Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 oktober 2023 om 11:29:

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj


Dit is mijn opstelling bij de interactieve pagina momenteel, op Ramaj na. Hoewel ik voorheen ook Ramaj daar met heb gezet. Nu staat er (de geblesseerde) Rulli, lol.

Ik ben het ermee eens om Sutalo blijven op te stellen, want hij moet beter kunnen. De alternatief is Medic en dat zie minder trek in. Hato is onze beste (centrale) verdediger, dus laten we hem daar gewoon neerzetten.

Sosa is tevens een goede speler, dus hem inderdaad op linksback. Forbs is inmiddels duidelijk onze rechtsbuiten en ik zou inderdaad ook vertrouwen geven aan Vos.

Berghuis op 10 kent amper alternatief en hij brengt iets wat anderen niet doen. Ik heb allicht hoop in de ontwikkeling van Misehouy, maar ik wil hem eerst eens in Ajax 1 zien.

Taylor lijkt qua profiel beter bij Vos te passen, denk ik, dan Tahirovic, wie mij ook wel een talentje lijkt te zijn. Bergwijn ben ik ook klaar mee. Ik wil Godts weleens zien.

Tot slot zou ik ook Brobbey blijven opstellen. Hij lijkt tenminste nog potentie te hebben om een Ajax-spits te worden. Ik vrees dat Akpom en Mikautadze dat niet zijn.

 

+1/-0

Ik ben bang dat je met dat middenveld tegen elke tegenstander van het niveau Twente of beter geen controle zult hebben op het middenveld. Zijn alle drie spelers die vooral in balbezit uitblinken. Ja in theorie, op termijn. Daar hebben we nu alleen niets aan, en doorbijten totdat ze dat niveau aantikken is geen optie want dan is werkelijk iedereen binnen de organisatie weggejaagd bij de zoveelste bestorming van de hoofdingang, spelersbus etc.

Het grootste probleem momenteel zijn m.i. de ruimte tussen de linies waardoor de individuele onzekerheden niet gecompenseerd worden, maar juist benadrukt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 oktober 2023 om 11:29:

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj



Lijkt inderdaad de beste optie te zijn, al zou ik Tahirovic wisselen voor Taylor en Avila voor Sosa als je tegen wat meer weerstand speelt. Tegen slechte clubs zou ik Sosa wel brengen vanwege zijn aanvallende vermogen.

 

+1/-0

Gaaei, Berghuis, Forbs
Godts
Tahirovic, Vos
Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Ramaj

Ik kan geen goede opstelling bedenken, dus doe ik een beetje creatief. We hebben geen goede spits, dus kies ik een valse nummer 9.

Bergwijn en Brobbey vallen tegen en de aankopen Akpom en Mikautadze ook. Godts eens een echte kans geven op linksbuiten of 10.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 oktober 2023 om 13:37:

Maar een rechtsback op linksbuiten is wel erg creatief ;-)


Een jaar geleden gebeurde het tegenovergestelde. Gaaei speelde als linksbuiten bij u19, om vervolgens als rechtsback te gaan spelen in het eerste. Gaaei heeft aanvallend gezien goede statistieken, maar verdedigend en qua passing slechte. Ook bij Ajax 1 zie je dat hij verdedigend tekort komt. Gaaei heeft slechts één seizoen als rechtsback gespeeld bij zijn vorige club. Als we Gaaei als rechtsback willen zien, dan is dat iets voor de lange termijn. Gebaseerd op afgelopen seizoen en zijn wedstrijden namens ons komt Gaaei tekort als rechtsback (in een 4-3-3 formatie).

Ik heb geen idee wat van Gaaei als links- of rechtsbuiten te verwachten, maar ik zou hem liever daar uit willen proberen dan op rechtsback. Gaaei creëert veel kansen, maar kan niet (goed genoeg) verdedigen. Rensch is bij gebrek aan beter onze beste rechtsback en ik zou Gooijer als zijn backup gebruiken en niet Gaaei.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 oktober 2023 om 01:05:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 oktober 2023 om 13:37:

Maar een rechtsback op linksbuiten is wel erg creatief ;-)


Een jaar geleden gebeurde het tegenovergestelde. Gaaei speelde als linksbuiten bij u19, om vervolgens als rechtsback te gaan spelen in het eerste. Gaaei heeft aanvallend gezien goede statistieken, maar verdedigend en qua passing slechte. Ook bij Ajax 1 zie je dat hij verdedigend tekort komt. Gaaei heeft slechts één seizoen als rechtsback gespeeld bij zijn vorige club. Als we Gaaei als rechtsback willen zien, dan is dat iets voor de lange termijn. Gebaseerd op afgelopen seizoen en zijn wedstrijden namens ons komt Gaaei tekort als rechtsback (in een 4-3-3 formatie).

