Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 18 oktober 2022 om 00:01:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 17 oktober 2022 om 21:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 oktober 2022 om 11:21:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 oktober 2022 om 13:17:

Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.




Dit is er lange tijd geweest. Met als gevolg dat we niet snel en slagvaardig genoeg waren op de TM. Nu is die controle er trouwens op het financiële aspect al in de vorm van Eldering.




Dat wist ik niet. Kan in de periode waar jij over spreekt de slagvaardigheid ook parten hebben gespeeld omdat de club veel minder te spenderen had?

Al met al schijnt het aankoopbeleid bij Ajax vaker een isseu te zijn geweest. Zo stelt Marco van Basten vanavond in het programma Rondo dat toen hij bij Ajax kwam op het moment dat TD Martin van Geel vertrok. Marco samen met zijn manager uiteindelijk zelf maar moest uitzoeken hoe ze het aankoopbeleid gingen doen. Louter omdat er niemand voor was.

Het verhaal van Marco lijkt sterk op die van Schreuder. Aan tafel bij Rondo noemen ze het wanbeleid. Wel van alles verkopen maar qua aankoopbeleid is het maar de vraag hoe of wat.

Het lijkt wel of er voor dit gedeelte nooit enig fundament is gelegd. Heb je als nieuwe trainer het geluk mee als er toevallig een TD zit die goed mee kan denken. Vetrekt de TD loop je de kans dat de volgende coach het zelf maar moet uitzoeken waar de versterkingen vandaan komen.

Voor een beursgenoteerd bedrijf als Ajax kan ik nog niet geloven dat dit allemaal kan, laat staan er wat mee gedaan word om voor de toekomst niet weer in dezelfde herhaling te vallen. Toch schijnt het met Schreuder gebeurt te zijn.



Maar dit is ook precies wat ik bedoel.

De hele Cruyff filosofie valt en staat met het kunnen vullen van het eerste elftal met Ajax waardige spelers vanuit de jeugd. En op CL nivo wel te verstaan.

En dan bedoel ik niet een heel elftal, maar wel een man of 5 á 6, waarbij ook nog de jaarlijkse verkochte spelers zoveel mogelijk intern moeten worden kunnen opgevangen. Dat betekent dat er in de 1e 2 of 3 generatie jeugdelftallen onder het eerste (Jong Ajax, o18 en o16) voldoende talenten moeten zitten met de potentie een dragende speler in Ajax 1 te kunnen worden. Als dat niet zo is kan het plan Cruyff niet in werking gezet worden, want dan moet je immers verkopen vervangen door aankopen.

Maar het punt is dat er gewoon niet elk jaar 5 super talenten doorstromen. Je moet dus eerst wat aan de lijn Jong Ajax - o16 gaan doen voordat je sowieso kunt gaan beginnen aan het plan Cruyff bij het eerste van Ajax. Dat betekent dat je moet beginnen bij de 14,15 jarigen en dus ben je 5 of 6 jaar verder voordat je bij het eerste elftal aankomt.

Daarom wordt ik ook zo cynisch als men hier roept "Dan vervangen we toch ff 2 poppetjes bovenin en voeren we het plan Cruyff in". Zo werkt het volgens mij niet. Om het in te voeren moet je iets veranderen vanaf de RvC tm de hele begeleiding en opleiding van o16. En vervolgens 6 jaar geduld hebben.

En ik ben dus van mening dat er een reden is dat het plan Cruyff niet geheel ingevoerd kan worden. Dat had toen direct moeten gebeuren. Dat is nie gebeurd omdat er iets is gebeurd tussen Jonk en Bergkamp en de toenmalige RvC. En wat gek genoeg ook niet helpt is het succes van 18/19, omdat dat niet bepaald bijdraagt aan het opbrengen van geduld. Dat zie je nu maar. Mensen verwachten nu elk jaar dat we Liverpool ff aan de kant zetten met sprankelend voetbal. 6 Wedstrijden is het niks en de wereld staat in brand.

Als je geen geduld hebt, en geen jeugd die elk jaar 5 toptalenten aflevert, wat blijft er dan nog over?

Maar dit zijn slechts my 2 cents hoor :)




Ja, ik heb het nooit fijn gevonden dat Bergkamp en Jonk vertrokken, maar helaas. Nu overmars vertrokken is blijven er weinig mensen over die direct bij de revolutie van Cruijff betrokken waren.

Doordat er nog geen goede beleidmatige organisatie staat komt Ajax met een wisseling van de wacht in de problemen. Kan een nieuwe coach/trainer niet verder borduren op de weg die Ten Hag en Overmars aan gebouwd hebben. Dat er dit jaar meer spelers zijn vertrokken dan normaal kun je deels als excuus zien voor de slechte resultaten van Schreuder, maar het is onderdeel van een groter probleem die ik structureel noem gezien het vaker voorkwam.

In feite had Schreuder direct na zijn aanstelling de gelegenheid moeten hebben om een honk binnen te lopen waar een team van deskundigen de stand van zaken uitlegt aangaande ontwikkelingen Jong Ajax, naast een lijst van gerichte aankopen voor elke positie. Zij kunnen de info overhandigen omdat ze vijf dagen per week het hele jaar door hetgeen gemonitord hebben waarbij het scoutingsapparaat werd ingezet voor een second of third opinion.

