Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 257 pagina's: 1 2 3 4 ... 252 253 254 255 256 257

We kunnen lullen wat we willen, maar we moeten iedere keer het maar slikken hoe Ajax beetje bij beetje kapot wordt gemaakt.

We hebben momenteel geen goede doelman; Ramaj werd gedumpt door Kroes. Geen goede rechtsbuiten: Forbs gedumpt door Kroes en voorheen Chico door Mislintat. Geen goede #6: Mannsverk en Tahirovic gedumpt door Kroes. Geen goede backs: Rosa gehaald door Kroes is pure middelmaat, geen goede opvolgers voor Hato en Rensch. Wel een 2e Sutalo gehaald in de naam van Itakura (rcv dus) en een 2e Godts (linksbuiten) genaamd Moro. En ga zo maar door... Mokio waarschijnlijk straks weg. Spelers als Berghuis, Van den Boomen, Wijndal, Rosa en de huurlingen zijn er nog altijd.

Ieder goed idee wordt niet uitgevoerd.

+2/-0

Aangezien het er steeds meer op begint te lijken dat Jordi Cruijff onze nieuwe TD wordt, heb ik eens gekeken naar zijn transferbeleid in de jaren dat hij verantwoordelijk was bij Maccabi Tel Aviv. Hij heeft er een jaar of zes de dienst uitgemaakt, dus er is best veel informatie en je kunt ook zien hoe zijn beleid na een aantal jaar uitpakt.

In de eerste jaren zie je een best wel grote volksverhuizing waarbij veel (met name oudere) spelers het veld ruimen. Hij trekt dan de portemonnee voor overwegend jonge spelers, maar trekt ook buitenlandse spelers met een aardige staat van dienst aan voor de wat meer korte termijn. Onder meer Enyeama (die Nigeriaanse doelman) en nog wel meer internationals van kleinere landen. Zitten ook tamelijk veel huurdeals tussen. Ondertussen verhuurt hij grote aantallen 19- en 20-jarige jeugdspelers, veelal binnen Israël. Gaat echt om 8 tot 12 huurdeals per seizoen. Hij trekt tot slot ook relatief veel spelers aan uit buitenlandse kleinere competities, en jonge spelers die er bij een grotere buitenlandse club niet aan te pas komen. Voor een kwart miljoen koopt hij in die tijd de ons welbekende Eran Zahavi.

Na twee seizoenen zie je het beleid wijzigen: hij geeft nauwelijks meer geld uit aan oudere spelers en er stromen grote aantallen jeugdspelers door naar het eerste elftal. Rond 2015 gaat het echt om een stuk of 8 jeugdspelers die (al dan niet na een huurperiode) instromen. Hij blijft her en der wel ervaren spelers toevoegen aan de selectie, maar dat is dan op transfervrije basis. Over het algemeen zie je dat er voor 90% jong talent (leeftijd 19 tot 23 jaar) binnenkomt en dat de uitstroom bestaat uit 28+. In deze periode verkoopt hij Zahavi weer voor een miljoen of 6: goeie deal.

Het valt op hoe actief hij is op de transfermarkt, het gaat echt om 20-30 deals per jaar vaak. Dat zijn wel hoofdzakelijk huurdeals. Ik ken de Israëlische competitie niet zo, maar het lijkt erop dat het daar (net als in Italië en Engeland) heel gebruikelijk is om je halve jeugdelftal te verhuren. Wat me positief stemt is dat hij zeer gericht lijkt op het via de onderkant aanvullen van het eerste elftal en het investeren in jeugdige, talentvolle spelers. Wat me enigszins zorgen baart is dat hij eigenlijk elke zomer veel mutaties doorvoert, maar goed, dat kan ook een beetje het lot van een succesvolle club in een kleine competitie zijn.

