Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.498
Reg.: 23 juni 2014
Favoriete opstelling: geen
Forumreacties: 178
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Verpest het nou niet met voorbarige conclusies. Dankzij de goede resultaten is er nu even geen noodzaak tot haast en paniek. Gewoon nog tot de winterstop zo doorgaan, en dan evalueren. De nieuwe TD beslist, dus ik hoop dat die er snel is.
Als er ook nog van NEC gewonnen wordt, dan is in ieder geval een deel van de Sjonnie-schade hersteld. Nog 1-2 gerichte aankopen in de winterstop en je kunt serieus die Top 3-plek gaan consolideren. En dan wellicht in de zomer een titelkandidaat smeden.
Vak: -
Forumreacties: 3.070
Reg.: 27 april 2004
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 14 december 2025 om 20:43:
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar moet Ajax (het liefst de nieuwe TD) niet een hengel naar Quinten Timber uitgooien? Zou die niet ideaal voor de 6-positie zijn, waardoor er met meer druk naar voren gespeeld kan worden? Zijn contract loopt toch komende zomer af? 5-6 miljoen?
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar moet Ajax (het liefst de nieuwe TD) niet een hengel naar Quinten Timber uitgooien? Zou die niet ideaal voor de 6-positie zijn, waardoor er met meer druk naar voren gespeeld kan worden? Zijn contract loopt toch komende zomer af? 5-6 miljoen?
Forumreacties: 1.266
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 14 december 2025 om 23:49:
Goede vraag. Hij kan waarschijnlijk al naar de Europese subtop, misschien een Engelse middenmoter. Maar wie weet, denkt hij of zijn zaakwaarnemer mogelijk dat de weg naar de top korter is via Ajax. En hij kent de club natuurlijk goed.
Als het mogelijk was, zou je het dan een goede optie vinden? Of komt er iets uit de jeugd aan (Johnson)?
Speaking of which, nu de jeugd zoveel kansen krijgt, lijkt het me niet verstandig te veel spelers te halen. Een 6, een back en misschien nog iets voor in de aanval. Middenvelders en verdedigers zijn er genoeg.
Tomiyasu heeft de keuring doorstaan en is speler van Ajax.
In principe zie ik dit als iets positiefs, het gaat om een prestatiecontract, dus als het niet lukt met de fitheid dan kost hij niet / heel weinig. Mocht hij wel weer aanhaken zou hij met name op de backposities een mogelijke versterking kunnen zijn.
Het enige risico is dat hij in vorm komt maar dan met name centraal gaat spelen en zodoende de talenten van speeltijd berooft.
Sowieso denk ik dat het goed is voor Itakura om er een landgenoot bij te hebben.
Forumreacties: 3.977
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 16 december 2025 om 15:14:
Tomiyasu heeft de keuring doorstaan en is speler van Ajax.
In principe zie ik dit als iets positiefs, het gaat om een prestatiecontract, dus als het niet lukt met de fitheid dan kost hij niet / heel weinig. Mocht hij wel weer aanhaken zou hij met name op de backposities een mogelijke versterking kunnen zijn.
Het enige risico is dat hij in vorm komt maar dan met name centraal gaat spelen en zodoende de talenten van speeltijd berooft.
Sowieso denk ik dat het goed is voor Itakura om er een landgenoot bij te hebben.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.277
Reg.: 19 maart 2003
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.333
Reg.: 25 april 2004
Echt een aanwinst als hij daadwerkelijk kan spelen. Je kan je alleen wel afvragen of Ajax nou echt beter wordt van deze deal. Ik vind de nood op de backposities niet zo hoog liggen. We kunnen daar best een kwaliteitsimpuls gebruiken, maar ik zou het spaarzame geld dat je hebt eerder investeren in een verdedigende middenvelder. Daar is de nood het hoogst. Backs leidt je al jaren zelf best aardig op. Er wordt op die positie ook niet zoveel van je gevraagd als op sommige andere posities. Een speler die een beetje allround is kan daar prima meedraaien.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 15 december 2025 om 00:10:
Die 6 zou ik alleen halen als er een buitenkansje te halen is. Zoals Henderson of in dit geval Timber. Als er niet een heel duidelijke kandidaat is zou ik het doen met de jongens die er al zijn.
Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Forumreacties: 1.038
Reg.: 3 september 2005
Hooguit iets aanvallends erbij?open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 16 december 2025 om 19:54:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 15 december 2025 om 00:10:
Die 6 zou ik alleen halen als er een buitenkansje te halen is. Zoals Henderson of in dit geval Timber. Als er niet een heel duidelijke kandidaat is zou ik het doen met de jongens die er al zijn.
Dat met Itakura en Regeer die zich tussen de CV's in laat zakken, voelt voor mij een beetje als een noodverband. Nu werkt het, maar ideaal is het niet.
Maar ik ben het met je eens dat als er iemand deze winter voor die positie gehaald wordt, dan moet het wel echt een goede zijn. Zo niet, dan heeft het in de zomer wel prioriteit nummer 1, lijkt me.
Middenveld is overvol, verdediging is nu met die Japanner erbij ook wel rond (tot aan de volgende transferwindow). Dus hooguit iets aanvallends erbij, en eventueel een 6 mits buitenkans. Verder zou ik niet te veel doen, alleen al omdat er officieel nog geen nieuwe TD is.
Maar na de winterstop kan de nieuwe TD volop geadviseerd gaan worden.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 december 2025, 14:38:18.
open/sluit de onderstaande quote:Konadu, Nash, Wolff en de verhuurde Faberski, Van Axel Dongen en Rijkhoff
Forumreacties: 3.977
Reg.: 14 december 2005
Van Axel Dongen heeft bij Heerenveen van de 17 mogelijke wedstrijden er slechts in drie speeltijd gekregen, 3% van de mogelijke speeltijd. Is niet geblesseerd, dus gewoon einde verhaal.
Wolff is veel te egoïstisch. Drijft acties vaak veel te ver door met oogkleppen op. Denkt dat hij Zlatan is.
Dit bericht is gewijzigd op 18 december 2025, 16:37:43.
Forumreacties: 3.828
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Forumreacties: 3.828
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
In januari zou ik de volgende posities upgraden:
Doelman
Nieuwe 1e doelman met Jaros (2e doelman) en Pasveer (wegrotten) op de bank.
Rechtsbuiten
Enkel Bounida ziet er goed uit op rechtsbuiten. Berghuis mag van mij naar Amerika toe; hij heeft enkel op een centrale positie nog een hoog rendement. De anderen zijn linksbuitens en dan heb je Godts als basisspeler met Moro daarachter. Edvardsen mag al dan niet tijdelijk vertrekken van mij. Een échte rechtsbuiten erbij graag wie de minuten gaat delen met toptalent Bounida.
Godts/Moro, Dolberg/Weghorst, Nieuweling/Bounida
Oscar/Klaassen
Steur/Fitz-Jim, Regeer/Mokio
Wijndal/Rosa, Itakura/Baas, Bouwman/Sutalo, Gaaei/Tomiyasu
Nieuweling/Jaros/Pasveer
Middenvelder?
Eerst zou ik Taylor verkopen en die kans is aanwezig, om vervolgens een nieuwe middenvelder te halen en zelfs dan niet per se! Sowieso geef ik de plek van Taylor per direct aan toptalent Steur. Van den Boomen en McConnell mogen van mij vertrekken. Steur, Regeer, Fitz-Jim en toptalent Mokio (behoud hem!!!) verkies ik samen met Taylor of diens eventuele opvolger boven dit tweetal. Oscar is natuurlijk een échte aanvallende middenvelder en Klaassen eigenlijk ook op een andere manier.
Géén nieuwe verdediger
Met Tomiyasu hebben we al een nieuwe verdediger erbij. Even afwachten hoe dit gaat uitpakken. Met Alders en hopelijk ook toptalent Jetten (verleng zijn contract!!!) nog genoeg backs achter de hand. We hebben 4 centrale verdedigers die allemaal in de basis zouden kunnen spelen, dus Sutalo mag (enkel) met winst verkocht worden. In de zomer krijgen we een aantal goede centrale verdedigers terug, dus ik zou in januari niet zomaar eentje dumpen.