Dan ga je in ieder geval de richting uit om constructief bezig te zijn. Zo'n honk - operatie - kost mogelijk op jaarbasis 15 miljoen euro aan bedrijfskosten maar is altijd nog beter dan voor het zelfde geld een volgende miskoop te halen die uiteindelijk verpietert in Jong Ajax omdat ze hem niet kwijt kunnen.

Dit ontbreek er aan bij Ajax aan waardoor elke nieuwe coach/trainer extra bergen werk moet verzetten terwijl hij des te meer zich had moeten concentreren met het klaarstomen van de selectie voor het nieuwe seizoen.

Ik geloof het bijna niet maar het plan Cruijff is verder dan ik dacht terwijl de man toch harstikke duidelijk was over het paradepaardje van Ajax, de jeugdopleiding en als deze niet kan leveren, kan er extern gekeken worden na een gerichte aankoop. Nogmaals dit proces word dus kennelijk halfbakken aangestuurd door Ajax NV/directie

Vooralsnog krijg ik ook niet bepaald de indruk dat de Ajax NV plannen heeft gezondere veranderingen door te voeren, laat staan beterschap belooft. Je hoort ook niemand van de directie een reactie geven over de situatie die Schreuder heeft uitgelegt.

Ik hoop dat de supporters bovenstaande meenemen. We kunnen wel tegen Schreuder aan blijven schoppen. Om tactisch redenen is dat deels begrijpelijk maar dat euvel kon wel eens meer inherent zijn aan het krakkemikkige beleid van de hoofdverantwoordelijken binnen Ajax waar ook de volgende pipo last van krijgt die het stokje van Schreuder wil overnemen, omdat de boel organisatorisch niet op orde is.

Ik wil het nog niet amateuristisch noemen maar voor een beursgenoteerd bedrijf waar inmiddels honderden miljoenen in omgaan is het dat wel.

Ps. Edo Ophof! Ik was hem al bijna vergeten maar deze keuze lijkt zo slecht nog niet;-)

 

+5/-0

Bogarde vervangen door Kaltenbach heeft vanaf dag 1 (geruchtdag 1) nooit goed bij geaard.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 18 oktober 2022 om 00:12:

De enige trouwens die uit het (2e) tijdperk Cruyff komt, die filosofie aanhangt + ruime ervaring heeft als CEO bij diverse bedrijven én al ervaring heeft als TD is..... Edo Ophof.

Dat is de enige die ik ken die voldoet aan het profiel Overmars.


Ik vind Edo wel een verrassende naam, maar waar heeft hij ervaring opgedaan als TD?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 18 oktober 2022 om 11:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 18 oktober 2022 om 00:12:

De enige trouwens die uit het (2e) tijdperk Cruyff komt, die filosofie aanhangt + ruime ervaring heeft als CEO bij diverse bedrijven én al ervaring heeft als TD is..... Edo Ophof.

Dat is de enige die ik ken die voldoet aan het profiel Overmars.


Ik vind Edo wel een verrassende naam, maar waar heeft hij ervaring opgedaan als TD?



Bij NEC.

Dat heeft destijds (2013 meen ik) niet goed uitgepakt maar inmiddels is de beste man ook weer 9 jaar verder in zijn ontwikkeling. En dan moest hij het daar natuurlijk ook nog doen met de beperkte financiële middelen bij NEC. Daarvoor zat hij 2 jaar in de RvC van NEC.

Voor zover ik kan zien heeft hij in Brabant en Zeeland ongeveer 8 staalverwerkings en reclamebedrijven als CEO en/of bestuurder onder zijn hoede.

Ophof is zelfs betrokken geweest bij de Cruyff revolutie in 2010 maar moest zich destijds terugtrekken. Volgens mij was destijds Ophof no1 kandidaat en Overmars no2.

https://afcajax.fandom.com/nl/wiki/Fluwelen_Revolutielink

Maar goed, ik heb op mijn post van vannacht al een minnetje gekregen, dus hier zijn de handen al niet op elkaar.

En dan wordt het niets ;)

Next! :B

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 oktober 2022, 13:06:40.

 

+2/-3

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 18 oktober 2022 om 11:11:

Bogarde vervangen door Kaltenbach heeft vanaf dag 1 (geruchtdag 1) nooit goed bij geaard.


Winston moeten ze terughalen, de spelers liepen weg met hem, hij was hard, fair en eerlijk. Na de beschamende wedstrijden van afgelopen weken kan er verdedigend nog genoeg geleerd worden, vooral koppend. Volgens mij heeft Winston zich ook nooit laag dunkend over Ajax uitgelaten na zijn ontslag.

Tijd om wat structuur terug te brengen, dit gaat niet goed zo.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 oktober 2022 om 13:17:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 15 oktober 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 oktober 2022 om 20:51:

Hoe denken jullie erover en aan wie denken jullie als kandidaten?



Ik zou zeggen Max Huiberts, een frisse start met iemand van buitenaf. Zal wel wat geld kosten maar we moeten investeren in een goede TD. Maar ja daar is iedereen het over eens.



