Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 02 augustus 2024 om 08:58:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 01 augustus 2024 om 22:54:

Weet niet goed wat ik er tot nu toe van moet vinden; 85% van de speeltijd lijkt het nog nergens op en hij maakt rare keuzes. Tegelijkertijd klopt het wat ie zelf ook zegt: we komen van ver, er moet eigenlijk nog veel gebeuren in de selectie en het gaat stapje voor stapje. Je hoopt echter toch een meer stijgende lijn te zien, tot nu toe gaat het juist steeds minder in de officiële potjes. Vandaag was het ook weer ouderwets traag, weinig intensiteit en beweging, snel de pijp leeg ondanks/dankzij de lome basisinstelling.



Ik zie bijna 85-90% geen verschil met Steijn en met Schip, dat baart me zorgen. Uiteraard moet je veel meters maken om automatismen erin te slijpen, maar bepaalde punten had ik nu toch wel wat verbetering in verwacht, zoals:
- Manier van druk zetten (ik vind het allemaal traag)
- Intensiteit en beweging (erg statisch, balletjes breed, weinig diepgang)
- Team, er staan 11 spelers op het veld, dat is het wel zo'n beetje
- Getreuzel en foute keuzes
- Gebrek aan aanvalspatronen en pressing

Dat zijn toch wel punten die je nu al wel mag verwachten. Ongeacht wie er speelt. Dat is een visie van een trainer en daar hebben ze nu toch al weken dag in dag uit de tijd voor.


Ik snap je teleurstelling maar ik vind tegelijkertijd dat je te kritisch bent. Als alle punten die jij aandraagt nu al in orde zouden zijn, was dat een onmenselijke wereldprestatie geweest.

Vergeet niet dat het verdedigend allemaal al een stuk beter staat. Dat Sutalo ineens indruk maakt als CV komt natuurlijk voor een belangrijk deel door de verbeterde defensieve organisatie. En ja, we kregen nog best wat kansen tegen, ook tegen dit campingelftal, maar vergelijk het voor de lol eens met de laatste wedstrijd van vorig seizoen (tegen degradant Vitesse). Dat was een totale schiettent en van een compleet andere orde.

Je kunt niet na 2 maanden verwachten dat een elftal dat vorig jaar zó beroerd presteerde nu ineens verdedigend goed georganiseerd staat, effectief druk zet, met hoge intensiteit en veel lopende spelers speelt, als team opereert, continu de juiste keuzes maakt en soepele aanvalspatronen laat zien. Dat bestaat niet.

Ik vind dat Farioli het vooral zichzelf onnodig moeilijk maakt door rare keuzes te maken (Rasmussen opnieuw in de basis op rechtsbuiten terwijl Berghuis echt wel fit genoeg is voor een basisplaats, Ramaj passeren voor Pasveer, Baas een nieuwe positie proberen aan te meten) die niet nodig zijn. Ajax weer aan het voetballen krijgen is al lastig genoeg zonder het jezelf nog eens extra lastig te maken. Baas is niet van het ene op het andere moment een top-CV, dat bestaat niet - waarom start je nu dat project? Het afbreukrisico is zó enorm. Zet gewoon Hato of Kaplan daar neer, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk als de taak toch al zo zwaar is. Maar zo zijn er wel meer dingen.

Wat ik wel goed vind, is dat hij gewoon Taylor in de rust eraf haalt als die er weer eens een potje van maakt. In die zin verbindt Farioli wel consequenties aan wanprestaties. Dat vind ik goed. Je kunt niet continu spelers in bescherming nemen die staan te schutteren. Dan krijg je zo'n Depay-scenario zoals bij Koeman. Uiteindelijk wordt dat je ondergang want ondermaats presterende spelers gaan je niet redden.

