Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 120
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Heitinga wilde bij Liverpool slijmen en meteen even laten zien hoe een toffe peer hij is. Zijn IQ en ambitie zijn omgekeerd evenredig.
open/sluit de onderstaande quote:Ik wil dat spelers als Mokio, Steur, Jetten, Bouwman en Bounida hier gelukkig zijn en hun kansen krijgen.
Forumreacties: 4.615
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 november 2025 om 08:27:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 18 november 2025 om 10:52:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 18 november 2025 om 09:31:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 november 2025 om 19:41:
We doen in Nederland echt veel te veel aan het vereren van "namen". Jordi heeft de legacy van zijn vader mee, maar hoe die heren nu doen alsof het een hele meneer is, is genant. Hij heeft bestuurlijk een pretcarriere gehad. Dat is niet tegen de wet maar het kwalificeert je niet voor de functie van TD bij Ajax. Je achternaam is geen inhoudelijk argument.
Maxwell heeft niks mee buiten dat ie bij Ajax gespeeld heeft. Oftewel, hij heeft helemaaal niks mee.
De gang van zaken rond de club is wederom verbijsterend.
Wim Kieft schrikt van plannen met Ajax: 'Die gozer is gek, man!
Wim Kieft zou het Jordi Cruijff ten zeerste afraden in te stappen bij Ajax, zo benadrukt hij in de podcast KieftJansenEgmondGijp. De zoon van Johan Cruijff geldt als serieuze kandidaat om de vertrekkende technisch directeur Alex Kroes op te volgen.
Valentijn Driessen bevestigt te gast in dezelfde podcast dat Cruijff ‘best wel serieus’ in beeld is bij Ajax, iets wat eerder al bekend werd gemaakt in De Telegraaf.
Kieft steekt niet onder stoelen of banken dat hij er niets van zou begrijpen als Cruijff instapt. “Die gozer is gek, man!”, roept hij. De eveneens aanwezige Michel van Egmond erbij geeft dat het ‘vroeg of laat altijd fout gaat’ bij Ajax.
Driessen wijst erop dat Cruijff nauwelijks binding heeft met de club en dat het niet erg is als hij zou falen.. “Hij heeft helemaal niets met Ajax. Hoe oud was hij toen hij wegging daar? Tien, elf?”, aldus de journalist.
Van Egmond vreest dat de naam Cruijff schade kan oplopen. Hij schetst hoe Jordi later wordt uitgenodigd voor een herdenking ‘in een stadion waar ze je met pek en veren hebben weggestuurd’.
Momenteel vervult Cruijff een technische adviesrol bij de Indonesische bond.
Naast Cruijff vallen volgens Driessen ook andere namen, waaronder Maxwell, als mogelijke opvolgers van Kroes.
Dat deze 'expert' niet weet dat Jordi sinds 15 oktober weg is bij Indonesië vertelt je alles wat je verder moet weten over de waarde van diens stukje.
Beetje hetzelfde als Van Basten die zat af te geven op Farioli begin vorig seizoen omdat ie Rasmussen opstelde i.p.v. Forbs, maar niet bleek te weten dat Forbs een paar weken daarvoor verhuurd was.
Niet dat ik per se voor de komst van Jordi als TD ben overigens.
Dat men niet op de hoogte is van de situatie, is ook een probleem. Waar het mij voornamelijk om gaat zijn de egards waarmee Jordi behandeld wordt, puur omdat het de zoon van is.
"Hij heeft bij Larnaca gezeten, heeft even bij Barcelona gezeten en is adviseur bij Indonesië… Je kan beter naar de inhoud kijken", gaat Mossou verder. "Als hij Jordi Maaskant had geheten, dan was hij niet in beeld geweest."
Mossou is het met je eens. Geen idee of dat iets is om blij van te worden.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 november 2025 om 10:56:
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 19 november 2025 om 10:40:
Weet er iemand wat er veranderd is in de organisatiestructuur, vergeleken met Overmars zijn periode en Mislintat? Want iedereen kakelt nu Kroes na, Kale en Kokkie voorop, dat de organisatiestructuur van Ajax niet deugd en dringend moet aangepakt worden.
Maar voor zover ik weet ziet die organisatie er krek hetzelfde uit toen vorige TD's aan de macht waren. Als we dan naar de resultaten kijken, hebben we onder de 1 de halve finale CL gehaald. De andere mocht meer dan 100 miljoen uitgeven, waarvan het merendeel nu niet bepaald overliep van kwaliteit.
