Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.407
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu Ajax-Fortuna Sittard
Man van de Wedstrijd AZ-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 04 februari 2026 om 22:52:
Kroes heeft van de zomer er 50M doorheen gefietst tegen 9M deze winter. Jouw conclusie dat er nu eindelijk een andere mindset is en dat nu wel de miljoenen rollen is echt een hele wonderlijke.
open/sluit de onderstaande quote:In de context van de investeringen is er inderdaad meer betaald voor het eerste groepje jongens. Dit zet jouw punt dat nu meer geinvesteerd zou worden niet echt kracht bij.
open/sluit de onderstaande quote:Ja, als het aan mij ligt tekent Yamal een volwaardig contract bij Ajax. Wat deze collectie losse zinnen toevoegt aan de discussie is beyond me.
open/sluit de onderstaande quote:Jij bent de poster die volgens mij het meeste valt over het gebrek van de verdedigende middenvelder. Nadat er afgelopen zomer niet zo'n type niet verzorgd werd komt Beuker deze winter niet goed beslagen ten ijs en haalt hij weer zo'n speler niet naar de Amsterdamse velden. En dan wordt hem niks verweten. Beetje slappe hap.
Forumreacties: 5.024
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 05 februari 2026 om 19:39:
Nadat een tweevoud van dat bedrag is binnengekomen ja.
open/sluit de onderstaande quote:Aan transfersommen dus. Als je ook meerekent dat Ajax dit als een buitenkansje ziet en graag met beiden door zou willen gaan (mits er sportief wordt gepresteerd uiteraard) dan steekt de club er nog een aantal miljoenen in. Dat zijn puur en alleen investeringen om er sportief beter van te worden, want gezien hun leeftijd is de kans dat je veel van dat geld terug gaat zien niet heel groot.
open/sluit de onderstaande quote:Je haalt er een rechtsbuiten bij zonder er een te verkopen (of je moet Moro als een echte beschouwen). Dan heb je er daar dus een extra speler bij en kost het je meer geld. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om dat niet te doen met Berghuis en Faberski nog onder contract en Bounida en Gloukh die er ook regelmatig spelen.
open/sluit de onderstaande quote:Wanneer je iemand vraagt iets te doen waar hij geen ervaring in heeft dan moet je ook niet opkijken dat het niet goed uitpakt. Als Youri Baas uit nood de keepershandschoenen aan moet trekken dan ga ik het hem ook niet verwijten als hij een balletje loslaat.
Forumreacties: 644
Reg.: 22 september 2023
Ajax-Fortuna Sittard 0-0 (0-0)
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 02 februari 2026 om 17:02:
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 02 februari 2026 om 15:43:
Wat is nu het verhaal van Zenchenko? Is die voor 1.5 miljoen gekocht om de resterende 13 potjes in de eredivisie te spelen?
Zinchenko was in het bezit van een monsterlijk toch aflopend contract bij Arsenal. Hij heeft echter al langere tijd weinig gespeeld en ook de nieuwe manager van Forest zag het niet in hem zitten. Hij zal zich zorgen gemaakt hebben over de toekomst en daarom naar Ajax gewild hebben om op een lager niveau weer wat wedstrijdritme op te doen, zodat ie na de zomer weer ergens vet kan cashen.
Mensen die denken of hopen dat het een langer verblijf gaat worden staan er wat mij betreft erg naïef in.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 februari 2026, 10:42:28.
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 06 februari 2026 om 10:37:
Wat is nu het verhaal van Zenchenko? Is die voor 1.5 miljoen gekocht om de resterende 13 potjes in de eredivisie te spelen?
Zinchenko was in het bezit van een monsterlijk toch aflopend contract bij Arsenal. Hij heeft echter al langere tijd weinig gespeeld en ook de nieuwe manager van Forest zag het niet in hem zitten. Hij zal zich zorgen gemaakt hebben over de toekomst en daarom naar Ajax gewild hebben om op een lager niveau weer wat wedstrijdritme op te doen, zodat ie na de zomer weer ergens vet kan cashen.
Mensen die denken of hopen dat het een langer verblijf gaat worden staan er wat mij betreft erg naïef in.
Forest wilde hem terugsturen naar Arsenal lees ik (vanwege blessures), om toch nog een miljoen terug te krijgen. Ajax betaald 1.5 a 2 miljoen salaris (voor 13 wedstrijden) en ze betalen een "afkoopsom" van 1.5 miljoen.
Dus al met al wordt er 3 a 3.5 miljoen betaald voor 13 wedstrijden in de eredivisie, als ik het allemaal goed lees?
Forumreacties: 644
Reg.: 22 september 2023
Ajax-Fortuna Sittard 0-0 (0-0)
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 februari 2026 om 11:17:
Forest wilde hem terugsturen naar Arsenal lees ik (vanwege blessures), om toch nog een miljoen terug te krijgen. Ajax betaald 1.5 a 2 miljoen salaris (voor 13 wedstrijden) en ze betalen een "afkoopsom" van 1.5 miljoen.