In dat verlengde mag ik hopen dat de basisbeurten van Rasmussen en Akpom nu ten einde zijn. Ik zou ook Taylor er voorlopig naast zetten. Kijk, je kunt best een keer wat minder spelen, zoals Hato gisteravond, maar na een 'Veermannetje' moet je als coach ingrijpen natuurlijk. Zeker als je alternatieven hebt - en die hebben we.

Misschien toch maar Vos weer naar de A-selectie halen als optie op 8...?

 

+5/-0

https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/1216796/waarom-wisselde-francesco-farioli-kenneth-taylor-in-de-rust.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&
;utm_campaign=Headliner.nl
link


Dit is dan ook weer jammer, was er namelijk van overtuigd dat ie net als ieder ander constateerde dat Taylor er opzichtig niks van bakte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Och, dat zegt niks. Je gaat als trainer niet jouw speler publiekelijk afvallen zonder dat dat nodig is. Tijd zal het leren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 augustus 2024 om 13:27:

Ik vind dat Farioli het vooral zichzelf onnodig moeilijk maakt door rare keuzes te maken (Rasmussen opnieuw in de basis op rechtsbuiten terwijl Berghuis echt wel fit genoeg is voor een basisplaats, Ramaj passeren voor Pasveer, Baas een nieuwe positie proberen aan te meten) die niet nodig zijn. Ajax weer aan het voetballen krijgen is al lastig genoeg zonder het jezelf nog eens extra lastig te maken. Baas is niet van het ene op het andere moment een top-CV, dat bestaat niet - waarom start je nu dat project? Het afbreukrisico is zó enorm. Zet gewoon Hato of Kaplan daar neer, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk als de taak toch al zo zwaar is. Maar zo zijn er wel meer dingen.



Het is toch heel duidelijk hoe Farioli wil spelen? Hato en Berghuis voldoen niet echt aan zijn eisen voor centraal achterin en op rechtsbuiten. Waarom zou je dan Hato alsnog in het centrum zetten als je in hem al een heel geschikte inverted back ziet? Als je aan een team bouwt is het een stuk beter als je Hato al vanaf het begin op de plek kan zetten die je voor hem voor ogen hebt. Dan hoef je niet later op twee posities te schuiven en zal Kaplan veel makkelijker ingepast kunnen worden als de keuze op hem valt tegen de tijd dat hij volledig inzetbaar is.

Berghuis had overigens absoluut nog niet kunnen starten. Hij heeft een aanzienlijk deel van de voorbereiding gemist en heeft alleen tegen Al-Wasl meer dan een half uur mee kunnen doen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 02 augustus 2024 om 21:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 02 augustus 2024 om 13:27:

Ik vind dat Farioli het vooral zichzelf onnodig moeilijk maakt door rare keuzes te maken (Rasmussen opnieuw in de basis op rechtsbuiten terwijl Berghuis echt wel fit genoeg is voor een basisplaats, Ramaj passeren voor Pasveer, Baas een nieuwe positie proberen aan te meten) die niet nodig zijn. Ajax weer aan het voetballen krijgen is al lastig genoeg zonder het jezelf nog eens extra lastig te maken. Baas is niet van het ene op het andere moment een top-CV, dat bestaat niet - waarom start je nu dat project? Het afbreukrisico is zó enorm. Zet gewoon Hato of Kaplan daar neer, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk als de taak toch al zo zwaar is. Maar zo zijn er wel meer dingen.



Het is toch heel duidelijk hoe Farioli wil spelen? Hato en Berghuis voldoen niet echt aan zijn eisen voor centraal achterin en op rechtsbuiten. Waarom zou je dan Hato alsnog in het centrum zetten als je in hem al een heel geschikte inverted back ziet? Als je aan een team bouwt is het een stuk beter als je Hato al vanaf het begin op de plek kan zetten die je voor hem voor ogen hebt. Dan hoef je niet later op twee posities te schuiven en zal Kaplan veel makkelijker ingepast kunnen worden als de keuze op hem valt tegen de tijd dat hij volledig inzetbaar is.

