Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.447
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-NEC: -
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 februari 2026 om 18:06:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 21 februari 2026 om 17:23:
Het gaat 'm niet worden tussen jullie twee. Misschien tijd om elkaar te negeren voordat het zover komt dat er bans vallen terwijl dit forum al stervende is? Zou jammer zijn, want jullie posten allebei vaak inhoudelijk. Je kunt weleens botsen, maar tussen jullie twee is dat vrijwel altijd het geval 🤣🙄
Ik wilde een jaarlijkse Ajax Supporters Forum-barbecue voorstellen maar misschien is dit niet het juiste topic.
Forumreacties: 3.954
Reg.: 21 januari 2021
Man van de Wedstrijd Ajax-NEC: Maarten Paes
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 21 februari 2026 om 18:13:
Het gaat 'm niet worden tussen jullie twee. Misschien tijd om elkaar te negeren voordat het zover komt dat er bans vallen terwijl dit forum al stervende is? Zou jammer zijn, want jullie posten allebei vaak inhoudelijk. Je kunt weleens botsen, maar tussen jullie twee is dat vrijwel altijd het geval 🤣🙄
Ik wilde een jaarlijkse Ajax Supporters Forum-barbecue voorstellen maar misschien is dit niet het juiste topic.
Waar bier is, ben ik!
Maar goed, back on topic:
Zou het niet verstandig zijn om weer een samenwerkingsverband aan te gaan met een (huidige) Eredivisieclub of een club uit België of zo? Zo kun je spelers van Jong Ajax doorschuiven/verhuren als die te goed zijn voor de KKD, maar nog niet goed genoeg voor het eerste.
Vak: -
Forumreacties: 4.005
Reg.: 14 december 2005
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.447
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 februari 2026 om 18:30:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 21 februari 2026 om 18:13:
Waar bier is, ben ik!
Maar goed, back on topic:
Zou het niet verstandig zijn om weer een samenwerkingsverband aan te gaan met een (huidige) Eredivisieclub of een club uit België of zo? Zo kun je spelers van Jong Ajax doorschuiven/verhuren als die te goed zijn voor de KKD, maar nog niet goed genoeg voor het eerste.
Was Sparta de enige uit de Eredivisie/ProLeague? Liever België. We hebben leuke Belgische talentjes en het is verder weg van huis.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.926
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 februari 2026 om 00:44:
Ik vind het serieus wel interessant of en zoja, waarom we spelers verzekeren tegen blessures. Het is niet dat we een risico ermee afdekken en gemiddeld genomen kosten verzekeringen je geld, dus moet je het niet doen. De rest hier is het niet met me eens, maar niemand komt met een argument.
Maar goed, ik focus me duidelijk op de inhoud en niet op een scene schoppen, fanatiek plusjes en minnetjes uitdelen vanaf meerdere accounts en dat soort kinderachtig gebeuren. Dat een ander dat wel doet klopt, maar heb ik niks mee te maken.
Camus
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl Pool seizoen 24/25
Uit: Den Haag
Vak: 406
Forumreacties: 81
Reg.: 27 mei 2024
Simpel en haalbaar advies aan Jordi: García en Grim omwisselen.
Het gaat om kwaliteit en de fase waarin we zitten. Grim heeft het duidelijk niet en waaraan het ontbreekt zijn typisch de zaken die García belangrijk lijkt te vinden: mentaliteit, leiderschap en fitheid. García is een persoon die daaraan gaat werken. (Grim die lult alleen maar).
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 februari 2026, 13:55:45.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.124
Reg.: 3 september 2005
Ik vind het serieus wel interessant of en zoja, waarom we spelers verzekeren tegen blessures. Het is niet dat we een risico ermee afdekken en gemiddeld genomen kosten verzekeringen je geld, dus moet je het niet doen. De rest hier is het niet met me eens, maar niemand komt met een argument.