Dus al met al wordt er 3 a 3.5 miljoen betaald voor 13 wedstrijden in de eredivisie, als ik het allemaal goed lees?
Wat ik ervan begrijp krijgt Zinchenko een groot gedeelte van zijn resterende salaris van Arsenal mee, betalen wij 1,5M aan Arsenal, iets van 250k aan salaris + een bonus van 250k voor plaatsing CL. Dus max. 2M voor max 13 wedstrijden Eredivisie.
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 06 februari 2026 om 12:00:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 februari 2026 om 11:17:
Wat ik ervan begrijp krijgt Zinchenko een groot gedeelte van zijn resterende salaris van Arsenal mee, betalen wij 1,5M aan Arsenal, iets van 250k aan salaris + een bonus van 250k voor plaatsing CL. Dus max. 2M voor max 13 wedstrijden Eredivisie.
Inderdaad dat lees ik nu ook. 2M voor 13 wedstrijden (als je CL haalt) 1.75m als je geen CL haalt.
Benieuwd hoeveel wedstrijden hij gaat en kan spelen (gezien zijn blessure-geschiedenis).
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.943
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 05 februari 2026 om 21:34:
Het is van alle tijden dat Ajax slechts een fractie van de geincasseerde transfersommen investeert. Dat heeft niks met de veronderstelde vrekkigheid van Kroes te maken.
open/sluit de onderstaande quote:Dit hele verhaal is:
1. Hypothetisch.
2. Geen stijlbreuk met Kroes. De man heeft tientallen miljoenen "geïnvesteerd" in spelers zonder restwaarde maar die er "direct staan". Dolberg, Klaassen, Itakura, Weghorst en het verlengen van Berghuis om er maar een paar te noemen.
open/sluit de onderstaande quote:Ook dit hele verhaal is geen stijlbreuk met Kroes. Het klopt dat er al wat opties halen voor rb maar dat is niet iets waar Alex zijn hand voor omdraaide. Moro zelf kwam voor 11M ozo terwijl daar al Godts en Edvardsen speelden.
open/sluit de onderstaande quote:Ware het alleen niet dat er met Kroes nog gewoon een duurbetaalde TD aanwezig was. Als je dan als Beuker deals wil doen, moet je daar dan ook hard op afgerekend worden, anders moet je het aan de "professional" overlaten.
Alex Kroes heeft alleen in de zomer van 2024 weinig geld uitgegeven. Volgens verhalen had dat met de financiele situatie van de club te maken. In de zomer en de winter van 2025 geeft hij meer uit en zie ik niet iemand die zuinig is met geld.
Het idee dat Kroes meer uit zou mogen geven, en dus min of meer succes had kunnen kopen, maar dat hij daar principieel vanaf gezien zou hebben zou ik nog nobel van hem gevonden hebben ook. Ik denk echter dat het niet de waarheid is.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 06 februari 2026 om 21:07:
Hypothetisch zou ik het niet willen noemen. Het is verre van zeker dat we Zinchenko en Tomiyasu na dit seizoen ook langdurig vast kunnen houden, maar dat is iets waar de club wel op speculeert.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 06 februari 2026 om 21:07:
En daarbij hebben Klaassen en Berghuis ook geld ingeleverd uit solidariteit.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 06 februari 2026 om 21:07:We hebben het vorig seizoen een halfjaar met maar drie buitenspelers moeten doen. Gezien de kleine verschillen is het niet ondenkbaar dat zoiets je de titel heeft gekost.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.107
Reg.: 3 september 2005
Wat heeft Kroes toen een pech gehad met Kamaldeen Sulemana.open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 februari 2026
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 06 februari 2026 om 21:07:We hebben het vorig seizoen een halfjaar met maar drie buitenspelers moeten doen. Gezien de kleine verschillen is het niet ondenkbaar dat zoiets je de titel heeft gekost.
Het feit dat we een half jaar maar 3 buitenspelers hadden, kwam doordat Kroes te incompetent was om Sulemana niet op tijd in te schrijven, niet omdat ie te vrekkig was om een extra buitenspeler te halen.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 06 februari 2026 om 23:05:
Alex Kroes heeft alleen in de zomer van 2024 weinig geld uitgegeven. Volgens verhalen had dat met de financiele situatie van de club te maken. In de zomer en de winter van 2025 geeft hij meer uit en zie ik niet iemand die zuinig is met geld.
