Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 258 pagina's: 1 2 3 4 ... 254 255 256 257 258

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 28 november 2025 om 19:53:

De Zeeuw was gewoon echt goed, vooral als aanvulling op Eriksen en Anita. Een on-Nederlandse speler ook haast met grinta in zijn spel. Jammer voor hem dat zijn carrière eigenlijk als een nachtkaars uitging nadat hij op het WK tegen Uruguay hard in zijn gezicht werd geraakt door Caceres.

Klopt, en dat seizoen erna (2010/11) was hij ook echt minder. Zeker nadat hij op 10 belandde onder Jol.

Goede zet toen om hem aan Moskou te verkopen.

+2/-0

Las net op de FP dat volgens Verweij Ajax belangstelling heeft in Resink van FC Groningen. Ik ken deze jongen niet, dus vroeg me af wat jullie hiervan vinden? Zou hij aanzienlijk beter zijn dan bijv. Regeer en/of Fitz-Jim? En wat voor type middenvelder is hij eigenlijk?

+1/-0

s0lido schreef op 28 november 2025 om 23:32:

Las net op de FP dat volgens Verweij Ajax belangstelling heeft in Resink van FC Groningen. Ik ken deze jongen niet, dus vroeg me af wat jullie hiervan vinden? Zou hij aanzienlijk beter zijn dan bijv. Regeer en/of Fitz-Jim? En wat voor type middenvelder is hij eigenlijk?

Hij is een van die Eredivisiespelers die je regelmatig als potentiële versterking genoemd hoort worden door supporters de laatste maanden. Hij zou in elk geval een best logische aankoop zijn, want hij is een prima jonge speler en veel meer dan Regeer en Fitz-Jim een verdedigende middenvelder. Daarnaast zou hij ook een gelimiteerde transfersom hebben en is hij dit seizoen tot aanvoerder benoemd en bij erg veel goals betrokken voor een speler op zijn positie.

Vraag blijft natuurlijk wel of hij de stap naar de top kan maken. Er zijn genoeg goede spelers van Nederlandse clubs die in het verleden die stap niet hebben kunnen maken, zoals Van den Belt en Ramselaar.

+3/-0

Verdedigende middenvelder, een echte 6, type Poulsen maar dan met iets meer drang naar voren. Hij schuwt de tackle niet en heeft voor een VM een aardige techniek. Mooie passing wel, durft ook wel ballen diep te geven (vandaar de vergelijking met Poulsen). Kan 'm ook wel redelijk nauwkeurig over de hele geven.

Het is wel vooral een omschakelingsspeler. Op z'n sterkst als ie de bal verovert en dan snel de ruimte voorin kan zoeken. Onder hevige druk heeft ie het zwaarder. Hij heeft wel altijd die anderhalve seconde nodig om zijn pass te geven.

Of hij beter is dan Regeer, durf ik niet te zeggen. Hij heeft wel wat meer lengte (1.86) en zijn loopvermogen is ook wel prima. Ik vind hem echter niet aantoonbaar beter dan wat we hebben, dus ik zou er geen geld aan uitgeven op dit moment. Groningen zal ook wel de hoofdprijs vragen.

Ironisch genoeg lijkt hij qua speelstijl van al onze huidige spelers nog het meest op Mannsverk.

+3/-0

Sevic schreef op 29 november 2025 om 14:26:

Verdedigende middenvelder, een echte 6, type Poulsen maar dan met iets meer drang naar voren. Hij schuwt de tackle niet en heeft voor een VM een aardige techniek. Mooie passing wel, durft ook wel ballen diep te geven (vandaar de vergelijking met Poulsen). Kan 'm ook wel redelijk nauwkeurig over de hele geven.

Het is wel vooral een omschakelingsspeler. Op z'n sterkst als ie de bal verovert en dan snel de ruimte voorin kan zoeken. Onder hevige druk heeft ie het zwaarder. Hij heeft wel altijd die anderhalve seconde nodig om zijn pass te geven.

Of hij beter is dan Regeer, durf ik niet te zeggen. Hij heeft wel wat meer lengte (1.86) en zijn loopvermogen is ook wel prima. Ik vind hem echter niet aantoonbaar beter dan wat we hebben, dus ik zou er geen geld aan uitgeven op dit moment. Groningen zal ook wel de hoofdprijs vragen.

Ironisch genoeg lijkt hij qua speelstijl van al onze huidige spelers nog het meest op Mannsverk.

Dat vetgedrukte vind ik wel een grote red flag. Dat is een van de belangrijkste aspecten waar je op moet scouten; vooral als de speler er direct moet staan. Dit klinkt meer als iemand die je haalt voor volgend seizoen, iemand waar je nog het een en ander moet bijschaven. Hij is ook relatief jong zie ik.

+2/-0

s0lido schreef op 29 november 2025 om 15:55:

Sevic schreef op 29 november 2025 om 14:26:

Dat vetgedrukte vind ik wel een grote red flag. Dat is een van de belangrijkste aspecten waar je op moet scouten; vooral als de speler er direct moet staan. Dit klinkt meer als iemand die je haalt voor volgend seizoen, iemand waar je nog het een en ander moet bijschaven. Hij is ook relatief jong zie ik.

Hij is 22. Kan nog wel een stap(je) maken maar zal geen ingrijpend betere speler meer worden. Voor op VM bij Ajax vind ik hem, denk ik, net niet goed genoeg. Ook niet als hij dat stapje nog maakt. Mannsverk is niet slechter dan hij.

Zijn afkoopsom schijnt 6 miljoen te zijn en met minder zal Groningen naar verwachting ook geen genoegen nemen. Aardige som geld voor een gokje.

Bijkomend nadeeltje: stijf rechtsbenig, kan werkelijk niks met links.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 258 pagina's: 1 2 3 4 ... 254 255 256 257 258

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.