Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.947
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 28 juli 2025 om 21:45:
Het klopt inderdaad dat ik hem niet bijster vaak op linksback heb zien spelen, echter kan ik het me niet voorstellen dat deze lange slungel er met dezelfde intensiteit overheen dendert als een Wijndal in vorm.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 28 juli 2025 om 23:54:
Het klopt inderdaad dat ik hem niet bijster vaak op linksback heb zien spelen, echter kan ik het me niet voorstellen dat deze lange slungel er met dezelfde intensiteit overheen dendert als een Wijndal in vorm.
Je hoeft je er alleen niets bij voor te stellen, want hij heeft er het grootste gedeelte van zijn carrière gespeeld. Overlaps maken en de linkerkant op een dynamische manier bestrijken is wat hij altijd al wel gedaan heeft.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.733
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 29 juli 2025 om 00:40:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 28 juli 2025 om 23:54:
Je hoeft je er alleen niets bij voor te stellen, want hij heeft er het grootste gedeelte van zijn carrière gespeeld. Overlaps maken en de linkerkant op een dynamische manier bestrijken is wat hij altijd al wel gedaan heeft.
Heeft Baas als linksback ook al eens 10 assists per seizoen gegeven en Oranje gehaald? Zoja, dan ben ik het met je eens.
Forumreacties: 3.245
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 juli 2025 om 13:01:
Hato voor zo'n 50 miljoen euro naar Chelsea en hij zal een contract tot medio 2033 tekenen, dus 8 jaar! Ik lees niks over een doorverkoop%. Hopelijk zit die erbij.
Forumreacties: 3.245
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 juli 2025 om 13:20:
Hato voor zo'n 50 miljoen euro naar Chelsea en hij zal een contract tot medio 2033 tekenen, dus 8 jaar! Ik lees niks over een doorverkoop%. Hopelijk zit die erbij.
Wordt tijd dat die lange contracten in de UK ook eens aan banden worden gelegd. Naast de oneerlijke financiële concurrentie (vanwege de langdurige afschrijvingstermijn i.r.t. FFP) is het ook een beduidend voordeel op de transfermarkt. Volgens mij was de FIFA hier al mee bezig. Dan zal het dus nog wel jaren gaan duren.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 29 juli 2025 om 13:25:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 juli 2025 om 13:20:
Wordt tijd dat die lange contracten in de UK ook eens aan banden worden gelegd. Naast de oneerlijke financiële concurrentie (vanwege de langdurige afschrijvingstermijn i.r.t. FFP) is het ook een beduidend voordeel op de transfermarkt. Volgens mij was de FIFA hier al mee bezig. Dan zal het dus nog wel jaren gaan duren.
Ik begrijp het zwak optreden van de FFP-regels niet. Al jarenlang worden ze omzeilt door huren met verplichte koopoptie. "Optie". Dat is gewoon kopen, overnemen en betalen aan het einde van het seizoen.
Forumreacties: 3.715
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 29 juli 2025 om 14:23:
De FIFA en UEFA die de "elite clubs" aanpakken. Droom lekker verder ...
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 29 juli 2025 om 14:37:
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 29 juli 2025 om 14:23:
De FIFA en UEFA die de "elite clubs" aanpakken. Droom lekker verder ...
Nou ja, niet zozeer de clubs aanpakken, maar gewoon de maximale contracttermijn overal gelijk trekken. Of in ieder geval binnen de UEFA-zone.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.947
Reg.: 25 april 2004
Heeft Baas als linksback ook al eens 10 assists per seizoen gegeven en Oranje gehaald? Zoja, dan ben ik het met je eens.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 29 juli 2025 om 20:29:
Ik reageerde op je oorspronkelijke post, waarin je in de veronderstelling leek te zijn dat Baas qua type back meer vergelijkbaar is met Hato. Dat is dus niet zo. Baas is gewoon een back die vooral veel buitenom gaat, zoals het leeuwendeel van de aanvallende backs dat doet. Hij heeft wel laten zien best veelzijdig te zijn. Dat kan hem des te interessanter maken op die positie. Hij zou misschien ook inverted back kunnen spelen als de wedstrijd erom vraagt. Een jaar centraal achterin zal hem verdedigend ook wel wat sterker hebben gemaakt denk ik. Dat is juist het punt waarop hij zich moest verbeteren.
Die tien assists van Wijndal zijn ook alweer van jaren geleden, en toen Baas aan NEC werd verhuurd kwam hij aan een voor een bij een club van dat kaliber respectabele drie goals en drie assists in aanzienlijk minder minuten dan Wijndal in zijn topjaar. Ik denk ook niet per se dat je heel bijzonder hoeft te zijn om als back de overlap te maken en een bruikbare voorzet af te leveren. Je moet voldoende loopvermogen, snelheid en een fatsoenlijke trap hebben natuurlijk, maar dat is bij Baas geen probleem. Het gaat vooral om wie de spits is en hoe de samenwerking tussen de spelers verloopt. Wijndal had Karlsson voor zich, dat helpt enorm. Ajax heeft op links niet zo'n type op dit moment.
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.