Ik heb geen idee wat van Gaaei als links- of rechtsbuiten te verwachten, maar ik zou hem liever daar uit willen proberen dan op rechtsback. Gaaei creëert veel kansen, maar kan niet (goed genoeg) verdedigen. Rensch is bij gebrek aan beter onze beste rechtsback en ik zou Gooijer als zijn backup gebruiken en niet Gaaei.



Denk je niet dat er een reden geweest moet zijn dat Gaaei van linksbuiten omgebouwd is tot rechtsback?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 13 oktober 2023 om 01:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 oktober 2023 om 01:05:

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 12 oktober 2023 om 13:37:

Maar een rechtsback op linksbuiten is wel erg creatief ;-)


Een jaar geleden gebeurde het tegenovergestelde. Gaaei speelde als linksbuiten bij u19, om vervolgens als rechtsback te gaan spelen in het eerste. Gaaei heeft aanvallend gezien goede statistieken, maar verdedigend en qua passing slechte. Ook bij Ajax 1 zie je dat hij verdedigend tekort komt. Gaaei heeft slechts één seizoen als rechtsback gespeeld bij zijn vorige club. Als we Gaaei als rechtsback willen zien, dan is dat iets voor de lange termijn. Gebaseerd op afgelopen seizoen en zijn wedstrijden namens ons komt Gaaei tekort als rechtsback (in een 4-3-3 formatie).

Ik heb geen idee wat van Gaaei als links- of rechtsbuiten te verwachten, maar ik zou hem liever daar uit willen proberen dan op rechtsback. Gaaei creëert veel kansen, maar kan niet (goed genoeg) verdedigen. Rensch is bij gebrek aan beter onze beste rechtsback en ik zou Gooijer als zijn backup gebruiken en niet Gaaei.



Denk je niet dat er een reden geweest moet zijn dat Gaaei van linksbuiten omgebouwd is tot rechtsback?


Misschien had het eerste meer linksbuitens en minder rechtsbacks. Of misschien konden ze daar makkelijker met een aanvallende rechtsback spelen wie amper kan verdedigen dan hier bij Ajax. Allicht zien ze vooral potentie in hem als rechtsback, maar is hij zeer zeker daar nog niet klaar voor op Ajax-niveau.

Gaaei werd veel te vroeg gekocht door Ajax. Hem gelijk verhuren was logischer geweest dan hem op zijn bek laten gaan in Ajax 1.

 

+1/-0

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/12453726/gaaei-de-omgeturnde-linksbuiten-die-potentie-toont-als-rechtsbacklink

Hier lees je een artikel over Gaaei, hoe hij veel kansen creëert, maar verdedigend wel kwetsbaar is. Je kan hem beter in een 3-5-2 formatie gebruiken, ofzoiets.

Wat is het idee hierachter? Je koopt iemand wie enkel afgelopen seizoen rechtsback heeft gespeeld, wie als voormalige linksbuiten met name aanvallend sterk is, maar verdedigend niet mee kan gaan op ons niveau. Sánchez verhuren om Gaaei aan te trekken, is toch geen vooruitgang? Rensch kent nu geen concurrentie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 oktober 2023 om 09:29:

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/12453726/gaaei-de-omgeturnde-linksbuiten-die-potentie-toont-als-rechtsbacklink

Hier lees je een artikel over Gaaei, hoe hij veel kansen creëert, maar verdedigend wel kwetsbaar is. Je kan hem beter in een 3-5-2 formatie gebruiken, ofzoiets.

