Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 300 pagina's: 1 2 3 4 ... 217 218 219 220 221 222 223 224 225 ... 296 297 298 299 300

+2/-0

En toch blijft ik Baas enorm kwetsbaar vinden in verdedigend opzicht met teveel slippertjes en al helemaal tov Hato. Ja voetballend is het allemaal heel aardig, maar een CV moet ook wel gewoon een zekerheidje zijn in verdedigend opzicht.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 22 juli 2025 om 13:58:

En toch blijft ik Baas enorm kwetsbaar vinden in verdedigend opzicht met teveel slippertjes en al helemaal tov Hato. Ja voetballend is het allemaal heel aardig, maar een CV moet ook wel gewoon een zekerheidje zijn in verdedigend opzicht.

Dat maakt Baas met Sutalo een goed koppel. We hadden het kampioenschap van PSV met succes gestolen als Baas niet geblesseerd raakte richting einde seizoen. Baas viel meermaals door de mand in Europa, maar bleek onmisbaar in de Eredivisie. Sutalo is een echte verdediger en Baas een spelmakende verdediger, wie daar voor het eerst ooit speelde. Hij gaat daarin nog groeien dus.

Voorheen vroeg ik mij af waarom hij nooit bij JA centraal achterin speelde, maar dat idee liet ik los toen hij bij NEC zat. Daar vond ik hem verdedigend kwetsbaar, maar goed, meer centrale verdedigers verdedigen minder goed als back. Ik zou Baas dus ook niet zomaar van plek veranderen nu, om meerdere redenen. Dus ja, verdedigend nog kwetsbaar (zeker op het hoogste niveau) en daarom dat ik de 1e seizoenshelft Hato weer terug centraal wilde zien, maar nu zou ik dat niet meer zeggen.

+2/-0

Het is onzin om te doen alsof Rugani zo'n drama was. Tot aan de wedstrijd tegen Sparta hebben we met hem in het veld geloof ik slechts 1 tegengoal geslikt. Het probleem was juist dat tegenstanders toen doorkregen dat je Ajax juist moet laten voetballen aangezien we daar niet zo goed in waren. Dan is Rugani-Sutalo inderdaad overkill qua defensieve capaciteiten en te weinig qua voetbal. Sparta en NEC hebben daarvan geprofiteerd en achteraf is alle schuld in de schoenen van Rugani geschoven, maar terecht is dat verder ook niet helemaal.

Kaplan heeft vorig jaar defensief steken laten vallen, dat Rugani als de meer solide optie gezien werd en daarom ingezet werd, is niet heel raar. Nu zou ik gewoon lekker Bouwman backup maken, maar in de situatie van vorig seizoen was zijn komst best te verdedigen.

+1/-0

+2/-0

+3/-0

+2/-0

Weer 2 miljoen erbij door de transfer van Conceicao.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 22 juli 2025 om 22:37:

Weer 2 miljoen erbij door de transfer van Conceicao.

Wellicht dat de medewerkers dit jaar gewoon weer een Kerstlunch kunnen krijgen!

+1/-0

+1/-0

+2/-0

+2/-0

+3/-0

+2/-0

+3/-0

+2/-0

+1/-0

+1/-0

+1/-0

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 300 pagina's: 1 2 3 4 ... 217 218 219 220 221 222 223 224 225 ... 296 297 298 299 300

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.