open/sluit de onderstaande quote:Marek schreef op 18 oktober 2022 om 00:01:
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 17 oktober 2022 om 21:44:
open/sluit de onderstaande quote:Marek schreef op 17 oktober 2022 om 11:21:
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 16 oktober 2022 om 13:17:
Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.
Dit is er lange tijd geweest. Met als gevolg dat we niet snel en slagvaardig genoeg waren op de TM. Nu is die controle er trouwens op het financiële aspect al in de vorm van Eldering.
Dat wist ik niet. Kan in de periode waar jij over spreekt de slagvaardigheid ook parten hebben gespeeld omdat de club veel minder te spenderen had?
Al met al schijnt het aankoopbeleid bij Ajax vaker een isseu te zijn geweest. Zo stelt Marco van Basten vanavond in het programma Rondo dat toen hij bij Ajax kwam op het moment dat TD Martin van Geel vertrok. Marco samen met zijn manager uiteindelijk zelf maar moest uitzoeken hoe ze het aankoopbeleid gingen doen. Louter omdat er niemand voor was.
Het verhaal van Marco lijkt sterk op die van Schreuder. Aan tafel bij Rondo noemen ze het wanbeleid. Wel van alles verkopen maar qua aankoopbeleid is het maar de vraag hoe of wat.
Het lijkt wel of er voor dit gedeelte nooit enig fundament is gelegd. Heb je als nieuwe trainer het geluk mee als er toevallig een TD zit die goed mee kan denken. Vetrekt de TD loop je de kans dat de volgende coach het zelf maar moet uitzoeken waar de versterkingen vandaan komen.
Voor een beursgenoteerd bedrijf als Ajax kan ik nog niet geloven dat dit allemaal kan, laat staan er wat mee gedaan word om voor de toekomst niet weer in dezelfde herhaling te vallen. Toch schijnt het met Schreuder gebeurt te zijn.
Maar dit is ook precies wat ik bedoel.
De hele Cruyff filosofie valt en staat met het kunnen vullen van het eerste elftal met Ajax waardige spelers vanuit de jeugd. En op CL nivo wel te verstaan.
En dan bedoel ik niet een heel elftal, maar wel een man of 5 á 6, waarbij ook nog de jaarlijkse verkochte spelers zoveel mogelijk intern moeten worden kunnen opgevangen. Dat betekent dat er in de 1e 2 of 3 generatie jeugdelftallen onder het eerste (Jong Ajax, o18 en o16) voldoende talenten moeten zitten met de potentie een dragende speler in Ajax 1 te kunnen worden. Als dat niet zo is kan het plan Cruyff niet in werking gezet worden, want dan moet je immers verkopen vervangen door aankopen.
Maar het punt is dat er gewoon niet elk jaar 5 super talenten doorstromen. Je moet dus eerst wat aan de lijn Jong Ajax - o16 gaan doen voordat je sowieso kunt gaan beginnen aan het plan Cruyff bij het eerste van Ajax. Dat betekent dat je moet beginnen bij de 14,15 jarigen en dus ben je 5 of 6 jaar verder voordat je bij het eerste elftal aankomt.
Daarom wordt ik ook zo cynisch als men hier roept "Dan vervangen we toch ff 2 poppetjes bovenin en voeren we het plan Cruyff in". Zo werkt het volgens mij niet. Om het in te voeren moet je iets veranderen vanaf de RvC tm de hele begeleiding en opleiding van o16. En vervolgens 6 jaar geduld hebben.
En ik ben dus van mening dat er een reden is dat het plan Cruyff niet geheel ingevoerd kan worden. Dat had toen direct moeten gebeuren. Dat is nie gebeurd omdat er iets is gebeurd tussen Jonk en Bergkamp en de toenmalige RvC. En wat gek genoeg ook niet helpt is het succes van 18/19, omdat dat niet bepaald bijdraagt aan het opbrengen van geduld. Dat zie je nu maar. Mensen verwachten nu elk jaar dat we Liverpool ff aan de kant zetten met sprankelend voetbal. 6 Wedstrijden is het niks en de wereld staat in brand.