Berghuis had overigens absoluut nog niet kunnen starten. Hij heeft een aanzienlijk deel van de voorbereiding gemist en heeft alleen tegen Al-Wasl meer dan een half uur mee kunnen doen.


De wedstrijd tegen Al-Wasl was twee weken geleden en toen kon Berghuis al een groot deel van de wedstrijd meedoen. Dan ga je mij niet vertellen dat hij nu tegen een stel Servische semiprofs aangevuld met onbeduidende Kenianen en Luxemburgers niet een uur had kunnen spelen. Berghuis op 80% is nog altijd veel effectiever en nuttiger dan Rasmussen, die er eenvoudigweg helemaal niets van kan.

Dat hele gelul over inverted backs en in Berghuis geen geschikte rechtsbuiten zien voor 'het systeem' en weet ik veel wat allemaal: Farioli maakt het veel te moeilijk. Was gewoon in je beste opstelling begonnen en had spelers op hun beste plek gezet, dan had je in Amsterdam waarschijnlijk al 3-0 gespeeld en was je anders in Servië ook na de eerste helft klaar geweest.

Nu hebben we zitten billenknijpen tot minuut 80. Tegen, met alle respect, een elftal dat uit de Eredivisie zou degraderen. Farioli heeft bij mij een slechte beurt gemaakt. Het enige wat ik goed vond, was zijn wisselbeleid - maar daarmee toonde hij vooral aan dat er één en ander gerepareerd moest worden en dus niet klopte in de basisopstelling.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 03 augustus 2024 om 13:55:

De wedstrijd tegen Al-Wasl was twee weken geleden en toen kon Berghuis al een groot deel van de wedstrijd meedoen. Dan ga je mij niet vertellen dat hij nu tegen een stel Servische semiprofs aangevuld met onbeduidende Kenianen en Luxemburgers niet een uur had kunnen spelen. Berghuis op 80% is nog altijd veel effectiever en nuttiger dan Rasmussen, die er eenvoudigweg helemaal niets van kan.

Dat hele gelul over inverted backs en in Berghuis geen geschikte rechtsbuiten zien voor 'het systeem' en weet ik veel wat allemaal: Farioli maakt het veel te moeilijk. Was gewoon in je beste opstelling begonnen en had spelers op hun beste plek gezet, dan had je in Amsterdam waarschijnlijk al 3-0 gespeeld en was je anders in Servië ook na de eerste helft klaar geweest.

Nu hebben we zitten billenknijpen tot minuut 80. Tegen, met alle respect, een elftal dat uit de Eredivisie zou degraderen. Farioli heeft bij mij een slechte beurt gemaakt. Het enige wat ik goed vond, was zijn wisselbeleid - maar daarmee toonde hij vooral aan dat er één en ander gerepareerd moest worden en dus niet klopte in de basisopstelling.



Als de wedstrijd met zijn meeste speeltijd twee weken geleden was dan gaat het er niet beter op klinken. Achtereenvolgens 30, 45 minuten en 30 minuten speeltijd is een heel magere basis om je wedstrijdfitheid op te bouwen. De meeste spelers zijn aan de 300 gekomen deze voorbereiding. En dan hebben we het nog niet eens over de eventuele risico's die je neemt gezien Berghuis' zijn eerdere blessure.

Vojvodina is geen tegenstander van formaat, maar semi-profs zijn het nou ook weer niet. Je kwam al eerder met een vergelijkbaar verhaal toen je ze als een stelletje amateurs afschilderde in voorbeschouwing op de thuiswedstrijd. Amateurs spelen doorgaans niet om Europese tickets, en als een club spelers zo slecht betaalt dan trekken ze denk ik ook geen spelers uit allerlei windstreken aan. Ik denk dat je ze redelijk kan vergelijken met een doorsnee Eredivisieploeg of zo.

