Vak: -
Forumreacties: 4.024
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Feyenoord-Ajax: -
(Gebrek aan) communicatie rondom een aankoop. Wat is het toch een zooitje.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/garcia-spreekt-eerdere-berichtgeving-tegen-niemand-vertelde-mij-dat-carrizo-beschikbaar-was-voor-jong-ajaxlink
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.474
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Rare situatie. Wellicht dat dit komt doordat de overgang naar de nieuwe staf vrij snel is gegaan. Je vraag je alleen wel af of er sindsdien veelvuldig overleg tussen de staf van het eerste en Jong Ajax is. Dat was voorheen altijd de standaard manier van werken.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 maart 2026 om 00:36:
Dit is een klassiek voorbeeld van een "strawman". Het bewust belachelijk neerzetten van het argument van de andere partij en daartegen gaan ageren. Het siert je niet.
Het argument dat daadwerkelijk gemaakt is, is dat als je bij een club als Norwich tussen de bank en tribune schippert, de kans niet zo groot is dat je het niveau hebt voor Ajax.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 4.111
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 20 maart 2026 om 17:26:
Rare situatie. Wellicht dat dit komt doordat de overgang naar de nieuwe staf vrij snel is gegaan. Je vraag je alleen wel af of er sindsdien veelvuldig overleg tussen de staf van het eerste en Jong Ajax is. Dat was voorheen altijd de standaard manier van werken.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 maart 2026 om 00:36:
Dit is een klassiek voorbeeld van een "strawman". Het bewust belachelijk neerzetten van het argument van de andere partij en daartegen gaan ageren. Het siert je niet.
Het argument dat daadwerkelijk gemaakt is, is dat als je bij een club als Norwich tussen de bank en tribune schippert, de kans niet zo groot is dat je het niveau hebt voor Ajax.
Merkwaardige redenering. Waar maak ik ook maar iets of iemand belachelijk? Ik vind dit ook tamelijk hypocriet, gezien de manier waarop je soms zelf reageert op andere meningen. Recent maakte je bijvoorbeeld op een wat passief agressieve manier opmerkingen over mijn gebruik van de uitdrukking "externe factoren". Vind ik allemaal prima hoor, maar ga dan niet hier doen alsof ik iemand belachelijk maak.
Tussen bank en tribune schipperen is overigens tamelijk sterk uitgedrukt wat betreft de situatie van Medic dit seizoen. Hij was tot begin november vaak basisspeler. Daarna is er een andere trainer gekomen die andere keuzes maakt. Dat gebeurt in de voetballerij.
Forumreacties: 4.044
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 20 maart 2026 om 18:05:
Dat gebeurt zeker in de voetballerij, doorgaans met redenen. In dit geval waarschijnlijk: omdat hij er te weinig van kan om bij een middenmoter op het tweede niveau van Engeland in aanmerking te komen voor een basisplaats.
open/sluit de onderstaande quote:Wat betreft het belachelijk maken van iets, je schrijft: "Ik vind het juist te simpel om te stellen dat als je niet speelt je automatisch geen kwaliteiten hebt."
Dit stelt echter niemand. Door te doen alsof dat wel zo is, maak je impliciet het punt dat iemand daadwerkelijk maakte enigszins belachelijk. Je maakt er namelijk een karikatuur van.
Het is alsof ik zou schrijven "Tja, je kunt nu wel vinden dat Medic de Beckenbauer van zijn generatie is..." terwijl dat jouw mening niet correct weergeeft.
Hoop ik, althans.
Forumreacties: 5.221
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 20 maart 2026 om 19:55:
Hoe is dat een karikatuur van iets maken? Of denk je dat ik "geen kwaliteiten" letterlijk bedoel? Daarmee bedoel ik dus kwalitatief niet goed genoeg. Ik wijs er slechts op dat er veel meer redenen zijn waarom een trainer voor een andere speler kan kiezen. Vandaar dat ik Zinchenko als voorbeeld aanhaalde. Die speelde bij Nottingham Forest behoorlijk onder zijn niveau, met alle respect.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 291
Reg.: 13 september 2022
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 20 maart 2026 om 22:04:
Zinchenko is een wat ongelukkig voorbeeld maar er zullen vast spelers zijn die op een lager niveau volledig genegeerd worden maar vervolgens op een hoger niveau mee kunnen komen. Het zijn er echter heel weinig, net zoals mensen die 2 pakjes per dag roken en vervolgens de 100 aantikken in levende lijve.
Zo'n sterk argument is het dus niet. Je stelt dat Medic zo'n hoge uitzondering zou kunnen zijn maar die kans is simpelweg erg klein. De kans is het grootste dat hij er betrekkelijk weinig van kan.
Aangaande keepers zou ik nog Gavin Bazunu als optie willen noemen. Momenteel geblesseerd, maar wel het juiste profiel. Net 24 jaar, international van Ierland en al meer dan 100 wedstrijden op het hoogste niveau. Typische meevoetballende keeper die zich graag met de opbouw bemoeit.
Hij is momenteel verhuurd aan Stoke, maar staat onder contract bij Southampton. Loopt medio 2027 af, dus tenzij hij verlengt, zullen ze wel openstaan voor verkoop. Zou in mijn beleving niet meer dan 6 tot 8 miljoen hoeven kosten gezien zijn contractstatus.
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 5.221
Reg.: 3 juli 2017
Wesley Sneijder laat opeens heel ander geluid horen over eventueel dienstverband bij Ajax
Wesley Sneijder durft niet met zekerheid te zeggen of hij aan de slag gaat bij Ajax. De recordinternational van het Nederlands elftal sprak meermaals met Jordi Cruijff over een rol binnen de club, maar inmiddels vraagt hij zich af of een dienstverband wel in het verschiet ligt.
Sneijder brengt die update in gesprek met Radio 538, waar hij te gast is voorafgaand aan de première van documentaireserie Cruijff, over Johan Cruijff. “In het verleden hebben we er veel over gepraat.”
“Het leek iedere keer alsof ik met een open sollicitatie kwam; integendeel. Dat was niet mijn gevoel daarbij, maar ik heb altijd gezegd dat ik wel wil helpen waar nodig en waar ik kan.”
De interviewer stelt dat er ‘toch niemand nee zegt’ tegen een samenwerking tussen Sneijder en Ajax. “Ik zie hier op het schema dat jullie straks Jordi Cruijff langs krijgen. Stel hem die vraag, zou ik zeggen.”
Even later geeft de oud-middenvelder dan toch antwoord op de prangende vraag. “Moet ik heel eerlijk zijn? Ik weet niet of die deur nog openstaat. Er gaat zoveel tijd overheen en er komen andere dingen op je pad. Dan gaan er weer andere dingen spelen.”
De vragensteller vindt het klinken alsof Sneijder zelf een streep door een mogelijk dienstverband in Amsterdam zet, of kwam er toch een afwijzing vanuit Ajax? “Wellicht allebei, maar dat moet nog blijken. Ik ga nog steeds met Jordi Cruijff in gesprek als hij mij belt, maar ik weet niet of dat ergens toe gaat leiden.”
Waar Sneijder voorheen zo zeker leek te weten bij zijn oude club te willen werken, klinkt nu een heel ander geluid. “Niet meer”, antwoordt de analist geworden oud-prof op de vraag of hij alles zou laten vallen om bij Ajax aan de slag te gaan.
-----------------------------
Die heeft natuurlijk de middelvinger van Jordi gekregen.
Ik was erg skeptisch over de komst van Jordi, maar eerlijk is eerlijk, hij doet tot op heden vooral goede dingen. Hulde!
Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.624
Reg.: 23 juni 2014
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.