Als dat met dezelfde processen en besluitvoering was, waarom is dat dan nu plots een probleem? Of mis ik iets?
Volgens mij is de splitsing tussen een TD en een DoF (Beuker) wel nieuw.
Maar verder eens dat dit soort discussies vooral opkomen als ze er in het eerste een paar balletjes niet in trappen. Dan klopt de organisatiestructuur ineens niet meer. En als Pasveer die bal tegen Groningen gewoon had gevangen en Kroes niet zo strontvervelend tegen Farioli had gedaan waardoor die was gebleven, was de structuur nu prima geweest. Zo is het gewoon.
-
Deze reactie is verwijderd door de originele poster.
Forumreacties: 3.690
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Tsja, je kunt wel inzetten op de jeugd, maar zet de jeugd ook op jou in? Als je er zo'n bende van maakt als Kroes waarschijnlijk niet.
Denk dat het zaak is om met kamp Mokio om de tafel te zitten en ze een goede, langdurige aanbieding te doen. Tekent men is dat mooi, anders dan dan zit er niks anders op hem op de tribune te zetten en zo snel mogelijk te verkopen.
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.239
Reg.: 25 april 2004
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/beuker-maakt-zich-bij-deel-ajax-medewerkers-niet-populair-spelers-vragen-zich-af-wat-hij-in-kleedkamer-doetlink
Best smerig weer hoe er een hetze tegen Beuker is gestart. Zelfs al zou hij een ijdeltuit zijn, dat maakt allemaal geen zak uit zolang hij maar goed is in zijn werk. Veel van de meest succesvolle Ajacieden die we hebben gehad zou je ijdeltuiten kunnen noemen: Van Gaal, Adriaanse, Swart, Cruijff. Het zou alleen over de inhoud van zijn werk mogen gaan.
Wat Jordi Cruijff betreft vind ik het met het nepotisme nog redelijk meevallen. Ja, hij was met zijn CV bij Barcelona nooit binnengekomen zonder zijn achternaam, maar hij heeft verder wel acht jaar ervaring als TD en bij Barcelona waren ze volgens mij wel best tevreden over hem. Hoewel ik me zeker betere kandidaten voor kan stellen is zijn CV als TD bij clubs die om Europees voetbal speelden niet veel minder dan iemand die bijvoorbeeld jaren zijn sporen heeft verdiend in de Nederlandse subtop.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.438
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 21 november 2025 om 11:31:
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/beuker-maakt-zich-bij-deel-ajax-medewerkers-niet-populair-spelers-vragen-zich-af-wat-hij-in-kleedkamer-doetlink
Best smerig weer hoe er een hetze tegen Beuker is gestart. Zelfs al zou hij een ijdeltuit zijn, dat maakt allemaal geen zak uit zolang hij maar goed is in zijn werk. Veel van de meest succesvolle Ajacieden die we hebben gehad zou je ijdeltuiten kunnen noemen: Van Gaal, Adriaanse, Swart, Cruijff. Het zou alleen over de inhoud van zijn werk mogen gaan.
Wat Jordi Cruijff betreft vind ik het met het nepotisme nog redelijk meevallen. Ja, hij was met zijn CV bij Barcelona nooit binnengekomen zonder zijn achternaam, maar hij heeft verder wel acht jaar ervaring als TD en bij Barcelona waren ze volgens mij wel best tevreden over hem. Hoewel ik me zeker betere kandidaten voor kan stellen is zijn CV als TD bij clubs die om Europees voetbal speelden niet veel minder dan iemand die bijvoorbeeld jaren zijn sporen heeft verdiend in de Nederlandse subtop.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 november 2025 om 13:00:
Goh, zouden dat toevallig de droeftoeters zijn die hierdoor hun baan verloren of takenpakket veranderd zagen? Bij elke reorganisatie bij elk bedrijf heb je een groep medewerkers die het allemaal 'belachelijk' vinden, en dat zijn altijd de lui die erdoor buiten de boot vallen. Die moet je dus vervolgens geen podium geven, maar een ontslagvergoeding met geheimhoudingsclausule. Opbokken en je mond houden verder. Ze zullen het toch nooit met je eens zijn dat ze inderdaad overbodig zijn en eruit moeten.
Volgens het Parool zou Kroes "geknapt" zijn omdat Edvardsen niet op tijd ingeschreven kon worden. Iets dat aan de "bestuurscultuur" zou hebben gelegen.
