Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 95 96 97 98 99

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 01 februari 2023 om 08:16:

En de volgende zak hooi is onderweg in de categorie “ik ben Edwin van de sar en ik benader alleen maar mensen die net zo weinig gogme als ik hebben”: Dwight Lodeweges.

Dit is ook weer zo’n no no met een geiten wollen sokken uitstraling zonder Ajax DNA!

Lang leve het netwerk van Edwin (Gerry, KJH, Ruud Brood, Schreuder, Lodeweges, Meulensteen). Man man man.



Meulensteen mocht bij Man United de trainingen soms overnemen, niet meer en niet minder. Als manager op eigen benen genadeloos door het ijs gezakt bij onder meer Brondby en Fulham.

Hij kan wel de Wiel Coerver methode aanscherpen.

 

+2/-0

Ziyech natuurlijk. Is toch simpel. Ik vind het onbegrijpelijk dat toen er ook maar een glimp van positiviteit rondom een terugkeer was dat er niet direct is doorgepakt. Is echt ongelofelijk.

Hakim Ziyech is de missing link.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 03 februari 2023 om 13:08:

Ziyech natuurlijk. Is toch simpel. Ik vind het onbegrijpelijk dat toen er ook maar een glimp van positiviteit rondom een terugkeer was dat er niet direct is doorgepakt. Is echt ongelofelijk.

Hakim Ziyech is de missing link.



En een type Haaland ook wel hoor :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 03 februari 2023 om 13:08:

Ziyech natuurlijk. Is toch simpel. Ik vind het onbegrijpelijk dat toen er ook maar een glimp van positiviteit rondom een terugkeer was dat er niet direct is doorgepakt. Is echt ongelofelijk.

Hakim Ziyech is de missing link.



Tuurlijk, hij is welkom, maar ik word nogal moe van dat fixeren op ex-spelers of jongens die we toevallig kennen.

Ik heb het idee dat ie zelf niet zo graag wil. Kennelijk wilde PSG hem, nou dan verkies je dat boven die ellende waar wij momenteel inzitten.

Financieel zou Ajax ook niet al te ver voor hem moeten gaan gezien zijn leeftijd.

Oftewel, gewoon een jonge, nieuwe Braziliaan / Argentijn / whatever scouten en die het laten proberen.

 

+1/-0

Hebben we enkel Rulli gehaald wat betreft Ajax 1? Geen verdediger? Of mis ik iets?

Bij:
Rulli
Een jong talentje linksbuiten

Weg:
Blind
Ocampos
En Gorter is verhuurd

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 04 februari 2023 om 00:24:

Hebben we enkel Rulli gehaald wat betreft Ajax 1? Geen verdediger? Of mis ik iets?

Bij:
Rulli
Een jong talentje linksbuiten

Weg:
Blind
Ocampos
En Gorter is verhuurd



Dacht het wel en ben er enorm blij om. En verder maar hopen dat er voor de zomerstop een TD word aangesteld die begrijpt dat er Ajax waardige kwaliteit aangetrokken dient te worden.

Tevens in een logische volgorde opdat er een uitgebalanceerd elftal aan de trainer afgeleverd kan worden. Dat is onder Hamstra en Sar verbijsterd slecht verlopen en ze gaan er nog steeds over.

 

+3/-0

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1065510/opmerkelijk-ajax-nieuws-amsterdammers-bedingen-verplichte-optie-tot-koop.htmllink

Als dit waar is moeten ze die Lucca dus verplicht kopen voor 10 miljoen. Je dacht dat na Ocampos, Bassey, Sanchez de slechte deals wel geweest waren maar dit is wel weer next level!

Maar kom op jongens, als dit zo is dan MOET die Gerry, KJH en Edwin toch pleiten? Ajax moet echt helemaal naar de klote lijkt wel voordat er wat gebeurd.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 04 februari 2023 om 12:02:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1065510/opmerkelijk-ajax-nieuws-amsterdammers-bedingen-verplichte-optie-tot-koop.htmllink

Als dit waar is moeten ze die Lucca dus verplicht kopen voor 10 miljoen. Je dacht dat na Ocampos, Bassey, Sanchez de slechte deals wel geweest waren maar dit is wel weer next level!