Hij werkte overigens (qua inkomende transfers) hoofdzakelijk met kleine budgetten en besteedde zelden meer dan een miljoen aan een speler. Deed ook geen rare dingen op financieel gebied, naar het zich laat aanzien. Die Zahavi-deal is natuurlijk top, maar er zijn wel meer spelers die hij goedkoop aantrekt en een paar jaar later met een leuke winst doorverkoopt.

Ik ben geen blinde Jordi-fan, maar als hij zoiets bij ons zou neerzetten, ben ik daar al enthousiaster over dan over de prestaties van onze Utrechtse commandant.

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 november 2025 om 10:12:

Aangezien het er steeds meer op begint te lijken dat Jordi Cruijff onze nieuwe TD wordt, heb ik eens gekeken naar zijn transferbeleid in de jaren dat hij verantwoordelijk was bij Maccabi Tel Aviv. Hij heeft er een jaar of zes de dienst uitgemaakt, dus er is best veel informatie en je kunt ook zien hoe zijn beleid na een aantal jaar uitpakt.

In de eerste jaren zie je een best wel grote volksverhuizing waarbij veel (met name oudere) spelers het veld ruimen. Hij trekt dan de portemonnee voor overwegend jonge spelers, maar trekt ook buitenlandse spelers met een aardige staat van dienst aan voor de wat meer korte termijn. Onder meer Enyeama (die Nigeriaanse doelman) en nog wel meer internationals van kleinere landen. Zitten ook tamelijk veel huurdeals tussen. Ondertussen verhuurt hij grote aantallen 19- en 20-jarige jeugdspelers, veelal binnen Israël. Gaat echt om 8 tot 12 huurdeals per seizoen. Hij trekt tot slot ook relatief veel spelers aan uit buitenlandse kleinere competities, en jonge spelers die er bij een grotere buitenlandse club niet aan te pas komen. Voor een kwart miljoen koopt hij in die tijd de ons welbekende Eran Zahavi.

Na twee seizoenen zie je het beleid wijzigen: hij geeft nauwelijks meer geld uit aan oudere spelers en er stromen grote aantallen jeugdspelers door naar het eerste elftal. Rond 2015 gaat het echt om een stuk of 8 jeugdspelers die (al dan niet na een huurperiode) instromen. Hij blijft her en der wel ervaren spelers toevoegen aan de selectie, maar dat is dan op transfervrije basis. Over het algemeen zie je dat er voor 90% jong talent (leeftijd 19 tot 23 jaar) binnenkomt en dat de uitstroom bestaat uit 28+. In deze periode verkoopt hij Zahavi weer voor een miljoen of 6: goeie deal.

Het valt op hoe actief hij is op de transfermarkt, het gaat echt om 20-30 deals per jaar vaak. Dat zijn wel hoofdzakelijk huurdeals. Ik ken de Israëlische competitie niet zo, maar het lijkt erop dat het daar (net als in Italië en Engeland) heel gebruikelijk is om je halve jeugdelftal te verhuren. Wat me positief stemt is dat hij zeer gericht lijkt op het via de onderkant aanvullen van het eerste elftal en het investeren in jeugdige, talentvolle spelers. Wat me enigszins zorgen baart is dat hij eigenlijk elke zomer veel mutaties doorvoert, maar goed, dat kan ook een beetje het lot van een succesvolle club in een kleine competitie zijn.

Hij werkte overigens (qua inkomende transfers) hoofdzakelijk met kleine budgetten en besteedde zelden meer dan een miljoen aan een speler. Deed ook geen rare dingen op financieel gebied, naar het zich laat aanzien. Die Zahavi-deal is natuurlijk top, maar er zijn wel meer spelers die hij goedkoop aantrekt en een paar jaar later met een leuke winst doorverkoopt.

Ik ben geen blinde Jordi-fan, maar als hij zoiets bij ons zou neerzetten, ben ik daar al enthousiaster over dan over de prestaties van onze Utrechtse commandant.