Mits waar dan is dat exemplarisch voor Kroes. Los van dat inschrijfmoment had Kroes de verlate vervanger voor Bergwijn natuurlijk al begin Januari geregeld moeten hebben en niet pas op het laatste moment. Typisch geval van iets afschuiven op iets kleins dat een ander fout gedaan zou hebben terwijl je zelf ernstig in gebreke bent gebleven.
Daarnaast vraag ik me af of dat late inschrijven inderdaad op "de bedrijfscultuur" afgeschoven kan worden. Er moesten papieren in orde gemaakt worden waar Jan Willem van Dop vroeg voor uit zijn nest was gekomen maar waar onze charlatan geen zin in had. Die van Dop is dan ook nog eens een sympathisant van Kroes, dus het lijkt me niet dat ie onzin over de man zou vertellen.
Dit is het exacte moment waarop Kroes knapte bij Ajax: 'Woedeuitbarsting, zwarte dag'
Alex Kroes heeft zich de afgelopen periode groen en geel geërgerd aan de bestuurscultuur van Ajax. De vertrekkende technisch directeur ging één keer helemaal uit zijn plaat, zo weet Het Parool te melden.
In het artikel worden enkele passages uit het boek Ajax-DNA genoemd. Het boek, geschreven door Parool-journalisten Jop van Kempen en Bas Soetenhorst, brengt meerdere nieuwe details naar buiten over de afgelopen periode.
Zo ook over Kroes. De technisch directeur van Ajax moest in de winterse transferperiode van vorig seizoen zorgen voor een aanvallende versterking, en die werd op het laatste moment gevonden in de vorm van Olivier Edvardsen.
De Noor kwam voor drie miljoen euro over van Go Ahead Eagles en moest er eigenlijk direct staan toen Ajax het op 2 februari opnam in de Johan Cruijff ArenA tegen Feyenoord (2-1 winst).
Edvardsen werd echter niet op tijd ingeschreven door Ajax en kon dus niet meespelen in De Klassieker, tot grote ergernis van Kroes. “Dat hij niet op tijd werd ingeschreven, zorgde voor een woedeuitbarsting.”
“Kroes wortelt met de stroperige besluitvorming bij Ajax. Die dag van Edvardsen was een zwarte dag voor hem”, zei een bron tegen de journalisten van Het Parool.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 21 november 2025 om 16:54:
Volgens het Parool zou Kroes "geknapt" zijn omdat Edvardsen niet op tijd ingeschreven kon worden. Iets dat aan de "bestuurscultuur" zou hebben gelegen.
Mits waar dan is dat exemplarisch voor Kroes. Los van dat inschrijfmoment had Kroes de verlate vervanger voor Bergwijn natuurlijk al begin Januari geregeld moeten hebben en niet pas op het laatste moment. Typisch geval van iets afschuiven op iets kleins dat een ander fout gedaan zou hebben terwijl je zelf ernstig in gebreke bent gebleven.
Daarnaast vraag ik me af of dat late inschrijven inderdaad op "de bedrijfscultuur" afgeschoven kan worden. Er moesten papieren in orde gemaakt worden waar Jan Willem van Dop vroeg voor uit zijn nest was gekomen maar waar onze charlatan geen zin in had. Die van Dop is dan ook nog eens een sympathisant van Kroes, dus het lijkt me niet dat ie onzin over de man zou vertellen.
Dit is het exacte moment waarop Kroes knapte bij Ajax: 'Woedeuitbarsting, zwarte dag'
Alex Kroes heeft zich de afgelopen periode groen en geel geërgerd aan de bestuurscultuur van Ajax. De vertrekkende technisch directeur ging één keer helemaal uit zijn plaat, zo weet Het Parool te melden.
In het artikel worden enkele passages uit het boek Ajax-DNA genoemd. Het boek, geschreven door Parool-journalisten Jop van Kempen en Bas Soetenhorst, brengt meerdere nieuwe details naar buiten over de afgelopen periode.
Zo ook over Kroes. De technisch directeur van Ajax moest in de winterse transferperiode van vorig seizoen zorgen voor een aanvallende versterking, en die werd op het laatste moment gevonden in de vorm van Olivier Edvardsen.
De Noor kwam voor drie miljoen euro over van Go Ahead Eagles en moest er eigenlijk direct staan toen Ajax het op 2 februari opnam in de Johan Cruijff ArenA tegen Feyenoord (2-1 winst).
