Forumreacties: 3.238
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Lekker oppervlakkig aan het "scouten" zijn degenen wie enkel naar zijn leeftijd en aantal wedstrijden per competitie kijken. Inter is ook al een tijdje geïnteresseerd in Caviglia. PSV toonde kennelijk ook interesse. In Nederland, zeker bij Ajacieden, vaak denkt men dat je al heel snel oud bent en niet meer heel goed kunt zijn of worden, maar dat is vaak zat niet zo gebleken. Ik weet niet hoe goed die Caviglia is, maar ik lees geen geldige redenen om hem op voorhand af te slaan. Hij schijnt een spelmakende controleur te zijn, dus dat is wel de type speler die je wilt hebben. Iemand die hem wel kent, noemt hem zelfs een leider. Zou mooi zijn dat als we een leider halen, dat ie rond de 25 is en niet 30+. Ja, je kunt ook nog relatief jong zijn en een goede leider zijn. Oud zijn (of ervaren) betekent niet automatisch dat daar alle leiders zitten.
Is het enigszins oppervlakkig? Yes, maar ik heb daar meer vertrouwen in dan "de kenners".
Ik ben een voorstander van het creeren van waarde en zou wat dat betreft liever een jongere speler opstellen. De meer ervaren spelers zijn er om het geheel in balans te brengen, sturing te geven etc. Mocht Hans de ArenA binnenlopen en meteen aan iedereen vertellen hoe het moet, denk ik dat ie meewarig aangekeken wordt. Hij heeft simpelweg de status niet om de leider uit te hangen. Als hij dat van nature al zou zijn natuurlijk.
Vak: -
Forumreacties: 3.712
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 27 juli 2025 om 22:03:
Ik hoop dat er komende week wat bij komt en dat er spelers verkocht worden want het gaat weer des Ajax, het duurt en het duurt maar.
Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.288
Reg.: 29 januari 2011
Favoriete opstelling: 3-5-2
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 27 juli 2025 om 22:08:
Ik hoop dat er komende week wat bij komt en dat er spelers verkocht worden want het gaat weer des Ajax, het duurt en het duurt maar.
Je stelt een TD aan zonder netwerk en ervaring omdat hij onhoudbaar is als AD ivm geklooi met aandelen en een trainer met enkel ervaring in falen en pionnen neerplanten waar geen zinnig woord over voetbal uit komt.
"Dit zag ik totaal niet aankomen" is niet een uitspraak die ik in dit geval ga doen.
Hato weigerde te spelen en de deal voor Kaplan zou geklapt zijn omdat de Duitsers de vraagprijs van 6M te gortig gevonden zouden hebben.
Naar ik vrees heeft Alex dit forum meegelezen en advies van de verkeerde posters aangenomen. Dit is niet het moment om hard te onderhandelen, maar vooral om effectief te zijn zodat we onze niet bijster bijzondere selectie kunnen versterken. Mochten ze net over de Oostelijke grens 5M willen betalen: let's go.
Hato moeten we gewoon voor 45M de deur uit doen. Dat hij nu weigert om te spelen is omdat ik vrijwel zeker weet dat er ten tijde van zijn verlenging afspraken gemaakt zijn en kamp Hato daar nu nakoming van verlangt. Denken dat je 70M krijgt is schattig, maar m.i. niet realistisch. Tekenen op de "line which is dotted" voor alles dat redelijk is en doorschakelen.
Taylor, Brobbey, Akpom en Mannsverk beetje hetzelfde verhaal. Zet ze weg voor 50M en haal er de benodigde versterkingen voor.
Forumreacties: 148
Reg.: 8 oktober 2023
open/sluit de onderstaande quote:RodyTur10 schreef op 27 juli 2025 om 22:24:
Je stelt een TD aan zonder netwerk en ervaring omdat hij onhoudbaar is als AD ivm geklooi met aandelen en een trainer met enkel ervaring in falen en pionnen neerplanten waar geen zinnig woord over voetbal uit komt.
"Dit zag ik totaal niet aankomen" is niet een uitspraak die ik in dit geval ga doen.
Nee, inderdaad. Er zal terugverlangt worden naar Farioli. Ik verwacht een vergelijkbaar dramatisch jaar als onder Schreuder met wellicht een nieuwe recordnederlaag in de CL en dat we naast een direct CL-ticket grijpen. Nul vertrouwen in dit seizoen. Misschien dat je over twee jaar met Bouwman, Jetten, Mokio, Steur, Bounida en Faberski een nieuw elftal op kunt bouwen.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.283
Reg.: 3 mei 2004
Nee, inderdaad. Er zal terugverlangt worden naar Farioli. Ik verwacht een vergelijkbaar dramatisch jaar als onder Schreuder met wellicht een nieuwe recordnederlaag in de CL en dat we naast een direct CL-ticket grijpen. Nul vertrouwen in dit seizoen. Misschien dat je over twee jaar met Bouwman, Jetten, Mokio, Steur, Bounida en Faberski een nieuw elftal op kunt bouwen.
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 28 juli 2025 om 10:12:
Ja, want die talenten worden echt beter in Jong Ajax. Dus als je ze niet laat spelen wordt het ook niet beter. Als je ze wel laat spelen zitten we weer om Farioli te janken. De man zag het goed aankomen, of is een baantjesjager. Anyway, dat is nu voorbij.