 

+2/-0

Marciano Vink is zojuist op ESPN kritisch op Farioli omdat het spel hem nog erg tegenvalt. Dat zou dan komen doordat Farioli spelers op de verkeerde plek zet. Als voorbeeld noemt hij onder meer Henderson.

Enerzijds snap ik de kritische geluiden wel, anderzijds: Farioli heeft zijn eerste drie wedstrijden gewonnen en maar één tegengoal geslikt, wat ook nog een mazzelig eigen doelpuntje was. Het is zeer goed mogelijk dat hij na donderdagavond 5 overwinningen uit 5 wedstrijden heeft.

Vergelijk dat eens met vorig seizoen. Toen hadden we in deze fase de eerste nederlaag tegen Ludogorets al achter de kiezen. Sowieso was het eind vorig seizoen een historische schiettent bij ons achterin, meer dan 60 tegengoals in de competitie meen ik.

Ik ben het ook niet met al Farioli's keuzes eens, maar hij verdient ook wel credits. Onder Van 't Schip hadden we nooit deze 3 wedstrijden op rij gewonnen met een doelsaldo van 5-1. En het is niet dat hij betere spelers heeft of zo.

 

+4/-0

Ik snap enerzijds de kritiek op Farioli wel, maar wat Sevic zegt is helemaal waar: We komen van heel heel ver. Het valt niet te bewijzen, maar met Schreuder, Heitinga, Steijn of Schip hadden we slechter gepresteerd in afgelopen wedstrijden met deze selectie.

Langzamerhand komt het topsportklimaat weer terug, spelers krijgen kansen op basis van prestaties, fitheid en inzet én nadrukkelijk niet o.b.v. hun status. Bovendien is de selectie fitter dan die rampjaren hiervoor. Er is eindelijk weer een voetbalvisie en een strategie waarnaar men probeert te handelen op het veld. Met Steijn en Schip deed men maar wat. Kudos voor Farioli.

En ja, natuurlijk is er ruimte voor verbetering... Logisch. Dat is er altijd. En ja, er is altijd wat te zeiken... Ook dat is logisch. Neemt niet weg dat Farioli goed bezig is. Kijk erg uit naar komende thuiswedstrijd, moet ik zeggen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 augustus 2024, 17:20:08.

 

+5/-0

Je ziet gewoon lijn in het spel, en dat is het belangrijkste van allemaal. De weinige tegengoals en meerdere overwinningen op rij hebben op zichzelf al waarde doordat je er vertrouwen mee kweekt, zowel in elkaar als in de technische staf en de manier van spelen. Natuurlijk ben ik het niet met iedere keuze van Farioli eens, maar dat heb ik eigenlijk ook nog nooit gehad bij welke trainer dan ook. Vooralsnog pakt een keuze als voor Pasveer heel behoorlijk uit.

Verder ben ik ook onder de indruk van de professionaliteit van Farioli. In zijn interviews toont hij altijd respect voor zijn spelers en tegenstanders. Ik zag gister een interview waarin hij sprak over de wedstrijd tegen Heerenveen, en ik vond het wel verrassend dat hij al een hoop over Van Persie en Heerenveen wist te vertellen.

En wat de media en analytici betreft, die zijn over het algemeen weinig geïnteresseerd in tactiek en leven een beetje in het verleden. Iemand als Vink is (min of meer) van dezelfde generatie als Van 't Schip. Die weten waarschijnlijk niet eens wat inverted backs zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 10 augustus 2024 om 19:26:

Je ziet gewoon lijn in het spel, en dat is het belangrijkste van allemaal. De weinige tegengoals en meerdere overwinningen op rij hebben op zichzelf al waarde doordat je er vertrouwen mee kweekt, zowel in elkaar als in de technische staf en de manier van spelen. Natuurlijk ben ik het niet met iedere keuze van Farioli eens, maar dat heb ik eigenlijk ook nog nooit gehad bij welke trainer dan ook. Vooralsnog pakt een keuze als voor Pasveer heel behoorlijk uit.