Ogenschijnlijk eens omdat niemand er omheen kan. Cijfers Max Huiberts zijn goed. Heeft bovendien een voetbal verleden en geeft de jeugd kansen.

Daarnaast lijkt me Keje Molenaar een uitstekende kandidaat. Keje heeft een Ajax verleden. Was destijds betrokken bij de Cruijff revolutie. Heeft een goede uitstraling en zegt louter verstandige dingen.

Verder kan ik op weinig andere kandidaten komen. Het is mij wel duidelijk dat als ik naar het huidige aankoopbeleid kijk dat een paar honderduizend Ajax supporters met een voetbalverleden waarschijnlijk beter hadden ingekocht, enfin.

Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.

Het word hoog tijd dat de Ajax NV iets dergelijks opzet want tot dusver is er sprake van amateurisme. Het kan gewoon niet binnen een bedrijf. Laat Keje het opzetten waarna hij vier keer per jaar kan controleren of het na behoren functioneerd.


Interessant epistel, ik ben het met je eens.

Ik kan mij eigen ook niet voorstellen dat dit niet geïmplementeerd kan worden, je hebt maar met 11 posities te maken. Je eigen jeugd zie je iedere dag aan het werk.

15 miljoen investeren heb je zo terug verdiend. En het belangrijkste is je hebt continuïteit. Dus je bent onafhankelijk van een trainerswissel of een TD wissel. We leven in het tijdperk van de digitale informatie en zoiets simpels is er nog niet.

Slagvaardigheid heeft alleen mee te maken dat je geen poen te besteden hebt of dat je structuur niet klopt, dat laatste is nu aan de gang.

Ik ben wel van mening dat er meer ex Ajacieden bij Ajax betrokken moeten worden, niet persé op hoog bestuur niveau maar juist op een lager niveau. Er komt te weinig jeugd door. Waarom is dit? Hangt weer samen met jouw monitoringssysteem.

Ik zou gewoon eens mijn voelsprieten bij Napoli op gooien van hoe zijn jullie weer zover gekomen. Leren van een andere club. Je eigen niet te groot voelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 oktober 2022 om 19:21:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 oktober 2022 om 13:17:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 15 oktober 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 oktober 2022 om 20:51:

Hoe denken jullie erover en aan wie denken jullie als kandidaten?



Ik zou zeggen Max Huiberts, een frisse start met iemand van buitenaf. Zal wel wat geld kosten maar we moeten investeren in een goede TD. Maar ja daar is iedereen het over eens.



Ogenschijnlijk eens omdat niemand er omheen kan. Cijfers Max Huiberts zijn goed. Heeft bovendien een voetbal verleden en geeft de jeugd kansen.

Daarnaast lijkt me Keje Molenaar een uitstekende kandidaat. Keje heeft een Ajax verleden. Was destijds betrokken bij de Cruijff revolutie. Heeft een goede uitstraling en zegt louter verstandige dingen.

Verder kan ik op weinig andere kandidaten komen. Het is mij wel duidelijk dat als ik naar het huidige aankoopbeleid kijk dat een paar honderduizend Ajax supporters met een voetbalverleden waarschijnlijk beter hadden ingekocht, enfin.

Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.

Het word hoog tijd dat de Ajax NV iets dergelijks opzet want tot dusver is er sprake van amateurisme. Het kan gewoon niet binnen een bedrijf. Laat Keje het opzetten waarna hij vier keer per jaar kan controleren of het na behoren functioneerd.


Interessant epistel, ik ben het met je eens.

Ik kan mij eigen ook niet voorstellen dat dit niet geïmplementeerd kan worden, je hebt maar met 11 posities te maken. Je eigen jeugd zie je iedere dag aan het werk.

15 miljoen investeren heb je zo terug verdiend. En het belangrijkste is je hebt continuïteit. Dus je bent onafhankelijk van een trainerswissel of een TD wissel. We leven in het tijdperk van de digitale informatie en zoiets simpels is er nog niet.

Slagvaardigheid heeft alleen mee te maken dat je geen poen te besteden hebt of dat je structuur niet klopt, dat laatste is nu aan de gang.

Ik ben wel van mening dat er meer ex Ajacieden bij Ajax betrokken moeten worden, niet persé op hoog bestuur niveau maar juist op een lager niveau. Er komt te weinig jeugd door. Waarom is dit? Hangt weer samen met jouw monitoringssysteem.

Ik zou gewoon eens mijn voelsprieten bij Napoli op gooien van hoe zijn jullie weer zover gekomen. Leren van een andere club. Je eigen niet te groot voelen.


Ik ben ook voor zoveel mogelijk Ajacieden in de opleiding maar ze moeten wel over kwaliteiten beschikken.

