Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 9 10 11 12 13

Op 6 februari 2022 stapte Marc Overmars op als directeur voetbalzaken, hij werd op 6 juli 2012 aangesteld.
Wie moet zijn opvolger worden?
Het liefst iemand die al langer ervaring heeft op bestuurlijk niveau in een voetbalclub. Of een bekende ex-voetballer of een ex-coach?

Dit bericht is gewijzigd op 7 februari 2022, 17:26:54.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 07 februari 2022 om 13:28:

Op 6 februari 2022 stapte Marc Overmars op als directeur voetbalzaken, hij werd op 6 juli 2012 aangesteld als directeur voetbalzaken.
Wie moet zijn opvolger worden?
Het liefst iemand die al langer ervaring heeft op bestuurlijk niveau in een voetbalclub. Of een bekende ex-voetballer of een ex-coach?



Ik opteer echt voor Marciano Vink. Die komt echt heel verstandig over als het over voetbal gaat. Daarnaast heeft hij ervaring met jeugdteams, training geven, weet precies wat er bij Ajax allemaal rondloopt. Hij is een ex-speler van dezelfde generatie als Overmars en kan ook nog eens heel goed communiceren.

 

+2/-0

Overmars kwam nog met steun van Cruijff. Ik vrees dat de volgende TD of een vriendje is van Heinrichs & co in de Bestuursraad en RvC of dat er intern mensen doorgeschoven gaan worden vanuit andere vakgebieden.

Ik zie het aanblijven van ten Hag volgend seizoen niet afhangen van de nieuwe TD. Die wacht al langer op de juiste club.

 

+1/-0

Max Huiberts van AZ?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 07 februari 2022 om 14:30:

Overmars kwam nog met steun van Cruijff. Ik vrees dat de volgende TD of een vriendje is van Heinrichs & co in de Bestuursraad en RvC of dat er intern mensen doorgeschoven gaan worden vanuit andere vakgebieden.

Ik zie het aanblijven van ten Hag volgend seizoen niet afhangen van de nieuwe TD. Die wacht al langer op de juiste club.



Als er weer gasten komen die geen voetbalachtergrond hebben zijn we fu....

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Donpedro schreef op 07 februari 2022 om 15:06:

Max Huiberts van AZ?



Verkoopt in ieder geval zijn spelers voor goede bedragen.

Ik denk dat als je naar iets grotere namen kijkt er 2 opties zijn.

Marcel Brands
Frank Arnesen

Brands is geen Ajacied, maar wel een van de grootste namen in de TD hoek uit Nederland. Of hij past bij Ajax? Tja.

Arnesen zit nu bij Feyenoord maar zijn contract loopt af. Ex Ajacied en heeft een flinke rugzak op TD gebied.

Laten we hopen dat Ajax geen hele domme dingen gaat doen en voor een ex speler gaat zoals Kluivert, Blind of Seedorf etc.

 

+2/-3

Jordi Cruijff, onder voorwaarde dat hij Peter Bosz niet als opvolger van Ten Hag haalt.

Brands moet je niet willen bij Ajax en Arnesen lijkt me geen optie. Die lijkt me op z'n plek bij Feyenoord. Is er overigens niet iemand binnen de club die je vooruit kan schuiven? Hoe zit het met Gerry Hamstra die gehaald was als hulp van Overmars? Denk je dat hij er klaar voor is?

 

+2/-0

Zou iemand als Ronald Koeman geen optie zijn? Hij opent natuurlijk ook deuren.

 

+1/-0

Ik ben ook voorstander van Ronald Koeman. Zo niet dan Jordi Cruyf of Marciano Vink.

 

+1/-0

Jezus Christus. Ik ben in shock.

 

+1/-0

Hoezo Koeman? Wat voor track record heeft hij als TD? Cruijff? Is slechts TD geweest in Israël en op Cyprus. En Vink? Serieus? Als TD? For the love of God, why? Laten we nu alsjeblieft niet een bekende naam aanstellen, omdat het een bekende naam is.

In mijn optiek zijn er maar twee opties die beschikken over de benodigde ervaring, een internationaal netwerk en die beschikbaar zijn: Arnesen (aflopend contract) en Brands. Waarbij Brands wellicht de beste optie is omdat hij per direct kan beginnen, waardoor de voorbereidingen op het komende transfer window niet in gevaar komen. Hoewel ik de combinatie Arnesen met Jonk het meeste zie zitten, er vanuit gaande dat ETH deze zomer weg wil.

Dit is niet het moment om te gaan experimenteren. Zeker niet met de mutaties die eraan komen deze zomer.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 7 februari 2022, 22:42:49.

 

+4/-1

Track records? Had Overmars dat in 2012? Was Van der Sar een steady bestuurder in 2012?

Ik heb Koeman zo maar geopperd:

- Ajax voetballer geweest
- Ajax trainer geweest
- Maakte weer wat van het NL elftal
- Liet de jonge jongens bij Barcelona debuteren waar Xavi nu op door borduurt.

En het grappige is Koeman communiceert, ook niet onbelangrijk.....