Maar kom op jongens, als dit zo is dan MOET die Gerry, KJH en Edwin toch pleiten? Ajax moet echt helemaal naar de klote lijkt wel voordat er wat gebeurd.





Het gevaarlijkste is dat Gerry Hamstra en Edwin van der Sar niet in de gaten hebben dat ze Ajax de afgrond in boren. Zo juist belandde ik per ongeluk op blad 2 waar forumgenoot Kiki het volgende schreef op 15 april 2022. Ik herhaal> 15 april 2022.



''Stel Haller en Antony worden voor veel geld weggekocht, Tagliafico krijgt eindelijk zijn transfer, Gravenberch wordt ook verkocht, naast het feit dat we wat spelers gratis zullen zien vertrekken zoals Labyad, Mazraoui, Danilo, Onana en mogelijk ook Stekelenburg. Verder nemen we afscheid van huurling Brobbey en korte termijn impuls Tyton. Ik ga ervan uit dat naast spelers als Mangallán ook Klaiber op de transferlijst komt te staan.

Je wilt iedere positie dubbel bezet hebben en natuurlijk een derde doelman.

Doelmannen
1 Gorter
2 Pasveer
3
Verdedigers
4 Blind
5 Martinez
6 Rensch
7 Schuurs
8 Timber
9
10
11
Middenvelders en aanvallers
12 Álvarez
13 Berghuis
14 Daramy
15 Klaassen
16 Kudus
17 Tadic
18 Taylor
19
20
21
22
23

Wie zou jij aantrekken en welke Jong Ajax spelers promoveren naar het eerste? Er zijn sowieso wel een paar goede namen daarvoor. En zou je nóg iemand verkopen of verhuren?''

===============


Dat bedoel ik dus. Vul verder maar in welke namen inmiddels ook weg zijn. Wat Hamstra en Sar er voor teruggehaald hebben, en wie daarvan ook alweer weg zijn. We zien hier dus het bewijs van een stel oncapabelen waarmee Ajax in feite helemaal niks is opgeschoten.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 februari 2023, 13:29:26.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 04 februari 2023 om 12:02:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1065510/opmerkelijk-ajax-nieuws-amsterdammers-bedingen-verplichte-optie-tot-koop.htmllink

Als dit waar is moeten ze die Lucca dus verplicht kopen voor 10 miljoen. Je dacht dat na Ocampos, Bassey, Sanchez de slechte deals wel geweest waren maar dit is wel weer next level!

Maar kom op jongens, als dit zo is dan MOET die Gerry, KJH en Edwin toch pleiten? Ajax moet echt helemaal naar de klote lijkt wel voordat er wat gebeurd.



En dan vind ik Brobbey en Bergwijn niet ook nog niet echt geslaagd, zeker gezien hun aankoopbedragen kun je dat ook wel miskopen noemen.

 

+2/-0

Ik weet genoeg na Rondo.
Over een paar weken wordt Hamstra of KJH officieel technisch directeur en ik denk dat de keuze op Hamstra valt.

Wat een ongekende kolere bende en wat een wan-“bestuurder” is die Edwin van de Sar.

 

+3/-0

Rondo aflevering met Edwin van der Sar staat inmiddels op Youtube https://www.youtube.com/watch?v=PFQdspjbTkslink

Vond het een redelijk gesprek in de zin dat er iets meer duidelijkheid kwam over de rolverdeling TD en RvC. Al vond ik het nog best vrij vaag allemaal qua uitleg. Daar wil ik later nog even op terugkomen. Al met al kwam hij beter over dan met de persconferentie maar; ...''vragen waren ook niet erg kritisch en wat wil je? Ziggo is de hoofdsponsor'', - Johan Derksen, Vandaag Inside, februari 2023.