Er is nog tijd tot de deadline. We moeten ook weer niet te zwaar tillen aan nederlagen. De zorgen zijn beperkt tot: we komen niet van Brobbey af en zitten dus eigenlijk met 3 niet-functionerende spitsen. 1 ervan is geschikt als pinchhitter. Maar die twee anderen verdienen nu te veel om een nieuwe spits te halen. Achterin is het wellicht jong, maar wel talentvol. Ik vraag me ook af of we niet gewoon Blind moeten halen. Of misschien wel een Veltman. Rechtsback wordt een zorgenkindje. Heb sympathie voor Gaaei, maar daarachter zit niks.
afca1900
Fan van Ajax
Winnaar Interlands Klassement Ajax Netwerk VoVo 2010/2011
Winnaar Beker Klassement Soccer Netwerk VoVo 2009/2010
Winnaar Beker Klassement Ajax Netwerk VoVo 2011/2012
Forumreacties: 2.736
Reg.: 26 februari 2005
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 28 juli 2025 om 14:13:
Ik hoop dat er een doorverkoop%clausule bijzit, want bij een volgende eventuele transfer zal Hato zomaar voor 100+ miljoen euro overgenomen kunnen gaan worden.
Forumreacties: 3.712
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 juli 2025 om 00:19:
Hato weigerde te spelen en de deal voor Kaplan zou geklapt zijn omdat de Duitsers de vraagprijs van 6M te gortig gevonden zouden hebben.
Naar ik vrees heeft Alex dit forum meegelezen en advies van de verkeerde posters aangenomen. Dit is niet het moment om hard te onderhandelen, maar vooral om effectief te zijn zodat we onze niet bijster bijzondere selectie kunnen versterken. Mochten ze net over de Oostelijke grens 5M willen betalen: let's go.
Gloukh naar Ajax bevestigd. Deze week zal hij een 5-jarig contract ondertekenen. 15 à 17 miljoen euro en een doorverkooppercentage. 1,2 miljoen euro per jaar salaris wat via bonussen 1,7 kan worden. Vanwege onderlinge afspraken met de club/speler werd niet de hoofdprijs gevraagd. Hij wilde heel graag naar Ajax toe.
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 28 juli 2025 om 15:32:
Schijnt dat Köln maximaal €3m wou geven.
Een blik op hun transferhistorie leert dat ze vrijwel nooit boven de €2,5m gaan in de laatste vijf jaren. Hun transferrecord in die periode ligt op €5,5m. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij spelers die ze eigenlijk niet kunnen betalen en kijken of er een club is die zo gek is.
De meeste spelers van Köln vertrekken transfervrij omdat ze uit hun contract lopen. Een stevig doorverkoop percentage is dus ook vrij kansloos.
Zo gek is Kroes dus ook weer niet.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.724
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 juli 2025 om 15:58:
Een blik op hun transferhistorie leert dat ze vrijwel nooit boven de €2,5m gaan in de laatste vijf jaren. Hun transferrecord in die periode ligt op €5,5m. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij spelers die ze eigenlijk niet kunnen betalen en kijken of er een club is die zo gek is.
De meeste spelers van Köln vertrekken transfervrij omdat ze uit hun contract lopen. Een stevig doorverkoop percentage is dus ook vrij kansloos.
Bijzonder dat zo'n grote stad als Keulen zo'n armoedige club heeft. Op basis van het inwonertal zou dit een grote club moeten zijn die in ieder geval Europees speelt en soms meedingt om het kampioenschap.
Anyway, ze hebben die Johannesen gehaald voor 5,5M van Dusseldorf. Het lijkt me dat ze daar ook wel begrijpen dat een speler van Ajax niet veel minder kost. Als ze echt maar tot 3M wilden gaan is dat aan de extreme kant inderdaad, maar het toont wellicht een een beetje het onvermogen van Kroes aan om zulke lui dan omver te praten dat ze wel bereid zijn meer uit te geven.
In ieder geval, we zullen zien wat er met Kaplan gebeurt.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 28 juli 2025 om 16:17:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 juli 2025 om 15:58:
Bijzonder dat zo'n grote stad als Keulen zo'n armoedige club heeft. Op basis van het inwonertal zou dit een grote club moeten zijn die in ieder geval Europees speelt en soms meedingt om het kampioenschap.
Anyway, ze hebben die Johannesen gehaald voor 5,5M van Dusseldorf. Het lijkt me dat ze daar ook wel begrijpen dat een speler van Ajax niet veel minder kost. Als ze echt maar tot 3M wilden gaan is dat aan de extreme kant inderdaad, maar het toont wellicht een een beetje het onvermogen van Kroes aan om zulke lui dan omver te praten dat ze wel bereid zijn meer uit te geven.
In ieder geval, we zullen zien wat er met Kaplan gebeurt.
Ook geen straf als Kaplan blijft. Kaplan LCV en Baas linksback vind ik op papier nog altijd een prima oplossing voor als Hato eenmaal verkocht is. Met Wijndal en Janse heb je dan nog altijd een goede bank. Ik krijg echter het gevoel dat Blind moet komen zodra Hato verkocht is.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.