En voor de rest was het zo maar een suggestie. Ik denk persoonlijk dat Brands niet gaat slagen, geen Ajax DNA en ook de laatste jaren niet gewerkt met bv. 4-3-3.

No hard feelings.

 

+4/-0

Koeman vindt ik, net als Frank de Boer, nou niet echt uitblinken in het transferbeleid en selectiekeuzes. Als je ziet wat voor troep er op voorspraak van die twee naar Ajax is gehaald ... Op het moment dat die twee iets te zeggen kregen over nieuw aan te trekken spelers in hun tijd als trainer hier ging het geleidelijk bergafwaarts met Ajax.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 08 februari 2022 om 00:34:

Koeman vindt ik, net als Frank de Boer, nou niet echt uitblinken in het transferbeleid en selectiekeuzes. Als je ziet wat voor troep er op voorspraak van die twee naar Ajax is gehaald ... Op het moment dat die twee iets te zeggen kregen over nieuw aan te trekken spelers in hun tijd als trainer hier ging het geleidelijk bergafwaarts met Ajax.


Split even je post op kerel, Koeman kun je niet vergelijken met De Boer :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

T-Bag schreef op 07 februari 2022 om 17:19:

Jari Litmanen



Voor zover Jari een opleiding heeft genoten die enigzins aansluit richting functie TH? kan het een interessante keuze zijn. Geld wat mij betreft ook voor Bergkamp. Voor zover ik ooit heb meegekregen is Dennis van HAVO/HEAO niveau.

Ik zou als ik Ajax was het in ieder geval niet nalaten om beidde uit te nodigen om te bekijken of er interesse is met het gegeven dat er een periode onder een interim gewerkt kan worden.

Per slot van rekening zijn Van der Sar en Overmars in beginsel ook niet uit de lucht komen vallen. Menigeen had er zijn of haar bedenkingen bij maar de sportieve successen pakte goed uit, en financieel ging het stukken beter.

En zie hier. Met Jari en Dennis voldoen we al voor tweedederde aan de eisen die Johan Cruiff stelde. Hebben we het over twee personen die vanaf de tribune goed kunnen inschatten waar Ajax op het veld versterking nodig heeft. Materiaal om de Ajax voetbalfilosofie op zijn best uit te voeren.

Wim Jonk kan mogelijk zelfs aan het rijtje worden toegevoegd? In ieder geval solliciteer ik bij deze op een aantal namen die de club zeer goed kennen. Meer dan bijvoorbeeld een paar andere namen die de revue passeren waaronder ene Brands en Arnesen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 08 februari 2022 om 00:45:

Split even je post op kerel, Koeman kun je niet vergelijken met De Boer :D



Wel zoals hij het schrijft in zijn voorbeeld. ;)

De paus en sinterklaas kun je ook vergelijken met hun kledij.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 februari 2022 om 01:03:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 08 februari 2022 om 00:45:

Split even je post op kerel, Koeman kun je niet vergelijken met De Boer :D



Wel zoals hij het schrijft in zijn voorbeeld. ;)

De paus en sinterklaas kun je ook vergelijken met hun kledij.


Ik kijk breder Koeman heeft meer goed gedaan dan verkeerd. En wat ik vergeten ben hij heeft bij Barca 6 jaar onder de verlosser gewerkt. Dus hij kan de manier van voetballen heel goed begrijpen. Eerlijk gezegd komt Koeman beter en eerlijker over dan De Boer in de media.

 

+1/-0

Hoe dan ook. Ik heb een paar namen genoemd en andere interressante namen voorbij zien komen om Overmars op te volgen.
Koeman, Rijkaard, Bergkamp, Litmanen etc..
(Ik noem het voor het gemak maar de Adviesraad Van Ingewijden) AVI

Ajax kan natuurlijk ook een onbekende doorgewinterde ijskonijn aanstellen als TH. Wat mij betreft komt dat dan uit Texas of Tokyo overwaaien met een geweldige business staat van dienst waar Riaola bij verbleekt.

Zo'n ijskonijn zou pas in actie mogen komen als de AVI heeft gestemt en bepaald met de coach welke speler een versterking zal zijn om op te halen. Of welke speler(s) verkocht mogen worden. Vervolgens kan het ijskonijn aan de slag om er het beste bedrag uit te slaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 08 februari 2022 om 01:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 08 februari 2022 om 01:03:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 08 februari 2022 om 00:45:

Split even je post op kerel, Koeman kun je niet vergelijken met De Boer :D



Wel zoals hij het schrijft in zijn voorbeeld. ;)

De paus en sinterklaas kun je ook vergelijken met hun kledij.


En wat ik vergeten ben hij heeft bij Barca 6 jaar onder de verlosser gewerkt. Dus hij kan de manier van voetballen heel goed begrijpen.



Zo jammer alleen dat je dat in de speelwijze van zijn teams nooit echt terug ziet. Defensief angsthazen spel tot en met, zeker na zijn periode als trainer van Ajax. Misschien begrijpt hij het wel, maar hij handelt er zeker niet naar.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.