Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 277 pagina's: 1 2 3 4 ... 273 274 275 276 277

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 21 januari 2026 om 23:48:

Sevic schreef op 21 januari 2026 om 21:05:

Uitstekende reden om zonder 6 te gaan spelen dus eigenlijk...

Grim moet het systeem aanpassen aan het materiaal natuurlijk, niet andersom. We hebben gewoon 6 middenvelders.

We spelen al sinds Henderson weg is zonder een verdedigende middenvelder en zijn amper in staat om ver van eigen doel af te spelen. Wat die 6 middenvelders betreft zal er doorgeselecteerd moeten worden.

Dat laatste kun je vinden, maar totdat het zover is, moet Grim toch echt zijn speelwijze aan het beschikbare materiaal aanpassen.

+1/-0

Sevic schreef op 22 januari 2026 om 00:17:

Dat laatste kun je vinden, maar totdat het zover is, moet Grim toch echt zijn speelwijze aan het beschikbare materiaal aanpassen.

Daar ben ik het ook wel mee eens. Hoe dan ook is het voor mij duidelijk welke positie het meeste prioriteit heeft.

Moro had van mij ook niet per se verkocht hoeven worden. Ik vind dat gewoon een erg slechte deal, zeker na de berichtgeving van De Telegraaf en ESPN. Als je een speler voor elf miljoen haalt en daar minstens drie miljoen op verliest in een halfjaar tijd dan is dat gewoon een heel slechte deal. De situatie doet een beetje denken aan die met Conceicao, waar ze het ook snel op hebben gegeven omdat een speler niet kon aarden.

+2/-0

Ik blijf erbij dat Ajax met Forbs, Akpom, Tahirovic en Mikautadze er nu veel beter op had gestaan. Met Moro, Blind, Alvarez en Rensch had er nu een Champions League waardig elftal opgesteld kunnen worden.

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 22 januari 2026 om 19:23:

Ik blijf erbij dat Ajax met Forbs, Akpom, Tahirovic en Mikautadze er nu veel beter op had gestaan. Met Moro, Blind, Alvarez en Rensch had er nu een Champions League waardig elftal opgesteld kunnen worden.

Je vergeet Sven Mislintat als technisch directeur, die de vier spelers naar Ajax haalde.

+1/-0

thomas83 schreef op 22 januari 2026 om 19:20:

Daar ben ik het ook wel mee eens. Hoe dan ook is het voor mij duidelijk welke positie het meeste prioriteit heeft.

Moro had van mij ook niet per se verkocht hoeven worden. Ik vind dat gewoon een erg slechte deal, zeker na de berichtgeving van De Telegraaf en ESPN. Als je een speler voor elf miljoen haalt en daar minstens drie miljoen op verliest in een halfjaar tijd dan is dat gewoon een heel slechte deal. De situatie doet een beetje denken aan die met Conceicao, waar ze het ook snel op hebben gegeven omdat een speler niet kon aarden.

Als je een speler voor 11 miljoen haalt, moet je 'm basis kunnen zetten. Met Godts en Edvardsen reeds voor zijn positie was dat een lastig verhaal, dus zijn komst was een onjuiste keuze.

Dan krijg je nu de kans om ten halve te keren ipv ten hele te dwalen. Die 8 miljoen niet pakken zou een fout in de categorie sunk cost fallacy zijn.

Het is overigens niet minimaal 3 miljoen verlies, maar maximaal. Die 50% doorverkoopclausule moet je niet zomaar verzwijgen natuurlijk. Is gewoon onderdeel van de deal en best significant.

+3/-0

Sevic schreef op 22 januari 2026 om 22:40:

Als je een speler voor 11 miljoen haalt, moet je 'm basis kunnen zetten. Met Godts en Edvardsen reeds voor zijn positie was dat een lastig verhaal, dus zijn komst was een onjuiste keuze.

Dan krijg je nu de kans om ten halve te keren ipv ten hele te dwalen. Die 8 miljoen niet pakken zou een fout in de categorie sunk cost fallacy zijn.

Het is overigens niet minimaal 3 miljoen verlies, maar maximaal. Die 50% doorverkoopclausule moet je niet zomaar verzwijgen natuurlijk. Is gewoon onderdeel van de deal en best significant.

En dan besef ik ineens dat de directie het contract van Kroes wilde verlengen....

+2/-0

Zoals ik het begrijp is het 5M + bonussen en dan dus die 50%, dus dan is het maximaal 6M verlies plus nog eens alle kosten die met de transfer gemoeid zijn. Tekengeld, commissies etc. Magoed, zoals ik al vaker betoog doet de aankoopprijs, en dus ook de vraag of je winst of verlies op hem maakt, er niet meer toe op het moment dat je overweegt hem te verkopen of niet.

Voordat we hem haalden las ik een keer een quote van hem dat hij het liefst in Spanje wilde blijven "maar dat Ajax natuurlijk ook heel mooi is" of iets dat daarop lijkt. Denk dat dat een stille voorbode was van het feit dat deze guy een betrekkelijke huismus is die eigenlijk gewoon lekker wil voetballen, daarna een kommetje gazpacho in casa di mama en savonds lekker met zn vriendin slenteren over de Plaza Mayor. Los van alle technische aspecten kan ik me goed voorstellen dat deze jongen er zelf ook nooit echt zin in heeft gehad.

Wens hem veel Osasuna (betekent gezondheid / kracht in het Baskisch) toe in Pamplona. Vast een sympathieke jongen. Slecht, maar sympathiek.

+2/-0

Vandaag komt de volgende ‘grote’ naam in het nieuws voor de 6 positie op ons middenveld: de 27-jarige Braziliaanse international Douglas Luis van Juventus (uitgeleend aan Nottingham Forest) met al weer even geleden 9 interlands achter zijn naam. Ajax zou hem tot de zomer willen huren, maar met een jaarsalaris van € 7,6 miljoen is hij een dure aangelegenheid.

+1/-0

Dus spelers die op huurbasis voor Nottingham Forrest spelen zijn de toptargets.

+1/-0

Er passeren weer heel wat namen die gelinkt worden aan Ajax, het gaat weer tot de laatste dagen duren dat er wat gaat gebeuren bij de club.

+1/-0

Dat kon toch ook gewoon? Hij had zijn speeltijd op links ook met anderen kunnen delen en had ook elders op het veld kunnen spelen. Van wat ik begreep heeft hij bij Spanje gewoon prima op rechts gespeeld tijdens het jeugd-EK. Heel veel van dit type buitenspelers kunnen op beide flanken uit de voeten.

Ik vind het wat onzinnig om na een halfjaar al over sunk cost fallacy te praten. Dat een speler het nog niet heeft laten zien in zijn eerste maanden wil nog niet zeggen dat het nooit meer wat wordt. Uiteindelijk is zoveel verlies in zulke korte tijd gewoon een slechte deal. Het is eigenlijk gewoon geld weggooien. En het is niet zo dat je nou zo enorm veel budget voor nieuwe investeringen vrijmaakt door hem te verkopen.

Wat de transfersom betreft, die doorverkoopclausule biedt geen enkele garantie. Je kan er een mooie som geld aan overhouden en ook helemaal niets. Als je kijkt naar de gegarandeerde inkomsten dan is dat maar 5.5 tot 8 miljoen (met de schijnbaar makkelijk te behalen bonussen meegeteld).

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 277 pagina's: 1 2 3 4 ... 273 274 275 276 277

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.