Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 305 pagina's: 1 2 3 4 ... 300 301 302 303 304 305

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 14:21:

Kun je wel impliceren dat ik een racist ben, maar dat soort dingen spelen gewoon een rol. Als het even kan, heb je nu het liefst een voormalig ajacied,

Het is, godzijdank, geen strikt racisme aangezien je lui als Timber en Alvarez kennelijk ook in de in-groep plaatst. Wel is het een zeer misplaatst suprematiegevoel over Nederlanders / buitenlanders die lang in Nederland gewoond hebben / mensen uit landen die dichtbij Nederland liggen.

Tomiyasu kan leuk voetballen maar je gaat er bij voorbaat al vanuit dat hij verder niks toevoegt, want ja, Aziaat. De bijdrage van Perisic zal buiten het voetballende gedeelte wel in het niet vallen bij "autochtone leiders" (wie precies? lulletjes als Til en Veerman?) en dat Tadic zo'n impact had, was alleen maar omdat ie een paar jaar in Nederland gewoond had. Ja man, dat zal zijn karakter gevormd hebben.

Zoals ik al zei, misplaatst. Dacht dat we eindelijk min of meer van het Ajax-DNA argument af waren, komt het weer terug. In een ietwat andere vorm wellicht, maar het idee is hetzelfde.

Dat is mooi als de anekdotes waar zijn en Tomiyasu die rol op zich neemt (jammer dat hij niet wil bijtekenen, anders had hij wel gespeeld).

De tinfoil-hat gaat weer op zie ik.

Om in deze theorie te geloven moet je aannemen dat een man die ernstig verlegen zit om speeltijd vanwege zijn WK-droom nu al tegen de club gaat vertellen dat ie weg wil en dat de club vervolgens zo petty is om dit boven het sportieve belang te laten prevaleren. Een punt kan in deze fase het verschil tussen Champions League / Europa League en playoffs betekenen, lijkt me dat dat voor Jordi en Oscar belangrijker is dan een speler te willen straffen voor zijn eerlijkheid.

De veel logischer mogelijkheid is dat Oscar gewoon afgeknapt is op die Kamikaze-aanval van Takehiro en hij er daarom naast staat.

+2/-0

Ah, het gaat weer eens over discriminatie en racisme. En vage complottheorieën. Wat heeft dit nu met Ajax te maken? Kunnen jullie niet gewoon naar Joop.nl en Nu.nl gaan voor dit soort discussies?

+2/-0

ElSimao2 schreef op 15 mei 2026 om 16:55:

Het is, godzijdank, geen strikt racisme aangezien je lui als Timber en Alvarez kennelijk ook in de in-groep plaatst. Wel is het een zeer misplaatst suprematiegevoel over Nederlanders / buitenlanders die lang in Nederland gewoond hebben / mensen uit landen die dichtbij Nederland liggen.

We hadden het erover dat de technisch directeur er goed aan zou doen om 2-3 routiniers aan te trekken, voor de stabiliteit en de begeleiding van talenten (want achter Bounida, Mokio en Steur kloppen er nog een aantal op de deur). Hoe zie jij zo'n leidersfiguur voor je? Moet hij aan bepaalde eigenschappen voldoen, naast het goed kunnen voetballen?

+1/-0

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 17:51:

ElSimao2 schreef op 15 mei 2026 om 16:55:

We hadden het erover dat de technisch directeur er goed aan zou doen om 2-3 routiniers aan te trekken, voor de stabiliteit en de begeleiding van talenten (want achter Bounida, Mokio en Steur kloppen er nog een aantal op de deur). Hoe zie jij zo'n leidersfiguur voor je? Moet hij aan bepaalde eigenschappen voldoen, naast het goed kunnen voetballen?

Hij moet in staat zijn om de rest op sleeptouw te nemen, begeleiden, duidelijk maken wat ervoor nodig is om in de top te slagen etc.

Als dat een Nederlander / ex-Ajacied is, prima. Is het een Nigeriaan, Japanner of Argentijn? Ook best. Snap niet zo goed wat je daar niet aan begrijpt.

+1/-0

En als hij van Mars of Pluto komt, is dat natuurlijk ook helemaal oké. Ik begrijp het nu. :D

+1/-1

Mie Toe schreef op 15 mei 2026 om 19:22:

En als hij van Mars of Pluto komt, is dat natuurlijk ook helemaal oké. Ik begrijp het nu. :D

Mooi dat je het zelf grappig vindt.