Als je geen geduld hebt, en geen jeugd die elk jaar 5 toptalenten aflevert, wat blijft er dan nog over?
Maar dit zijn slechts my 2 cents hoor
Forumreacties: 2.459
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: -
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC 5-0 (2-0)
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: Jordan Henderson
open/sluit de onderstaande quote:Marek schreef op 18 oktober 2022 om 00:12:
De enige trouwens die uit het (2e) tijdperk Cruyff komt, die filosofie aanhangt + ruime ervaring heeft als CEO bij diverse bedrijven én al ervaring heeft als TD is..... Edo Ophof.
Dat is de enige die ik ken die voldoet aan het profiel Overmars.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 18 oktober 2022 om 11:52:
open/sluit de onderstaande quote:Marek schreef op 18 oktober 2022 om 00:12:
De enige trouwens die uit het (2e) tijdperk Cruyff komt, die filosofie aanhangt + ruime ervaring heeft als CEO bij diverse bedrijven én al ervaring heeft als TD is..... Edo Ophof.
Dat is de enige die ik ken die voldoet aan het profiel Overmars.
Ik vind Edo wel een verrassende naam, maar waar heeft hij ervaring opgedaan als TD?
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 oktober 2022, 13:06:40.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 679
Reg.: 3 november 2021
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 18 oktober 2022 om 11:11:
Bogarde vervangen door Kaltenbach heeft vanaf dag 1 (geruchtdag 1) nooit goed bij geaard.
open/sluit de onderstaande quote:John89 schreef op 15 oktober 2022 om 15:04:
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 14 oktober 2022 om 20:51:
Hoe denken jullie erover en aan wie denken jullie als kandidaten?
Ik zou zeggen Max Huiberts, een frisse start met iemand van buitenaf. Zal wel wat geld kosten maar we moeten investeren in een goede TD. Maar ja daar is iedereen het over eens.
Ogenschijnlijk eens omdat niemand er omheen kan. Cijfers Max Huiberts zijn goed. Heeft bovendien een voetbal verleden en geeft de jeugd kansen.
Daarnaast lijkt me Keje Molenaar een uitstekende kandidaat. Keje heeft een Ajax verleden. Was destijds betrokken bij de Cruijff revolutie. Heeft een goede uitstraling en zegt louter verstandige dingen.
Verder kan ik op weinig andere kandidaten komen. Het is mij wel duidelijk dat als ik naar het huidige aankoopbeleid kijk dat een paar honderduizend Ajax supporters met een voetbalverleden waarschijnlijk beter hadden ingekocht, enfin.
Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.
Het word hoog tijd dat de Ajax NV iets dergelijks opzet want tot dusver is er sprake van amateurisme. Het kan gewoon niet binnen een bedrijf. Laat Keje het opzetten waarna hij vier keer per jaar kan controleren of het na behoren functioneerd.
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
open/sluit de onderstaande quote:John89 schreef op 18 oktober 2022 om 19:21:
Ik zou zeggen Max Huiberts, een frisse start met iemand van buitenaf. Zal wel wat geld kosten maar we moeten investeren in een goede TD. Maar ja daar is iedereen het over eens.
Ogenschijnlijk eens omdat niemand er omheen kan. Cijfers Max Huiberts zijn goed. Heeft bovendien een voetbal verleden en geeft de jeugd kansen.
Daarnaast lijkt me Keje Molenaar een uitstekende kandidaat. Keje heeft een Ajax verleden. Was destijds betrokken bij de Cruijff revolutie. Heeft een goede uitstraling en zegt louter verstandige dingen.
Verder kan ik op weinig andere kandidaten komen. Het is mij wel duidelijk dat als ik naar het huidige aankoopbeleid kijk dat een paar honderduizend Ajax supporters met een voetbalverleden waarschijnlijk beter hadden ingekocht, enfin.