Voor de positie van TD heb ik zitten nadenken, wie heeft de leeftijd en was/ is een Ajacied?
- Clarence Seedorf: zou kunnen maar is een grote gok. Heeft wel de contacten, een charismatische uitstraling. Maar dus niet ervaren.
- Patrick Kluivert: hangt een zweem van onbetrouwbaarheid omheen. Heeft ook nog niets bewezen.
- Frank Rijkaard: heeft sowieso geen trek.
- Frank en Ronald de Boer: allebei ongeschikt. Frank misschien geschikt om een jeugdteam te trainen.
- Danny Blind: heeft al bewezen het niet te kunnen. Heeft bovendien niet de gunfactor.
- Maxwell: een buitenlander heeft niet mijn voorkeur, even los van zijn capaciteiten. Een TD moet Nederland als zijn home hebben, dat werkt veel makkelijker.
- Jari Litmanen: sympathieke jongen maar lijkt me ongeschikt, plus dat hij dus niet in Nederland woont.
- Dennis Bergkamp: heeft ook aangetoond ongeschikt te zijn.
- Jaap Stam: zie Dennis.
- Edgard Davids: onervaren. Dus ook niet ideaal.

Onder de Ajacieden zie ik geen geschikte kandidaten, vooropgesteld dat ze dus ervaring moeten hebben.

Extern:
- Max Huiberts: doet het aardig bij AZ.....maar AZ is geen Ajax. Kan wel een optie zijn in mijn ogen.
- Earnest Stewart: veel ervaring, internationaal netwerk. Zou er wel mee gaan praten.
- Jordy Zuidam: maakt er bij Utrecht reeds een giga puinhoop van.
- Frank Arnesen: heeft een mooi verleden als speler bij Ajax maar staat toch niet bij de Ajacieden vanwege zijn jaren bij PSV en Feyenoord. Zou voor mij toch zeker een optie zijn. Veel ervaring. Groot netwerk.
- Soren Lerby: zie Arnesen. Wel mee gaan praten lijkt me. Geen ervaring als TD maar wel een geslepen vos binnen het internationale voetbal. Trok als speler jarenlang de kar bij Ajax.
- Jan Streuer: schijnt heel goed te zijn. En een goede TD hebben we nodig. Misschien ook eens onderzoeken.


Klaas-Jan Huntelaar lijkt me overigens ook geschikt. Hij doet nu mooi wat ervaring op, is alleen maar goed. Hij valt niet te beoordelen op aankopen want ik neem aan dat hij geen eindverantwoordelijkheden heeft. KJ is wel eigenwijs op een goede manier. Dat is overigens Clarence ook, misschien moet hij ook eens een half jaartje meelopen. Zou interessant zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 18 oktober 2022 om 19:21:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 16 oktober 2022 om 13:17:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 15 oktober 2022 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 14 oktober 2022 om 20:51:

Hoe denken jullie erover en aan wie denken jullie als kandidaten?



Ik zou zeggen Max Huiberts, een frisse start met iemand van buitenaf. Zal wel wat geld kosten maar we moeten investeren in een goede TD. Maar ja daar is iedereen het over eens.



Ogenschijnlijk eens omdat niemand er omheen kan. Cijfers Max Huiberts zijn goed. Heeft bovendien een voetbal verleden en geeft de jeugd kansen.

Daarnaast lijkt me Keje Molenaar een uitstekende kandidaat. Keje heeft een Ajax verleden. Was destijds betrokken bij de Cruijff revolutie. Heeft een goede uitstraling en zegt louter verstandige dingen.

Verder kan ik op weinig andere kandidaten komen. Het is mij wel duidelijk dat als ik naar het huidige aankoopbeleid kijk dat een paar honderduizend Ajax supporters met een voetbalverleden waarschijnlijk beter hadden ingekocht, enfin.

Ik blijf er van overtuigd dat het aankoopbeleid niet meer door één of twee personen mag worden besloten. Dergelijke beslissingen moeten worden genomen door een grotere groep waarbij een aantal controlemechanismes worden ingebouwd die het aantal miskopen verkleint en bijbehorende uitgaves.

Het word hoog tijd dat de Ajax NV iets dergelijks opzet want tot dusver is er sprake van amateurisme. Het kan gewoon niet binnen een bedrijf. Laat Keje het opzetten waarna hij vier keer per jaar kan controleren of het na behoren functioneerd.


Interessant epistel, ik ben het met je eens.

Ik kan mij eigen ook niet voorstellen dat dit niet geïmplementeerd kan worden, je hebt maar met 11 posities te maken. Je eigen jeugd zie je iedere dag aan het werk.

15 miljoen investeren heb je zo terug verdiend. En het belangrijkste is je hebt continuïteit. Dus je bent onafhankelijk van een trainerswissel of een TD wissel. We leven in het tijdperk van de digitale informatie en zoiets simpels is er nog niet.

Slagvaardigheid heeft alleen mee te maken dat je geen poen te besteden hebt of dat je structuur niet klopt, dat laatste is nu aan de gang.

Ik ben wel van mening dat er meer ex Ajacieden bij Ajax betrokken moeten worden, niet persé op hoog bestuur niveau maar juist op een lager niveau. Er komt te weinig jeugd door. Waarom is dit? Hangt weer samen met jouw monitoringssysteem.

Ik zou gewoon eens mijn voelsprieten bij Napoli op gooien van hoe zijn jullie weer zover gekomen. Leren van een andere club. Je eigen niet te groot voelen.