Verder ben ik ook onder de indruk van de professionaliteit van Farioli. In zijn interviews toont hij altijd respect voor zijn spelers en tegenstanders. Ik zag gister een interview waarin hij sprak over de wedstrijd tegen Heerenveen, en ik vond het wel verrassend dat hij al een hoop over Van Persie en Heerenveen wist te vertellen.

En wat de media en analytici betreft, die zijn over het algemeen weinig geïnteresseerd in tactiek en leven een beetje in het verleden. Iemand als Vink is (min of meer) van dezelfde generatie als Van 't Schip. Die weten waarschijnlijk niet eens wat inverted backs zijn.




Ik wil graag positief zijn over Farioli en zal dat nog even zijn.

Ik had alleen graag een trainer gehad die gewoon de juiste poppetjes op hun juiste natuurlijke plek zet. Dus niet een linksback LCV zetten en je LCV op linksback en vervolgens je 2 echte linksbacks naar jong terug zetten bijvoorbeeld.

En ik snap het verhaal van de 'inverted backs' backs. Is gewoon een tactiek die haaks stat op hoe ikzelf zou spelen. Keep it simple stupid.

Ben verder bang dat het 'inverted back' systeem in de omschakeling voor problemen kan zorgen. In de eredivisie spelen de meeste clubs met buitenspelers. Die worden niet terug gedrongen en er gaan gaten vallen.

Ik hoop dat het een tactische meesterzet is, maar als het niet werkt moet hij ook aanpassen. Ik verwacht richting winterstop minimaal een plek in de top 3.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 10 augustus 2024 om 23:40:

Ik wil graag positief zijn over Farioli en zal dat nog even zijn.

Ik had alleen graag een trainer gehad die gewoon de juiste poppetjes op hun juiste natuurlijke plek zet. Dus niet een linksback LCV zetten en je LCV op linksback en vervolgens je 2 echte linksbacks naar jong terug zetten bijvoorbeeld.

En ik snap het verhaal van de 'inverted backs' backs. Is gewoon een tactiek die haaks stat op hoe ikzelf zou spelen. Keep it simple stupid.

Ben verder bang dat het 'inverted back' systeem in de omschakeling voor problemen kan zorgen. In de eredivisie spelen de meeste clubs met buitenspelers. Die worden niet terug gedrongen en er gaan gaten vallen.

Ik hoop dat het een tactische meesterzet is, maar als het niet werkt moet hij ook aanpassen. Ik verwacht richting winterstop minimaal een plek in de top 3.



Wat niet vergeten mag worden is dat van inverted backs niet per se hetzelfde wordt gevraagd als van "normale" backs. Volgens de klassieke uitleg van de backpositie is Hato inderdaad niet geschikt voor die positie, maar voor die van inverted back juist weer wel. Hij moet het niet van zijn loopvermogen hebben maar is wel in eigenlijk iedere situatie comfortabel aan de bal en kan over de grond goed verdedigen. Hij heeft ook al aangetoond aanvallend iets toe te kunnen voegen. Verder moeten we ons sowieso ook niet te veel fixeren op posities op papier. Zoals Berghuis het donderdag zei, zet het beeld stil na tien seconden en je speelt alweer een ander systeem. Het gaat om de ruimtes.

Over problemen in de omschakeling met inverted backs maak ik me geen zorgen. Een belangrijke reden om met inverted backs te spelen is juist dat je verdedigend sterke spelers hebt die direct kunnen reageren bij omschakelmomenten. Zie bijvoorbeeld de rol van Mazraoui bij de winnende goal in de Klassieker van twee jaar geleden. Sinds Farioli het voor het zeggen heeft is de omschakeling ook nog geen moment een probleem geweest. Als er wel problemen ontstaan zal dat eerder aan de uitvoering liggen.

 

+2/-0

Ik ben gewoon voorstander van een andee tactiek.