Het word hoog tijd dat de Ajax NV iets dergelijks opzet want tot dusver is er sprake van amateurisme. Het kan gewoon niet binnen een bedrijf. Laat Keje het opzetten waarna hij vier keer per jaar kan controleren of het na behoren functioneerd.
Interessant epistel, ik ben het met je eens.
Ik kan mij eigen ook niet voorstellen dat dit niet geïmplementeerd kan worden, je hebt maar met 11 posities te maken. Je eigen jeugd zie je iedere dag aan het werk.
15 miljoen investeren heb je zo terug verdiend. En het belangrijkste is je hebt continuïteit. Dus je bent onafhankelijk van een trainerswissel of een TD wissel. We leven in het tijdperk van de digitale informatie en zoiets simpels is er nog niet.
Slagvaardigheid heeft alleen mee te maken dat je geen poen te besteden hebt of dat je structuur niet klopt, dat laatste is nu aan de gang.
Ik ben wel van mening dat er meer ex Ajacieden bij Ajax betrokken moeten worden, niet persé op hoog bestuur niveau maar juist op een lager niveau. Er komt te weinig jeugd door. Waarom is dit? Hangt weer samen met jouw monitoringssysteem.
Ik zou gewoon eens mijn voelsprieten bij Napoli op gooien van hoe zijn jullie weer zover gekomen. Leren van een andere club. Je eigen niet te groot voelen.
open/sluit de onderstaande quote:John89 schreef op 18 oktober 2022 om 19:21:
Interessant epistel, ik ben het met je eens.
Ik kan mij eigen ook niet voorstellen dat dit niet geïmplementeerd kan worden, je hebt maar met 11 posities te maken. Je eigen jeugd zie je iedere dag aan het werk.
15 miljoen investeren heb je zo terug verdiend. En het belangrijkste is je hebt continuïteit. Dus je bent onafhankelijk van een trainerswissel of een TD wissel. We leven in het tijdperk van de digitale informatie en zoiets simpels is er nog niet.
Slagvaardigheid heeft alleen mee te maken dat je geen poen te besteden hebt of dat je structuur niet klopt, dat laatste is nu aan de gang.
Ik ben wel van mening dat er meer ex Ajacieden bij Ajax betrokken moeten worden, niet persé op hoog bestuur niveau maar juist op een lager niveau. Er komt te weinig jeugd door. Waarom is dit? Hangt weer samen met jouw monitoringssysteem.
Ik zou gewoon eens mijn voelsprieten bij Napoli op gooien van hoe zijn jullie weer zover gekomen. Leren van een andere club. Je eigen niet te groot voelen.
De Raad van Commissarissen van Ajax heeft geen haast met het aanstellen van een nieuwe technisch directeur, zo laat men weten tijdens de Algemene Vergadering van aandeelhouders. Sinds het vertrek van Marc Overmars nemen Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de technische leiding waar en dat lijkt niet op de korte termijn te gaan veranderen.
Overmars was sinds de zomer van 2012 actief als de eindverantwoordelijke voor het technische beleid van Ajax. De directeur spelersbeleid vertrok echter bij de Amsterdamse club na grensoverschrijdend gedrag richting vrouwelijk medewerkers. Hij vertrok in februari 2022 bij Ajax, waarna hij in maart alweer opdook in zijn volgende functie. Hij is nu actief als technisch directeur van Royal Antwerp.
Leen Meijaard, president-commissaris van Ajax, vertelt dat er geen grote haast is bij het aanstellen van een nieuwe technisch directeur. 'Na het terugtrekken van Overmars hebben we gesprekken gehad met kandidaten uit binnen- en buitenland. Het was een lastige situatie door het vertrek van Ten Hag', aldus Meijaard, die vertelt dat de focus vervolgens ging op de zoektocht naar een nieuwe trainer. 'Toen hebben we gezegd: voorlopig is het Van der Sar en Hamstra en Huntelaar. Hamstra en Huntelaar vullen het samen met de scouting in, terwijl er wordt gewacht op een nieuwe voetbalcommissaris.'