Het idee dat Kroes meer uit zou mogen geven, en dus min of meer succes had kunnen kopen, maar dat hij daar principieel vanaf gezien zou hebben zou ik nog nobel van hem gevonden hebben ook. Ik denk echter dat het niet de waarheid is.
open/sluit de onderstaande quote:Dus zijn de investeringen in deze jongens, waar jij alvast op vooruit loopt, hypothetisch.
open/sluit de onderstaande quote:"Uit solidariteit geld inleveren" houdt in dat een speler akkoord gaat met lagere betalingen dan waar hij contractueel recht op heeft. Na afloop van het ene contract een ander contract ondertekenen met lagere voorwaarden is dat niet.
open/sluit de onderstaande quote:Het feit dat we een half jaar maar 3 buitenspelers hadden, kwam doordat Kroes te incompetent was om Sulemana niet op tijd in te schrijven, niet omdat ie te vrekkig was om een extra buitenspeler te halen.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 09 februari 2026 om 20:37:
Berghuis heeft (helaas) halverwege verlengd en tekende dus onder nieuwe voorwaarden.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.830
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 februari 2026 om 21:05:
Berghuis heeft (helaas) halverwege verlengd en tekende dus onder nieuwe voorwaarden.
Hij heeft in Februari 2025 zijn contract, inderdaad helaas, verlengd maar de vraag is wat de ingangsdatum van dat nieuwe contract is.
Als het per direct is en de nieuwe voorwaarden zijn lager, ja dan heeft ie een paar maanden iets ingeleverd.
Als het nieuwe contract in gaat na het toen geldende contract dan heeft ie niks ingeleverd en al helemaal niet uit solidariteit.
Ben wel benieuwd hoe dat hier gegaan is.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 februari 2026 om 09:49:
Hij heeft in Februari 2025 zijn contract, inderdaad helaas, verlengd maar de vraag is wat de ingangsdatum van dat nieuwe contract is.
Als het per direct is en de nieuwe voorwaarden zijn lager, ja dan heeft ie een paar maanden iets ingeleverd.
Als het nieuwe contract in gaat na het toen geldende contract dan heeft ie niks ingeleverd en al helemaal niet uit solidariteit.
Ga er maar vanuit dat de nieuwe voorwaarden 'gewoon' per 1 juli zijn ingegaan.
Gelukkig is hij van september t/m december een verzekeringskwestie geweest. En hopelijk bokt hij in de zomer op. Dan is de financiële schade al met al nog beperkt gebleven.
Forumreacties: 3.995
Reg.: 14 december 2005
Man van de Wedstrijd AZ-Ajax:
Willem Weijs per direct op non-actief bij JA. Dat er ingegrepen wordt vind ik prima, maar wel jammer van het verlies van een goede jeugdtrainer. Hij keerde terug bij Ajax met dien verstande dat hij enkel nog met jongere jeugd zou moeten werken, maar zo zijn er wel meer gesneuveld de laatste jaren die matig zijn behandeld (Reiziger, Dave Vos).
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 10 februari 2026 om 15:35:
Willem Weijs per direct op non-actief bij JA. Dat er ingegrepen wordt vind ik prima, maar wel jammer van het verlies van een goede jeugdtrainer. Hij keerde terug bij Ajax met dien verstande dat hij enkel nog met jongere jeugd zou moeten werken, maar zo zijn er wel meer gesneuveld de laatste jaren die matig zijn behandeld (Reiziger, Dave Vos).
Op zich wel jammer dat een talentvolle jeugdtrainer vertrekt. Het klinkt alsof de visie van Cruijff is om hier een meer ervaren trainer aan het roer te hebben. Daar valt best wat voor te zeggen. De nieuwe trainer voldoet zeker aan die voorwaarden. Op zich steekt Cruijff nu wel zijn nek uit door allerlei Spanjaarden aan te trekken. Er komt ook een voltallige Spaanse staf met hem mee.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.107
Reg.: 3 september 2005
‘Davy Klaassen en Steven Berghuis zijn de absolute sterkhouders binnen de selectie die met hun ervaring voorop gaan in de strijd om een Champions League ticket en een voorbeeld zijn voor jongere spelers als Oscar Gloukh, Youri Baas, Mika Godts en Ryane Bounida’. Interim trainer Fred Grom lijkt dat als geen ander te begrijpen.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 10 februari 2026 om 19:40:
Dat is een goed punt over de ingangsdatum. Daar had ik niet eens aan gedacht. Je kan alleen alsnog met dat nieuwe contract ook best inleveren als je onder dat contract minder salaris ontvangt. Ik denk dat dit ook wel gebeurd is hier, want onder Kroes hebben we qua salarissen wel echt een stapje teruggedaan. Die zullen nu niet meer boven de 2 miljoen of zo uitkomen denk ik.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 226
Reg.: 13 september 2022
Ben ik gek of wordt Óscar García in mei gewoon naar het eerste gepromoveerd? En is hij nu al aangesteld (omdat hij thuis zat en) zodat hij alvast kan acclimatiseren?
Op zich vind ik het best wel een briljante zet van onze kersverse TD, want hiermee zet je in één klap de hele professionele tak van de organisatie, zowel Jong Ajax als Ajax 1, op scherp.
Maar het uiteindelijke resultaat zal dan wel afhangen van de kwaliteiten van Óscar García. Of staat hij in augustus gewoon weer aan de zijlijn bij een wedstrijd van Jong Ajax? Dat gelooft toch niemand?
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.