Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 301 pagina's: 1 2 3 4 ... 297 298 299 300 301

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 11 april 2026 om 11:52:

Mochten we inderdaad afscheid gaan nemen van Weghorst en hopelijk ook Klaassen en/of Berghuis, dan zou het niet onlogisch zijn om gaten in de selectie te vullen met ervaren spelers. Voor linksback zou ik dan Raphaël Guerreiro een interessante optie vinden.

32 jaar, veel ervaring in de Bundesliga, loopt deze zomer uit zijn contract bij Bayern en heeft al aangegeven dat niet te verlengen. Hij gaat waarschijnlijk niet mee naar het WK, dus zal openstaan voor een nieuwe stap voordat dat toernooi is afgelopen.

Was jarenlang basisspeler bij Dortmund, afgelopen drie jaar redelijk veel gespeeld bij Bayern maar nooit onbetwist basisspeler. Ik denk dat hij bij ons makkelijk meekan gezien zijn ervaring op het hoogste niveau. Dat we op linksback een kwaliteitsinjectie nodig hebben lijkt me verder duidelijk.

Mocht Tomiyasu blijven, dan kun je hem als rechtsback gebruiken. Dan heb je die posities ineens heel mooi ingevuld en de benodigde ervaring aan boord.

Info:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2072661/bayern-zwaait-routinier-guerreiro-uit.htmllink
https://www.transfermarkt.com/raphael-guerreiro/profil/spieler/170986link

Je zou zeggen dat als hij zelf niet wil verlengen, hij op iets lucratievers aast dat wat wij kunnen bieden. Buiten dat lijkt het mij wel een goede optie inderdaad.

+3/-0

ElSimao2 schreef op 11 april 2026 om 12:50:

Sevic schreef op 11 april 2026 om 11:52:

Mochten we inderdaad afscheid gaan nemen van Weghorst en hopelijk ook Klaassen en/of Berghuis, dan zou het niet onlogisch zijn om gaten in de selectie te vullen met ervaren spelers. Voor linksback zou ik dan Raphaël Guerreiro een interessante optie vinden.

32 jaar, veel ervaring in de Bundesliga, loopt deze zomer uit zijn contract bij Bayern en heeft al aangegeven dat niet te verlengen. Hij gaat waarschijnlijk niet mee naar het WK, dus zal openstaan voor een nieuwe stap voordat dat toernooi is afgelopen.

Was jarenlang basisspeler bij Dortmund, afgelopen drie jaar redelijk veel gespeeld bij Bayern maar nooit onbetwist basisspeler. Ik denk dat hij bij ons makkelijk meekan gezien zijn ervaring op het hoogste niveau. Dat we op linksback een kwaliteitsinjectie nodig hebben lijkt me verder duidelijk.

Mocht Tomiyasu blijven, dan kun je hem als rechtsback gebruiken. Dan heb je die posities ineens heel mooi ingevuld en de benodigde ervaring aan boord.

Info:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2072661/bayern-zwaait-routinier-guerreiro-uit.htmllink
https://www.transfermarkt.com/raphael-guerreiro/profil/spieler/170986link

Je zou zeggen dat als hij zelf niet wil verlengen, hij op iets lucratievers aast dat wat wij kunnen bieden. Buiten dat lijkt het mij wel een goede optie inderdaad.

Volgens de berichtgeving is het meer een mutual decision en heeft Bayern ook geen aanbod gedaan. Lijkt me ook sterk dat de clubs in de rij staan met miljoenencontracten.

Het ligt eraan wat hij zelf wil: cashen in de zandbak of nog een jaar of 2 ergens leuk meevoetballen om een prijs. In het laatste geval is hij wellicht haalbaar met een mooie tekenbonus en een bijna-garantie op een basisplaats.

+2/-0

Ik ben m.n. benieuwd of Tomiyasu blijft. Zou Itakura hier een belangrijke rol in spelen?