Wat is het idee hierachter? Je koopt iemand wie enkel afgelopen seizoen rechtsback heeft gespeeld, wie als voormalige linksbuiten met name aanvallend sterk is, maar verdedigend niet mee kan gaan op ons niveau. Sánchez verhuren om Gaaei aan te trekken, is toch geen vooruitgang? Rensch kent nu geen concurrentie.



Bij sommige (onbekende) aankopen had ik twijfels toen ik de beelden bekeek, maar bij de beelden van Gaaei dacht ik letterlijk: Wat moeten we met deze gozer?. Zijn grootste kwaliteit lijkt zijn inhoud te zijn, hij kan 90 minuten lang heen en weer rennen. Je kan hem alleen opstellen als je >65% balbezit hebt en je een rechtsbuiten hebt die naar binnen trekt. Dan kan hij het veld breed houden en verdedigers wegtrekken, maar verder heb je er helaas vrij weinig aan.

 

+1/-0

Zijn grootste kwaliteit is duidelijk zijn voorzet. Inhoud en een goede trap zijn heel waardevolle eigenschappen voor een aanvallende back die in de overlap speelt. Een aanvallende ploeg heeft ook goede opties op de backposities nodig. Ik vind hem ook zeker geen achteruitgang ten opzichte van Sanchez. Die is voetballend te matig en defensief te passief.

Nu zou je misschien kunnen zeggen dat je met Gooijer en Sarfo al in huis (Jermouimi schat ik niet zo hoog in) niet zo nodig in een nieuwe back had hoeven investeren, maar ik vind Gooijer niet per se een aanvallend sterke back, en Sarfo is pas een maand basisspeler en heeft een groot gedeelte van het vorige seizoen gemist.

 

+1/-0

De huidige situatie:

Ramaj, Gorter, Pasveer** (of Setford)

Rensch, Gooijer
Sutalo, Medic** (of Aertssen)
Hato, Avila
Sosa, Salah-Eddine** (of Milovanovic)

Tahirovic, Vos
Taylor, Van den Boomen

Misehouy, Hlynsson (of Akpom*)

Forbs, Gaaei*** (of Banel)
Brobbey, Mikautadze
Godts, Bergwijn

Geblesseerd: Rulli, Butera, Kaplan, Mannsverk, Berghuis en Van Axel Dongen.

*Afgekeurd: Akpom (je zou hem op de plek van Hlynsson kunnen zetten, maar hij past gewoon niet bij ons en is ook zwaar ondermaats).

**Komen eigenlijk tekort. Zij niet als enigen hoor.

***Was een linksbuiten, nu een rechtsback, maar kan nog niet goed genoeg verdedigen, dus wat doen we ermee? We hebben maar één rechtsbuiten, dus hem daar als backup gebruiken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 oktober 2023 om 11:29:

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj



De aansluiting tussen verdediging en middenveld en van middenveld naar aanval blijft zwak. Het zijn eigenlijk drie eilanden. Ik denk dat je dat alleen kan oplossen met een zo'n sterk mogelijk middenveld. Heb het al eens geopperd, maar Vos en Berghuis zijn voetballend de beste middenvelders. Taylor verstopt zich teveel.

Denk dat Hato de 3e beste middenvelder is terwijl het eigenlijk een verdediger is. Zou dus Hato doorschuiven naar middenveld. Avila dan centraal, je levert dan centraal in de verdediging wel in, maar zonder sterk middenveld ga je nooit goed kunnen voetballen en gaan de linies niet op elkaar aansluiten. De aanval moet bruikbare ballen krijgen van het middenveld. En de verdediging moet die bal kwijt kunnen aan een zichtbaar middenveld. Met Taylor als schakel gaat dit gewoon niet gebeuren op dit moment, het talent zit er wel in, maar erg lang hopeloos uit vorm. Die moet je weer gaan brengen als een talent, rustig opbouwen.

Voordeel van Vos en Hato is dat ze ook controlerend hun mannetje staan dus gooi je het niet helemaal open. Als het middenveld gaat functioneren dan moet eigenlijk de aanval er automatisch ook beter uit gaan zien.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 27 oktober 2023 om 11:48:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 oktober 2023 om 11:29:

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj



De aansluiting tussen verdediging en middenveld en van middenveld naar aanval blijft zwak. Het zijn eigenlijk drie eilanden. Ik denk dat je dat alleen kan oplossen met een zo'n sterk mogelijk middenveld. Heb het al eens geopperd, maar Vos en Berghuis zijn voetballend de beste middenvelders. Taylor verstopt zich teveel.