Sowieso mooi dat hij in ieder geval vanuit een strategie lijkt te opereren ipv dat het een soort veredelde brandweerman is zoals Kroes. En dat hij lijkt te begrijpen dat je bij clubs als de onze het echt moet hebben van waardetoename.

Het is alleen apart dat hij na dat succes als TD bij Maccabi jarenlang trainer is geweest. En niet op een bijzonder niveau. Als je serieus carriere wil maken pak je toch door zou je zeggen? Vraag me af wat daar achter zit. Als ie niet van de stress houdt bijvoorbeeld gaat het bij ons natuurlijk niet beter zijn.

+3/-0

Er zijn best een hoop mensen in een meer leidinggevende of bestuursfunctie die ook erg graag op het veld staan en dat op een gegeven moment gaan missen. Dat vind ik eigenlijk ook het grootste bezwaar als je naar zijn carrière na zijn tijd als speler kijkt. Als je iemand aanstelt moet dat echt met het idee zijn dat hij jaren op zijn plek blijft zitten.

+1/-0

Ik durf het bijna niet te zeggen na gisteren.

Maar bij Dolberg kreeg ik eindelijk voor het eerst in jaren weer het gevoel een technisch vaardige spits in een Ajax shirt te zien.

Het team heeft twee problemen, de verdediging en in de laatste 20 meter van het veld eigenlijk geen idee hebben wat te doen om tot schot op doel te komen. Hopelijk gaat een fitte Dolberg verandering brengen in het laatste.

+5/-0

De Das schreef op 23 november 2025 om 10:03:

Maar bij Dolberg kreeg ik eindelijk voor het eerst in jaren weer het gevoel een technisch vaardige spits in een Ajax shirt te zien.

Het team heeft twee problemen, de verdediging en in de laatste 20 meter van het veld eigenlijk geen idee hebben wat te doen om tot schot op doel te komen. Hopelijk gaat een fitte Dolberg verandering brengen in het laatste.

Misschien met een echte 10 achter Dolberg gaan spelen: Gloukh met 2 controleurs voor het vuile werk. En op de flanken Godts en Bounida..

+4/-0

s0lido schreef op 23 november 2025 om 13:02:

Misschien met een echte 10 achter Dolberg gaan spelen: Gloukh met 2 controleurs voor het vuile werk. En op de flanken Godts en Bounida..

Dan zit je met Regeer en McConnell, want andere controleurs heb je niet. Klaassen en Fitz-Jim laten meestal hun man lopen, zijn hem meestal kwijt als ze dat niet doen en ontwijken de duels. Daarom is Fitz-Jim op linksback wat mensen hier weleens suggereren voor mij ook zo'n bizarre gedachte.

Mokio denkt alleen maar aan aanvallen en de rest verspil ik überhaupt geen tijd aan.

+2/-0

Mike1976 schreef op 23 november 2025 om 14:44:

s0lido schreef op 23 november 2025 om 13:02:

Dan zit je met Regeer en McConnell, want andere controleurs heb je niet. Klaassen en Fitz-Jim laten meestal hun man lopen, zijn hem meestal kwijt als ze dat niet doen en ontwijken de duels. Daarom is Fitz-Jim op linksback wat mensen hier weleens suggereren voor mij ook zo'n bizarre gedachte.

Mokio denkt alleen maar aan aanvallen en de rest verspil ik überhaupt geen tijd aan.

Daarnaast zijn Bounida en Godts beiden op het best op links. Godts zou ik sowieso laten staan dus dan moet Bounida op rechts. Ik denk niet dat hij dan beter is dan wat daar al staat.

Mokio heeft daarbij een contract voor 1,5 jaar. Die zou ik eigenlijk gewoon verkopen, evenals Taylor als iemand hem zou willen. Dat we dan niet heel ruim in de opties zitten is helaas een feit.