Edvardsen werd echter niet op tijd ingeschreven door Ajax en kon dus niet meespelen in De Klassieker, tot grote ergernis van Kroes. “Dat hij niet op tijd werd ingeschreven, zorgde voor een woedeuitbarsting.”
“Kroes wortelt met de stroperige besluitvorming bij Ajax. Die dag van Edvardsen was een zwarte dag voor hem”, zei een bron tegen de journalisten van Het Parool.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 21 november 2025 om 17:03:
Ik denk niet dat Kroes met heel andere omstandigheden dan zijn voorgangers te maken heeft. Als de club bureaucratisch is dan is het jouw taak als directeur om je daar fatsoenlijk doorheen te navigeren. Hij hoeft niet direct zodra de transfermarkt open is een nieuwe speler te regelen, maar het op het laatste moment laten aankomen om een beetje geld te besparen op een transfers van 3 miljoen (een lage transfersom voor een club als Ajax) is het andere uiterste.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 november 2025 om 17:04:
Ja ik vind het ook een heel onlogisch verhaal. Je gaat mij niet vertellen dat de 'clubcultuur' een transfer meer dan een maand in gijzeling houdt.
Die knakworst had in december gewoon al de deal rond moeten hebben om op 1 januari alleen nog de boel te uploaden in de KNVB-systemen. Ik snap dat je wellicht eerst probeert om Forbs terug te halen of zo, maar ook dat kun je allemaal allang in het voortraject gedaan hebben. Het belangrijkste was dat er per de eerste wedstrijd in januari een extra linksbuiten stond, want Akpom stond in de etalage (kon dus op ieder moment vertrekken) en Godts lag in de lappenmand. Als het dan allemaal nog tot diep in februari duurt, kun je woedeuitbarstingen hebben totdat je ballen paars zien, maar kun je het echt alleen jezelf aanrekenen.
Hij heeft gewoon ongelooflijk zitten treuzelen, kwam maar niet op één lijn met andere verantwoordelijken in de organisatie, had de boel niet op orde en moest toen last minute nog van alles regelen, waarvoor hij dan volgens de verhalen ook nog maar moeilijk te porren was. Dat is geen tegenwerking vanuit de clubcultuur: dat is lapzwanserij.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 21 november 2025 om 17:14:
De nieuwe linksbuiten had op het moment van het openstaan van het winterse window aan moeten sluiten. Door Kroes' blunder met Sulemana heeft Farioli een half jaar maar 1 (serieuze) linksbuiten tot zijn beschikking gehad. Het was zaak om dat zo snel mogelijk recht te zetten en daar heeft de man maanden de tijd voor gehad. Dat er alsnog weken extra verspild zijn is niet goed te praten.
Het is ook niet alsof we het over Neymar hebben die gehaald is en waarvoor langer wachten gerechtvaardigd zou zijn natuurlijk.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 21 november 2025 om 17:56:
De nieuwe linksbuiten had op het moment van het openstaan van het winterse window aan moeten sluiten. Door Kroes' blunder met Sulemana heeft Farioli een half jaar maar 1 (serieuze) linksbuiten tot zijn beschikking gehad. Het was zaak om dat zo snel mogelijk recht te zetten en daar heeft de man maanden de tijd voor gehad. Dat er alsnog weken extra verspild zijn is niet goed te praten.
Het is ook niet alsof we het over Neymar hebben die gehaald is en waarvoor langer wachten gerechtvaardigd zou zijn natuurlijk.
Op zich is het gebruikelijk om te wachten met je transfers tot wat later in de transferperiode om er een wat betere deal uit te slepen. Daar valt zeker met Ajax' financiële situatie en een aantal spelers dat nog verkocht moest worden wel wat voor te zeggen. Als je nieuwe speler na 1 of 2 weken was gekomen dan was het nog wel ok geweest. Dan had hij nog wat mee kunnen trainen of had hij hooguit RKC thuis gemist.
Uiteindelijk was Forbs terughalen het meest logische geweest. Naar verluidt wilde Wolverhampton in elk geval een deel van de huursom van 3 miljoen terugzien. Dat is ongeveer hetzelfde bedrag dat voor Edvardsen is neergelegd, een speler met minder wapens en minder mogelijkheden om meer waard te worden. Daarnaast kan Forbs ook wat beter op beide flanken spelen.