4231 met wingbacks die de hele fkank nemen, hun tegestander terug drukken en een goede voorzet hebben..


Tabelsi en tagliofico zijn voor mij goede backs.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 11 augustus 2024 om 13:09:

Ik ben gewoon voorstander van een andee tactiek.

4231 met wingbacks die de hele fkank nemen, hun tegestander terug drukken en een goede voorzet hebben..


Tabelsi en tagliofico zijn voor mij goede backs.


Met Gaaei en Sosa zou je zo prima kunnen spelen.

Farioli heeft gewoon 'zijn' speelstijl die hij altijd zal spelen. Als je onbevooroordeeld naar ons materiaal zou kijken, past eigenlijk beter een 4-3-3 met de punt naar achteren of een 5-3-2.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 11 augustus 2024 om 13:09:

Ik ben gewoon voorstander van een andee tactiek.

4231 met wingbacks die de hele fkank nemen, hun tegestander terug drukken en een goede voorzet hebben..


Tabelsi en tagliofico zijn voor mij goede backs.


Zeker!

Dan kan je Sosa en Gaaei als wingbacks gebruiken. Die zijn daar voor gemaakt. Baas is dan een goede stand-in voor Sosa, want hij kan dat ook. Hato kan dan gewoon weer naast Sutalo komen te spelen, met Kaplan als backup.

Rensch kan dan verkocht worden, zodat je een uitdager voor Gaaei kan vinden.

Op het middenveld gewoon weer met de punt naar voren. Berghuis op 10, met Hlynsson als backup. Traoré en Godts zijn dan goede vleugelaanvallers, net als Forbs. Ik geloof dat de spits ook baat heeft bij deze manier van spelen.

 

+1/-0

Wil Kroes natuurlijkk niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 augustus 2024 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 11 augustus 2024 om 13:09:

Ik ben gewoon voorstander van een andee tactiek.

4231 met wingbacks die de hele fkank nemen, hun tegestander terug drukken en een goede voorzet hebben..


Tabelsi en tagliofico zijn voor mij goede backs.


Zeker!

Dan kan je Sosa en Gaaei als wingbacks gebruiken. Die zijn daar voor gemaakt. Baas is dan een goede stand-in voor Sosa, want hij kan dat ook. Hato kan dan gewoon weer naast Sutalo komen te spelen, met Kaplan als backup.

Rensch kan dan verkocht worden, zodat je een uitdager voor Gaaei kan vinden.

Op het middenveld gewoon weer met de punt naar voren. Berghuis op 10, met Hlynsson als backup. Traoré en Godts zijn dan goede vleugelaanvallers, net als Forbs. Ik geloof dat de spits ook baat heeft bij deze manier van spelen.



Als je met vleugelverdedigers speelt dan zou ik liever met de punt naar achteren spelen, zodat de VM samen met de twee CV's de achterhoede vormt. De vleugelaanvallers komen naar binnen als de vleugelverdedigers er overheen gaan en komen dan op de "10" positie ipv een vaste "10". Voor Bergwijn, Godts en Berghuis is dat ook veel natuurlijker voetballen dan proberen de 1-tegen-1 op te zoeken. Met Forbs heb je een snelle invaller waarmee je kan variëren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 11 augustus 2024 om 14:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 augustus 2024 om 13:24:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 11 augustus 2024 om 13:09:

Ik ben gewoon voorstander van een andee tactiek.

4231 met wingbacks die de hele fkank nemen, hun tegestander terug drukken en een goede voorzet hebben..


Tabelsi en tagliofico zijn voor mij goede backs.


Zeker!

Dan kan je Sosa en Gaaei als wingbacks gebruiken. Die zijn daar voor gemaakt. Baas is dan een goede stand-in voor Sosa, want hij kan dat ook. Hato kan dan gewoon weer naast Sutalo komen te spelen, met Kaplan als backup.