Op de nieuwe voetbalcommissaris wordt nog altijd gewacht. De invulling van die functie kent de prioriteit, waarna vervolgens de blik op een nieuwe technisch directeur kan. Van die volgorde wordt in principe niet afgeweken. Danny Blind zal in ieder geval niet de nieuwe technisch directeur van Ajax worden. Hij is momenteel actief als assistent-bondscoach van Louis van Gaal en na het WK volgt de beslissing of hij terugkeert in zijn functie als voetbalcommissaris.
Bron: Ajax Showtime
open/sluit de onderstaande quote:John89 schreef op 11 november 2022 om 17:04:
De Raad van Commissarissen van Ajax heeft geen haast met het aanstellen van een nieuwe technisch directeur, zo laat men weten tijdens de Algemene Vergadering van aandeelhouders. Sinds het vertrek van Marc Overmars nemen Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de technische leiding waar en dat lijkt niet op de korte termijn te gaan veranderen.
Overmars was sinds de zomer van 2012 actief als de eindverantwoordelijke voor het technische beleid van Ajax. De directeur spelersbeleid vertrok echter bij de Amsterdamse club na grensoverschrijdend gedrag richting vrouwelijk medewerkers. Hij vertrok in februari 2022 bij Ajax, waarna hij in maart alweer opdook in zijn volgende functie. Hij is nu actief als technisch directeur van Royal Antwerp.
Leen Meijaard, president-commissaris van Ajax, vertelt dat er geen grote haast is bij het aanstellen van een nieuwe technisch directeur. 'Na het terugtrekken van Overmars hebben we gesprekken gehad met kandidaten uit binnen- en buitenland. Het was een lastige situatie door het vertrek van Ten Hag', aldus Meijaard, die vertelt dat de focus vervolgens ging op de zoektocht naar een nieuwe trainer. 'Toen hebben we gezegd: voorlopig is het Van der Sar en Hamstra en Huntelaar. Hamstra en Huntelaar vullen het samen met de scouting in, terwijl er wordt gewacht op een nieuwe voetbalcommissaris.'
Op de nieuwe voetbalcommissaris wordt nog altijd gewacht. De invulling van die functie kent de prioriteit, waarna vervolgens de blik op een nieuwe technisch directeur kan. Van die volgorde wordt in principe niet afgeweken. Danny Blind zal in ieder geval niet de nieuwe technisch directeur van Ajax worden. Hij is momenteel actief als assistent-bondscoach van Louis van Gaal en na het WK volgt de beslissing of hij terugkeert in zijn functie als voetbalcommissaris.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.069
Reg.: 19 maart 2003
Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC 0-0 (0-0)
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 12 november 2022 om 12:49:
Bedankt voor het bericht.
Ze willen dus eerst wachten op Danny Blind die na het WK pas een beslissing neemt of hij doorgaat als voetbalcommissaris, waarna er een TD kan worden aangesteld.
Ik vind het best opmerkelijk. Naast assistent van Louis van Gaal duikt Danny af en toe op bij Ziggo Sport om wedstrijden te analyseren en dan weet ik niet of Danny er nog meer klussen op na houdt.
Mogelijk kan iemand mijn geheugen opfrissen? Want klopt het dat Cruijff het destijds verfoeide dat mensen met een functie in de RvC of directie - speciaal de genen die verantwoordelijk zijn om directe beslissingen te nemen aangaande voetbalzaken - zich niet met allerlei andere nevenactiviteiten moesten gaan bezighouden dan hun functie bij Ajax.
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 12 november 2022 om 14:37:
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 12 november 2022 om 12:49:
Bedankt voor het bericht.