Forumreacties: 3.690
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Forbs niet verhuren na een uitstekende voorbereiding was het meest logische geweest, als je dan toch de tijd terugdraait. Het seizoen ingaan met Berghuis, Traoré en Rasmussen zijn stuk voor stuk verkeerde beslissingen geweest. Kroes begon al direct slecht met de rechtsbuiten-positie en vandaag de dag is die positie nog altijd een groot probleem! Hij wilde gewoon van Forbs af en hield liever vast aan een oude speler wie niet meer het kan belopen op de rechtsbuiten-positie en haalde een dure speler via een vrije transfer, om zo zogenaamd op de centjes te letten maar wél keihard is gefaald in zijn eigen doelstelling om het salarishuishouden te doen zakken voor einde seizoen én dát ten koste van talent en behoud van oud vuil!
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 21 november 2025 om 19:22:
Op zich is het gebruikelijk om te wachten met je transfers tot wat later in de transferperiode om er een wat betere deal uit te slepen. Daar valt zeker met Ajax' financiële situatie en een aantal spelers dat nog verkocht moest worden wel wat voor te zeggen. Als je nieuwe speler na 1 of 2 weken was gekomen dan was het nog wel ok geweest. Dan had hij nog wat mee kunnen trainen of had hij hooguit RKC thuis gemist.
Uiteindelijk was Forbs terughalen het meest logische geweest. Naar verluidt wilde Wolverhampton in elk geval een deel van de huursom van 3 miljoen terugzien. Dat is ongeveer hetzelfde bedrag dat voor Edvardsen is neergelegd, een speler met minder wapens en minder mogelijkheden om meer waard te worden. Daarnaast kan Forbs ook wat beter op beide flanken spelen.
Spelers worden aan het eind van de winterse transferperiode alleen goedkoper als de verkopende club er graag vanaf wil. Anders worden spelers alleen maar duurder omdat clubs minder mogelijkheden hebben een vervanger aan te trekken. Hoe het bij Edvardsen en GAE zat is mij niet bekend, maar een wet van Meden en Perzen is het zeker niet dat spelers aan het einde van de winter goedkoper worden. Ook daar zie ik dus geen argument is dat het ok is dat Kroes zo laat pas iets geregeld heeft.
Dat het beter was om Forbs terug te halen ben ik met je eens. Velen gaven dat destijds ook al aan. Dat Wolverhampton dan een deel van de huursom terug wil is ook niet meer dan logisch, mocht Kroes daarover gevallen zijn is dat wederom compleet onredelijk.
Spelers worden aan het eind van de winterse transferperiode alleen goedkoper als de verkopende club er graag vanaf wil. Anders worden spelers alleen maar duurder omdat clubs minder mogelijkheden hebben een vervanger aan te trekken. Hoe het bij Edvardsen en GAE zat is mij niet bekend, maar een wet van Meden en Perzen is het zeker niet dat spelers aan het einde van de winter goedkoper worden. Ook daar zie ik dus geen argument is dat het ok is dat Kroes zo laat pas iets geregeld heeft.
Dat het beter was om Forbs terug te halen ben ik met je eens. Velen gaven dat destijds ook al aan. Dat Wolverhampton dan een deel van de huursom terug wil is ook niet meer dan logisch, mocht Kroes daarover gevallen zijn is dat wederom compleet onredelijk.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 november 2025 om 19:45:
Het verhaal ging destijds dat Wolves de gehele huursom terug wilde, en dat Kroes dat juist weer onredelijk vond.
Om vervolgens een hoger bedrag uit te geven aan Edvardsen, met een overschot aan linksbuitens te zitten en daarna Forbs als wekelijkse Euroknaller de tent uit te jagen. Die heeft in zijn eentje inmiddels al meer CL-goals bij elkaar gevoetbald dan ons hele elftal in deze Europese campagne, maar dat terzijde.
Dat een speler goedkoper wordt later in de window, daar is over te discussiëren. Feit is dat de nood bij ons destijds dusdanig hoog was dat het helemaal niet relevant was: die linksbuiten moest er eenvoudigweg komen, en wel zo snel mogelijk. In plaats daarvan maakte Kroes eerst de deals rondom Regeer (overbodige aankoop destijds), Rosa (direct na vertrek Rensch) en Matheus (na vertrek Ramaj) rond. Al die tijd was Godts geblesseerd.
Nee, ik vond het echt ontluisterend hoe dat ging. Je hebt net vier maanden lopen aanklooien met maar 1 linksbuiten, die dan ook nog eens in november redelijk ernstig geblesseerd raakt, en vervolgens heb je niet in december al werkelijk alles uit de kast getrokken om voor het einde van de winterstop een extra linksbuiten klaar te hebben staan? Onvoorstelbaar.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.