Precies John. Erg jammer trouwens de reactie van Edwin van der Sar. Als ware gooit de man de handoek in de ring met de boodschap wij hebben minder geld, veel spelers vertrokken. Wij kunnen dat niet zo opvangen als de rijkere clubs kunnen etc..

Ik vind het gelul en zoals wij hier al aangeven, ligt de oorzaak van de achteruitgang des te meer aan het eigen onzorgvuldige beleid. Waaronder dat het geen organisatie heeft als een TD vertrekt qua aankoopbeleid. We sprken er hier al over spreken. Ook hoe dit anders en beter zou moeten kunnen, en het geld is er.

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/51862/Edwin-van-der-Sar-%27Op-dit-moment-moeten-we-even-een-pas-op-de-plaats-maken%27#depleklink

 

+1/-0

Wat namen die mij te binnen schieten zijn Aron Winter, John van 't Schip, Stanley Menzo en John Bosman. Zouden zij niet wat voor de club kunnen betekenen? Ik bedoel niet speciaal een TD functie maar bv. keepers en Ajax is een vloek.

 

+1/-0

De Raad van Commissarissen van Ajax heeft geen haast met het aanstellen van een nieuwe technisch directeur, zo laat men weten tijdens de Algemene Vergadering van aandeelhouders. Sinds het vertrek van Marc Overmars nemen Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de technische leiding waar en dat lijkt niet op de korte termijn te gaan veranderen.

Overmars was sinds de zomer van 2012 actief als de eindverantwoordelijke voor het technische beleid van Ajax. De directeur spelersbeleid vertrok echter bij de Amsterdamse club na grensoverschrijdend gedrag richting vrouwelijk medewerkers. Hij vertrok in februari 2022 bij Ajax, waarna hij in maart alweer opdook in zijn volgende functie. Hij is nu actief als technisch directeur van Royal Antwerp.

Leen Meijaard, president-commissaris van Ajax, vertelt dat er geen grote haast is bij het aanstellen van een nieuwe technisch directeur. 'Na het terugtrekken van Overmars hebben we gesprekken gehad met kandidaten uit binnen- en buitenland. Het was een lastige situatie door het vertrek van Ten Hag', aldus Meijaard, die vertelt dat de focus vervolgens ging op de zoektocht naar een nieuwe trainer. 'Toen hebben we gezegd: voorlopig is het Van der Sar en Hamstra en Huntelaar. Hamstra en Huntelaar vullen het samen met de scouting in, terwijl er wordt gewacht op een nieuwe voetbalcommissaris.'

Op de nieuwe voetbalcommissaris wordt nog altijd gewacht. De invulling van die functie kent de prioriteit, waarna vervolgens de blik op een nieuwe technisch directeur kan. Van die volgorde wordt in principe niet afgeweken. Danny Blind zal in ieder geval niet de nieuwe technisch directeur van Ajax worden. Hij is momenteel actief als assistent-bondscoach van Louis van Gaal en na het WK volgt de beslissing of hij terugkeert in zijn functie als voetbalcommissaris.

Bron: Ajax Showtime

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 11 november 2022 om 17:04:

De Raad van Commissarissen van Ajax heeft geen haast met het aanstellen van een nieuwe technisch directeur, zo laat men weten tijdens de Algemene Vergadering van aandeelhouders. Sinds het vertrek van Marc Overmars nemen Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de technische leiding waar en dat lijkt niet op de korte termijn te gaan veranderen.

Overmars was sinds de zomer van 2012 actief als de eindverantwoordelijke voor het technische beleid van Ajax. De directeur spelersbeleid vertrok echter bij de Amsterdamse club na grensoverschrijdend gedrag richting vrouwelijk medewerkers. Hij vertrok in februari 2022 bij Ajax, waarna hij in maart alweer opdook in zijn volgende functie. Hij is nu actief als technisch directeur van Royal Antwerp.

Leen Meijaard, president-commissaris van Ajax, vertelt dat er geen grote haast is bij het aanstellen van een nieuwe technisch directeur. 'Na het terugtrekken van Overmars hebben we gesprekken gehad met kandidaten uit binnen- en buitenland. Het was een lastige situatie door het vertrek van Ten Hag', aldus Meijaard, die vertelt dat de focus vervolgens ging op de zoektocht naar een nieuwe trainer. 'Toen hebben we gezegd: voorlopig is het Van der Sar en Hamstra en Huntelaar. Hamstra en Huntelaar vullen het samen met de scouting in, terwijl er wordt gewacht op een nieuwe voetbalcommissaris.'

Op de nieuwe voetbalcommissaris wordt nog altijd gewacht. De invulling van die functie kent de prioriteit, waarna vervolgens de blik op een nieuwe technisch directeur kan. Van die volgorde wordt in principe niet afgeweken. Danny Blind zal in ieder geval niet de nieuwe technisch directeur van Ajax worden. Hij is momenteel actief als assistent-bondscoach van Louis van Gaal en na het WK volgt de beslissing of hij terugkeert in zijn functie als voetbalcommissaris.

Bron: Ajax Showtime



Bedankt voor het bericht.