Ze willen dus eerst wachten op Danny Blind die na het WK pas een beslissing neemt of hij doorgaat als voetbalcommissaris, waarna er een TD kan worden aangesteld.
Ik vind het best opmerkelijk. Naast assistent van Louis van Gaal duikt Danny af en toe op bij Ziggo Sport om wedstrijden te analyseren en dan weet ik niet of Danny er nog meer klussen op na houdt.
Mogelijk kan iemand mijn geheugen opfrissen? Want klopt het dat Cruijff het destijds verfoeide dat mensen met een functie in de RvC of directie - speciaal de genen die verantwoordelijk zijn om directe beslissingen te nemen aangaande voetbalzaken - zich niet met allerlei andere nevenactiviteiten moesten gaan bezighouden dan hun functie bij Ajax.
Mijns inziens al een belachelijke beslissing om het toe te staan dat hij nu assistent is van van Gaal en daar voor een tijdelijke plaatsvervanger zit.
Dit zijn cruciale posities in de RvC. Deze man is verantwoordelijk voor de voetbalclub Ajax. Daar moet een zwaargewicht zitten met Ajax DNA. Blind heeft in het verleden bewezen dat hij in al zijn functies gefaald heeft behoudens als voetballer.
Ajax, Kik Pierie en Excelsior Rotterdam hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van de speler aan de Rotterdamse club. De verhuur is per direct en heeft een looptijd van een half seizoen, tot en met 30 juni 2023. Het contract van de 22-jarige speler bij Ajax loopt nog tot en met 30 juni 2024.
Die komt vaan de zomer gewoon weer terug en dan zitten we er nog een seizoen aan vast. Wat een miskoop.
Forumreacties: 2.459
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:John89 schreef op 30 november 2022 om 16:48:
Ajax, Kik Pierie en Excelsior Rotterdam hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van de speler aan de Rotterdamse club. De verhuur is per direct en heeft een looptijd van een half seizoen, tot en met 30 juni 2023. Het contract van de 22-jarige speler bij Ajax loopt nog tot en met 30 juni 2024.
Die komt vaan de zomer gewoon weer terug en dan zitten we er nog een seizoen aan vast. Wat een miskoop.
'Ward begint op 1 juli als technisch directeur van Ajax'
Julian Ward wordt de nieuwe technisch directeur van Ajax, zo meldt het Britse Mirror zaterdag. De Engelsman komt over van Liverpool en begint op 1 juli aan zijn nieuwe job. Gesprekken met Edwin van der Sar zouden goed zijn afgerond, nu ook het financiële plaatje is kortgesloten. Ward was slechts een jaar in dienst in zijn huidige rol bij Liverpool. Hij werd al eerder aan Ajax gelinkt, maar die gesprekken liepen in eerste instantie tot niets uit. Van der Sar is door de Ajax-directie vervolgens aangespoord de draad weer op te pakken met Ward, met een daadwerkelijke overstap tot gevolg. Officiële berichten uit Liverpool en Amsterdam zijn er echter nog niet.
Dit zou een prima ontwikkeling zijn. Hij heeft een enorm netwerk.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC 5-0 (2-0)
Man van de Wedstrijd Ajax-PSV: Jordan Henderson
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 18 maart 2023 om 19:22:
Ben benieuwd, heeft maar 1 jaar deze functie bij Liverpool vervult dacht ik en waarom wilde hij weg daar?
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.389
Reg.: 16 augustus 2007
Ik hoop dat hij, ondanks dat het dienstverband formeel per 1 juli ingaat, al eerder start met inwerken en beleid uitstippelen, want als dat allemaal na 1 juli nog moet gebeuren, weet ik al wat voor transferzomer we tegemoet gaan.
Dit los van de vraag of hij een goede TD is, want ik ken zijn prestaties niet goed genoeg om daar een mening over te hebben.
Forumreacties: 417
Reg.: 10 juli 2021
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.