreeg; De Ligt is de beste verdediger.

 

+1/-0

Kan iemand mij uitleggen waarom er toch weer gekozen wordt voor 5-3-2 tegen een tegenstander die absoluut zwakker is en nota bene 7 selectie spelers mist wegens corona??!

Iedereen blijft terug grijpen naar het verhaal dat LvG in 2014 succes had met dat systeem, maar vergeet erbij te vertellen dat hij IEDERE wedstrijd terugviel op 433 omdat het voor geen kut liep!

Ik snap het idee wel, dat je niet overlopen wilt worden tegen een veel sterkere tegenstander, maar wat ga je bereiken met extra defensieve zekerheid als de tegenstander achterover gaat leunen in de eigen 16? zijn zij nou dom of...?

 

+4/-0

Wat een zooitje ongeregeld zeg, zelden zo’n slecht Oranje gezien, en dat wil wat zeggen.

Krul heeft echt geen schot van buiten de zestien, Dumfries is hopeloos uit vorm, De Roon moet meteen terug naar Italie worden gestuurd en Wijnaldum voegt de laatste wedstrijden nul toe. Depay redt je gisteren, maar moet niet zo belangrijk worden gemaakt. De Vrij in Oranje ook geen fan van. Uit armoede staan de meeste er toch in:

Steek; Veltman/Timber - De Ligt - De Vrij - Wijndal; Blind - Frenkie - Wijnaldum; Gakpo - Malen - Depay

Evt. Gravenberch ipv Blind en dan Blind linie naar achteren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 36 37 38 39 40

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Nederlands elftal