Denk dat Hato de 3e beste middenvelder is terwijl het eigenlijk een verdediger is. Zou dus Hato doorschuiven naar middenveld. Avila dan centraal, je levert dan centraal in de verdediging wel in, maar zonder sterk middenveld ga je nooit goed kunnen voetballen en gaan de linies niet op elkaar aansluiten. De aanval moet bruikbare ballen krijgen van het middenveld. En de verdediging moet die bal kwijt kunnen aan een zichtbaar middenveld. Met Taylor als schakel gaat dit gewoon niet gebeuren op dit moment, het talent zit er wel in, maar erg lang hopeloos uit vorm. Die moet je weer gaan brengen als een talent, rustig opbouwen.

Voordeel van Vos en Hato is dat ze ook controlerend hun mannetje staan dus gooi je het niet helemaal open. Als het middenveld gaat functioneren dan moet eigenlijk de aanval er automatisch ook beter uit gaan zien.



Precies. De reden dat Ajax zo zwak speelt is vooral het middenveld. Als dat wat vaardiger en balvaster zou zijn dan zouden we een heel stuk verder zijn.

Gisteren hadden we best wel een aantal keren kunnen uitbreken bijvoorbeeld maar als dan het middenveld alles terug tikt of meteen de bal weer kwijt is....dan houdt alles op.
Je moet echt mensen hebben op het middenveld die aan de bal vast zijn. Anders gaat het simpelweg niet, wie je ook achter- of voorin opstelt.

Inderdaad is Hato een optie wat dat betreft, hij durft en kan wel voetballen. En Hlynsson moet je zo langzamerhand laten staan. Hij showt tenminste potentie.

Een middenveld Vos - Hato - Hlynsson met daarvoor Berghuis is voor niet ondenkbeeldig.
Dan moet je wel met twee spitsen gaan spelen en niet doorgaan met dit kansloze systeem.

Ik schaamde me gisteren voor Ajax. Dit is zo niet des Ajax hoe we voor de dag komen. Ik heb er eigenlijk geen woorden meer voor. Wat is er toch gebeurd de laatste jaren? Dit is pure horror.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 27 oktober 2023 om 11:48:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 oktober 2023 om 11:29:

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj



De aansluiting tussen verdediging en middenveld en van middenveld naar aanval blijft zwak. Het zijn eigenlijk drie eilanden. Ik denk dat je dat alleen kan oplossen met een zo'n sterk mogelijk middenveld. Heb het al eens geopperd, maar Vos en Berghuis zijn voetballend de beste middenvelders. Taylor verstopt zich teveel.

Denk dat Hato de 3e beste middenvelder is terwijl het eigenlijk een verdediger is. Zou dus Hato doorschuiven naar middenveld. Avila dan centraal, je levert dan centraal in de verdediging wel in, maar zonder sterk middenveld ga je nooit goed kunnen voetballen en gaan de linies niet op elkaar aansluiten. De aanval moet bruikbare ballen krijgen van het middenveld. En de verdediging moet die bal kwijt kunnen aan een zichtbaar middenveld. Met Taylor als schakel gaat dit gewoon niet gebeuren op dit moment, het talent zit er wel in, maar erg lang hopeloos uit vorm. Die moet je weer gaan brengen als een talent, rustig opbouwen.

Voordeel van Vos en Hato is dat ze ook controlerend hun mannetje staan dus gooi je het niet helemaal open. Als het middenveld gaat functioneren dan moet eigenlijk de aanval er automatisch ook beter uit gaan zien.


Ik snap wat je zegt, maar Hato naar het middenveld vind ik ook geen oplossing. Hato is één van de weinige spelers die functioneert op de positie waar hij nu staat, dan zou ik zeggen: laat dat in vredesnaam zo staan en ga niet het weinige stabiele dat je nu hebt, ook nog uit elkaar trekken.