+1/-0

ElSimao2 schreef op 23 april 2026 om 11:15:

Als we Akpom, Godts, Sutalo,Edvardsen en Itakura kunt verkopen, ben je in principe al 80M verder. Kun je dan ook nog eens figuren als Wijndal, Berghuis, Klaassen etc. kwijt kun je ook qua salaris veel besparen. Dan moet er op de transfermarkt echt wel het e.e.a. mogelijk zijn.

Ik reageer hier even op @ElSimao2 z'n post uit een ander topic, omdat het meer hier thuishoort.

Dit is een enorme 'als' natuurlijk.

We hopen er allemaal enorm op, maar Berghuis en Klaassen ga je hoogstwaarschijnlijk eenvoudigweg niet kwijtraken. Ook bij Wijndal ben je 100% overgeleverd aan of hij er zelf trek in heeft om te verkassen. Die lui verdienen allemaal salarissen die ze nergens anders gaan krijgen, dus de kans is levensgroot dat ze zeggen: ik ga wel een jaar op die tribune zitten om m'n centen te tellen.

Ook bij Itakura zie ik het somber in. Die verdient een kleine 3 miljoen euro per jaar. Welke club gaat dat contract overnemen? Gozer zit hoofdzakelijk op de bank dit seizoen, had diverse blessures en heeft zelden iets leuks laten zien. Is bovendien weer een jaar ouder. Als er al een club is die 'm wil overnemen, zul je flink verlies moeten pakken op het transferbedrag, vrees ik.

Godts en Sutalo moet je normaliter wel kwijt kunnen, en Edvardsen denk ik ook wel (verdient niet al te veel en is voor veel subtoppers heel bruikbaar natuurlijk). Maar ook bij Akpom geldt: als die clausule bij Ipswich niet geactiveerd wordt, zie 'm dan maar eens kwijt te raken. Gozer heeft 2 goals gemaakt dit seizoen en is invaller bij een Championship-club. En dat verdient meer dan 2 miljoen. Inmiddels een dertiger. Gaat natuurlijk niet gebeuren dat je die verkocht krijgt.

Ondertussen komen ook hoofdpijndossiers als Branco, Kaplan, Mannsverk en eind dit jaar Avila er nog bij. Branco kun je heel misschien kwijt aan Angers, waar hij nu zit en een basisplaats heeft, maar ook die verdient dusdanig veel dat de kans reëel is dat hij gewoon zijn contract gaat uitzitten. Kaplan zul je na dit seizoen wel kwijt kunnen, maar waarschijnlijk voor een Scapino-prijs gezien zijn eenjarige contract, wat ie natuurlijk niet gaat verlengen (zou ik voorstander van zijn, maar hij zou wel gek zijn). Mannsverk en Avila naderen inmiddels ook de laatste contractjaren en zijn dusdanig over de hele wereld heen en weer verhuurd dat er van hun marktwaarde weinig meer over is. Ik denk evenwel niet dat ze veel verdienen, dus verkopen moet op zich wel lukken.

Je mag echt in je handjes knijpen als Jordi 4, 5, misschien 6 overbodige spelers kwijtraakt. Maar de grote sanering waar we allemaal op hopen, is denk ik onrealistisch. Bovendien: de eerste transferklapper (waarschijnlijk: Godts) is traditioneel nodig om gaten in de begroting te dichten. Pas daarna komt er geld beschikbaar voor aankopen, en dan alleen als je boven de resterende afschrijvingswaarde verkoopt, wat bij lui als Itakura en Avila natuurlijk niet gaat lukken.

+3/-0

Kiki schreef op 11 april 2026 om 16:42:

Ik ben m.n. benieuwd of Tomiyasu blijft. Zou Itakura hier een belangrijke rol in spelen?

