Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 280 pagina's: 1 2 3 4 ... 276 277 278 279 280

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 26 januari 2026 om 21:22:

tackle schreef op 26 januari 2026 om 21:16:

ElSimao2 schreef op 26 januari 2026 om 17:45:

s0lido schreef op 26 januari 2026 om 17:33:

ElSimao2 schreef op 26 januari 2026 om 16:54:

Het lijkt erop dat we, godzijdank, naast Carlos Vicente hebben gegrepen.

Daarmee valt het hele verhaal dat Jordi allemaal "deuren opent die voor anderen gesloten blijven" toch redelijk aan duigen, daar hij zich ook met de transfer van Zinchenko schijnt te bemoeien maar dit ook allemaal maar moeizaam gaat. Ik denk dat praktische zaken als het salaris en (voor een jong talent) speeltijd / perspectief de belangrijkste factoren zijn. Echte legendes zoals Johan zelf, Zidane, Ronaldo, Messi, Maradona, Weghorst etc. krijgen wellicht iets extra's gedaan maar ik denk dat niemand erg onder de indruk is van "de zoon van".

De interesse in Vicente en de daaropvolgende actie zou een vrij solistische actie van Jordi geweest zijn. Waarschijnlijk is er van deze man geen positief scoutingsrapport, dus dat zegt wel wat over hoe hij te werk gaat. Heb er zelf trouwens niet per se zoveel moeite mee, maar velen vonden dat bij Mislintat een probleem.

Los van een scoutingsrapport is het een ontzettend domme move als je kijkt hoe Bounida zich ontwikkelt op die positie. Hij zou hier het slachtoffer van zijn met als bijkomend nadeel weer gezeik bij contractverlenging (loopt af over 2 jaar).

Een jaar geleden prezen we Kroes nog voor het feit dat ie Bounida wist te verlengen. De catch is dat het maar voor 3 jaar was, waardoor we binnenkort weer om de tafel moeten. Die lui gaan natuurlijk de hoofdprijs vragen of niet eens in gesprek als revenge voor het feit dat Kroes toen geen hoger salaris wilde bieden.

jaar met een optie voor nog 1 jaar dus het klopt niet wat je zegt.

Er is inderdaad een optie om met een jaar extra te verlengen tot 2029. Geen idee of er voorwaarden aan die optie zijn verbonden of dat Ajax 'm eenvoudigweg kan lichten wanneer ze zin hebben.

Zullen vast voorwaarden aan verbonden zijn in het voordeel van Bounida (salaris upgrade waarschijnlijk). Het was niet zomaar dat zijn management heel moeilijk deed. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk in gesprek gaan om het contract open te breken en hem proberen voor 5 jaar vast te leggen.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 26 januari 2026 om 20:42:

...en daar gaan we weer met het sunk cost fallacy verhaal. De aankoopprijs moet geen rol spelen in het toekomstige beleid. Dus hoe de verkoopprijs relateert aan de aankoopprijs doet er niet toe. Overigens klopt het ook niet, we verkopen hem met de clausule dat we 50% van een komende verkoop krijgen.

Ik vind het sunk cost fallacy verhaal niet opgaan. Dan ga je er al vanuit dat de investering als verloren beschouwd mag worden na een paar maanden. Dat noem ik extreem korte termijn denken proberen te verkopen als rationeel denken. We hebben het hier niet over Van den Boomen of een andere oudere speler die al langere tijd voor Ajax speelt en al vaak heeft aangetoond geen goede match te zijn met je manier van spelen.

Die 1-0 tegen AZ is naar mijn mening ook 100% Sutalo's fout.

Het klopt dat Sutalo niet meer waard wordt als hij niet speelt. Om waardeverlies te voorkomen pleit is dus voor verkoop.

Dan ga je er dus helemaal vanuit dat hij niet veel meer zal spelen en draai je de situatie eigenlijk om. De 1-0 tegen AZ was overduidelijk de fout van Jaros, kom op zeg.

+1/-0

thomas83 schreef op 26 januari 2026 om 23:44:

ElSimao2 schreef op 26 januari 2026 om 20:42:

...en daar gaan we weer met het sunk cost fallacy verhaal. De aankoopprijs moet geen rol spelen in het toekomstige beleid. Dus hoe de verkoopprijs relateert aan de aankoopprijs doet er niet toe. Overigens klopt het ook niet, we verkopen hem met de clausule dat we 50% van een komende verkoop krijgen.

Ik vind het sunk cost fallacy verhaal niet opgaan. Dan ga je er al vanuit dat de investering als verloren beschouwd mag worden na een paar maanden. Dat noem ik extreem korte termijn denken proberen te verkopen als rationeel denken. We hebben het hier niet over Van den Boomen of een andere oudere speler die al langere tijd voor Ajax speelt en al vaak heeft aangetoond geen goede match te zijn met je manier van spelen.

Die 1-0 tegen AZ is naar mijn mening ook 100% Sutalo's fout.

Het klopt dat Sutalo niet meer waard wordt als hij niet speelt. Om waardeverlies te voorkomen pleit is dus voor verkoop.

Dan ga je er dus helemaal vanuit dat hij niet veel meer zal spelen en draai je de situatie eigenlijk om. De 1-0 tegen AZ was overduidelijk de fout van Jaros, kom op zeg.

Jij stelt dat het bod op Moro niet goed was omdat het in jouw beleving slechts 70% van de aankoopprijs betrof. Dat is ten eerste niet helemaal waar, omdat je dan de doorverkoopclausule geheel buiten beschouwing laat. Belangrijker is dat het niet relevant is, omdat je naar de huidige waarde, groeipotentieel, opportunity costs (andere spelers die niet spelen als je deze speler meer minuten geeft) en dergelijke factoren moet kijken. In mijn calculatie is het bod dan goed, in die van jou kennelijk niet. Dat mag.

Bij de 1-0 is er het moment dat Smit ongeveer vanaf de 16 op doel schiet. Je moet dan altijd rekening houden met een rebound en Parrott is er dan ook als een aasgier bij. Sutalo probeert pas in actie te komen als het veel te laat is. Later zag ik op ESPN dat men precies hetzelfde punt aansneed en dat was een feest der herkenning.

Sutalo is best een aardige verdediger als alles geheel duidelijk is en hij voornamelijk in voorspelbare scenario's komt. Wordt er in een situatie eigen inzicht en gogme gevraagd gaat het vrijwel altijd mis. Sutalo zou qua leeftijd en ervaring de man moeten zijn die dit soort dingen aan anderen uitlegt, maar hij is zelf degene die er het meest de mist mee in gaat. Tergend.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 280 pagina's: 1 2 3 4 ... 276 277 278 279 280

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.