Zelf vind ik het een vrij sneu gedachtengoed dat ons vaak het verkeerde pad op stuurt, maar helaas mag iedereen zijn eigen mening erop nahouden.

+2/-2

Er heeft weer eens iemand moeite met een andere mening. In Noord-Korea zijn ze het wel allemaal met elkaar eens, of doen ze vooral alsof. Lijkt mij geen gezonde situatie.

+1/-1

Omdat ik erbij blijf dat je eerst moet kijken of je een meer ervaren speler kan vinden die ervaring heeft met Ajax en/of het Nederlandse clubvoetbal vraag ik me nu af of Zerrouki niet een optie zou kunnen zijn. Of is het niveau te laag?

Dat is voorlopig het enige wat ik kan bedenken voor de 6-positie: Q Timber, Alvarez en Zerrouki. Voor sommigen is Daley Blind een optie.

Als dat allemaal niet kan, of niet geschikt is, dan zo'n vieze buitenlander. Of een alien.

Voor de CV-positie vind ik het lastiger. Misschien ook niet echt nodig als alleen Šutalo verkocht wordt.

Maar als er minimaal 2 routiniers gehaald moeten worden, en een daarvan voor op 6, op welke positie moet die ander dan komen te spelen? In de as lijkt het handigst, maar dan blijft eigenlijk alleen de spits-positie over. Ik moest vandaag even aan Luuk de Jong denken toen ik wat over hem las, en kreeg meteen kotsneigingen.

+2/-1

Mie Toe schreef op 17 mei 2026 om 23:26:

Omdat ik erbij blijf dat je eerst moet kijken of je een meer ervaren speler kan vinden die ervaring heeft met Ajax en/of het Nederlandse clubvoetbal vraag ik me nu af of Zerrouki niet een optie zou kunnen zijn. Of is het niveau te laag?

Dat is voorlopig het enige wat ik kan bedenken voor de 6-positie: Q Timber, Alvarez en Zerrouki. Voor sommigen is Daley Blind een optie.

Als dat allemaal niet kan, of niet geschikt is, dan zo'n vieze buitenlander. Of een alien.

Voor de CV-positie vind ik het lastiger. Misschien ook niet echt nodig als alleen Šutalo verkocht wordt.

Maar als er minimaal 2 routiniers gehaald moeten worden, en een daarvan voor op 6, op welke positie moet die ander dan komen te spelen? In de as lijkt het handigst, maar dan blijft eigenlijk alleen de spits-positie over. Ik moest vandaag even aan Luuk de Jong denken toen ik wat over hem las, en kreeg meteen kotsneigingen.

Timber en Alvarez verdienen volgens Capology zo'n 4,5M en 5,6M. Voor Alvarez vind ik dat echt veel te veel. Als Timber voor dat geld zou willen komen zou dat nog te overwegen zijn,maar ik denk nooit dat ie dat gaat doen en daarbij heeft ie een langlopend contract. Qua transfersom is dat niet te doen natuurlijk.

Zerrouki en LdJ, is dat serieus?

+2/-0

Ja, heel serieus. Ik wil echt dat ze komen en ben absoluut niet aan het brainstormen. :denk

+1/-1

Mie Toe schreef op 18 mei 2026 om 00:28:

Ja, heel serieus. Ik wil echt dat ze komen en ben absoluut niet aan het brainstormen. :denk

Ik kijk nergens van op bij mensen die het Ajax-DNA argument aanhangen.

+1/-1

Ik kan me voorstellen dat je nergens van opkijkt als je lukraak labels op mensen plakt zodat je makkelijker hun argumenten kunt negeren (of simpelweg kunt bullyen, want daar heb je een handje van). 'Ze motte gewoon kenne fubele ook al benne ze paars' is niet veel beter dan het Ajax-DNA argument, wat dus niet eens mijn argument is, want dan zou ik wel voor Blind en Veltman pleiten.

Ik maak slechts een inventarisatie van voetballers die er met een hogere waarschijnlijkheid meteen staan (wat dit Ajax absoluut nodig heeft) omdat ze zeer waarschijnlijk minder aanpassingstijd nodig zullen hebben en meer gevoel hebben voor wat er gevraagd wordt dan een buitenlandse subtopper waar ongetwijfeld ook nog iets mee is (te oud, zware blessure gehad, superduur, etc).

Omdat ik alleen Ajax volg, heb ik geen zicht op mogelijke exotische verrassingen die er ook meteen kunnen staan. Ik schrijf dat ook niet a priori af, maar all things equal, zou ik in eerste instantie voor een ex-Ajax/Eredivisie-speler gaan, als dat überhaupt een optie is. Ik zou dat zeker niet forceren, al is het alleen maar omdat de Klaassen-associatie nog te vers is.