Ze willen dus eerst wachten op Danny Blind die na het WK pas een beslissing neemt of hij doorgaat als voetbalcommissaris, waarna er een TD kan worden aangesteld.

Ik vind het best opmerkelijk. Naast assistent van Louis van Gaal duikt Danny af en toe op bij Ziggo Sport om wedstrijden te analyseren en dan weet ik niet of Danny er nog meer klussen op na houdt.

Mogelijk kan iemand mijn geheugen opfrissen? Want klopt het dat Cruijff het destijds verfoeide dat mensen met een functie in de RvC of directie - speciaal de genen die verantwoordelijk zijn om directe beslissingen te nemen aangaande voetbalzaken - zich niet met allerlei andere nevenactiviteiten moesten gaan bezighouden dan hun functie bij Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 november 2022 om 12:49:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 11 november 2022 om 17:04:

De Raad van Commissarissen van Ajax heeft geen haast met het aanstellen van een nieuwe technisch directeur, zo laat men weten tijdens de Algemene Vergadering van aandeelhouders. Sinds het vertrek van Marc Overmars nemen Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de technische leiding waar en dat lijkt niet op de korte termijn te gaan veranderen.

Overmars was sinds de zomer van 2012 actief als de eindverantwoordelijke voor het technische beleid van Ajax. De directeur spelersbeleid vertrok echter bij de Amsterdamse club na grensoverschrijdend gedrag richting vrouwelijk medewerkers. Hij vertrok in februari 2022 bij Ajax, waarna hij in maart alweer opdook in zijn volgende functie. Hij is nu actief als technisch directeur van Royal Antwerp.

Leen Meijaard, president-commissaris van Ajax, vertelt dat er geen grote haast is bij het aanstellen van een nieuwe technisch directeur. 'Na het terugtrekken van Overmars hebben we gesprekken gehad met kandidaten uit binnen- en buitenland. Het was een lastige situatie door het vertrek van Ten Hag', aldus Meijaard, die vertelt dat de focus vervolgens ging op de zoektocht naar een nieuwe trainer. 'Toen hebben we gezegd: voorlopig is het Van der Sar en Hamstra en Huntelaar. Hamstra en Huntelaar vullen het samen met de scouting in, terwijl er wordt gewacht op een nieuwe voetbalcommissaris.'

Op de nieuwe voetbalcommissaris wordt nog altijd gewacht. De invulling van die functie kent de prioriteit, waarna vervolgens de blik op een nieuwe technisch directeur kan. Van die volgorde wordt in principe niet afgeweken. Danny Blind zal in ieder geval niet de nieuwe technisch directeur van Ajax worden. Hij is momenteel actief als assistent-bondscoach van Louis van Gaal en na het WK volgt de beslissing of hij terugkeert in zijn functie als voetbalcommissaris.

Bron: Ajax Showtime



Bedankt voor het bericht.

Ze willen dus eerst wachten op Danny Blind die na het WK pas een beslissing neemt of hij doorgaat als voetbalcommissaris, waarna er een TD kan worden aangesteld.

Ik vind het best opmerkelijk. Naast assistent van Louis van Gaal duikt Danny af en toe op bij Ziggo Sport om wedstrijden te analyseren en dan weet ik niet of Danny er nog meer klussen op na houdt.

Mogelijk kan iemand mijn geheugen opfrissen? Want klopt het dat Cruijff het destijds verfoeide dat mensen met een functie in de RvC of directie - speciaal de genen die verantwoordelijk zijn om directe beslissingen te nemen aangaande voetbalzaken - zich niet met allerlei andere nevenactiviteiten moesten gaan bezighouden dan hun functie bij Ajax.



Mijns inziens al een belachelijke beslissing om het toe te staan dat hij nu assistent is van van Gaal en daar voor een tijdelijke plaatsvervanger zit.
Dit zijn cruciale posities in de RvC. Deze man is verantwoordelijk voor de voetbalclub Ajax. Daar moet een zwaargewicht zitten met Ajax DNA. Blind heeft in het verleden bewezen dat hij in al zijn functies gefaald heeft behoudens als voetballer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 12 november 2022 om 14:37:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 november 2022 om 12:49:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 11 november 2022 om 17:04:

De Raad van Commissarissen van Ajax heeft geen haast met het aanstellen van een nieuwe technisch directeur, zo laat men weten tijdens de Algemene Vergadering van aandeelhouders. Sinds het vertrek van Marc Overmars nemen Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar de technische leiding waar en dat lijkt niet op de korte termijn te gaan veranderen.

Overmars was sinds de zomer van 2012 actief als de eindverantwoordelijke voor het technische beleid van Ajax. De directeur spelersbeleid vertrok echter bij de Amsterdamse club na grensoverschrijdend gedrag richting vrouwelijk medewerkers. Hij vertrok in februari 2022 bij Ajax, waarna hij in maart alweer opdook in zijn volgende functie. Hij is nu actief als technisch directeur van Royal Antwerp.