Rensch kan dan verkocht worden, zodat je een uitdager voor Gaaei kan vinden.

Op het middenveld gewoon weer met de punt naar voren. Berghuis op 10, met Hlynsson als backup. Traoré en Godts zijn dan goede vleugelaanvallers, net als Forbs. Ik geloof dat de spits ook baat heeft bij deze manier van spelen.



Als je met vleugelverdedigers speelt dan zou ik liever met de punt naar achteren spelen, zodat de VM samen met de twee CV's de achterhoede vormt. De vleugelaanvallers komen naar binnen als de vleugelverdedigers er overheen gaan en komen dan op de "10" positie ipv een vaste "10". Voor Bergwijn, Godts en Berghuis is dat ook veel natuurlijker voetballen dan proberen de 1-tegen-1 op te zoeken. Met Forbs heb je een snelle invaller waarmee je kan variëren.


Of je speelt met 1 wingback. Er zijn verschillende varianten mogelijk. Zolang de tactiek klopt. En de juiste spelers goed neergezet worden. Ook met de punt naar voren kan je de nummer 6 die opdracht meegeven.

Stel:

Godts, Brobbey, Traoré
Berghuis
Fitz-Jim, Henderson
Sosa, Hato, Sutalo, Gaaei
Ramaj

Sosa en Gaaei gaan naar voren:

Godts, Brobbey, Traoré
Sosa, Fitz-Jim*, Berghuis*, Gaaei
Hato, Sutalo, Henderson
Ramaj

Tsjah, dan kan je ook met de punt naar achteren toe doen, maar dan komt Henderson mogelijk centraal te staan in plaats van Sutalo.

*Of in een ruit, met Steven op 10 en Kian dus vlak voor de verdediging.

 

+2/-0

Ajax begint het seizoen met een flink gewijzigde formatie. Trainer Francesco Farioli kiest voor frisse benen tegen SC Heerenveen.

Ajax is al vroeg aan het seizoen begonnen en Farioli koos tegen FK Vojvodina en Panathinaikos steeds voor dezelfde spelers, maar tegen Heerenveen doet hij het anders. Zo start Devyne Rensch op de bank en moet ook Jorrel Hato plaatsmaken. Voor hen komen Anton Gaaei en Dies Janse. Laatstgenoemde debuteert en speelt linksback.

Op het middenveld zijn er basisplaatsen voor Branco van den Boomen, Sivert Mannsverk en Kristian Hlynsson. De voorhoede bestaat uit Steven Berghuis, Chuba Akpom en Mika Godts. Steven Bergwijn ontbreekt nog omdat hij niet fit is.

Opstelling Ajax: Pasveer; Gaaei, Sutalo, Baas, Janse; Mannsverk, Van den Boomen, Hlynsson; Berghuis, Akpom, Godts. (bron vi.nl)

------------------------------------------------------------------------------------

Gedurfd van Farioli. Dat is nou echt rouleren en gebruik maken van je selectie. Gewoon zes(!!!) andere basisspelers. Alleen de doelman, verdedigingscentrum, rechtsbuiten en spits hetzelfde. Kan het wel waarderen. En de jonge Janse wordt voor de leeuwen gegooid, maar maakte een aardige indruk in de voorbereiding. Wel een hard gelag voor Sosa en Wijndal.

 

+2/-0

Het is wel lef tonen ja, maar als je nu in de eerste helft 0-2 achter komt dan is het oerdom geweest.

Waarom zou je in deze fase van het seizoen al rouleren laten we eerst eens wat punten pakken.

 

+1/-0

Ik ben en blijf van mening dat het gewoon oerstom is om zoveel wijzigingen door te voeren. Hoe vaak loopt dat verkeerd af bij welke club dan ook? Heb ik het nog niet eens over de specifieke wijzigingen waarover genoeg te zeggen valt. Ik kan hier simpelweg gewoon niet bij

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Francesco Farioli