Dan mogen anderen die meer verstand van volledig externe opties hebben daar suggesties voor doen.

+4/-0

Mie Toe schreef op 18 mei 2026 om 01:04:

Ik kan me voorstellen dat je nergens van opkijkt als je lukraak labels op mensen plakt zodat je makkelijker hun argumenten kunt negeren (of simpelweg kunt bullyen, want daar heb je een handje van). 'Ze motte gewoon kenne fubele ook al benne ze paars' is niet veel beter dan het Ajax-DNA argument, wat dus niet eens mijn argument is, want dan zou ik wel voor Blind en Veltman pleiten.

Ik maak slechts een inventarisatie van voetballers die er met een hogere waarschijnlijkheid meteen staan (wat dit Ajax absoluut nodig heeft) omdat ze zeer waarschijnlijk minder aanpassingstijd nodig zullen hebben en meer gevoel hebben voor wat er gevraagd wordt dan een buitenlandse subtopper waar ongetwijfeld ook nog iets mee is (te oud, zware blessure gehad, superduur, etc).

Omdat ik alleen Ajax volg, heb ik geen zicht op mogelijke exotische verrassingen die er ook meteen kunnen staan. Ik schrijf dat ook niet a priori af, maar all things equal, zou ik in eerste instantie voor een ex-Ajax/Eredivisie-speler gaan, als dat überhaupt een optie is. Ik zou dat zeker niet forceren, al is het alleen maar omdat de Klaassen-associatie nog te vers is.

Dan mogen anderen die meer verstand van volledig externe opties hebben daar suggesties voor doen.

Naar mijn mening hebben we best wel veel talent in de gelederen, zeker als Janse en Kaplan terugkomen en als we slagen in de opzet om Kovacs terug te halen. Probleem is uiteraard dat het topsportklimaat er (muv vorig seizoen) niet is en je dat ook niet kunt verlangen van jongere spelers. Een enkeling was eigenlijk niet gewenst door zijn moeder, zoals Ronaldo, en heeft daardoor een extreme bewijsdrang. De meesten hebben dat niet, dus moet dat erin gegoten worden. Zo'n Zerrouki heeft daar de autoriteit niet voor, los nog van zijn kwaliteiten.

Het klinkt wellicht gek, maar ik denk dat ik zou prefereren als die (2 a 3) spelers juist niets met Nederland of Ajax te maken hebben. Niet iemand die het leuk vindt om lekker thuis te komen ofzo maar bloedfanatieke profs die gewoon willen winnen, daarbij alle heilige huisjes omver werpen en op sommige punten een niet-Nederlandse mentaliteit erin werken.

+3/-0

Nantes is gedegradeerd. Een paar jaar geleden nog bekerwinnaar aan de hand van Kolo Muani, nu als 17e geëindigd. Altijd interessant, want er zitten wel een aantal goede spelers in dat team, die nu mogelijk openstaan voor een overstap.

De spits is een opvallende speler, Matthis Albline. 23-jarige Fransman met redelijke statistieken voor een spits van een degradatiekandidaat. Marktwaarde van 20 miljoen, dat zegt wel wat. Hij heeft nog 2 jaar contract, dus dat is voor Nantes niet lekker. Wat ik op beelden zie en in analyses lees is dat hij vooral een counterspits is, snel en technisch begaafd. Maar als aanspeelpunt met de rug naar het doel wat minder, en ook fysiek niet opgewassen tegen sterke verdedigers. Dus ik denk niet dat het iets voor ons is.

Qua verdedigers valt Tati op, een 18-jarig megatalent van Senegalese komaf. Zo'n typische beer van een centrumverdediger. Heeft alleen dit kalenderjaar nog zijn contract verlengd, dus tenzij er een vertrekclausule bij degradatie in staat, ben je kansloos.

Maar wie echt interessant kan zijn, is de 19-jarige linksbuiten Guirassy met nog maar 2 jaar contract. Dit seizoen doorgebroken, gozer van Guinese komaf. Een moderne linksbuiten die maar op en neer blijft gaan over de flank. Wil graag in de één tegen één om binnendoor of buitenom te gaan. Technisch sterk, harde werker en veel diepgang. Een soort Forbs, maar dan met techniek. Als Godts verkocht wordt, kan dit een mooie aanwinst zijn voor de toekomst. Ook een type speler dat we nog niet hebben in de selectie. Nantes speelt vaak in een 5-3-2 zonder pure buitenspelers dus die Guirassy moest het voornamelijk van invalbeurten in de spits hebben, wat niet zijn kracht is. Stats daardoor niet overtuigend, maar qua spel en potentie zou ik het wel aandurven. Voor zijn leeftijd is hij fysiek ook al heel ver.