Ik denk dat dat wel meespeelt als ''eenling'' in een hele andere cultuur is het wat lastiger dan als duo. Zeker omdat Japan vaak opereert vanuit het collectief. Nederland treft Japan natuurlijk ook als 1e duel tijdens het WK.

Het wordt mogelijk interessanter voor Tomiyasu om te blijven wanneer Ajax zich richt op een 3e Japanner.

+1/-0

Sevic schreef op 24 april 2026 om 08:59:

ElSimao2 schreef op 23 april 2026 om 11:15:

Als we Akpom, Godts, Sutalo,Edvardsen en Itakura kunt verkopen, ben je in principe al 80M verder. Kun je dan ook nog eens figuren als Wijndal, Berghuis, Klaassen etc. kwijt kun je ook qua salaris veel besparen. Dan moet er op de transfermarkt echt wel het e.e.a. mogelijk zijn.

Ik reageer hier even op @ElSimao2 z'n post uit een ander topic, omdat het meer hier thuishoort.

Dit is een enorme 'als' natuurlijk.

We hopen er allemaal enorm op, maar Berghuis en Klaassen ga je hoogstwaarschijnlijk eenvoudigweg niet kwijtraken. Ook bij Wijndal ben je 100% overgeleverd aan of hij er zelf trek in heeft om te verkassen. Die lui verdienen allemaal salarissen die ze nergens anders gaan krijgen, dus de kans is levensgroot dat ze zeggen: ik ga wel een jaar op die tribune zitten om m'n centen te tellen.

Ook bij Itakura zie ik het somber in. Die verdient een kleine 3 miljoen euro per jaar. Welke club gaat dat contract overnemen? Gozer zit hoofdzakelijk op de bank dit seizoen, had diverse blessures en heeft zelden iets leuks laten zien. Is bovendien weer een jaar ouder. Als er al een club is die 'm wil overnemen, zul je flink verlies moeten pakken op het transferbedrag, vrees ik.

Godts en Sutalo moet je normaliter wel kwijt kunnen, en Edvardsen denk ik ook wel (verdient niet al te veel en is voor veel subtoppers heel bruikbaar natuurlijk). Maar ook bij Akpom geldt: als die clausule bij Ipswich niet geactiveerd wordt, zie 'm dan maar eens kwijt te raken. Gozer heeft 2 goals gemaakt dit seizoen en is invaller bij een Championship-club. En dat verdient meer dan 2 miljoen. Inmiddels een dertiger. Gaat natuurlijk niet gebeuren dat je die verkocht krijgt.

Ondertussen komen ook hoofdpijndossiers als Branco, Kaplan, Mannsverk en eind dit jaar Avila er nog bij. Branco kun je heel misschien kwijt aan Angers, waar hij nu zit en een basisplaats heeft, maar ook die verdient dusdanig veel dat de kans reëel is dat hij gewoon zijn contract gaat uitzitten. Kaplan zul je na dit seizoen wel kwijt kunnen, maar waarschijnlijk voor een Scapino-prijs gezien zijn eenjarige contract, wat ie natuurlijk niet gaat verlengen (zou ik voorstander van zijn, maar hij zou wel gek zijn). Mannsverk en Avila naderen inmiddels ook de laatste contractjaren en zijn dusdanig over de hele wereld heen en weer verhuurd dat er van hun marktwaarde weinig meer over is. Ik denk evenwel niet dat ze veel verdienen, dus verkopen moet op zich wel lukken.

Je mag echt in je handjes knijpen als Jordi 4, 5, misschien 6 overbodige spelers kwijtraakt. Maar de grote sanering waar we allemaal op hopen, is denk ik onrealistisch. Bovendien: de eerste transferklapper (waarschijnlijk: Godts) is traditioneel nodig om gaten in de begroting te dichten. Pas daarna komt er geld beschikbaar voor aankopen, en dan alleen als je boven de resterende afschrijvingswaarde verkoopt, wat bij lui als Itakura en Avila natuurlijk niet gaat lukken.