==========

Bij Rondo bevestigde Edwin dat de RvC de Technisch Directeur dient aan te stellen. Niet hij zelf. Als dat klopt ga ik er van uit dat normaliter het RvC lid Voetbalzaken dit gedeelte op zich neemt. Danny Blind die de afgelopen anderhalf jaar onder meer zijn tijd stak als assistent van Louis van Gaal bij Oranje. Daarnaast viel Danny regelmatig te bewonderen bij Ziggo Sport. Erg jammer dat hierover niet werd doorgevraagd. Zoals van der Sar zelf aangeeft heeft hij buiten zijn takenpakket om af en toe meegeholpen om een geschikte TD te vinden. Ergens begrijpelijk want je wilt dat alle positie's organisatorisch in orde zijn. Mocht Danny minder aanwezig zijn geweest dan is Maurits Hendriks het enige RvC lid met een sportachtegrond afkomstig uit de hockeywereld. Hendriks werd in september 2022 aangesteld. De rest van de RvC komt uit het bedrijfsleven.

De Ajax organisatie; https://www.ajax.nl/club/organisatie/link

* Foto waarschijnlijk afgelopen zomer genomen voor half september want RvC lid Maurice Hendriks staat niet op de foto. RvC lid Voetbalzaken, Danny Blind ontbreekt/afwezig. De organsatie met mijn vraag; wie o wie gaat het nieuwe RvC lid voetbalzaken binnenhalen?

Verder gaf Sar aan dat Hamstra het inkoopbeleid uitvoert samen met Huntelaar. Hij zelf geeft er als laatste een klap op ter goedkeuring. Ben daarbij geschrokken over de details van Ocampos waarvan de transfersom van 20 miljoen euro werd tegengehouden door de RvC + 20 miljoen euro aan salaris! Had Valentijn Driessen in het najaar toch gelijk dat het in totaal om een bedrag van 40 miljoen euro ging. Te bizar voor woorden.

Tot slot viel mij op dat van der Sar nogal gesloten was zodra er vragen over het functioneren van zijn collega's werden gesteld. Zodra het over het aankoopbeleid ging, aanstelling TD etc.. hield hij het kortgebonden. En dan snap ik dat je je collega's niet openbaar wilt afvallen omdat ze hier of daar mogelijk een steek hebben laten vallen. Dat bespreek je liever intern. Edwin gaf ook aan dat einde seizoen de RvC over het functioneren van de tijdelijke TD zal oordelen. Tegelijkertijd gaf van der Sar door de ontstane situatie aan dat het soms moeilijk is omdat er een aantal takenpakketen voor hem bij zijn gekomen. Door tijdelijke eindverantwoording TD en ondersteuning RvC Voetbalzaken is Edwin na eigen zeggen 60 a 70 uur per week werkzaam voor Ajax. Heeft hij hierdoor geen tijd meer voor zijn fietsvrienden. Wat mij betreft een ongezonde situatie waarbij je maar beter kunt waken voor een fikse burnout. En waarom zou hij? Als de RvC verantwoordelijk is om een een TD aan te stellen en een RvC lid Voetbalzaken om de organisatie te complimenteren. Zou Edwin in feite de RvC vandaag nog een trap onder hun hol moeten geven om ze aan te sporen spoed te maken met het aanstellen van...

Tot zover duidelijk dat door de ontstane situatie Edwin meer verantwoordelijk ruimte heeft gekregen, maar zich daar ook meer na is gaan gedragen in negatieve zin. Dat had voorkomen kunnen worden want de man zit er als een waakhond bij. Iedereen die ook maar een mening heeft hoe het er aan toe gaat bij Ajax, ergens wat van vind, is bij Edwin aan de beurt. Ook Keje Molenaar moest het ontgelden omdat de man ongefundeerde zaken naar boven gebracht zou hebben die volgens Edwin niet klopte. Mensen die niet bij Ajax werken moeten zich er maar niet mee bemoeien. Daar kwam het op neer. Edwin voelt zich aangevallen terwijl ik alleen maar mensen zie die willen meedenken/helpen. Ondertussen is de organisatie een jaar later niks opgeschoten qua invulling. Daarover was Edwin van der Sar niet eindverantwoordelijk maar stelt zich wel zo op als Algemeen Directeur.

Hopelijk is er nog iemand die hem kan duidelijk maken dat het onnodig is. Ook een brug te ver. Zoals derden hier al aangaven. Ga nou gewoon eens met Keje praten. Neem van 't schip mee. Jonk terug als supervisor voor de Toekomst. Maak het niet ingewikkelder dan het al is geworden. Zet vooral de waakhond modus uit want daar kom je helemaal nergens mee. Haal Bosz terug met Heitinga als assistent om verder te leren als manager/trainer voor de nabije toekomst van Ajax 1. Voor zover John het al boven verwachting prima doet. Dan wens ik Edwin veel succes.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 8 februari 2023, 14:01:00.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 10 februari 2023 om 20:03:

Geen verplichte koopoptie op Lucca, dus dat kan ook weer van tafel.