+2/-0

Dit is herkenbaar, kijk tegenwoordig praktisch alleen nog Ajax en naar the BBC voor samenvattingen van de Premier League. Tijdens de wedstrijd van gisteren gaf de commentator aan dat een speler van Heerenveen genomineerd was voor speler van het jaar in de Eredivisie en ik had nog nooit van hem gehoord. De interesse en passie voor voetbal beperkt zich tegenwoordig alleen nog tot Ajax dus heb totaal geen zicht meer op andere clubs en spelers. Toen ik wat jonger was, was dit wel anders. Toen keek ik ook veel andere wedstrijden én speelde ik Pro Evolution Soccer en Football Manager; dan ben je beter op de hoogte.

+2/-0

Met de spelers die je als opties aandraagt, is echter ook 'iets'. Alvarez en Timber zijn superduur, Zerrouki kan er geen reet van en Luuk de Jong is 35.

Een verleden bij Ajax of in NL kan alleen in specifieke gevallen een voordeel zijn als dat verleden maakt dat een speler Ajax verkiest boven gelijkwaardige of zelfs betere opties in andere landen. Zoals Tadic destijds welbewust voor Ajax koos terwijl hij in de PL meer geld had kunnen verdienen. Maar dat komt allemaal maar zeer zelden voor.

Veel vaker blijken teruggekeerde oudgedienden ook het niveau niet helemaal (of zelfs helemaal niet) meer aan te kunnen. Siem de Jong, John Heitinga, Mido, het viel niet mee allemaal. Davids vond ik nog wel goed (tot die zware blessure in de voorbereiding) en Stam ook wel. Stekelenburg een zesje.

Maar goed, voormalig spelers terughalen is uiteindelijk zeker geen garantie op succes. Ik zou me er dan ook niet blind op staren.

+2/-0

Zelf snap ik er niets meer van. Zoals je op dit forum kunt lezen (wat ik al zeker ongeveer 15 jaar doe, maar denk zelfs iets langer), is er al van alles geprobeerd om Ajax weer in ere te herstellen maar mislukt bijna alles.

Mijn hoop is nu vooral gevestigd op lieden als Simao, Sevic, Solido (haha niet echt), Thomas en Cruijff.

+2/-0

VOETBALPRIMEUR

Stelling 1:
Met Harry Styles haalt Ajax een publiekstrekker in huis;

Stelling 2:
Ajax moet Dusan Tadic verleiden om terug te keren naar Ajax;

Stelling 3:
Óscar García moet aanblijven als hoofdtrainer.

Moet Jordi Cruijff in zijn zoektocht naar een nieuwe trainer Óscar García belonen met een langer dienstverband als hoofdtrainer van Ajax? Moet Jordi Cruijff Dusan Tadic (dit seizoen opnieuw goed voor de nodige doelpunten en nog meer assists) terughalen? Moet Jordi Cruijff superstar Harry Styles, die in z’n eentje garant staat voor volle stadions, als absolute publiekstrekker binnenhalen?

+2/-0

Wat vinden jullie van Koeman jr. als reservekeeper? Niet alleen op basis van gisteren, maar hij maakt bij mij een betere indruk dan Paes en volgens mij is de rest nog niet klaar voor het eerste. Lees net ook dat hij transfervrij is.

+2/-0

s0lido schreef op 18 mei 2026 om 15:33:

Wat vinden jullie van Koeman jr. als reservekeeper? Niet alleen op basis van gisteren, maar hij maakt bij mij een betere indruk dan Paes en volgens mij is de rest nog niet klaar voor het eerste. Lees net ook dat hij transfervrij is.

Schijnt eerste keeper te kunnen worden bij Valladolid. Dat had ik op zijn leeftijd en in zijn situatie altijd gedaan. Nog even lekker een paar jaar in het zonnetje genieten van je achternaam.

Verder wel een ok keeper inderdaad, had prima reservekeeper kunnen zijn i.p.v. Paes. Was in de KKD altijd één van de betere keepers. Maar goed, twee ervaren reservekeepers lijkt me wat overdreven; derde doelman moet in mijn ogen één van onze eigen talenten zijn.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 305 pagina's: 1 2 3 4 ... 300 301 302 303 304 305

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.