+1/-0

Wat als je volledig doorselecteert op Berghuis, Van den Boomen, Pasveer (wél op de bank als 3e doelman tijdens de betreffende wedstrijd), Rosa...

Mokio mag niet meer op linksback spelen, maar Alders wel. Is er al doorgeselecteerd op de Belg? Ik snap er niks van! Dit is ons grootste talent. We proberen hem niet eens binnen boord te houden!!

+4/-0

Kiki schreef op 23 november 2025 om 16:43:

Wat als je volledig doorselecteert op Berghuis, Van den Boomen, Pasveer (wél op de bank als 3e doelman tijdens de betreffende wedstrijd), Rosa...

Mokio mag niet meer op linksback spelen, maar Alders wel. Is er al doorgeselecteerd op de Belg? Ik snap er niks van! Dit is ons grootste talent. We proberen hem niet eens binnen boord te houden!!

Bijna niets klopt bij ons. Zet er een paar forumleden neer en die nemen de meest logische beslissingen. Ik snap niet dat professionals al jaren zo lopen te kloten.

+4/-0

Mokio en Bounida hebben op eigen verzoek bij Jong gespeeld omdat ze al langere tijd weinig minuten gemaakt hebben. Als ze weer wat meer ritme hebben, kunnen ze eventueel ingezet worden voor het eerste.

+1/-0

Maar goed, het is leuk om de jeugd de kans te willen geven, maar zoveel ouderen staan er niet meer op het veld bij ons. Van het basiselftal van gisteren zijn alleen Pasveer, Edvardsen en Weghorst niet interessant voor de verkoop. Bij Jetten en Mokio spelen de contractperikelen maar het grootste probleem is m.i. dat de roep om doorschuiven vroeger altijd was omdat de speler talentvol was en veel liet zien. Nu is het simpelweg pure wanhoop. Je ziet het al bij spelers als Martha, Fitz-Jim, Regeer en nu dan Alders. Nooit was het echt bijzonder maar op wat voor manier dan ook komen ze toch in het eerste, waar het vervolgens ook weinig bijzonder blijkt. Konadu en Faberski, waar vorig seizoen veel op geroepen werd, gaan ook dit seizoen stug verder met het niet leveren van contributies.

Reverson, de keeper van de nummer laatst van de KKD, op doel is denk ik ook een beetje die categorie. Goed, mijn zegen heeft het verder wel want Pasveer is ook niks, maar heel veel zou ik er niet van verwachten. En verder denk ik dat er van het rijtje Steur, Bounida, Bouwman etc. vast wel iets nuttigs tussen zit, maar dat het allemaal zwaar overhyped wordt en dit niet de mensen zijn die ons uit de crisis gaan halen.

+2/-0

Dit bericht hoorde niet thuis in het betreffende topic. Stel de vraag in het daarvoor bedoelde topic (https://ajax.supporters.nl/forums/reacties/7/327/1/Fortuna-Sittard---Ajax-6-December-2025link)

Dit bericht is gewijzigd op 24 november 2025, 20:15:12 door een mod.

+1/-0

Het Jordi Cruijff verhaal wordt nu serieus:

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-start-gesprekken-met-jordi-cruijfflink

+1/-0

Ik heb niet echt zicht op zijn functioneren als TD, maar de naam Cruijff (zeker icm Ajax) opent in ieder geval wel deuren. Misschien dat het betere spelers en een betere trainer overhaalt om de uitdaging aan te gaan... (?)

+3/-0

Ik hoop wel dat het verhaal van De Telegraaf dat Cruijff waarde hecht aan Ajax-DNA wishful thinking is van Verweij. De namen ook die daar worden genoemd. Ze noemen zelfs iemand (Jan Wouters) die momenteel al werkzaam is binnen de club. :D

+2/-0

Ik snap dat "journalisten" iets te melden moeten hebben, maar het kan simpelweg niet zo zijn dat je als leiding met wat jeugdspelertjes de afspraak kunt maken dat ze over 2 seizoenen in de basis staan. Zo werkt het gewoonweg niet. Hoe lang volgt die Johan Inan het voetbal inmiddels wel niet? En dan nog met dit soort onzin komen.