Ja gelukkig wel. Een meevaller.

 

+1/-0

Goede speler, die Lucca. In de afgelopen vijf wedstrijden hij voor Ajax 1 heeft gespeeld, wat iedere keer een late invalbeurt is, heeft hij:

1.
Een punt gered tegen FC Volendam door een cruciale kopbal assist op Kudus.

2.
Een punt gered tegen Vitesse. Hij scoorde een minuut na zijn invalbeurt de 2-2.

3.
Bijna een punt gered tegen PSV. Hij scoorde binnen twee minuten na zijn invalbeurt de aansluitingstreffer, waardoor we in de slotfase nog een kans kregen voor een gelijkspel.

En dat is in totaal 67 minuten verspreid over vijf wedstrijden, inclusief twee wedstrijden welke hier niet genoemd zijn, aangezien hij daar niet het nodige rendement heeft laten zien. Lucca is met 22 jaar nog vrij jong voor een spits en heeft net als iedereen ook nog het nodige te leren, om bijvoorbeeld meer consistentie te laten zien in zijn kansen. Ondanks dat, heeft hij een erg hoog rendement per minuut en is hij waardevol gebleken.

 

+3/-0

4. Mist alle facetten van een Ajax spits!

Met opportunistisch spel prima te gebruiken, maar dat is nou net niet Ajax’ voetbal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 11 februari 2023 om 15:28:

4. Mist alle facetten van een Ajax spits!

Met opportunistisch spel prima te gebruiken, maar dat is nou net niet Ajax’ voetbal.



Maar zo'n spits moet je er wel bij hebben.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 11 februari 2023 om 15:50:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 11 februari 2023 om 15:28:

4. Mist alle facetten van een Ajax spits!

Met opportunistisch spel prima te gebruiken, maar dat is nou net niet Ajax’ voetbal.



Maar zo'n spits moet je er wel bij hebben.



Eens, maar niet voor 10 miljoen!

 

+1/-0

Ik heb nu een paar keer die Meerdink van AZ, duidelijk de zoon van qua uiterlijk, zien spelen en die schrijf maar alvast op als toekomstig spits van Oranje. Ook die van Duiven van Psv gaat er wel komen. Helaas zie ik niet direct bij ons spelers die er echt bovenuit steken. Hato even niet meegeteld, die is er al ongeveer ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 01 maart 2023 om 20:21:

Ik heb nu een paar keer die Meerdink van AZ, duidelijk de zoon van qua uiterlijk, zien spelen en die schrijf maar alvast op als toekomstig spits van Oranje. Ook die van Duiven van Psv gaat er wel komen. Helaas zie ik niet direct bij ons spelers die er echt bovenuit steken. Hato even niet meegeteld, die is er al ongeveer ;-)



Vos was toch ook best een talent? Sommigen hebben het ook over Misehouy, maar die vond ik in de weinige keren dat ik m gezien heb niet opvallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 maart 2023 om 20:26:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 01 maart 2023 om 20:21:

Ik heb nu een paar keer die Meerdink van AZ, duidelijk de zoon van qua uiterlijk, zien spelen en die schrijf maar alvast op als toekomstig spits van Oranje. Ook die van Duiven van Psv gaat er wel komen. Helaas zie ik niet direct bij ons spelers die er echt bovenuit steken. Hato even niet meegeteld, die is er al ongeveer ;-)



Vos was toch ook best een talent? Sommigen hebben het ook over Misehouy, maar die vond ik in de weinige keren dat ik m gezien heb niet opvallen.


Ik denk dat Vos, Fitz-Jim en Hato de voornaamste talenten zijn wie mogen gaan doorbreken op korte termijn. Hato en Fitz-Jim hebben we af en toe al in Ajax 1 gezien; nu Vos nog.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 99 pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 95 96 97 98 99

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Supporters adviseren nieuwe Technisch Directeur.