Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 301 pagina's: 1 2 3 4 ... 297 298 299 300 301

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 24 maart 2026 om 08:52:

Kiki schreef op 23 maart 2026 om 20:46:

We moeten een elftal samenstellen bestaand uit de meest besproken spelers. Medic, Brobbey, etcetera.

Als we een beetje Jordi's woorden volgen, gaat hij deze zomer rigoureus schoon schip maken. Ik heb goede hoop op een vertrek van de voltallige Prostaatclub: Weghorst, Berghuis en Klaassen. Zullen best af en toe een aardig potje spelen maar je moet er gewoon vanaf. Van den Boomen definitief lozen zou ook zeer welkom zijn. Net als Akpom.

Iedereen boven de 24 die niet aantoonbaar iets unieks toevoegt, zou ik eruit proberen te bonjouren. Als je op die leeftijd niet onomstotelijk iets brengt wat de selectie anders ontbeert, zet er dan maar een jonge gozer neer die zich nog kan ontwikkelen en in waarde kan toenemen.

Houdt in dat naast de Prostaatclub ook Wijndal, Edvardsen, Dolberg, Sutalo, Itakura en Rosa in de uitverkoop kunnen wat mij betreft. Dolberg vind ik dan nog één van de weinigen die wel kwaliteiten bezit die niemand anders in de selectie heeft, maar goed, z'n rendement valt me na een bemoedigende start weer behoorlijk tegen. Moet je op deze manier geen 2,5 miljoen per jaar tegenaan willen smijten.

Dolberg is inderdaad minder makkelijk te vervangen dan de rest van dit lijstje, maar wat mij betreft mag ook deze volledige groep deze zomer vertrekken.

+1/-0

Ik ben niet zo van het rigoureus schoon schip maken. Dat gebeurt nu al een paar seizoenen op rij, en elke keer begint het hele proces van aan elkaar wennen en automatiseren opnieuw. Elke keer ook weer die bijkomende kapitaalvernietiging en de enorme moeite die moet worden gedaan om van spelers met lange contracten af te komen. Haal nu eerst eens een degelijke trainer die langer dan 1 seizoen wil blijven.

Ik vind Itakura en Rosa prima voor de breedte, al is eerstgenoemde wel opvallend veel geblesseerd. Šutalo zou ik niet in de uitverkoop doen, maar gewoon normaal verkopen en minimaal 35 miljoen voor vangen (en je hoeft door de aanwezigheid van Bouwman en andere talenten, en de terugkomst van Janse en Kaplan, waarschijnlijk geen geld aan een vervanger uit te geven). Dolberg zou ik echt nog niet wegdoen. Daar moet gewoon een goede concurrent voor de spitspositie bij komen.

Gaaei moet verkoopbaar zijn voor rond de 10 miljoen euro, Fitz-Jim is het ook het beste om verkocht/verhuurd te worden, en uiteraard moeten Weghorst en Wijndal gewoon weg (vooral de laatste is funest voor de Feng Shui). Berghuis en Klaassen zouden van mij op zich mogen blijven mits ze zich in een reserve/begeleidersrol schikken, maar tegelijkertijd ben ik doodsbang dat ze zich er op de een of andere manier weer inwerken bij de nieuwe trainer. Vooral Klaassen houdt de boel enorm op omdat hij op een sleutelpositie staat.

Al met al vind ik de noodzaak voor een schoon schip wel meevallen. Een keeper, een 6, een rechtsback, een spits en dan ben je er al bijna. En dat is al lastig zat, zeker als die 2e (of 3e) plek niet behaald wordt.

+2/-0

Mie Toe schreef op 24 maart 2026 om 11:16:

Ik vind Itakura prima voor de breedte, al is wel opvallend veel geblesseerd. Šutalo zou ik niet in de uitverkoop doen, maar gewoon normaal verkopen en minimaal 35 miljoen voor vangen (en je hoeft door de aanwezigheid van Bouwman en andere talenten, en de terugkomst van Janse en Kaplan, waarschijnlijk geen geld aan een vervanger uit te geven).

Hier gaat het al mis. Itakura is de duurste speler (samen met Dolberg). Dat is per definitie niet prima voor de breedte. Dat hij vaak geblesseerd is tevens onze oudste centrale verdediger is ook niet helpend. Over kapitaalvernietiging gesproken. Sutalo óf Itakura moet in de basis, de ander verkopen, óf allebei verkopen (dat blieft mijn voorkeur; liever Tomiyasu if possible).