Dat laatste lijkt me niet toch? Als jij een auto hebt met een boekwaarde van 10k en je verkoopt hem voor 10k, kun je dat bedrag toch in een nieuwe auto steken? Met spelers zou dat dan toch ook moeten kunnen?

Als je contracten respecteert en daaruit redeneert dat je Berghuis, Wijndal en Klaassen niet kwijt kunt gebeurt er inderdaad niks. Ga je echter de oorlog met ze aan met o.a. een kleedkamer 2 strategie dan ligt het wellicht anders. Kroes had een grote mond maar was uiteindelijk niet hard genoeg. Mooie challenge voor Jordi dus om dat meteen goed aan te pakken.

Vraag is nog wat er met Dolberg moet gebeuren. In goede doen vind ik het een Ajax-waardige spits, maar het punt is dat er zovaak iets met hem is dat het zijn salaris en transferwaarde eigenlijk niet waard is. Sowieso moet er een serieus alternatief bij, want hij gaat geen lang seizoen in zijn eentje draaien.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 24 april 2026 om 10:46:

Dat laatste lijkt me niet toch? Als jij een auto hebt met een boekwaarde van 10k en je verkoopt hem voor 10k, kun je dat bedrag toch in een nieuwe auto steken? Met spelers zou dat dan toch ook moeten kunnen?

Zo werkt het dus niet. Op Itakura staat nog een afschrijving van 7,5 miljoen open na dit seizoen. Dat bedrag is op basis van de verwachte inkomsten van de komende 3 jaar gereserveerd op de begroting. Als jij nu Itakura verkoopt, heb je ineens die 7,5 miljoen nodig om die afschrijving te dekken. Verkoop je 'm voor minder dan 7,5 miljoen, dan kun je dus niks uitgeven. Je hebt het al uitgegeven toen je Itakura kocht.

Of je een aankoop kunt doen, hangt dan af van de ruimte op de begroting van volgend seizoen. Maar zoals ik het heb begrepen is er geen geld voor aankopen als er geen winstgevende transfers zijn. Akpom ziet er natuurlijk wel goed uit momenteel, dat zou al wat geld in het laatje brengen.

Als je contracten respecteert en daaruit redeneert dat je Berghuis, Wijndal en Klaassen niet kwijt kunt gebeurt er inderdaad niks. Ga je echter de oorlog met ze aan met o.a. een kleedkamer 2 strategie dan ligt het wellicht anders. Kroes had een grote mond maar was uiteindelijk niet hard genoeg. Mooie challenge voor Jordi dus om dat meteen goed aan te pakken.

Helemaal mee eens, maar hoe hard je ze ook aanpakt, er zal altijd een club moeten zijn die ze wil overnemen, desnoods transfervrij. En als ze dan ook nog een oprotpremie zouden eisen, wordt het wel een heel ongunstig verhaal allemaal. Maar goed, ik denk dat het beter is voor de hiërarchie in de groep als ze alle drie zouden vertrekken.

Vraag is nog wat er met Dolberg moet gebeuren. In goede doen vind ik het een Ajax-waardige spits, maar het punt is dat er zovaak iets met hem is dat het zijn salaris en transferwaarde eigenlijk niet waard is. Sowieso moet er een serieus alternatief bij, want hij gaat geen lang seizoen in zijn eentje draaien.

Een 28-jarige spits moet bij Ajax gewoon 40 wedstrijden voor je kunnen spelen, anders kun je er beter mee stoppen. We kunnen niet twee eerste spitsen onder contract hebben. In mijn ogen is Dolberg te koop. Maar dat geldt wat mij betreft voor elke speler van 24 jaar of ouder.

Je kunt nu beter schoon schip maken en van onderaf (dus: jonge spelers die kunnen groeien) weer investeren in kwaliteit. Op Tomiyasu na voegen al die zogeheten ervaren krachten bar weinig toe allemaal.

