Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Steven Berghuis

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 september 2022 om 23:19:

Berghuis kan aan de ene kant goed voetballen maar heeft ook kenmerken van een onderbondspeler.



Daar is niks mis mee. Die kenmerken heb ik ook.
Het is maar net welke kenmerken je het vaakst laat zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 08 september 2022 om 23:19:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 september 2022 om 21:33:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 september 2022 om 20:49:

Waren gisteren andere spelers die grotere kansen om zeep hielpen



Dat is voor mij geen excuus voor Berghuis.

En dat andere spelers grotere kansen om zeep hielpen zegt ook niets over de kwaliteiten van Berghuis.



Berghuis kan aan de ene kant goed voetballen maar heeft ook kenmerken van een onderbondspeler.



Ik vind het wel grappig dat al die gefrustreerde acties die hij bij Feyenoord had, als sneeuw voor de zon verdwenen zijn. Zou het dan toch met de clubs te maken hebben? :)

Hij heeft een mooie trap met links, ook wel een goed overzicht en kan daarom ook best wel eens een goede pass geven. Fysiek (snelheid, behendigheid enzo) vind ik het net te matig en een echte actie heeft ie ook niet. Alles bij elkaar een 5,5 / 6je oftewel een krappe voldoende. Kan mee maar daar is alles mee gezegd. Vaak ook te weinig dominant / onzichtbaar.

Is wel de enige routinier die ik er nog graag bij zie, Blind en Klaassen zijn passé en van Tadic ben ik ook niet onder de indruk dit seizoen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 september 2022 om 01:00:

(...)

Hij heeft een mooie trap met links, ook wel een goed overzicht en kan daarom ook best wel eens een goede pass geven. Fysiek (snelheid, behendigheid enzo) vind ik het net te matig en een echte actie heeft ie ook niet. Alles bij elkaar een 5,5 / 6je oftewel een krappe voldoende. Kan mee maar daar is alles mee gezegd. Vaak ook te weinig dominant / onzichtbaar. (...)



Ja, dit is het wel zo'n beetje.

 

+1/-0

Heeft hij vanavond ook weer alle criticasters de mond gesnoerd? Of was het gewoon weer een typische Berghuis wedstrijd, waar hij niet thuis geeft en bijna volledig onzichtbaar is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 13 september 2022 om 22:58:

Heeft hij vanavond ook weer alle criticasters de mond gesnoerd? Of was het gewoon weer een typische Berghuis wedstrijd, waar hij niet thuis geeft en bijna volledig onzichtbaar is.



Makkelijk dit. De meeste gaven niet thuis. Berghuis was de minst slechte op het middenveld.

Dit bericht is gewijzigd op 14 september 2022, 10:25:39.

 

+1/-0

Gisteren ook niet gezien, zou 1 van de sterkhouders moeten zijn

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 19 september 2022 om 11:14:

Gisteren ook niet gezien, zou 1 van de sterkhouders moeten zijn


Berghuis is een stille kracht: hij is zelden onze redder. Ik denk dat Berghuis de ideale rotatiespeler voor ons is, maar we moeten hem niet als vaste basisspeler gaan zien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 19 september 2022 om 11:14:

Gisteren ook niet gezien, zou 1 van de sterkhouders moeten zijn



Ajax moet afscheid van deze speler nemen.

 

+3/-0

Goed om erbij te hebben voor in de Eredivisie, maar hij is op zijn best Europa League-niveau. Creatief gezien doet hij weinig bijzonders. Ik heb ook veel te weinig momenten van hem gezien zoals die goal in Alkmaar in de beker.

 

+1/-0

Ik zie in Berghuis onze nieuwe aanvoerder. Tadic en Blind zijn twee spelers wie hopelijk hun laatste seizoen spelen voor Ajax. Berghuis liet tegen Volendam voor de zoveelste keer zien dat hij erg bepalend kan zijn. Verder is hij erg nuchter en de juiste type aanvoerder.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 oktober 2022 om 21:19:

Ik zie in Berghuis onze nieuwe aanvoerder. Tadic en Blind zijn twee spelers wie hopelijk hun laatste seizoen spelen voor Ajax. Berghuis liet tegen Volendam voor de zoveelste keer zien dat hij erg bepalend kan zijn. Verder is hij erg nuchter en de juiste type aanvoerder.