Maar goed, ik focus me duidelijk op de inhoud en niet op een scene schoppen, fanatiek plusjes en minnetjes uitdelen vanaf meerdere accounts en dat soort kinderachtig gebeuren. Dat een ander dat wel doet klopt, maar heb ik niks mee te maken.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 februari 2026 om 13:39:
Terug naar spelersverzekeringen: als jij 3 miljoen per jaar betaalt aan een speler, en hij vliegt er met een zware blessure af, dan wil je graag je 3 miljoen terug zodat je met dat budget een vervanger kunt regelen. Dat is voorspelbaarheid: weten dat je salarisbudget beschikbaar is voor een selectie die je kunt gebruiken. Dus kiest elke grote club voor zo'n verzekering, want ze willen voorspelbaarheid.
open/sluit de onderstaande quote:Zijn ze gemiddeld genomen goedkoper uit als ze het niet zouden doen? Gemiddeld, ja. Als je alle andere omstandigheden (zoals wel of geen oude selectie, blessuregevoelige spelers, etc.) even buiten beschouwing laat, ben je als club op (zeer) lange termijn goedkoper uit zonder verzekeringen. Maar je loopt het risico dat je met fikse blessures te maken krijgt die je dan niet kunt opvangen en dat willen clubs niet.
open/sluit de onderstaande quote:Sjakie Meulemans schreef op 22 februari 2026 om 14:01:
Volgens mij sluit je een verzekering af als je de onverwachte hoge kosten wanneer je huis afbrand, wanneer je per ongeluk iemand aanrijdt die daar blijvend letsel aan overhoudt, wanneer je gebit door erosie uit elkaar valt en/of in het geval van een betaald voetbalclub een speler met een grote transferwaarde en dito salaris langdurig geblesseerd uitvalt of zelfs gedwongen wordt om te stoppen met voetballen etc. niet kan of niet wilt dragen.
Wat ik begrepen heb zouden veel voetbalclubs zo’n verzekering afsluiten voor het geval een speler (werknemer) die een transferwaarde vertegenwoordigd en waaraan vaak nog voor meerdere contractjaren salaris aan moet worden betaald langdurig geblesseerd raakt of zelfs nooit meer kan terugkeren op het voetbalveld. Daaruit zou je mogen opmaken dat veel voetbalclubs zo’n verzekering blijkbaar zinvol vinden en/of de kosten niet willen of niet kunnen dragen.
Tegelijkertijd is het zo dat het totaal van alle kosten die gepaard gaan met het afsluiten van verzekeringen altijd veel hoger blijven dan hetgeen door de verzekeringsmaatschappij in totaal wordt uitbetaald wanneer er een beroep op de verzekering worden gedaan. Immers de verzekerden zijn het verdienmodel en de melkkoe van de verzekeringsmaatschappijen.
Daarnaast is mijn ervaring met verzekeraars dat zij meestal er alles aan doen om onder hun verplichtingen uit te komen, zodat zij vooral niet of zo min mogelijk hoeven te vergoeden. Dit doen zij door tussentijds meerdere malen de polisvoorwaarden uit te kleden en/of door onder een andere naam verder te gaan.
Daarom sluit ik zelf alleen nog verzekeringen af als het wettelijk verplicht is zoals bij een zorgverzekering en wanneer ik de kosten niet kan of niet wil dragen.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.926
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 februari 2026 om 14:42:
Er is vrij veel wat ik op jouw post zou kunnen en willen zeggen. Waarvoor overigens hulde. Eerste is bijvoorbeeld dat ik een echte open haard zou adviseren, als dat regeltechnisch kan en jullie daar voor open staan natuurlijk.
open/sluit de onderstaande quote:
om het strikt bij het onderwerp te houden is de crux denk ik dat de kosten reeds voorstelbaar zijn.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 februari 2026 om 15:02:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 22 februari 2026 om 14:42:
Er is vrij veel wat ik op jouw post zou kunnen en willen zeggen. Waarvoor overigens hulde. Eerste is bijvoorbeeld dat ik een echte open haard zou adviseren, als dat regeltechnisch kan en jullie daar voor open staan natuurlijk.
Hehe. Deze gashaard zat er al in toen we het huis kochten, met een rookafvoer door de muur naar buiten. Voor een open haard zou er een schoorsteen naar boven moeten. Los van alle bouwkundige ellende in huis stuit je dan op een dak dat vol ligt met asbest. Kostenplaatje: 30.000 - 50.000 euro.
Ik houd het dus maar bij die gashaard.
open/sluit de onderstaande quote:
Het gaat niet alleen om voorspelbaarheid van kosten, maar van je gehele beleid. Je wilt die exces waarbij je drie duurbetaalde spelers een jaar lang moet doorbetalen terwijl ze in de lappenmand liggen gewoon niet tegenkomen. Vergeet niet dat bedrijven in NL best lang een best groot deel van het salaris van werknemers moeten doorbetalen bij ziekte.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.