+2/-0

Sevic schreef op 24 april 2026 om 11:26:
Zo werkt het dus niet. Op Itakura staat nog een afschrijving van 7,5 miljoen open na dit seizoen. Dat bedrag is op basis van de verwachte inkomsten van de komende 3 jaar gereserveerd op de begroting. Als jij nu Itakura verkoopt, heb je ineens die 7,5 miljoen nodig om die afschrijving te dekken. Verkoop je 'm voor minder dan 7,5 miljoen, dan kun je dus niks uitgeven. Je hebt het al uitgegeven toen je Itakura kocht.

Het hele idee van afschrijvingen is juist dat je de aankoop niet in 1x betaalt, maar over de duur van het contract. Als je dus tijdens het contract de speler voor het geheel aan afschrijvingen verkoopt dan vallen die betalingen voor de komende seizoenen weg. In principe zou je dan een nieuwe aankoop voor dat bedrag kunnen doen en dat over eenzelfde periode afschrijven lijkt mij. Het idee dat een speler verkopen voor, zeg, 7,5M en het besparen van zo'n 10M aan salaris niet leidt tot meer financiele mogelijkheden is gewoon vreemd.

Vind dat hele boekhoudsysteem sowieso niet van toepassing op de voetballerij. Versterkt ook de Sunk Cost Fallacy in mensen.

Helemaal mee eens, maar hoe hard je ze ook aanpakt, er zal altijd een club moeten zijn die ze wil overnemen, desnoods transfervrij. En als ze dan ook nog een oprotpremie zouden eisen, wordt het wel een heel ongunstig verhaal allemaal. Maar goed, ik denk dat het beter is voor de hiërarchie in de groep als ze alle drie zouden vertrekken.

Ze kunnen een oprotpremie eisen, maar die moeten ze niet krijgen. Die jongens zitten er waarschijnlijk ook niet op de wachten om een jaar volledig stil te staan, dus ik vermoed dat ze uiteindelijk wel eieren voor hun geld kiezen. Transfervrij vind ik prima, het zou al mooi zijn als we die salarissen kunnen schrappen.

Een 28-jarige spits moet bij Ajax gewoon 40 wedstrijden voor je kunnen spelen, anders kun je er beter mee stoppen. We kunnen niet twee eerste spitsen onder contract hebben. In mijn ogen is Dolberg te koop. Maar dat geldt wat mij betreft voor elke speler van 24 jaar of ouder.

Mochten we CL of EL halen dan kun je zeker niet alleen met Dolberg als A-optie het seizoen in gaan. Die staat er nu al naast omdat ie de intensiteit niet kan brengen, dus laat staan dat dat 2x per week lukt. Misschien dat een andere spits het in zijn eentje kan, maar ik denk dat je zeker 2 A-spitsen moeten hebben om echt op meerdere fronten om de prijzen te spelen.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 24 april 2026 om 13:37:

Het hele idee van afschrijvingen is juist dat je de aankoop niet in 1x betaalt, maar over de duur van het contract. Als je dus tijdens het contract de speler voor het geheel aan afschrijvingen verkoopt dan vallen die betalingen voor de komende seizoenen weg. In principe zou je dan een nieuwe aankoop voor dat bedrag kunnen doen en dat over eenzelfde periode afschrijven lijkt mij. Het idee dat een speler verkopen voor, zeg, 7,5M en het besparen van zo'n 10M aan salaris niet leidt tot meer financiele mogelijkheden is gewoon vreemd.

Vind dat hele boekhoudsysteem sowieso niet van toepassing op de voetballerij. Versterkt ook de Sunk Cost Fallacy in mensen.

Je betaalt de aankoop in 1 keer uit je cashreserves. Die vul je vervolgens aan op basis van je verwachte omzet in de jaren die volgen. Het weer aanvullen van je cashreserve komt als afschrijving in de boeken.