Leen Meijaard, president-commissaris van Ajax, vertelt dat er geen grote haast is bij het aanstellen van een nieuwe technisch directeur. 'Na het terugtrekken van Overmars hebben we gesprekken gehad met kandidaten uit binnen- en buitenland. Het was een lastige situatie door het vertrek van Ten Hag', aldus Meijaard, die vertelt dat de focus vervolgens ging op de zoektocht naar een nieuwe trainer. 'Toen hebben we gezegd: voorlopig is het Van der Sar en Hamstra en Huntelaar. Hamstra en Huntelaar vullen het samen met de scouting in, terwijl er wordt gewacht op een nieuwe voetbalcommissaris.'

Op de nieuwe voetbalcommissaris wordt nog altijd gewacht. De invulling van die functie kent de prioriteit, waarna vervolgens de blik op een nieuwe technisch directeur kan. Van die volgorde wordt in principe niet afgeweken. Danny Blind zal in ieder geval niet de nieuwe technisch directeur van Ajax worden. Hij is momenteel actief als assistent-bondscoach van Louis van Gaal en na het WK volgt de beslissing of hij terugkeert in zijn functie als voetbalcommissaris.

Bron: Ajax Showtime



Bedankt voor het bericht.

Ze willen dus eerst wachten op Danny Blind die na het WK pas een beslissing neemt of hij doorgaat als voetbalcommissaris, waarna er een TD kan worden aangesteld.

Ik vind het best opmerkelijk. Naast assistent van Louis van Gaal duikt Danny af en toe op bij Ziggo Sport om wedstrijden te analyseren en dan weet ik niet of Danny er nog meer klussen op na houdt.

Mogelijk kan iemand mijn geheugen opfrissen? Want klopt het dat Cruijff het destijds verfoeide dat mensen met een functie in de RvC of directie - speciaal de genen die verantwoordelijk zijn om directe beslissingen te nemen aangaande voetbalzaken - zich niet met allerlei andere nevenactiviteiten moesten gaan bezighouden dan hun functie bij Ajax.



Mijns inziens al een belachelijke beslissing om het toe te staan dat hij nu assistent is van van Gaal en daar voor een tijdelijke plaatsvervanger zit.
Dit zijn cruciale posities in de RvC. Deze man is verantwoordelijk voor de voetbalclub Ajax. Daar moet een zwaargewicht zitten met Ajax DNA. Blind heeft in het verleden bewezen dat hij in al zijn functies gefaald heeft behoudens als voetballer.



Zeker waar netname het laatste wat je meldt. Ik was destijds blij met Danny Blind als voetballer. Een speler die volgens mij ook nog een een korte periode als rechtsback heeft gespeeld maar later floreerde als centrale verdediger bij Ajax. Samen met Winston Bogarde en Michael Reiziger maakte hij deel uit van een elftal dat onder meer de Champions League en Wereldbeker won!

Nu is sindskort Bogarde helaas niet meer werkzaam bij Ajax maar als dit drietal, en neem desnoods zoon Daley vanwege zijn ervaringen als speler van Ajax mee. Afgelopen voorjaar een paar maal naar Glasgow waren afgereisd om Bassey te bekijken bij de Rangers, dan waren ze er waarschijnlijk uitgekomen dat hij geen spelers voor Ajax is om je mee te versterken mocht Martinez vertrekken.

Toch is het gebeurt. Ging een drietal wereldkampioenen er niet over omdat ze er simpelweg vanwege hun functie niet rechtstreeks over gaan. Werd dit gedeelte geregeld en gecontroleerd door een tijdelijke TD zonder Ajax DNA, Gerry Hamstra, met na waarschijnt de zaakwaarnemer van Alfred Schreuder die op zijn beurt pas was aangesteld als coach trainer.

Al met al een bizarre gewaarwording als je het mij vraagt. Mogelijk dat sommigen zich irriteren dat ik het de laatste tijd veel over het aankoopbeleid van Hamstra heb, maar daar begon de miscommunicatie mee om een goed eltal te representeren.

Met als uiteindelijk gevolg dat spelers die al langer voor Ajax uitkomen. Spelers als Timber en Blind die weten wat er word gevraagd des te meer ontregeld werden in hun spel. De opbouw niet goed meer des Ajax uitgevoerd en verzorgd kon worden. Er veel moest worden bijgeschaafd. Ajax verzwakt aan de Champions League begon en er net zo makkelijk in sneltreinvaart uitvloog. Tel daarbij op een onbetaalbaar iets gezichtsverlies.

En dan is het nog maar de vraag of we dit seizoen landskampioen worden en/of volgend jaar Cl spelen. Zo niet dan zal de RvC waarschijnlijk de salarishuishouding moeten bijstellen naar beneden omdat deze schijnt te zijn afgesteld op CL niveau waardoor naast het sportieve ook de financieele gevolgen merkbaar kunnen gaan worden.

Tackle heeft het over zwaargewichten. Ja dat mag je je inderdaad afvragen. Sommigen zullen het vast zijn maar zitten ogenschijnlijk op de verkeerde positie. Wat ik persoonlijk nog het meest kwalijke er aan vind is dat ze met elkaar van te voren veel ellende hadden kunnen voorkomen omdat ze het hadden kunnen zien aankomen. Daarvoor zijn ze ervaren genoeg maar kennelijk niet snugger genoeg, instaat om in organiserend verband er ook maar iets aan te doen.