Ik zie in Berghuis geen aanvoerder, heel zenuwachtig persoon die tijdens een interview constant zijn gezicht betast, gisteren tijdens het interview 7x. Berghuis is een grijze muis, die mee moet hobbelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 oktober 2022 om 21:19:

(...) Berghuis liet tegen Volendam voor de zoveelste keer zien dat hij erg bepalend kan zijn. (...)



Voor de zoveelste keer?! Hij liet het eindelijk weer eens zien.

Ik vind, het niveau zoals hij tegen Volendam speelde, hij elke wedstrijd moet halen. Minimaal. Het was Volendam hè, nummer 18.

Voor de microfoon deed hij het goed. Daar is niets mis mee.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 oktober 2022 om 22:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 oktober 2022 om 21:19:

(...) Berghuis liet tegen Volendam voor de zoveelste keer zien dat hij erg bepalend kan zijn. (...)



Voor de zoveelste keer?! Hij liet het eindelijk weer eens zien.

Ik vind, het niveau zoals hij tegen Volendam speelde, hij elke wedstrijd moet halen. Minimaal. Het was Volendam hè, nummer 18.

Voor de microfoon deed hij het goed. Daar is niets mis mee.


Ik zie momenteel meer potentie in een aanvalsplan waar Berghuis een bepalende rol in speelt dan Tadic. De afgelopen weken speelt bijna niemand meerdere goede wedstrijden. Het is zaak om met iets goeds te komen wat gaat werken. Berghuis draait een beter seizoen dan Tadic en ik zie Ajax beter tot zijn recht komen met Berghuis dan met Tadic. Als linksbuiten kan Tadic nog net aan een rol gaan spelen, maar dan ook echt in zijn allerlaatste seizoen voor ons. Hij gaf weer goede voorzetten vanaf links, daarom dus enkel nog als linksbuiten gebruiken, maar ook liet hij wederom zien flink achteruit gegaan te zijn.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 oktober 2022 om 22:42:

Ik zie momenteel meer potentie in een aanvalsplan waar Berghuis een bepalende rol in speelt dan Tadic. De afgelopen weken speelt bijna niemand meerdere goede wedstrijden. Het is zaak om met iets goeds te komen wat gaat werken. Berghuis draait een beter seizoen dan Tadic en ik zie Ajax beter tot zijn recht komen met Berghuis dan met Tadic. Als linksbuiten kan Tadic nog net aan een rol gaan spelen, maar dan ook echt in zijn allerlaatste seizoen voor ons. Hij gaf weer goede voorzetten vanaf links, daarom dus enkel nog als linksbuiten gebruiken, maar ook liet hij wederom zien flink achteruit gegaan te zijn.



Oke.

Voor alle spelers geldt dat ze bepaalde kwaliteiten hebben die op bepaalde posities het best tot hun recht (kunnen) komen. Maar op profniveau is daarbij rendement en handhaving/stabiliteit van niveau belangrijk.
Dat mis ik bij veel spelers.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 09 oktober 2022 om 21:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 oktober 2022 om 21:19:

Ik zie in Berghuis onze nieuwe aanvoerder. Tadic en Blind zijn twee spelers wie hopelijk hun laatste seizoen spelen voor Ajax. Berghuis liet tegen Volendam voor de zoveelste keer zien dat hij erg bepalend kan zijn. Verder is hij erg nuchter en de juiste type aanvoerder.


Ik zie in Berghuis geen aanvoerder, heel zenuwachtig persoon die tijdens een interview constant zijn gezicht betast, gisteren tijdens het interview 7x. Berghuis is een grijze muis, die mee moet hobbelen.


Je kunt gelijk hebben, maar ik denk dat het meer rust gaat brengen als we in januari afscheid nemen van Tadic en verder gaan met Berghuis als onze aanvoerder, wie samen de aanval mag gaan leiden met Bergwijn en Brobbey. Schreuder is hopelijk dan allang vertrokken. Berghuis wordt makkelijk onderschat, juist als 'grijze' muis. En je weet hoe het kan gaan in voetbal: als de ene leider vertrekt, stapt een nieuwe op. Ik denk dat een stagnerende Tadic niet ten goede gaat komen wat betreft de overige aanvallers. Wel wanneer hij met een goede voorzet komt, maar dat is bijna het enige wat hij nog naar behoren doet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 oktober 2022 om 22:49:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 oktober 2022 om 22:42:

Ik zie momenteel meer potentie in een aanvalsplan waar Berghuis een bepalende rol in speelt dan Tadic. De afgelopen weken speelt bijna niemand meerdere goede wedstrijden. Het is zaak om met iets goeds te komen wat gaat werken. Berghuis draait een beter seizoen dan Tadic en ik zie Ajax beter tot zijn recht komen met Berghuis dan met Tadic. Als linksbuiten kan Tadic nog net aan een rol gaan spelen, maar dan ook echt in zijn allerlaatste seizoen voor ons. Hij gaf weer goede voorzetten vanaf links, daarom dus enkel nog als linksbuiten gebruiken, maar ook liet hij wederom zien flink achteruit gegaan te zijn.



Oke.

Voor alle spelers geldt dat ze bepaalde kwaliteiten hebben die op bepaalde posities het best tot hun recht (kunnen) komen. Maar op profniveau is daarbij rendement en handhaving/stabiliteit van niveau belangrijk.
Dat mis ik bij veel spelers.


Onder Schreuder mis ik dat bij iedereen.

 

+1/-2

We moeten niet teveel waarde hechten aan een wedstrijd tegen Volendam. Die kunnen er niet zoveel van, maar weigeren zich in te graven en staan voor een soort voetbal waar een aanvaller van de tegenpartij veel tijd en ruimte tegen krijgt.

Naar mijn mening brengt Berghuis onvoldoende voor de rechtsbuiten-positie. Hij is te langzaam, heeft geen actie en geen rechterbeen. Het is dus allemaal terugleggen naar links en daarmee dan schieten of een voorzet geven. Tegen de betere teams krijgt hij die tijd en ruimte echter niet, dus stelt het weinig meer voor.

Op 10 vind ik het iets beter. Nog steeds vind ik het een zwaktebod als ie speelt, hij komt niet in de buurt van een Ziyech, maar dat vind ik wel zn beste positie.

Een aanvoerder zie ik er niet in.

 

+4/-0

Berghuis mag niet eens de veters strikken van Tadic. Vond hem overigens wel echt goed tegen Volendam. Zijn beste wedstrijd voor Ajax sinds zijn komst. En zijn interviews zijn wel aardig ja. Ik hoor een toekomstig trainer, als hij dat wil.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 oktober 2022 om 23:01:

We moeten niet teveel waarde hechten aan een wedstrijd tegen Volendam. Die kunnen er niet zoveel van, maar weigeren zich in te graven en staan voor een soort voetbal waar een aanvaller van de tegenpartij veel tijd en ruimte tegen krijgt.

Naar mijn mening brengt Berghuis onvoldoende voor de rechtsbuiten-positie. Hij is te langzaam, heeft geen actie en geen rechterbeen. Het is dus allemaal terugleggen naar links en daarmee dan schieten of een voorzet geven. Tegen de betere teams krijgt hij die tijd en ruimte echter niet, dus stelt het weinig meer voor.

Op 10 vind ik het iets beter. Nog steeds vind ik het een zwaktebod als ie speelt, hij komt niet in de buurt van een Ziyech, maar dat vind ik wel zn beste positie.

Een aanvoerder zie ik er niet in.


Daarom moet je niet zowel Tadic als Berghuis op de vleugels hebben tegen de grotere jongens. Zij zijn vergelijkbaar: goed met links, spelmakers, niet de snelste. Ik zou Berghuis dan ook achter Brobbey en Bergwijn zetten, met veel ruimte voor positiewisselingen.

Dit bericht is gewijzigd op 9 oktober 2022, 23:16:59.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 oktober 2022 om 22:54:

Onder Schreuder mis ik dat bij iedereen.



Ik miste het ook bij Ten Hag begin dit jaar, vanaf de winterstop tot einde competitie.

Ik ben ook geen voorstander van Schreuder maar hij is niet als enige schuldig aan de huidige malaise.

Ook vorige seizoen was er kritiek op spelers die er nog steeds spelen. Ik had wel de hoop dat Schreuder er iets meer uit kon halen. Maar die hoop is volledig vervlogen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 27 pagina's: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

Ajax Forum » Spelers » Steven Berghuis