Als je je cashreserve niet aanvult en direct weer geld uitgeeft, ga je uiteindelijk failliet.

Wel eens dat het systeem in de voetballerij wat onlogisch werkt omdat de waarde van spelers niet standaard afneemt na verloop van tijd. Een speler slijt niet in 5 jaar af tot op het punt dat je 'm moet vervangen zoals een machine. Maar goed, als je het over transferbudgetten hebt, is dit wel hoe het werkt. Als je nu Itakura voor 5 miljoen verkoopt, creëer je een gat van 2,5 miljoen op je begroting van de komende jaren.

Dit is de reden dat ik een enorm voorstander ben van het doorontwikkelen van eigen jeugd en spelers die je jong hebt aangekocht. Je afschrijvingslasten zijn dan laag en de potentiële winst in de toekomst is enorm.

Ik zou op absolute buitenkansen (zoals Tadic destijds) na zelfs nooit een speler van boven de 23 kopen. Als je zorgt dat je op financieel gebied duurzaam afstand neemt van PSV en Feyenoord, moet je als Ajax in staat zijn om een ware heerschappij neer te zetten. Dat dat al decennia niet lukt, is een vorm van wanbeleid.

Mochten we CL of EL halen dan kun je zeker niet alleen met Dolberg als A-optie het seizoen in gaan. Die staat er nu al naast omdat ie de intensiteit niet kan brengen, dus laat staan dat dat 2x per week lukt. Misschien dat een andere spits het in zijn eentje kan, maar ik denk dat je zeker 2 A-spitsen moeten hebben om echt op meerdere fronten om de prijzen te spelen.

Mwoah, weet ik niet. We hebben maar zelden 2 A-spitsen gehad. In de praktijk speelt er één gewoon niet, of op een onlogische positie. Als Dolberg geen 40 potjes kan spelen, moet je 'm verkopen en iemand halen die dat wel kan.

Kopen doe je voor de basis, dus als je een nieuwe spits haalt, moet ie beter zijn dan Dolberg. En dan vind ik Dolberg qua salariskosten te duur voor de bank, dus weg ermee. Maar goed, we zitten ook met een stuk of 4, 5 JA-spitsen in de leeftijdscategorie 19-20 jaar, dus daar zou ook eens naar gekeken kunnen worden. Rijkhoff heeft dit seizoen positief verrast en Da Silva is binnengehaald omdat het zo'n groot talent zou zijn. Laat maar zien dan.

+2/-0

Wanneer ik de berichten van vandaag moet geloven dan wil Jordi Cruijff van Ajax een satellietclub van Barcelona maken, waarbij meerdere spelers van Barcelona gehuurd gaan worden om hen speelminuten en ontwikkelkansen te bieden. Het zou gaan om doelman Iñaki Peña, middenvelder Marc Casadó, vleugelaanvaller Shane Kluivert, jeugdspelers Jofre Torrents en Guille Fernandéz en aanvaller Roony Bardghji. Volgens de bekende Ajax-verslaggever Mike Verweij kan je er vergif op innemen dat er meerdere huurspelers van FC Barcelona naar Ajax komen.

+1/-0

Sjakie Meulemans schreef op 24 april 2026 om 13:51:

Wanneer ik de berichten van vandaag moet geloven dan wil Jordi Cruijff van Ajax een satellietclub van Barcelona maken, waarbij meerdere spelers van Barcelona gehuurd gaan worden om hen speelminuten en ontwikkelkansen te bieden. Het zou gaan om doelman Iñaki Peña, middenvelder Marc Casadó, vleugelaanvaller Shane Kluivert, jeugdspelers Jofre Torrents en Guille Fernandéz en aanvaller Roony Bardghji. Volgens de bekende Ajax-verslaggever Mike Verweij kan je er vergif op innemen dat er meerdere huurspelers van FC Barcelona naar Ajax komen.