Denk dat Farioli, Heitinga en nu Grim er maar wat graag jeugd in willen fietsen. Het probleem is echter dat die jongens niet leveren en dus geen aanleiding ertoe geven. Zoals ik al eerder zei is die roep meer wanhoop dan gestoeld op daadwerkelijk talent of prestaties in Jong.

Goed, het halen van McConnell was bizar, maar zoveel speelt hij niet. Het is niet dat die onze jeugdspelers nou daadwerkelijk erg blokkeert. Die mensen blokkeren voornamelijk zichzelf.
----------------------
"Steur en Bounida hebben hun contract verlengd met als verhaal dat ze dit seizoen meer minuten zouden maken, in het seizoen 2026/27 basisspeler te worden bij Ajax.'' Dat plan komt volgens Inan nog niet van de grond. ''Bounida is een paar keer kort ingevallen. Steur heeft nog geen minuut gemaakt en Bouwman speelde alleen in het begin, toen Sutalo geblesseerd was.''

Steur stond aan het begin van het seizoen op het punt om op huurbasis naar FC Volendam te vertrekken. ''Dat werd tegengehouden door Ajax, met de verklaring dat er plannen waren voor Steur. We zijn drie maanden verder en hij heeft nog geen minuut gemaakt.''

''Het zijn allemaal loze beloftes geweest'', pakt de clubwatcher de technische leiding van Ajax hard aan. ''Je maakt afspraken met spelers en je schetst een bepaald plan. Maar dat moet je dan wel nakomen'', aldus Inan.

+1/-0

Wederom een open deur...een gemakkelijke haalbaar persoon. Geboren in Amsterdam.

Kijk nu a.u.b. eens verder dan rondom huis. Een verrassing ala Farioli, ipv oud bekenden of mensen uit het netwerk of uit de omgeving...

+2/-0

ElSimao2 schreef op 25 november 2025 om 14:40:

Steur stond aan het begin van het seizoen op het punt om op huurbasis naar FC Volendam te vertrekken. ''Dat werd tegengehouden door Ajax, met de verklaring dat er plannen waren voor Steur. We zijn drie maanden verder en hij heeft nog geen minuut gemaakt.''

Steur was samen met Bouwman de beste Ajacied in de voorbereiding. Dat je hier kwaad over bent begrijp ik dan wel. Sta je op het punt om minuten te gaan maken in de Eredivisie, dan mag je ineens niet weg en even later wordt er doodleuk een onbewezen geblesseerde huurling zonder optie tot koop gehaald die zonder duidelijk aanwijsbare reden boven je staat in de pikorde.

Zelfde met Bouwman. Deed het goed in de voorbereiding en dan wordt een Japanner van 28 voor je positie gehaald terwijl er voor die positie al iemand van €25m rondloopt. Ajax hoort voor zulke spelers als backup het aanstormende jeugd talent te kiezen.

Nu heb je twee spelers die met hun ziel onder hun arm rondlopen en niet willen bijtekenen.

Lekker gewerkt weer Alex!

+2/-0

Als je ervoor kiest om spelers als Bouwman, Steur, Bounida, Mokio en Jetten niet te verhuren, dan moet je ze genoeg speeltijd in het 1e geven, om zo uiteindelijk door te groeien naar een basisplek. Jetten verhuren was geen optie, want zijn contract is nog altijd aflopend, dus dit is al helemaal problematisch. Hoe we met de jeugd omgaan, zeker de toptalenten, is niet goed. Steur kon nu beter voor Volendam ballen dan 0 seconden voor Ajax 1.

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 257 pagina's: 1 2 3 4 ... 252 253 254 255 256 257

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.