Géén nieuwe spits
Dolberg is momenteel onze 1e spits nu Weghorst geblesseerd is. Gezien deze blessure Konadu voorlopig niet verhuren. Weghorst mag van mij weg, maar onwaarschijnlijk dat hij volgende maand vertrekt. Ik zou hem m.n. als invaller gebruiken.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 december 2025, 12:22:17.
Ik geloof er niet zoveel van dat wij na Januari nog in Europa actief zijn, dat wil zeggen dat we ook niet zo'n hele brede selectie nodig hebben omdat we niet vaak meer midweeks actief zullen zijn. Mocht het mogelijk zijn zou ik Taylor, Fitz-Jim en Sutalo van de hand doen en McConnell terugsturen. Uiteraard mogen Branco, Berghuis, Moro en Edvardsen ook weg, maar daar zal het geen storm voor lopen.
We hebben een nieuwe keeper nodig en als het neefje van de aanstaande premier niet bijtekent een nieuwe linksback. That's it wmb. Een nieuwe rechtsbuiten zou ik pas aan beginnen als je 2 van het rijtje Berghuis / Moro / Edvardsen zou kunnen slijten.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 3.638
Reg.: 16 augustus 2007
Deze winter zou wat mij betreft - wederom - vooral in het teken van saneren staan. We hebben nog altijd veel te veel contractspelers.
Taylor zou ik verkopen teab, gezien zijn contractsituatie. Vanaf 10 miljoen zou ik in gesprek gaan, bij alles boven de 15 moet je denk ik je handjes dichtknijpen. Komende zomer is hij met nog maar 1 jaar contract sowieso niet meer waard dan dat. Bovendien staat er met Steur al een interne opvolger aan de poort te rammelen dus het is allemaal pure winst.
Van den Boomen zou ik duidelijk maken dat die invalbeurt tegen Maassluis direct zijn laatste wapenfeit bij Ajax was, en dan kijken of hij eieren voor zijn geld kiest. Desnoods de helft van z'n resterende contract uitbetalen of overeenkomen dat je 50% doorbetaalt tot einddatum contract als hij een nieuwe club vindt. Weg ermee.
Voor Berghuis zou ik actief gaan bemiddelen om een mooie MLS-club te vinden. Seizoen start daar in februari. Laatste kans voor een leuk Amerikaans avontuur! Nu of nooit! Belastingklimaat is er ook gunstiger! (Je moet het een beetje verkopen he)
McConnell terugsturen naar Engeland, maar da's logisch.
Verder zouden bij mij Wijndal, Edvardsen, Rosa en Itakura te koop zijn, maar ze hoeven niet per se weg. Alleen als Wijndal verkocht wordt, zou ik een vervanger halen. Rest hoeft niet vervangen te worden aangezien we interne opties hebben.
Inkomend zou ik nu even niks doen, gezien het overschot aan contractspelers. Avila zou ik er voorlopig maar even bij houden, omdat we linkscentraal achterin en linksback gewoonweg opties tekortkomen. Hij is bovendien 100% wedstrijdfit dus in principe direct inzetbaar.
Wat wellicht nog het overwegen waard is, is onderzoeken of je Jaros definitief kunt vastleggen. Geen slechte keeper, voor een doelman nog jong en toch al wel een vaste waarde in de Tsjechische nationale selectie. Als je die voor rond het bedrag van zijn huidige marktwaarde (5 miljoen) kunt vastleggen, is dat geen slechte zet denk ik. Bovendien investeer je dan niet langer in de speler van een ander, maar in je eigen speler. Als Liverpool rare bedragen wil zien: lekker laten zitten. Zou alleen niet weten waarom Liverpool moeilijk zou doen, lijkt me helder dat Jaros daar geen uitzicht heeft op een basisplek.
Qua nieuwe ervaren doelman voor volgend seizoen zou ik eigenlijk alleen maar naar transfervrije opties kijken. Je moet geen geld investeren in een reservespeler. Koeman jr. is transfervrij deze zomer, prima optie. Best een aardige doelman, 200 potjes ervaring, volgens mij een prima karakter en zal niet zeiken als ie niet speelt. Tegen PSV was hij briljant, dus daarmee alvast een streepje voor. Je kunt 'm vanaf 1 januari benaderen, dat zou ik maar gewoon doen. Kun je het eerste vinkje alvast zetten.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.