Volgens Mike 'Frikandellenpens' Verweij zou Tadic in 2023 absoluut bij Ajax blijven en zijn carrière hier afsluiten, hadden we vorig jaar Luciano Rodríguez al praktisch binnen en zou Ajax 40 miljoen euro hebben geleend om de salarissen van Mislintat-spelers te kunnen betalen, waarover vervolgens niets in de jaarcijfers was terug te vinden.

Ik zou die man niet zo serieus nemen.

+2/-0

Sevic schreef op 24 april 2026 om 14:13:

Volgens Mike 'Frikandellenpens' Verweij zou Tadic in 2023 absoluut bij Ajax blijven en zijn carrière hier afsluiten, hadden we vorig jaar Luciano Rodríguez al praktisch binnen en zou Ajax 40 miljoen euro hebben geleend om de salarissen van Mislintat-spelers te kunnen betalen, waarover vervolgens niets in de jaarcijfers was terug te vinden.

We zijn allemaal benieuwd naar wat er in de zomer allemaal gaat gebeuren. Deze constructie is opzich niet zo gek. Heb wel vertrouwen in het netwerk dat Jordi Cruijff in de loop der jaren heeft opgebouwd.

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 april 2026 om 15:03:

We zijn allemaal benieuwd naar wat er in de zomer allemaal gaat gebeuren. Deze constructie is opzich niet zo gek. Heb wel vertrouwen in het netwerk dat Jordi Cruijff in de loop der jaren heeft opgebouwd.

Als we iemand huren, van welke club dan ook, moet het met een aantrekkelijke, eenzijdige koopoptie zijn. Die geintjes met de Jarosjes en McConnells van deze wereld hoef ik niet meer te zien. We zijn niet andermans opleidingscentrum. Opbokken met die lui.

+4/-0

Eén huurspeler van Barca zonder optie tot koop en Jordi mag van mij weg.

+3/-1

ElSimao2 schreef op 24 april 2026 om 15:26:

Tegelijkertijd ben je positief over Overmars' tijd als TD, die onder meer Bojan, Babel en Cuenca huurde zonder koopoptie. Eens dat we niet moeten huren, maar het is niet zo zwart/wit.

+2/-0

Sevic schreef op 24 april 2026 om 15:47:

ElSimao2 schreef op 24 april 2026 om 15:26:

Tegelijkertijd ben je positief over Overmars' tijd als TD, die onder meer Bojan, Babel en Cuenca huurde zonder koopoptie. Eens dat we niet moeten huren, maar het is niet zo zwart/wit.

In zijn beginperiode (toen ie met Cuenca, Bojan en Babel aan kwam) vond ik Overmars ook niks. Uiteindelijk heeft ie zich sterk verbeterd en zijn we onder hem het dichtste bij alleenheerschappij of hoe je het wil noemen in Nederland gekomen. Het zou onredelijk zijn om hem dan niet gewoon royaal de credits ervoor te geven, ondanks dat ik dat soort acties met Cuenca etc. niet ok vond.

Jordi heeft alles nog te bewijzen. Leuk dat ie bijvoorbeeld die Weijs eruit zet, maar na alle wisselingen staat JA nog altijd laatste. Grim eruit is ook best te rechtvaardigen, maar onder zijn boezemvriend Garcia staan we nog gewoon 5e.

Gaat ie nu jeugdspelers van Barca halen twijfel ik aan zijn loyaliteit. Ligt die dan niet toch nog (deels) bij Barca? Dat ie "zijn" club ook nog wil helpen terwijl ie hier zit.

+2/-0

Ik lees nu geruchten over mogelijke interesse in Troy Parrott. Dat zou ik echt weer een heel teleurstellende move vinden. Van die Sigthorsson-aankopen, lekker in de provincie om je heen kijken en veel te veel geld betalen voor een spits die waarschijnlijk gaat tegenvallen.

