Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 278 pagina's: 1 2 3 4 ... 274 275 276 277 278

Van zo'n Resink word je ook niet beter. Lijkt allemaal leuk en aardig bij een subtopper maar met volle pressing erop tegen CL-ploegen valt het allemaal ineens reuze tegen.

We hebben 6 a 7 middenvelders maar geen goede 6. Oplossing: ga zonder 6 spelen. Soms is het heel simpel allemaal.

+3/-1

Die Vicente lijkt vooral een fysiek sterke speler met intensiteit en directheid in zijn spel. Hij lijkt wel voldoende snelheid te hebben, dus misschien zou het wat kunnen worden. Hoe dan ook heb je wel zo'n type speler voorin nodig dat ervoor zorgt dat het allemaal wat sneller en directer gaat voorin. Dat is de grootste zwakte van ons aanvalsspel.

Ik ben alleen wel een beetje bang dat je nu miljoenen betaalt voor een speler die toch een beetje B-garnituur is voor waar een club als Ajax op moet mikken. Maar goed, het gaat om het team.

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 23 januari 2026 om 23:37:

De sunk cost fallacy houdt in dat je je qua beleid niet baseert op de aankoopprijs van iets als je daar geen controle meer over hebt. Je kunt 8M voor een speler leggen maar al snel tot de conclusie komen dat hij slechts 1M waard is. Als een club dan met 6M komt, is het dus irrationeel om dit te weigeren om de reden dat je er zelf ooit meer voor betaald hebt. Als je anders zou handelen als Moro gratis was, 11M of 100M gekost heeft, is dit niet op rationele gronden maar op emotie.

Naar mijn mening is het aanbod van Osasuna meer dan hij waard is, dus ben ik tevreden met de verkoop.

Dat snap ik, maar de conclusie dat hij veel minder waard is vind ik erg voorbarig na zes maanden. Hier is werkelijk niets rationeels aan in mijn ogen.

+2/-0

Sevic schreef op 24 januari 2026 om 10:48:

s0lido schreef op 24 januari 2026 om 10:38:

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-gaat-voor-carlos-vicente-als-nieuwe-buitenspelerlink

Carlos Vicente is nu in beeld. Heb hem zelf nooit zien spelen, dus benieuwd naar de reacties.

Bijna 27 jaar, geen indrukwekkende cijfers en tot z'n 25e op niveaus lager dan La Liga gespeeld. Tenzij het een geniale vondst in de categorie Vardy is, lijkt het me een onzinnige aankoop. Wordt bovendien nooit meer waard dan nu gezien zijn leeftijd.

Liever Asprilla.

9 goals en 3 assists dit seizoen. Echter, 3 goals en 3 assists tegen lager geklasseerde teams en 4 pingels. 2 goals dus maar die "tellen" en geen assists.

Zijn snelheid is ok plus hij is tweebenig. Speelt ook vaak als klassieke winger op links maar kan dat ook op rechts.

Voor de rest is het echt heel matig allemaal en duidelijk niet van het niveau dat we moeten nastreven.

+4/-0

Nog meer slecht nieuws:

"In het Spotify Camp Nou staat Bernal te boek als een groot talent. De Spaanse jeugdinternational speelde al zestien officiële wedstrijden namens de hoofdmacht van Barça en gaf één assist.

Op voorspraak van Jordi Cruijff, die in februari begint als technisch directeur van Ajax, waagden de Amsterdammers een poging om Bernal te huren."

Zijn we eindelijk van Heitinga en dat serviele gedoe naar Liverpool toe af, krijgen we hetzelfde maar dan naar Barcelona.

Wij moeten niet huren om voor anderen op te leiden. In mijn ogen is dit een doodzonde en dus salida voor Jordi alvorens het avontuur begint. Weg ermee.

+2/-0

ElSimao2 schreef op 24 januari 2026 om 13:52:

Nog meer slecht nieuws:

"In het Spotify Camp Nou staat Bernal te boek als een groot talent. De Spaanse jeugdinternational speelde al zestien officiële wedstrijden namens de hoofdmacht van Barça en gaf één assist.

Op voorspraak van Jordi Cruijff, die in februari begint als technisch directeur van Ajax, waagden de Amsterdammers een poging om Bernal te huren."

Zijn we eindelijk van Heitinga en dat serviele gedoe naar Liverpool toe af, krijgen we hetzelfde maar dan naar Barcelona.

Wij moeten niet huren om voor anderen op te leiden. In mijn ogen is dit een doodzonde en dus salida voor Jordi alvorens het avontuur begint. Weg ermee.

Ik zou niet elk gerucht zo serieus nemen. 90% is bullshit.

"Judge what they do, not what they say."

+2/-0

Sevic schreef op 24 januari 2026 om 14:12:

ElSimao2 schreef op 24 januari 2026 om 13:52:

Nog meer slecht nieuws:

Ik zou niet elk gerucht zo serieus nemen. 90% is bullshit.

"Judge what they do, not what they say."

Dacht er nog over of ik de caveat *mits waar* erbij moest zetten.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 278 pagina's: 1 2 3 4 ... 274 275 276 277 278

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.