En vervanger dienen we niet te halen inderdaad. Of het moet een buitenkansje zijn, wat mogelijk Young kan zijn. We hebben heel veel jonge centrale verdedigers waarvan een handvol te goed zijn om weg te doen. Investeren in spelers als Baas, Janse, Bouwman, V.d. Lans en als hij wilt blijven Kaplan zou een goede zaak zijn. Zelfs Verschuren maakt indruk dit seizoen.

Laten we lekker des Ajax voor de jeugd gaan. Zeker als het om deze positie gaat, wetende wat er allemaal aan zit te komen. Tomiyasu zou een mooi buitenkansje zijn áls hij wilt blijven hier. Enkel iemand wie écht het verschil maakt.

+4/-0

Mie Toe schreef op 24 maart 2026 om 11:16:

Ik vind Rosa prima voor de breedte.

Gaaei moet verkoopbaar zijn voor rond de 10 miljoen euro en uiteraard moet Wijndal gewoon weg.

Een rechtsback.

Rosa voor de breedte kan ik nog gebruiken gezien zijn salaris, leeftijd én multi-inzetbaarheid, wetende dat we op de backs weinig goeds hebben rondlopen en ook niet de grootste talenten momenteel hebben op deze twee posities. 10 miljoen euro voor Gaaei klinkt veel. Waar kan ik tekenen? Ook die 35 miljoen euro voor Sutalo klonk als veel, overigens. Voor die bedragen mogen wat flessen geopend worden. Wijndal, ja. Hij is écht een teleurstelling gebleken, dus waarom vraag je om een rechtsback maar géén linksback?

+2/-0

Ja, ook een linksback, als Tomiyasu niet blijft.

10 miljoen voor Gaaei en 35 miljoen voor Šutalo klinkt veel door de domme beeldvorming onder Ajax-supporters. Van buitenaf zie je de Ajax-stempel, club van 100, een waanzinnige compilatie en goede data in het geval van Gaaei, en de status als international bij een top 5-land in het geval van Šutalo. Gezien hun aankoopbedragen is respectievelijk 10 en 35 miljoen helemaal zo gek niet, en Overmars zou er aanzienlijk meer uit peuren ook nog.

Die vicieuze cirkel van 'grote schoonmaak' en eigen spelers bij het grofvuil zetten, mag ondertussen wel eens doorbroken worden, en ik hoop dat Jordi de man is om het te doen. Want ik ben persoonlijk wel klaar met het eigen ruiten ingooien.

+2/-1

Mie Toe schreef op 24 maart 2026 om 12:03:

Gezien hun aankoopbedragen is respectievelijk 10 en 35 miljoen helemaal zo gek niet, en Overmars zou er aanzienlijk meer uit peuren ook nog.

Die vicieuze cirkel van 'grote schoonmaak' en eigen spelers bij het grofvuil zetten, mag ondertussen wel eens doorbroken worden, en ik hoop dat Jordi de man is om het te doen. Want ik ben persoonlijk wel klaar met het eigen ruiten ingooien.

35M voor Sutalo is echt waanzinnig, die man kan er bitter weinig van. Wil wel iets van een weddenschap aangaan dat het veel minder wordt.

+1/-0

Weddenschappen zijn altijd leuk. Wat stel je voor?

+1/-0

Mie Toe schreef op 24 maart 2026 om 12:53:

Weddenschappen zijn altijd leuk. Wat stel je voor?

Dat is een lastige, maar ik durf er wel op in te zetten dat Kroatie een flop wordt op het WK en Sutalo voor maximaal 20M vertrekt. Wat in mijn ogen nog steeds een goede deal zou zijn overigens.

+1/-0

Oké, dus boven de 20 miljoen en ik win de weddenschap? Maar waar wedden we om? Gewoon iets leuks, niet te serieus. Bijvoorbeeld, de verliezer moet een gedicht schrijven over hoe goed de winnaar is.

+1/-0

Mie Toe schreef op 24 maart 2026 om 13:16:

Oké, dus boven de 20 miljoen en ik win de weddenschap? Maar waar wedden we om? Gewoon iets leuks, niet te serieus. Bijvoorbeeld, de verliezer moet een gedicht schrijven over hoe goed de winnaar is.

Lets go!

+2/-0

ElSimao2 schreef op 24 maart 2026 om 13:34:

Lets go!

Deal! :B

Zet 'm op, Šutalo en Jordi Cruijff!

+1/-0

Well, let's start the insanity!

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 301 pagina's: 1 2 3 4 ... 297 298 299 300 301

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.