Edwin van der Sar roept dan wel er zijn 6 belangrijke basisspelers vertrokken, we hebben meer tijd nodig? Nou nee, als jullie ook maar iets hadden opgezet die er voor had gezorgd dat er per direct wat tegenovergesteld kon worden zodat er weer een representatief eltal in de CL stond, waren dergelijke uitspraken overbodig geweest.

Helaas, opnieuw een gemiste kans na zoveel jaren van ervaring. Al zullen de heren van de RvC en directie de gevolgen niet in eigen portemonnee voelen die waarschijnlijk hoger ligt dan de Balkenende norm.

Daarbij hebben ze een coach trainer aangesteld die als oefenmeester dan nog aardig wat schijnt te kunnen maar als coach langs de lijn de meest merkwaardige beslissingen neemt. Kennelijk ook niet goed meer weet wat nou precies de bedoeling is? Dat neem ik hem gedeeltelijk kwalijk omdat het voor de rest niet zoveel meer uitmaakt. Bovenin het torentje zit namelijk het zelfde materiaal en verklaard een hoop. Het ziet er naar uit dat we met een stel lotgenoten bij elkaar te maken hebben.

Het is allen jammer voor de supporters die geloven in Ajax. Weer trots naar huis kunnen om te vertellen dat Ajax als vanouds de tegenstander van de mat speelde. Er ook alles voor over hebben om hun club bij te staan. Juist voor hun zouden we vandaag nog massaal richting Johan Cruijff Arena moeten trekken om de directieleden te vertellen dat tijd in onze ogen niet bestaat.

Dan gaan we eisen dat we voortaan alleen nog maar verstandige keuzes en besluitvormingen willen zien plaatsvinden opdat er zichtbaar een gezonde organisatie tegen ons praat. Zo niet ASAP via de achterdeur er uit.

 

+1/-0

Ajax, Kik Pierie en Excelsior Rotterdam hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van de speler aan de Rotterdamse club. De verhuur is per direct en heeft een looptijd van een half seizoen, tot en met 30 juni 2023. Het contract van de 22-jarige speler bij Ajax loopt nog tot en met 30 juni 2024.
****************************************************************************
Die komt vaan de zomer gewoon weer terug en dan zitten we er nog een seizoen aan vast. Wat een miskoop.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 30 november 2022 om 16:48:

Ajax, Kik Pierie en Excelsior Rotterdam hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van de speler aan de Rotterdamse club. De verhuur is per direct en heeft een looptijd van een half seizoen, tot en met 30 juni 2023. Het contract van de 22-jarige speler bij Ajax loopt nog tot en met 30 juni 2024.
****************************************************************************
Die komt vaan de zomer gewoon weer terug en dan zitten we er nog een seizoen aan vast. Wat een miskoop.


Die gaat bij Excelsior ook banken. Rotatiespeler bij Excelsior, maximaal haalbare voor hem, als ie geluk heeft.

 

+3/-0

'Ward begint op 1 juli als technisch directeur van Ajax'
Julian Ward wordt de nieuwe technisch directeur van Ajax, zo meldt het Britse Mirror zaterdag. De Engelsman komt over van Liverpool en begint op 1 juli aan zijn nieuwe job. Gesprekken met Edwin van der Sar zouden goed zijn afgerond, nu ook het financiële plaatje is kortgesloten. Ward was slechts een jaar in dienst in zijn huidige rol bij Liverpool. Hij werd al eerder aan Ajax gelinkt, maar die gesprekken liepen in eerste instantie tot niets uit. Van der Sar is door de Ajax-directie vervolgens aangespoord de draad weer op te pakken met Ward, met een daadwerkelijke overstap tot gevolg. Officiële berichten uit Liverpool en Amsterdam zijn er echter nog niet.

Dit zou een prima ontwikkeling zijn. Hij heeft een enorm netwerk.

 

+1/-0

Ben benieuwd, heeft maar 1 jaar deze functie bij Liverpool vervult dacht ik en waarom wilde hij weg daar?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 18 maart 2023 om 19:22:

Ben benieuwd, heeft maar 1 jaar deze functie bij Liverpool vervult dacht ik en waarom wilde hij weg daar?



Om persoonlijke redenen. Er wordt niet vermeld welke dat zijn. Hij heeft een hele aardige staat van dienst. Begonnen bij Portugal om spelers te scouten voor de nationale teams. Daarna Manchester City en al al langere tijd bij Liverpool waar hij door zijn kwaliteiten is opgeklommen naar Sportief Directeur.

Ik denk dat dit een hele goede zet is.

 

+2/-0

Ik hoop dat hij, ondanks dat het dienstverband formeel per 1 juli ingaat, al eerder start met inwerken en beleid uitstippelen, want als dat allemaal na 1 juli nog moet gebeuren, weet ik al wat voor transferzomer we tegemoet gaan.

Dit los van de vraag of hij een goede TD is, want ik ken zijn prestaties niet goed genoeg om daar een mening over te hebben.

 

+1/-0

Wellicht kan hij aan een Engelse middenmoter die Bassey slijten!

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Nieuwe directeur voetbalzaken.