Half Europa zit inmiddels achter Franculino Djú aan, dus die zal wel niet meer haalbaar zijn (absolute droomaanwinst).

In de categorie haalbare spitsen vind ik Jovan Milosevic interessant. 20 jaar, bijna 2 meter lang, technisch goed onderlegd en inmiddels z'n debuut gemaakt voor Servië. Nog 3 jaar contract bij Stuttgart, nu verhuurd aan Werder Bremen. In 2025 was hij verhuurd aan Partizan en heeft hij de hele Servische competitie aan scherven geschoten. Kan dus een goal maken, maar meevoetballend vind ik hem vooral sterk. Heeft veel balcontrole en kracht. Heeft iets van Zlatan over zich, waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat hij net zo goed is of kan worden, maar qua stijl en flair lijkt het erop.

Beelden (eerste minuut even skippen, allemaal intikkers):
https://youtu.be/TOX7HcZcRQk?si=3pEgBCQNnXM5y-8e&t=60link

Overigens, over Servische spelers gesproken: Vasilije Kostov is hét nieuwe gigatalent. Spelmaker van Rode Ster. 17 (!) jaar en dit seizoen 14 goals en 7 assists in 41 wedstrijden. Zal wel direct naar de Europese top gaan. Nog 2 jaar contract dus ik denk dat ze 'm gaan verkopen deze zomer om de hoofdprijs te vangen.

Ondertussen blijft het rondom Raphaël Guerreiro stil en lijkt hij niet mee te gaan naar het WK. Zou in mijn ogen de ideale aanwinst voor linksback zijn ter vervanging van Wijndal en Zinchenko. Als we dan Tomiyasu langer zouden kunnen vastleggen voor rechtsback of RCV heb je in één klap de beste defensie van de Eredivisie.

Qua keepers denk ik dat we kans maken bij Viktor Johansson (27, Stoke, Zweeds international, 1 jaar contract) en Gavin Bazunu (24, Southampton, uitgeleend aan Stoke, Iers international, 1 jaar contract) omdat hun clubs niet gaan promoveren en ze hun laatste contractjaar naderen. In beide gevallen ga je er t.o.v. Paes/Jaros een flinke stap op vooruit, denk ik. Zeker Bazunu vind ik wel echt een baas, uitstekende reflexen en komt vaak zonder twijfel goed uit bij hoge ballen vanaf de zijkant. Echt een zwaar ondergewaardeerde keeper als je het mij vraagt. Ook een gozer die snel veel geld waard kan worden als je 'm erin zet. 24 jaar en al meer dan 20 interlands, gezien zijn nationaliteit interessant voor Britse clubs. Ik had hiervoor een poging gewaagd.

Beeldjes:
https://www.youtube.com/watch?v=WtTBA7MUMnQlink

Mocht Godts verkocht worden en er een nieuwe linksbuiten bij komen, dan vind ik Pablo Pagis (23 jaar, Lorient, 1 jaar contract) en Jakub Kamiński (23 jaar, Wolfsburg, verhuurd door Köln, 1 jaar contract) interessant. Bij Kamiński ben je wel afhankelijk van Köln, want ze hebben een koopoptie. Als ze die niet lichten, denk ik dat hij voor een aantrekkelijk bedrag te koop is. 7 goals en 5 assists in de Bundesliga dit seizoen.

Pagis heeft er dit seizoen 8 goals en 3 assists in liggen in de Ligue 1. Snelle, creatieve, technisch begaafde dribbelaar. Van nature rechtsbenig maar kan ook alles met links. Lorient gaat Europees voetbal mislopen, dus met nog een eenjarig contract moet hij te halen zijn. Saillant detail: Köln schijnt achter hem aan te zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat ze Pagis én Kamiński gaan vastleggen.

Beeldjes:
https://www.youtube.com/watch?v=xbpXATnw2HIlink

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 301 pagina's: 1 2 3 4 ... 297 298 299 300 301

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.