Eens dat Vos en Berghuis op dit moment voetballend de enige spelers zijn die op het middenveld bij Ajax iets te zoeken hebben. Ik had meer verwacht van Tahirovic, maar het is tijd voor de bank. Ik zou nu tijdelijk Vd Boomen erneer zetten (puur vanwege zijn passing en positiespel, daar begint het mee), maar ik zou vooral proberen in de winter Donny van de Beek te huren. Daarnaast zou ik ook maar gewoon jonge jongens als Misehouy en Hlynsson meer kansen gaan geven. Je hebt niets te verliezen. Met spelers als Taylor komen we er sowieso niet.

 

+1/-1

Ramaj
Gaei Sutalo Avila Sosa
....Vos Hato
Berghuis Hlynsson
Brobbey Mikautadze

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 oktober 2023 om 14:33:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 27 oktober 2023 om 11:48:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 oktober 2023 om 11:29:

Godts - Brobbey - Forbs

Berghuis

Taylor - Vos

Sosa - Hato - Sutalo (geloof blijven houden) - Rensch

Ramaj



De aansluiting tussen verdediging en middenveld en van middenveld naar aanval blijft zwak. Het zijn eigenlijk drie eilanden. Ik denk dat je dat alleen kan oplossen met een zo'n sterk mogelijk middenveld. Heb het al eens geopperd, maar Vos en Berghuis zijn voetballend de beste middenvelders. Taylor verstopt zich teveel.

Denk dat Hato de 3e beste middenvelder is terwijl het eigenlijk een verdediger is. Zou dus Hato doorschuiven naar middenveld. Avila dan centraal, je levert dan centraal in de verdediging wel in, maar zonder sterk middenveld ga je nooit goed kunnen voetballen en gaan de linies niet op elkaar aansluiten. De aanval moet bruikbare ballen krijgen van het middenveld. En de verdediging moet die bal kwijt kunnen aan een zichtbaar middenveld. Met Taylor als schakel gaat dit gewoon niet gebeuren op dit moment, het talent zit er wel in, maar erg lang hopeloos uit vorm. Die moet je weer gaan brengen als een talent, rustig opbouwen.

Voordeel van Vos en Hato is dat ze ook controlerend hun mannetje staan dus gooi je het niet helemaal open. Als het middenveld gaat functioneren dan moet eigenlijk de aanval er automatisch ook beter uit gaan zien.


maar ik zou vooral proberen in de winter Donny van de Beek te huren.


Dat zou ik echt een grote fout vinden. Donny van de Beek is ook niet de creatieve, balvaardige middenvelder die wij op dit moment missen. Een iets betere versie van Siem de Jong en Klaassen. Daarnaast speelt hij eigenlijk al jaren geen enkele rol van betekenis, dus in hoeverre kan hij er direct staan. Donny van den Beek wordt ook alleen maar genoemd omdat hij een verleden bij Ajax heeft.

 

+2/-0

------------------Ramaj

--Rensch----Šutalo-----Kaplan-----Hato

Gaaei---Vos---van den Boomen--Bergwijn

--------------Brobbey----Mikautadze

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 november 2023, 10:25:42.

 

+1/-0

Momenteel, inclusief huidige blessures:

Forbs, Brobbey, Berghuis
Godts, Akpom, Bergwijn

Hlynsson
Taylor

Tahirovic, Vos
Salah-Eddine, Van den Boomen

Sosa, Hato, Sutalo, Gaaei
Avila, Kaplan, Medic, Gooijer

Ramaj
Pasveer/Setford

Geblesseerd: Rulli, Gorter, Rensch, Butera (JA), Mannsverk, Misehouy (JA), Van Axel Dongen, Boerhout (JA) en Mikautadze.

Bergwijn en Taylor heb ik gepasseerd, omdat ik langdurig zwaar ontevreden over hun ben. Vanwege de blessure van Mikautaudze heeft Brobbey 'geluk', want ik zou hem inmiddels ook in dat rijtje willen zetten. Akpom voldoet niet, dus hij is een backup in dit geval. Echter, zou ik hem bij een volledig fitte selectie niet eens op de bank zetten.

Het middenveld is lastig. Ik denk dat Tahirovic en Vos veel potentie hebben, dus zou ik op deze twee gokken voor nu. Hlynsson is een heerlijke #10 en zodoende wil ik meer van hem zien. Vanwege verschillende blessure zitten spelers als Salah-Eddine, Gooijer en Setford op de bank. Kaplan is aan het terugkomen van een blessure en moet zodoende langzaam gebracht worden. Hij moet bij Jong Ajax wedstrijdritme opdoen, dus ik weet niet zeker wanneer het juiste moment is om hem bij Ajax 1 op de bank te zetten.

Taylor zet ik tijdelijk als backup voor Hlynsson zolang Misehouy geblesseerd is, maar ook aangezien ik Berghuis op rechtsbuiten heb gezet en we tevens voorin blessures hebben. Salah-Eddine schuift zodoende door als een backup op het middenveld, want we missen momenteel best een aantal spelers.

Wanneer Mikautadze terug is van zijn blessure, gooi hem dan in de spits in plaats van Brobbey, tenzij laatst genoemde de komende wedstrijden betere vorm laat zien.

Wanneer Rulli terug is van zijn blessure, zet hem dan tussen de palen, tenzij Ramaj de komende wedstrijden zich goed ontwikkelt. Normaal gesproken verkies ik Ramaj boven Gorter.

Wanneer Mannsverk terug is van zijn blessure, geef hem dan een kans op 8 en zet op 6 Vos of Tahirovic, afhankelijk van wie de komende wedstrijden het beste spel laat zien.

Wanneer Rensch terug is van zijn blessure, zet hem dan weer op rechtsback, tenzij Gaaei de komende wedstrijden ineens verdedigend betrouwbaar is geworden.

Wanneer Van Axel Dongen terug is van zijn blessure, dan breng hem rustig en laat hem invallen. Godts, Forbs, Berghuis en Bergwijn kan je beter in de basis zetten dan een blessuregevoelige jongen wie nog een groot gebrek aan ervaring heeft.

Wanneer Misehouy terug is van zijn blessure, zou ik hem dus als backup voor Hlynsson willen gebruiken, mits Berghuis zich goed aanpast op de rechtsbuiten positie weer. Anders gewoon Berghuis met Hlynsson afwisselen op 10.

Tot slot: ja, Forbs op linksbuiten en Bergwijn backup rechtsbuiten. Forbs heeft het de laatste tijd wat moeilijk, dus allicht op links meer succes en zodoende kan Berghuis op rechts en Hlynsson op 10. Bergwijn wil ik in januari het liefste verkopen en ik vind hem op links en rechts even goed slecht.

 

+2/-0

Rapportcijfers:

[ ] Dm
Ramaj 6.5
Gorter 3.5
Rulli -
Pasveer -
[ ] Ra
Rensch 6
Gaaei 5
Gooijer -
[ ] Rcv
Sutalo 4.5
Medic 3.5
Aertssen -
[ ] Lcv
Hato 8.5
Avila 3.5
Kaplan -
[ ] La
Sosa 5
Martha 4.5
Salah-Eddine 3
[ ] Rcm
Van den Boomen 5.5
Tahirovic 5
Vos 4.5
[ ] Lcm
Taylor 5
Mannsverk -
[ ] Cam
Hlynsson 6
Misehouy -
[ ] Rb
Berghuis 5.5
Godts -
Banel -
[ ] Sp
Brobbey 7
Akpom 6.5
Mikautadze 3.5
[ ] Lb
Forbs 5
Bergwijn 4.5
Van Axel Dongen -

Een speler dient minimaal 90 minuten in de Eredivisie gespeeld te hebben tijdens de eerste seizoenshelft voor een waardering.

Het is droevig gesteld met ons (controlerend) middenveld, vleugels, rechtercentrale verdediger en linksback posities.

Forbs, Brobbey, Berghuis
Hlynsson
Taylor, Van den Boomen
Sosa, Hato, Sutalo, Rensch
Ramaj

Is de favoriete opstelling gebaseerd op deze lijst aan rapportcijfers, maar natuurlijk mag je spelers zonder een waardering zeker in overweging nemen om in de basis te zetten.

Vergeef me als je niet eens bent met (alle) rapportcijfers. Ik vind het niet makkelijk om iedere speler zijn prestaties in een getal uit te drukken.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Favoriete opstelling Ajax